Paljonko paapoisitte nuorta aikuista sukulaista?
Kuvittele tilanne, että nuori aikuinen, vielä kotona asuva mutta jo vakavasti seurusteleva tai jopa kihloissa oleva veljen- tai siskonlapsenne tulisi teille kolmeksi-viideksi yöksi. Kävisi 1-2 kertaa vuodessa.
Miten paljon paapoisitte häntä?
Sijaisitko vuodevaatteet valmiiksi?
Ostaisitko erityisherkkuja kuten sipsiä, karkkia, limua vai tarjoaisitko vain perusruoat mitä perheesi muutenkin söisi?
Kuljettaisitko nuorta sinne, minne haluaisi mennä vai auttaisitko vain esim. bussiaikataulujen kanssa (olettaen että julkinen liikenne on hyvin toimivaa)?
Olisivatko vastauksesi samat jos hän tulisi yksin tai jos hän tulisi jonkun ystävänsä kanssa?
Kommentit (5)
Jos nuori tulisi meille vieraaksi, siis ihan haluaisi tavata meidän perhettä ja lapsia, niin paapoisin kovastikin. Tehtäis parempaa ruokaa (kuten aina vieraille), petaisin toki valmiiksi, paremmat aamupalat, illoiksi erityisherkkuja. Käytäis yhdessä kaupungilla tai minne nyt olisi halukas menemään ja siellä kaupungilla tarjottais kahvit tms.
Jos tulisi vain yöpymään kaverin kanssa, niin sitten en paapoisi, perhe eläisi tavallaan ja yöpyjät sen mukaan.
Vieraille yleensä sijaan vuoteet. Jos vieras on jo saapunut, voisin antaa myös lakanat hänelle, että tässä sulle vuodevaattet. Laittaisi sitten itse. Mukava tietysti vieraan tulla valmiiksi sijattuun sänkyyn.
En mä nyt mitään herkkuja pahemmin ostelisi. Kahvin kanssa pullat varmaan. Ostakoon itse limunsa ja sipsinsä.
En todellakaan yleisenä taksina haluaisi olla, kohtuuden rajoissa toki voi tuttavaa heittää johonkin lähistölle. En kehtaisi bensarahoja pyytää. Bussiaikataulun voisin antaa ja kertoa, että näillä pääsee jos et ole käytettävissä.
Ihan samoin vastaisin, tuli yksin tai erikseen.
majapaikkana siis toimisitte. Nuori/ nuoret tulisivat muiden syiden takia paikkakunnalle ja yöpyisivät teillä.
ap
jos on nippa nappa täysi-ikäinen, niin paapoisin kovastikin, oli sitten vaikka vain kääntymässä. Se, seurusteleeko nuori, ei minun mielestäni liity siihen mitenkään. Jos taas ikää on jo, niin kohtelisin ihan kuin aikuista; ainakin kerran vähän parempaa ruokaa, muuten eletään ihan normaalisti. Sängyn tietenkin sijaisin ja kuskinakin toimisin ainakin kerran tai pari.
Ollaanko me vain majapaikka hänen tullessaan paikkaunnalle jotain muuta tarkoitusta varten?
Jos on vieraisilla ja kylässä, paapotaan japidetään hyvänä, tarjotaan parempaa ruokaa ja kuskataan ja seurustellaan. Jos on vain majapaikka, saa sitä samaa mitä muutkin perheenjäsenet.
Vuoteen siaan kyllä aina, kelle vaan.