Paljonko sinulla/teillä on asuntolainaa? Ikänne?
Kommentit (35)
OKT + iso tontti Helsingissä. Myyntiarvo olis ehkä noin 540-560 000€. Autosta on muistaakseni myös vielä noin parikymppiä lainaa. Nelikybäsiä ollaan ja aika todennäköisesti jo muutaman vuoden kuluttua ainakin "asunto"velattomia.
mutta jotenkin todella säälittävää, että autosta on monta kymmentä tuhatta lainaa... Onko se uusi kallis katumaasturi ihan pakko hankkia, jos se pitää ostaa lainalla? Pakko näyttää naapureille ja kavereille, että meillä on varaa kalliiseen autoon, vaikkei tosiasiassa ole?
Meillä on kaksi autoa 2009 ja 2012 vuosimallia, molemmat velattomia. Tänä vuonna hankittu auto maksoi vähän vajaat 30 000 euroa, ei olisi tullut mieleenikään ottaa velkaa ja ostaa vielä kalliimpi auto...
Olen 38-vuotias ja mies 39-vuotias. 10 vuotta vielä menee, ennen kuin ollaan velattomia. Lainaa tästä talosta on maksettu kolme vuotta, mökistä ja edellisestä asunnosta 8 vuotta (mökki on siis velaton nyt). Nykyisen talon arvo on siis 400 000 euroa.
Minä 45 v ja mies 46 v. Omistetaan n.300 t euron talo ja tontti ja 2 autoa.
Mies 42v. ja minä 38v. Oltais velattomia, jollei olisi laajennettu taloa.
Minä 43, mies 46. Maksuaikaa jälkellä 10 vuotta. Asuntojen arvo: 450.000
Ollaan 23 ja 29, lainaa jäljellä asunnosta 80 000, neljässä vuodessa maksettu 30 000 pois lainaa, vaikka ollaan saatu 2 lasta ja olen nytkin hoitovapaalla. Auto on velaton.
Mies on 27 ja minä 23.
Ensimmäisen talon lainasta oli 10 tuhatta maksamatta kun otettiin lisää lainaa ja rakennettiin uusi talo.
Vanha talo kohta myyntiin ja lainaa jää n. 10-20 tuhatta vielä maksamatta.
vuosi sitten ostetusta asunnosta, minä ja mies 26v
Minä 21 ja mies 26. Minä oon äitiyslomalla ja mies on yrittäjä. Kaks lasta, vanhempi vuoden ja neljä kuukautta ja nuorempi kuukauden. Just muutettiin uuteen kotiin. Ja auto on parintonnin rutku(:D) mut se vetelee niin viimesiään et kohta ostetaan joku hiukan parempi. ;)
talolainaa jäljellä n. 17 000€. Mies 45 ja minä 42.