Hurjimmat opettajiesi lempinimet omalta kouluajaltasi?
Kommentit (125)
Oliko Korppu historian ope?
varmaankin yleinen nimi
jottei tule kenellekään paha mieli. Mielestäni pelkät lempinimet riittävät...
Lämy
Syyläpeto
Vanha huuhkaja
Kaikki eri henkilöitä , Keravalla..
Eka lyhyt ja lihava musiikinope, toinen pullonpohjalinssinen ruotsinope..
Jos joku tuntee nämä, oliko tyttöjen liikunnanopella joku lempinimi? Rupesi muisti pätkimään tässä...
Sama koulu ;) Joku jo laittoikin Syylän.. sepä se ja liikunnasta 5.
kemianopettaja, väännös sukunimestään.
-Norppa - tuli sukunimestä, oli koulun rehtori Kurppa - vanha naisopettaja Ranskanleipäkoipi - naisope, joka käytti hameita ja jolla on tasapaksut pökkelösääret, ihan kuin ranskanleivät Juntta - liikunnanope ala-asteella, nainen, Juntunen, jonka liikuntatunnit oli aivan kammottavia, kaikki inhosi. muita en muista.-
..olikohan nää Kajaanissa? Olihan siellä myös Gestapo ja Gulakki ;)
Mutt ei Lehtikankaankoulu ole ikinä muuttunut Hauholaksi? Norppa, Sammakko, Juntta tuttuja mutta ranskanleipäkoipi vieras.. Onkohan ollut aiemmin vai myöhemmin kuin minä kävin...
Seksi-Maire ja Raippa. Muita en just nyt muista. Nämä kaksi jäivät erityisesti mieleen.
Seksi-Maire opetti bilsaa ja oli huhujen mukaan poseerannut miestenlehdelle. Otti yläosattomissa aurinkoa kesäisin (asui koulun päädyssä, joten kaikki ohikulkijat näkivät). Pukeutui hmm... asukokonaisuuksiin, kuten toppahousut ja pitsimohairpaita, josta näkyivät liivit läpi.
Raippa oli äikän ja hissan ope. Löi sormille viivottimella, lähinnä symbolisesti siis, ei tuottaen kipua vaan nöyryytystä. Löi myös tauluviivottimella ja sontikalla kankuille joskus. Tämä siis 90-luvulla ja yläasteella.
Tatti
Oli myös mun luokanvalvoja.
Oliko Hyvinkäällä?
Tatti
Oli myös mun luokanvalvoja.
Norppa - tuli sukunimestä, oli koulun rehtori
Kurppa - vanha naisopettaja
Ranskanleipäkoipi - naisope, joka käytti hameita ja jolla on tasapaksut pökkelösääret, ihan kuin ranskanleivät
Juntta - liikunnanope ala-asteella, nainen, Juntunen, jonka liikuntatunnit oli aivan kammottavia, kaikki inhosi.
muita en muista.
Ainakin, jos itse osasi voimistelua, luistelua ja kansantanssia :)
Juntta oli kmmottava. Siitä muuten juoruttiin, että olisi lähennellyt jonkun voimisteluseuran tyttöjä ja saanut seurasta fudut.
Sammakko oli kotitalousopettaja Hauholassa, leveä suu oli hänellä.
asiatonta levittää eteenpäin mitään sellaista huhua, minkä todenperäisyydestä ei ole tietoa. pidetään tämä ihan harmittomana ketjuna
Mutt ei Lehtikankaankoulu ole ikinä muuttunut Hauholaksi? Norppa, Sammakko, Juntta tuttuja mutta ranskanleipäkoipi vieras.. Onkohan ollut aiemmin vai myöhemmin kuin minä kävin...
Olin siellä samassa paikassa ekalla Lehtikankaan koulussa ja myöhemmin yläasteella Hauholassa. Ainakin 1974 oli ala-asteen koulu nimeltään Lehtikankaan koulu.
Siinä lähellä ja Hauhola lähempänä Sotkamontietä. Kävitkö eka luokan Hauholan tiloissa? Sitten jaettiin ala-asteille lehtikangas, soidinsuo jne? Ollaankohan samaa vuosikertaa...
Siinä lähellä ja Hauhola lähempänä Sotkamontietä. Kävitkö eka luokan Hauholan tiloissa? Sitten jaettiin ala-asteille lehtikangas, soidinsuo jne? Ollaankohan samaa vuosikertaa...
Kävin ekaluokan siellä, sitten Rinnekoulussa ja 4-6 silloisessa Lehtikankaan koulussa. Sitten siirryin takaisin Hauholaan.
Minipii on ainoa, yhdistelty sukunimestä ja (vähäisestä) koosta...