Esimies kysyi, olenko käytettävissä..
Haluan vähän purkaa asiaa anonyymisti; olen ollut viransijainen terveydenhuoltoalalla jo pari vuotta, se ketä olen sijaistanut on vain vaihdellut. Virkoja aukesi 4 parin vuoden sisään ja 2 viimeisen vuoden aikana. ne on täytetty ulkopuolelta tulleilla. Ja minun työt on jatkunut, mutta jälleen yllättäin aukesi virka, yhden vaihtaessa maisemaa. Minulta esimies kysyi, että olenko käytettävissä(eikä tarkoittanut minua nyt siihen virkaan, vaan ensi hätään, tämän yhden lähdettyä). Kestän tätä vain koska perheeni on täällä pienellä paikkakunnalla,ja mieheni on yrittäjänä, kaikki turvaverkko täällä ja pienet lapset. Kestäisitkö sinä?
Kommentit (14)
ja haluaisit vakinaisen työsuhteen.
Työnantaja selkästi haluaa pitää sinua hyppyheikkinä koska olet aina tarvittaessa käytettävissä. Tällä tavalla tehtiin ystävälleni viiden vuoden ajan. Lopulta kypsyi ja enää ottanut sijaisuuksia, oli mieluummin työttömänä.
niin työpaikkoja kyllä riittää!
Vihjaat vain siellä, että onkohan sinulla mahdollisuuksia tähän virkaan vai haetko vaikka tuosta naapurikunnasta auki olevaa....
Luulisi heilläkin jo paniikki tulevan. Ei niitä ulkopuolelta tulevia työntekijöitä kuitenkaan ikuisesti riitä!
Otapa yhteys liittoon asian selvittämiseksi!
olen ollut mukana, käynyt haastattelut ja asia on erittäin selvä, että haluan paikan. Meiltä lähti jonkintasoista erityisosaamista lähtijän mukaan,ei hän kylläkään erikoistunut ollut,(eikä sellaisia terveyskeskuksissa pienillä paikkakunnalla koskaan olekaan kuin käymässä), mutta olemme ostaneet sitä nyt muualta kuukausittain tietyn määrän. Minulle nyt totesi että ymmärrän varmaan, että tällaista kaivataan ja virka aukaustaan, mutta olenko käytettävissä.
Hoitoala, sh? Mikä erityisosaaminen, eikö sinulla olisi sellaista mahdollisuutta hankkia?
Lääkäriä tuskin noin pompoteltaisiin, lääkäreitä tuskin pikkukuntaan olisi tullut 4 parin v aikana..
Neuvoisin ottamaan yhteyttä liittoon (jatkuva sijaistaminen), tekemään selväksi, että haet vakituista paikkaa ja katselemaan lähikunnat aktiivisesti työn perässä.
Hyvä koota vähän ajatuksia ja saada näkökulmia. Tulen tarvitsemaan voimia, jotta jaksan samalla töitä tehdä, tekipä mitä päätöksiä ja liikkuja tahansa.
olisi se erityisosaaminen. En haluaisi kovin yksityiskohtaisesti kertoa.
olisi se erityisosaaminen. En haluaisi kovin yksityiskohtaisesti kertoa.
vaan kirurgi..? ihmeelliseltä kuulostaa, ettei ole vak. virkaa tarjottu. älä suostu heittopussiksi, nosta palkkapyyntöä ja uhkaa lähdöllä.
t. naiskirurgi
Otapa yhteys liittoon asian selvittämiseksi!
Ei ole olemassa mitään jonoa, josta eka saa viran. Kyllä virkaan pitää hakea ja sitten valitaan se, joka on kokonaisuuden kannalta paras.
Sinulle kuuluu virka ennemmin kuin ulkopuoliselle. Jos et saa virkaa, saat ainakin korvausrahoja. Kuuluthan liittoon? Liitolta saat ilmaista lakiapua.
noita aiempiakin avonaisia toimia? Ja haet tätäkin? Heidän on valittava pätevin/sopivin.. meidän osastolla on ollut monia pitkäänkin sijaistaneita, eikä heillekään toimi automaattisesti aukea jos hakijoissa on joku pätevämpi.
Mutta aina voit toki kysyä apua liitosta.
useampi kerta, niin voidaan jo katsoa vakinaiseksi. Eli seuraava vapaa virka pitäisi olla sinun, ellei ole tullut lisää virkoja/vakansseja. Otahan yhteyttä liiton lakimieheen ja kysy asiasta. Ei meillä ainakaan tuollainen ketjutus onnistu. Heti on pakko vakinaistaa, jos lähellä vuotta on ollut talossa. Isolta paikkakunnalta olen =)
Ei ole tosiaan jonoja. Mutta olisiko kohtuullisuutta ja inhimmillisyyttä, kun halutaan kuitenkin työpanostani hyödyntää,olen sitoutunut, antaa sillekin arvo jossain vaiheessa.Tällä tavalla palaa loppuun, loppuu usko itseen, ei kehity, pelkää, uupuu, loppuu motivaatio, ajatusmaailma kapenee, ei jaksa omia lapsia, on ahdistunut, sitautuminen väliaikaisen ahdistaa enemmän ja enemmän. Ja se arvottamuuden ja nöyryytyksen määrä; enpä toivo sitä toiselle. Kannan itseni kohtuu hyvin mielestäni työpaikalla. Mutta jotenkin tunnevammasta touhua tässä nykyajan kertakäyttömaailmassa, jos ihminen on hyödyke. Nämä ovat vaan väsähtäneen ajatuksia ja tuntemuksia. Ehkä minun pitää vaan tajuta lähteä muualle töihin.
voi jo valittaa johonkin?? Olet ollut sijaisena sen aikaa, että kannattaisi kysyä jostain luottamusmieheltä tms.