Suhde poikalapseen on erilainen
Pakko myöntää, suhtaudun poikalapseen eri tavalla kuin esikoistyttöön. Jollain tapaa olen enemmän huolissani pojan viattomuudesta, tai toivoisin kovasti, että se voisi säilyttää jotain tuosta 1-vuotiaan pehmeydestä sielussaan. Kun pojilta ja miehiltä odotetaan kovuutta. "Pysy aina pikkuveljenä". Lisäksi minuun vaikuttaa myös sukupuoli ihan suoraan, on jotenkin niin hellyyttävää nähdä millaisesta pikkunakista se lähtee. Tässä ei oikeasti ole mitään seksuaalista lasta kohtaan, en vain ole ennen nähnyt pienen pojan pippeliä, joka on ihan vastakohta miehen kalulle.
Kommentit (68)
ensinnäkin toistuu se vähäinen arvostus tyttöjä kohtaan. minulla on molempia sukupuolia, ja kyllä rakkaudessa on tiettyä eroa, varmaan kohtelussakin, määrässä ei silti ikinä, erot liittyvät lasten luonneeroihin, rakastan heitä eri syistä, eri asiat myös ärsyttää. molemmat ovat samalla viivalla.
En ymmärrä, mistä olet saanut käsityksen, että jos joku kertoo ihailevansa poikalastaan, hän ei arvostaisi tyttöään. Suurimmalle osalle molemmat ovat samalla viivalla, mutta ihan kuten itsekin sanoit, tiettyä eroa suhtautumisessa on. Ja jos on eroa suhtautumisessa myös sukupuolen perusteella, kun sukupuoli liittyy mieheksi/naiseksi kasvamiseen, niin eihän se sinänsä ole mitään ali- tai yliarvostamista!
Tuntuu olevan vähän silleen, että jos menee sanomaan että "onpa mulla ihana pikkupoika", niin heti aletaan haukkua roikkujaäidiksi, miesjumalien ja avuttomien mammanpoikien kasvattajaksi sekä tyttöjen latistajaksi. Sen sijaan on ihan ok sanoa, että on iloinen omasta pikkutytöstä, eikä kukaan ala väittämään, että se olisi pois pojilta. Käänteistä tasa-arvoa? Vai kertooko siitä, että miesten ja poikien maailmassa äitiin/naisiin turvautuminen on heikkouden merkki, pitää pärjätä ite ja mitä pikemmin, sen parempi.
Harmi että olet itse asiassa saanut lapsia ylipäätään.
Todennäköisesti tyttäristäsi tulee yhtä myrkyttyneitä mieleltään kuin äitinsäkin. Sääli.
Ilmeisesti jotain pahemmansorttista katkeruuttaa taustalla. Vai oletko joku miessukupuolen kononaan tyrmäävä kiihkofeministi? Tykkäätkö edes miehestäsi (jos sellainen on)?
t. tytön ja pojan äiti
Olin aivan myyty kun sain tietää odottavani poikia. Esikoinen on kyl luonteeltaan hyvin itsepäinen (kuten äitinsä... ;) ) Mutta silti on mukava seurata kuinka omatoiminen ja "rämäpää" hän on. Pikku-veli on sen verran pieni et odotan millainen hänestä kehittyy.
Itse en osaisi leikkiä prinsessa-leikkejä. En ole itse omassa lapsuudessa niistä välittänyt. Tytöt ovat varmasti kivoja mut itse en sinällään toivoisi saavani tyttöä. Itse olin teininä niin hankala luonne, joten varmaan hieman "pelkään" joutuvani kokemaan saman kuin äitini.
Olette te pöhköjä=). Pojat ja tytöt on yhtä lailla ihania. Suhde on tottavie erilainen poikiin kuin tyttöihin.
Ettei poikien ihaileminen olisi tytöiltä pois? Jos äidillä on kaksi lasta ja toista hän ihailee enemmän kuin toista niin sekö ei ole toiselta pois?! Ei ne lapset mitään idiootteja ole, jotka eivät huomaisi äidin käyttäytymisessä eroja. Ja turha väittää, että pystyy molempia kohtelemaan samalla tavalla, se on vain itsensä huijaamista.
Naura siis rauhassa, vaikka minun mielenterveydelleni, jos et muuta keksi. Huono veto - jos ei keksi muita vasta-argumentteja, niin en suosittele vetämään esiin "sinä olet mielenvikainen" -korttia, jos haluaa vaikuttaa vähänkään fiksulta. Sinähän et minua tunne, mutta kai kaikki tasa-arvoon pyrkivä toiminta on _naisten_ mielestä sairasta ja miesten ihannointi sitten täysin normaalia toimintaa. Kannattaa kuitenkin miettiä niitä lapsia...
Ettei poikien ihaileminen olisi tytöiltä pois? Jos äidillä on kaksi lasta ja toista hän ihailee enemmän kuin toista niin sekö ei ole toiselta pois?! Ei ne lapset mitään idiootteja ole, jotka eivät huomaisi äidin käyttäytymisessä eroja. Ja turha väittää, että pystyy molempia kohtelemaan samalla tavalla, se on vain itsensä huijaamista.
Naura siis rauhassa, vaikka minun mielenterveydelleni, jos et muuta keksi. Huono veto - jos ei keksi muita vasta-argumentteja, niin en suosittele vetämään esiin "sinä olet mielenvikainen" -korttia, jos haluaa vaikuttaa vähänkään fiksulta. Sinähän et minua tunne, mutta kai kaikki tasa-arvoon pyrkivä toiminta on _naisten_ mielestä sairasta ja miesten ihannointi sitten täysin normaalia toimintaa. Kannattaa kuitenkin miettiä niitä lapsia...
Ei ap:lla taida olla kuin poika / poikia! Eikö olisi hieman omituista, jos poikien äiti hehkuttaisi vain tyttöjä? Minä ainakin aion omaa poikaani hehkuttaa - ja kunnolla. Hehkutan jo nyt odotusvaiheessa. Se ei ole mitenkään pois sinulta tai keneltäkään tytöltä tai naiselta.
Itsehän avauduit mt-ongelmistasi, joten... :D
Minäkin välillä suren sitä että pitääkö näistä hurmaavista, kimeä-äänisistä, halailevista mussukoistani todella jonakin päivänä kasvaa jotain karvaisia machoja. Eikö ne voisi aina pysyä tällaisina? Ei kai, aikaansa kutakin. Pienet pojat ovat kyllä todella suloisia :)
AP:han nimenomaan kertoi, että hänellä on sekä tyttö että poika. Minäkin hehkutan tyttöäni, koska hän on ainut lapseni. Se on aivan ymmärrettävää, mutta se ei ole, että kahdesta lapsesta toinen on ihailtava vain siksi, että hän nyt sattuu olemaan poika taikka tyttö. Ei ole varmaan kenenkään hauskaa kasvaa tällaisessa kodissa.
Toisista mielenterveysongelmista muuten voi parantua, jos et sitä tiennyt.
"Tuo meidän 1-vuotias aurinkoinen, pussaileva, halaileva ja hyväntuulinen poika on jotain ihan muuta kuin musta hirviöpaita, maastohousut ja piraattihuivi."
Meillä on 11-vuotias mustiin pukeutuva 'jäbä', joka halailee, pussailee, pohdiskelee, istuu kainalossa, sekä isänsä että äitinsä, ja toisaalta pelaa sotapelejä, lorvii kavereiden kanssa, esittää kovaa jätkää kamuilleen, jne.
Ap, älä murehdi liikaa!
Aina kun lasten sukupuolista keskustellaan jossakin ketjussa, sinne tulee kommentteja jossa poikien äidit syyttelevät tyttöjen äitejä siitä, että nämä olisivat muka kateellisia. Eli että siltä pohjalta tulkittaisiin kehut pojista tyttöjen väheksynnäksi. Taitaapa olla niin, että poikien äidit eivät uskalla edes itselleen myöntää, että olisivat mieluummin ottaneet tytön :D Ja aivan varmasti osasyy on myös se, että on paljon luvallisempaa sanoa toivovansa/ toivoneensa poikaa, koska edelleen sitä monet pitävät jotenkin parempana ja oikeampana vaihtoehtona tyyliin "mies jatkaa sukua" tai muuta vanhanaikaista löpinää. Pojan saanut äiti koettaa sitten ihailullaan ja ylpeilyllään peittää sitä pettymystään "väärästä" sukupuolesta, eikä voi hyväksyä sitä, että tytön äiti on onnellinen ja ylpeä tyttärestään vaan uskoo vakaasti tämän olevan kateellinen.... Ilmiöhän on sama kuin siinä, että monet naiset ovat sovinsteja siksi, että uskovat ikäänkuin pääsevänsä sillä parempiin asemiin miesten silmissä: "olen teidän puolellanne enkä mikään feministilepakko", tajuatte varmaan :D
En ymmärrä tätä keskustelua ollenkaan. Huolehdin kaikista lapsista ja rakastan heitä sellaisina kuin ovat. Sukupuolta en ole juuri miettinyt.
Minulla on 2 veljeä , joten olen poikien kanssa kasvanut lapsuudessani. Perheessä en huomannut mitään eroa kohtelussa pojilla ja tytöllä.
Olen huomannut , että jotkut ystäväni joilla ei ole veljiä , suhtautuvat omiin poikiinsa kuin pieniin ihmeisiin . Tätäkään ei varmasti voi yleistää, mutta onkohan ap:lla veljiä ?
Jos haluatte keskustella aiheesta, aloittakaa uusi, ajankohtaisempi.
Aloitus on mielestäni vähän outo.
Asian voisi kääntää käänteisessä mielessä näin: Ne, ketkä on sairaanhoitajia tai lääkäreitä ammatiltaan, niin ne ehkä ajattelee potilaistaan näin, että suhde vanhaan miespotilaaseen on erilainen kuin vanhaan naispotilaaseen. Ja jotkut sairaanhoitajat hymyilee kun ukon kulli sojottaa pystyssä pesutilanteessa. Ja lääkäri hymyilee vanhalle ukolle vaikka nuorelle naiselle on yrmeä ja myrtsi. Ja siinä missä lääkäri naispotilaalle mutisee jotakin epämääräistä jostain A-vitamiinijohdannaisista ja antibiooteista, niin vanhan ukon kullin hän ottaa iloisena käteensä ja sanoo:"Kokeilepa pissata!" Mikäli joku tunnustaa näin tehneensä, niin tulkoon tänne kommentoimaan asiaa ja repiköön tästä huumoria.
Tässä olisi viestiketjun aloittelijalle tähän viestiketjuun sopiva juttu, liekö itse sama henkilö joka tämänkin ketjun aloitti, niin meni provoilemaan moottoripyöräfootumillekin:
http://www.pv-foorumi.org/viewtopic.php?t=3893
Meinoon joululahjan ostoo teille ja se on sitten oikein kunnon joululahja eikä mikkään armon pala! t.Mehtämökin tonttu joka ei jouvva ennen jouluva tiällä käämään
mikä se lahja näistä on minkä se tonttu ostaa teille. onko se:
a. tekomuna
b. kasvuhormoonivalmisteita
c. elävä tappajahai kesämökin järveen
tässä onkin hyvät ainekset etupyllykeskusteluun että kummankos sukupuolen edustajan etupylly on teistö söpömpi?
Joo, meillä sama juttu. Osku-vauva on äidilleen paljon rakkaampi kuin mitä isosiskonsa on. Osku-vauva on niin rakas ettei toista rakkaampaa ihmistä ole koko maapallossa. Osku on maailman ihanin pieni poika. Rakastan Oskua ja haluan auttaa Eeva-Kaisaa Oskun hoidossa.
t. Oskun lapsenvahti
välisen "erityisen" suhteen ja vetäytynyt kauemmaksi. Sinun tehtäväsi on jatkaa sitä keskustelua eikä vaan tyytyä siihen että poika jatkaa tietokoneella näpytettelyä. Todennäköisesti poikasi avautuisi enemmänkin jos hän vaistoaisi että sinua tosiaan kiinnostaa kuunnella.