Milloin viimeksi sanoit puolisollesi "Minä rakastan sinua"? Entä puolisosi sinulle?
Ei tarvitse olla juuri tuo sanamuoto, mutta tunnustuksessa pitää jossain muodossa olla verbi "rakastaa". Kerro myös, kuinka kauan olette olleet yhdessä.
Kommentit (57)
osaatteko sanoa sen kuitenkin lapsille? Minusta ainakin tuntuu oudolta ajatus ettei koskaan sanottaisi lapselle että äiti/isä rakastaa.
Ei sanota, joskus sanotaan "olet rakas".
Suudellaan, pussataan ja halaillaan joka päivä, eli rakastamme kyllä, muttemme käytä sitä sanaa. Alussakaan emme tainneet montaa kertaa sanoa.
Jotenkin rakastaa-verbi on minusta kova ja kalskea, ei sellainen rakkautta kuvaava kuten pehmeä kuten englannin love.
Joo tottakai lapselle sanon joka päivä että rakastan häntä. Meillä vain on tämmöinen perhe ja koti. Onnelinen koti täynnä rakkautta ja naurua.
Luuletko ettei se näkyisi arjesssa ja tekemisissä jos sen sanoo ääneen?
Tarkoitin lähinnä omalla kohdallani: en sano, koska ne sanat ovat minulle vain tyhjää sanahelinää. Osoitan rakkauteni mieluummin konkreettisin teoin. Sellainen vain olen. Samaten mieheni. Siksi tuntuu typerältä tällainen galluppi jolla yritetään viestittää että ne ketkä eivät jenkkityyliin hoe rakastavansa joka väliin, eivät myöskään rakasta. Vaikka rakkaus on enemmän teoissa kuin sanoissa.
Tällä kyselyllä ei ollut tarkoitus viestittää, että tosirakkaus näkyy ja kuuluu vain tietynmuotoisissa sanallisissa rakkaudentunnustuksissa. Tein avauksen puhtaasta mielenkiinnosta.
On tietysti mukavaa, jos ketju saa tunnustamaan rakkautta puolisolle tai miettimään, millä muilla tavoilla rakkautta voisi ilmaista. Uskon, että rakkaus on kekseliäs ja rakkaudentunnustuksia ja -osoituksia on lukemattomia erilaisia.
Terveisin ap
mä sanoin ja mies vastasi siihen.
Runsaat 3,5 vuotta ollaan oltu yhdessä.
Ei ole tapana sanoa joka päivä vaan silloin tällöin :)
Omasta mielestäni menettää merkityksen, jos sitä hoetaan liian usein.
Te jotka ette sano miehellenne tai hän sinulle
osaatteko sanoa sen kuitenkin lapsille? Minusta ainakin tuntuu oudolta ajatus ettei koskaan sanottaisi lapselle että äiti/isä rakastaa.
Mä jouduin opettelemaan sanomaan lapselle että rakastaa, ja edelleenkin sanon sen aika harvoin. Mutta muuten puhuttelen lapselleni, että oot äidin pikku rakas jne eli yritän tuoda sitä muulla tavoin esille. Tämä johtuu siitä, että vanhempani eivät ole koskaan millään tavalla tuoneet esille asiaa, että välittäisivät lapsistaa. Itse en halunnut tätä perinnettä jatkaa, vaan haluan kertoa lapsilleni että he ovat minulle tärkeitä ja rakkaita!
..sanoo jatkuvasti, melkein päivittäin. Mä itse en vaan osaa...
Sanotaan tuo päivittäin. 5.5 vuotta yhdessä, joista yhdessäasumista 4.5 vuotta. Eli eilen illalla sanottu puolin ja toisin, että rakastetaan.
Joka aamu ja ilta. Yhdessä runsas 3 vuotta, meillä myös 1,5-vuotias lapsi.
Joo, päivittäin tulee sanottua tavalla tai toisella, viestillä tai ääneen ja yhdessä olemme olleet 9kk. Emme asu yhdessä.
Joskus parikin kertaa päivässä. Lapset myös sanovat rakastavansa minua melkein päivittäin.
Mies myös lähettää usein tekstareita jossa sanoo rakastavansa mua ja jättää pikku viestejä.
Ollaan oltu naimisissa 10 vuotta..
höpsistä...itse ainakin tykkään sanoa lapsilleni ja miehelleni sen ääneen koska tiedän että tykkäävät sen kuulla vaikka se näkyy kaikissa toimissa muutenkin...
Jotkut vaan kokee selittelyn tatrvetta sille etteivät osaa puhua tunteistaan ääneen.