Kasvoiko teillä JALAT raskauden myötä?
Minusta tuntuu, etteivät vanhat kenkäni sovi enää ollenkaan jalkoihin. Turvotuksesta tai lihomisesta ei voi olla enää kyse, koska lapsi on jo yli vuoden ja olen entisissä mitoissani.
Kommentit (48)
vielä toinen numero lisää. Tätä on mulle kaikki vanhat naiset sanoneet, että yksi numero lisää lapsista ja toinen iän myötä. Eli kun parikymppisenä on 38, niin eläkeiässä on 40.
t: 24
sitten kun mulla on edelleen sama koko, 38, ja yksi lapsi joka täyttää pian vuoden.
Ennen koko 38, nyt ei yleensä mahdu
Mutta jalan kaari laskeutui sen verran, että entisen 37 koon sijaan jalan koko on nyt 38.
Siis eihän jalka aikuisella kasva, mutta painon myötä se kaari usein laskeutuu, joten jalan pituusmitta ikäänkuin kasvaa. Jos kaaren saisi ennalleen yhtä korkealle niin kaipa se pituus sitten myös "kutistuisi".
38-39 ennen raskautta
40 ekan raskauden jälkeen
40,5-41 toisen jälkeen
41-41,5 kolmannen jälkeen
huh huh- ei enää lapsia
Eniten ottaa päähän kun jalkani on aika vaativa enkä saa alle 100 eurolla kenkiä niin ennen raskautta ostetuilla kengillä ei tee enää mitään :(
mutta toisesta levisi jalka todella paljon. Ennen lapsiakin jalka oli niin leveä että kenkiä löytyi tasan yhdestä leveihin lesteihin erikoistuneesta kaupasta. Nyt olen todella onnekas jos löydän yhdetkin jalkaan sopivat kengät. Esim perus lenkkareita tuntuu olevan täysin mahdoton löytää.
Toivottavasti ei seuraavassakaan... Aika paljon rahaa sais kuluttaa uuden kengästön hankintaan.
Siis mitä hittoa, mulla taas meni kengännumero 38->37! Ja yhden lapsen äiti olen:)
Ei mahdu enää entiset sormukset sormiin vaikka synnytyksestä jo vuosi!
ei jalka jotenkin painui kasaan ja jalkaterä leveni.
ja nyt useimmissa kengissä mahtuu 37. Ja kolme lasta on :) Kaipa se johtuu siitä, että ehkä kenkine koot ovat kasvaneet, ei kai nyt jalat voi kutistua raskauksien takia :))
Siis mitä hittoa, mulla taas meni kengännumero 38->37! Ja yhden lapsen äiti olen:)
Jalan pituuden puolesta tarvitsisin kengät kokoa 39. Nyt joudun käyttämään koon 41 kenkiä koska jalkaterä leveni raskauksien aikana. Varpaidenkärjessä on sitten tyhjää tilaa.
Olenkin jo alkanut harkita sopivien kenkien teettämistä..
Mahtaakohan tällaiset lättäjalat kasvaa yhtä paljon kuin sellaiset, joiden jalkaholvi on korkea? Luulisi, ettei näissä olisi niin paljoa varaa nivelten löystymiselle.
T. Huolestunut 39:n käyttäjä
ennen 38, nyt 39 tai jopa (apua) 40! Lapsi puolitoistavuotias ja nykyään painan jopa pari kiloa vähemmän kuin ennen raskautta (55kg) eli lihomisesta tai turvotuksesta ei voi johtua. Aikani odottelin josko palautuis mutta taitaa olla aika laittaa vanhat kengät kiertoon...
ennen 38, nyt 39 tai jopa (apua) 40! Lapsi puolitoistavuotias ja nykyään painan jopa pari kiloa vähemmän kuin ennen raskautta (55kg) eli lihomisesta tai turvotuksesta ei voi johtua. Aikani odottelin josko palautuis mutta taitaa olla aika laittaa vanhat kengät kiertoon...
ja mulla siis aina ollut "lättäjalka", nyt sitten vielä enemmän.
kasvu ei muuten johdu raskauskiloista, vaan syy hormonaalinen, nivelsiteet/nivelet löystyy- olennaista on, että löystymistä ja periksi antamista tapahtuu lantion seudulla, mutta valitettavasti vaikutus kohdistuu muuallekin.
Tämä jalkojen kasvu on yksilöllistä, monille käy niin mutta ei kaikille, joillain saattaa tapahtua palautumista, kaikilla ei.
Itsellä on kasvanut n 1 numeron kahden raskauden myötä
2 lasta ja kengännumero edelleen 38.
Toisesta ei kasvanut enää.
Itseasiassa tästä olen puhunut kaikkien kanssa, että esikoisesta levähtää jalka yhdellä numerolla, lisälapsista yleensä ei enää.
Harmitti kyllä, kun kalliita kenkiä meni pieneksi...