Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kuulla, että ex oli laittanut taas vanhemman sisaruksen yksin vahtimaan taaperoa!!!

Vierailija
17.08.2012 |

Aaargh, tästä on jo monet kerrat aiemmin puhuttu. Meillä siis tuo yhteinen taapero ja exällä toinen teini-ikäinen lapsi meidän edeltäneeltä ajalta.

Kuulin, että oli jättänyt sisarukset keskenään ja lähtenyt itse pariksi tunniksi omille asioilleen.

No taapero oli sitten alkanut kiukuttelemaan ja vanhempi oli soitellut pommeja omalle äidilleen, että ei saa isäänsä kiinni ja hätä olisi kova.

Tänään sitten sain kuulla tuolta isomman lapsen äidiltä tästä tapahtumasta ja että tämä äiti oli myös yrittänyt saada isää kiinni puolituntia puhelimella, eikä isä ollut vastannut. Lopuksi oli ilmaantunut kotiin.

Ja tämä ei ollut ensimmäinen kerta! Jopa lastenvalvojan olen pyytänyt sanomaan isälle, että teini-ikäiselle ei tarvi kaataa vastuuta nuoremmasta sisaruksestaan.

Olen pyytänyt, että vanhempi lapsi ottaisi minuun yhteyttä, jos isä jättää heidät kahden, mutta lapsi ei ilmeisesti halua suututtaa isäänsä soittamalla minulle..

Mitä minun pitäisi tehdä teidän mielestä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulis vaikka joku ruokaa tukehtumis - tms muu hätätilanne, harva osaisi 13v toimia oikein. Ja mies saisisyytteen heitteillejätöstä ..

Liikaa vastuuta teinillä! Huhuh.

Vierailija
42/45 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa osa vastannut inhottavasti. Jos teini kokee epämukavaksi taaperon hoidon ja ei koe olevansa valmis tällaiseen niin ei tietenkään voi edellyttää että hoitaa. Ja tottakai tuon ikäisellä on vielä oikeus olla lapsi isälleen, eikä automaattinen lapsenvahti. Minä olen hoitanut tuon ikäisenä nuorempaa sisarusta, mutta aina oli läheinen naapurissa tmv josta sai juosten/soittamalla kiinni. Ja siis tein sen vapaaehtoisesti, ei varmasti kumpikaan vanhempi olisi tuohon pakottanut. Ikinä en ole täysin yksin vastuussa sisaruksista ollut, vaan soiton päässä on apu ollut.

Voisitteko sopia teinin äitin kanssa että ne isäviikonloput vaihdetaan niin että lapset eivät ole yhtäaikaa isällään? Teini voisi sinun luona käydä katsomassa sisarustaan? Siis ei lopullinen ratkaisu, mutta esimerkiksi puolen vuoden ajan, niin että isä tajuaisi että nyt on tosi kyseessä.

Ei tuo vain ole oikein. Ja näköjään miehelle ei mene puhe perille, niin tarvitaan niitä tekoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistu, kun sitten taas teinin äidillä on omat uusperhekuviot, jotka sotkeentuis sitte taas siinä.. Ja kyllä siinä olis sitte jo sanomista lastenvalvojallakin, jos me ruvettais yhteistuumin rikkomaan tapaamissopimuksia.

Ap

Vierailija
44/45 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, itselläni 13 ½ v lapsi, enkä edellyttäisi häneltä sellaista vastuullisuutta, että hoitamalla hoitaisi noin pientä, melkein vauvaa. Tosiaan noi vaipat ja ihan tauoton vahtiminen, ettei mitään satu. Todennäköisesti ei satukaan, mutta entä jos? Tuo ajatus varmasti on koko ajan isosisaruksella, että pärjäänkö, osaanko, mitä jos sattuu jotain pahaa?

Aika pieniä noi teinitkin on, antaa niiden olla lapsia. Plajon vastuuta niillä on koulusta ja 'isojen asioista' muutenkin, ei siihen tarvitse sotkea enää vastuuta lapsesta. Hoitoapu on eri juttu kuin ap:n kuvaama tilanne. Ja uusperhe vs. ydinperhe-vertailut ontuu myös pahasti.

Ja vielä: ettekö te oikeesti muista, miten raskasta oli, kun omat lapset oli 1½ v? Miten kaiken aikaa sait juosta perässä ja siivota kaatuneita kukkapurkkeja ja vahtia,ettei kiipeä pöydälle tai kaada kirjahyllyä päälleen? Minusta se ainain oli raskasta, vaika se oli oma ja olin aikuinen.

No asiat nyt voi nähdä ja kokea monella tavalla. Tärkeintä on se, että ymmärrän ja olen myötätuntoinen. Turhautuminen exään ja huoli, sekä omasta, että toisen perheen teinistä, paistavat viesteistäsi. Olen sun puolellasi täysin.

Vierailija
45/45 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, itselläni 13 ½ v lapsi, enkä edellyttäisi häneltä sellaista vastuullisuutta, että hoitamalla hoitaisi noin pientä, melkein vauvaa. Tosiaan noi vaipat ja ihan tauoton vahtiminen, ettei mitään satu. Todennäköisesti ei satukaan, mutta entä jos? Tuo ajatus varmasti on koko ajan isosisaruksella, että pärjäänkö, osaanko, mitä jos sattuu jotain pahaa?

Aika pieniä noi teinitkin on, antaa niiden olla lapsia. Plajon vastuuta niillä on koulusta ja 'isojen asioista' muutenkin, ei siihen tarvitse sotkea enää vastuuta lapsesta. Hoitoapu on eri juttu kuin ap:n kuvaama tilanne. Ja uusperhe vs. ydinperhe-vertailut ontuu myös pahasti.

Ja vielä: ettekö te oikeesti muista, miten raskasta oli, kun omat lapset oli 1½ v? Miten kaiken aikaa sait juosta perässä ja siivota kaatuneita kukkapurkkeja ja vahtia,ettei kiipeä pöydälle tai kaada kirjahyllyä päälleen? Minusta se ainain oli raskasta, vaika se oli oma ja olin aikuinen.

No asiat nyt voi nähdä ja kokea monella tavalla. Tärkeintä on se, että ymmärrän ja olen myötätuntoinen. Turhautuminen exään ja huoli, sekä omasta, että toisen perheen teinistä, paistavat viesteistäsi. Olen sun puolellasi täysin.

tuli hyvä mieli, kun joku ymmärsi hakemani pointin näin hyvin :)

Ap