Olen 35-v. Onko myöhäistä kouluttautua luokanopettajaksi?
Miten kouluissa (muut opettajat) suhtaudutaan vastavalmistuneeseen noin 40-v. työkaveriin?
Nykyinen ammatti on ihan ok. En juuri ylioppilaaksi kirjoitettuani edes ajatellut, että opettajan ammatti olisi minua varten. Tässä iässä kuitenkin tajuan, että se olisi minulle aika sopiva työ.
Kommentit (2)
Itse olen vielä vähän sinua vanhempi. Aion tehdä pedagogiset seuraavaksi, minkä jälkeen olen aineenopettaja peruskouluun, lukioon ja keskiasteelle. Ajattelin hakea ammatilliseen opettajakoulutukseen.
Sen jälkeen tähtään kuitenkin alakoulusijaisuuksiin ja teen siinä ohessa toivottavasti jossain monialaiset peruskoulussa opetettavien aineiden opinnot.
Menee varmaan pätevyyden saavuttaminen reilusti yli neljänkympin, mutta onhan siinä silti sitten aikaa tehdä noita töitä.
Tuskin myöhäistä, mutta kannattaa varautua siihen, että valmistumisen jälkeen joutuu melko pitkään tekemään lyhyitä sijaisuuksia. Kaverini valmistui jo useita vuosia sitten ja nyt alkoi ensimmäinen kouluvuosi, jolloin on koko lukuvuodeksi, myös kesäksi, töitä.
Sanoi kyllä, että työllistymistä vaikeutti asuminen Jyväskylänseudulla.