Milloin viimeksi sanoit puolisollesi "Minä rakastan sinua"? Entä puolisosi sinulle?
Ei tarvitse olla juuri tuo sanamuoto, mutta tunnustuksessa pitää jossain muodossa olla verbi "rakastaa". Kerro myös, kuinka kauan olette olleet yhdessä.
Kommentit (57)
en ole sanonut pitkään aikaan, ollaan kai jotenkin oltu hieman etääntyneitä toisistamme.
3v yhdessä, kyllä tää tästä taas
ja sekään ei ollut "minä rakastan sinua" vaan jotain että on rakastunut. No 12 vuotta ollaan oltu yhdessä, 8 vuotta naimisissa. Minä sanoin ennen joka päivä, mutta nykyään en jaksa minäkään kuin harvemmin, joskus tekstiviestillä kun on yövuorossa töissä.
kun olimme lähdössä töihin. Joka päivä sanomme pariinkin otteeseen. 7 vuotta ollaan oltu kimpassa joista 5 naimisissa.
Olen vähän sulkeutunut noissa(kin) asioissa, joten tuo tärkeät kolme sanaa on typistetty yleensä tekstariksi:
Olemme seurustelleet vasta 1,5v, joista naimisissa melkein vuosi.
Eilen illalla. Joka päivä tulee sanottua vähintään kerran.
Ja joka päivä se sanotaan toisillemme. Yhdessä 8,5 vuotta, josta naimisissa 5kk.
Mies pari viikkoa sitten. Oli muuten ensimmäinen kerta kun häneltä sen kuulin. Aika mukavasti lämmitti :) Yhdessä 2v.
yhdessä ollaan oltu 25 vuotta.
Mies sanoi rakastavansa minua kun ensimmäinen lapsi syntyi, mutta tästä en ole ihan varma. Sen verran oli mofriinia (sektion jälkeen) veressä, etten ole asiasta ihan sata varma.
Ja koska en halua kuulla asiaa, niin en edes ole kysynyt, sanoiko todella niin.
yleensä nukkumaan mentäessä. Yhdessä 2 vuotta :)
Meille tuo on kummankin suuhun jotenkin kankea lausahdus, joten käytetään usein muotoa "Olet rakas" tms, joka kuulostaa luonnollisemmalta.
Sanoille pitää kyllä olla katetta, joten arvostan huomattavasti enemmän niitä arjen tekoja, joissa toisen rakkaus ja arvostus näkee kuin pelkkää teennäisen kuuloista sanahelinää.
Luuletko ettei se näkyisi arjesssa ja tekemisissä jos sen sanoo ääneen?
Luuletko ettei se näkyisi arjesssa ja tekemisissä jos sen sanoo ääneen?
Tarkoitin lähinnä omalla kohdallani: en sano, koska ne sanat ovat minulle vain tyhjää sanahelinää. Osoitan rakkauteni mieluummin konkreettisin teoin. Sellainen vain olen. Samaten mieheni. Siksi tuntuu typerältä tällainen galluppi jolla yritetään viestittää että ne ketkä eivät jenkkityyliin hoe rakastavansa joka väliin, eivät myöskään rakasta. Vaikka rakkaus on enemmän teoissa kuin sanoissa.
pitää sitä turhana sanahelinänä jos sanoo toiselle että rakastaa. Ei todellakaan ole mitään sanahelinää itse ainakin tykkään kuulla sen. Meillä sitä sanotaan aina kun tekee mieli se sanoa ja joka päivä ainakin kerran (viimeistään illalla sängyssä ennen nukahtamista)ja todella se rakastaminen näkyy kaikessa tekemisessä!
Maiju
välttämättä pitääkään sanoa kukin tavallaan. Toisilta se tulee luontevasti ja toisilta ehkä ei mutta pääasia että rakastetaan ja jollain tapaa se toiselle osoitetaan.
Maiju
En ole sitä koskaan miehelleni sanonut eikä hän minulle. Yhdessä ollaan oltu 5 vuotta. ei tarvitse sanoa, sillä se käy kaikesta ilmi muutenkin
Ja vastarakastuneelta tuntuu. 10 vuotta yhdessä.