Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun teette makaroonilaatikkoa......

Vierailija
26.11.2005 |

Mitä mausteita laitatte siihen että se maistuisi joltakin? Itse kun tein laitoin valkopippuria, mustapippuria ja suolaa ja ei maistu miltään muulta kuin puulta koko laatikko :( Eli vinkkejä kaipaan!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus laitan paprikan sijaan currya. Ja ihan reippaasti kannattaa laittaa mausteita paitsi tietty suolaa.

Vierailija
2/12 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän makaronin MELKEIN kypsäksi, en mausta sitä. Paistan jauhelihan ja maustan sen hyvin. Mausteina käytän jauhelihamaustetta, pippurisekoitusta, yrttimaustetta ja suolaa. Siihen saa laittaa mausteita niin paljon ettet pystyisi sitä sellaisenaan syömään koska vuokaan laitettaessa siihen tulee paljon maitoa joka laimentaa makua. Jos et käytä jauhelihaa, niin sitten maustat sen em. tavalla. Munamaitoon 1-2 munaa ja maitoa laitat vuoan reunoille asti niin että makaroni peittyy.

Vierailija
4/12 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin kokeilla noita ensi kerralla. Itselle tuli muuten mieleen että juustoraastettakin voisi pinnalle laittaa ja sipulia tietty myös sekaan.

Vierailija
5/12 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän makaronit liemikuutiolla maustetussa vedessä ja käytän sen liemeksi myös itse laatikkoon, en siis tee munamaidolla. Ja jauhelihan maustan hyvin aromisuolalla, pippurisekoituksella, runsaalla paprikajauheella, joskus myös valkopippuria. (Joskus kokeillut myös curryä, varsinkin jos broilerinjauhelihaa) Maistelen paistettua jauhelihaa monesti niin antaumuksella, että hyvä kun riittää itse laatikkoon. Vuokaan nostelen makaronit reikäkauhalla ja jauhelihat sekaan, sit vaan keitinlientä niin että koko komeus peittyy ja uuniin. Lapset tykkää tosi paljon, on mun bravuuriruokalaji.

Vierailija
6/12 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Jos et käytä jauhelihaa, niin sitten maustat sen em. tavalla. )

T: 9

Vierailija
7/12 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 12

Vierailija
8/12 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on aurajuustoa, niin sitä sekaan ja aina juustoraastetta päälle...

ja tosiaan makaronien keitinveteen lihaliemikuutio.

Ja jos vaan on kermaa, niin sitä vielä munamaidon sekaan...

Vierailija
9/12 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä laitan jauhelihamaustetta, suolaa, paprikajauhetta, oriental mix-maustesekoitusta, garam masalaa, currya, valkosipulia, inkivääriä, maustepippuria/mustapippuria jne... Maustan vain jauhelihan ruskistaessa.

Vierailija
10/12 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustan sekä jauhelihan että munamaidon suolalla ja pippurirouheella, myös makaronien keitinveteen suolaa. Oikein reilusti myös sipulia.

Päälle juustoraastetta ja sen päälle vielä korppujauhoja ja muutama voinokare (siis margariinia).

Yleensä lapset eivät tykkää " kuoresta" , mutta tätä hekin suorastaan himoitsevat!

Vierailija
11/12 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä mausta mustapippurilla, basillikalla ja paprikajauheella jauhelihan. kun olen sekoittanut j.lihan ja makaroonit ja pistänyt ne voukaan niin päälle kaadan lihaliemi/vesi-seoksen ja päälle ripottelen juustoraastetta tulee oikeesti paljon maukkaanpaa kun ei laita mitä muna-maitoja!!

Vierailija
12/12 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskistan jauhelihaa sipulin kanssa, maustan lihaliemikuutiolla. Lisään mustapippuria, valkopippuria sekä paprikaa. Maistan jauhelihaa - sen tulee olla vähän liian maustetun makuista (voimakasta).

Sitten isken jauhelihan ja makaronin vuokaan, päälle munamaito. Valmista makaronilaatikkoa syön ketsupin tai puolukan kanssa, tarvittaessa lisään vielä myllystä mustapippuria. Yleensä se mistä itse pidän on muille liian pippurinen.