Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lohduttakaa, joudun sektioon ja pelkään sitä kamalasti!!

Vierailija
16.08.2012 |

Yritin saada alatiesynnytystä sektion jälkeen, en saanut kohdun ohuuden vuoksi. Edellinen sektio meni aika pieleen, olin hirveän pitkään tosi kipeä, tuli kipeitä kiinnikkeitä jotka edelleen vuosienkin päästä vaivaavat ja olin monta viikkoa sektion jälkeen aivan miehen armoilla kauppakäyntien sun muiden suhteen.

Nyt vielä tilanne meillä se, että miehellä ei ajokorttia ja minun pitäisi ajaa autoa. Enpä tiedä onnistuuko heti sektion jälkeen ratin pyörittäminen ja autoon matalalle istuutuminen, kun muistan viimeksi taksiinkin pääsemisen olleen tuskallinen koettelemus.

Yösyötöt on varmaan taas aivan hirveitä, mies on sikeäuninen eikä siis apuna, minun pitää itse könytä ylös sängystä ja nostaa vauva syömään syliini. Jos sitä maitoa tällä kertaa edes tulisi, viimeksi ei tullut. Ja sitten kun tuli, sektiohaavassa juili niin etten kivun vuoksi VOINUT imettää, kun meni itkuksi joka kerta.

Miten kestän tällä kertaa, miten helpotan arkeani? Mies toki huolehtii esikoisesta, siitä ei ongelmaa. Pelkään niin kamalasti että joudun taas siihen viikkojen kipuun mihin viimeksikin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä onnistuneempi kokemus olis voinu olla joten sanonpa vaan ettei ne kaikki kerrat välttämättä samanlaisia ole.

Vierailija
2/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitenhän vain saisi tästä kokemuksesta vielä positiivisen Ap

No siten, että jos kohtu on liian ohut, kohdun repeämisen vaara alatiesynnytyksessä on suuri ja jos kohtu repeää, siinä on todellakin kysymys siitä, että voi henki lähteä sekä äidiltä että vauvalta. Kohdunrepeäminen on erittäin vakava asia, johon moni kuolee. En lähtisi yhtään riskeeraamaan alatiesynnytykseen, siinä voi sitten olla elämä molemmilta siinä.

Vierailija
4/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitenhän vain saisi tästä kokemuksesta vielä positiivisen Ap

No siten, että jos kohtu on liian ohut, kohdun repeämisen vaara alatiesynnytyksessä on suuri ja jos kohtu repeää, siinä on todellakin kysymys siitä, että voi henki lähteä sekä äidiltä että vauvalta. Kohdunrepeäminen on erittäin vakava asia, johon moni kuolee. En lähtisi yhtään riskeeraamaan alatiesynnytykseen, siinä voi sitten olla elämä molemmilta siinä.

Tiedän kyllä nuo riskit oikein hyvin. Minä pelkäänkin niitä kipuja mitä sektion jälkeen oli.

Ap

Vierailija
5/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
6/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa kipupumppu.

Itselläni oli samanlaiset kokemukset ensimmäisen sektion jälkeen. Kerroin peloistani järkyttävää kipua kohtaan ja sain toisen sektion jälkeen kipupumpun. Kun kivut oli siedettäviä maito nousi hyvin ja pääsin kohtuullisesti liikkeelle, joten parantuminen oli huomattavasti nopeampaa.

Tsemppiä koitokseen.

Vierailija
7/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös varma siitä että aikaisin liikkeelle pääsy takaa hyvän paranemisen. Sitä ei tietenkään voi liikkua aikaisin kovin hyvin jos on ihan kipeä.

Kiitos vinkistä!

Ap

Vierailija
8/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa kipupumppu.

Kun kivut oli siedettäviä maito nousi hyvin ja pääsin kohtuullisesti liikkeelle, joten parantuminen oli huomattavasti nopeampaa.

Ja sit sen sektion jälkeen sitä burana-parasetamoli-vuorococtailia vaikkei särkiskään sen ajan kuin pitää sitä ottaa, pysyy kivut kurissa.

Autolla ajo sektion jälkeen voi hieman kestää, mun oli vaikeaa istua jo penkille sen repivän kivun vuoksi.

Tsemppiä täältäkin!

Vierailija
9/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuin vauvan kanssa kahdestaan parisängyssä ja mies esikoisen huoneessa patjalla. Ei tarvinnut kuin kylkeä kääntää ja ujuttaa rinta vauvalle. Meillä esikoinen heräili vielä öisin ja mies hoiti hänet. Näin elettiin niin kauan kuin haava oli kipeä.