Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei he#vata, neljäsluokkalaisella on kaikki aamut kasiaamuja.

Vierailija
15.08.2012 |

Aika rankaksi käy koulunkänti, eihän tässä olen mitään järkeä! Sitten päästään kotiin jo kahdeltatoista (kerran jopa yhdeltätoista) pitkästytään ja sotketaan paikkoja kotona kavereiden kanssa.

Oi miksi meitä näin rangaistaan!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi meni kolmannelle, päivät edelleen kasin aamuja. Ollut jo eka luokasta alkaen. Herää kuudelta aamuisin että ehtii koulukyytiin.

Vierailija
22/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla aamulla yksin ja koulun jälkeen on sitte kaverit seurana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kasin aamut eroaa esim. ysin aamuista. Jos on aamu uninen niin on aamu uninen. Ei siihen tunti sinne tai tänne vaikuta. Vai mitä sinä tarkoitat, miksi rankkaa? Aamullakin kerkee sotkee vai kuljetteko silloin perässä rätti kädessä.

Aamuisin olisi mukava heräillä rauhassa, syödä aamupala kiireettä ja katsoa vaikka hetki tv:tä. Iltapäivällä ei voi tehdä noita kahta edellä mainittua.

Tunti sinne tai tänne ei tosiaan paljon merkitse, jos kerta menee jo kasilta nukkumaan. Tämä on taas näitä nyhjää tyhjästä ongelmia.

Vierailija
24/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aamuisin olisi mukava heräillä rauhassa, syödä aamupala kiireettä ja katsoa vaikka hetki tv:tä. Iltapäivällä ei voi tehdä noita kahta edellä mainittua.

[/quote]

Vierailija
25/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarista lähtien on ollut vain kasin aamuja. Ja koulua on ma-ti klo 14 ja ke-pe klo 13 asti. Hyvin on jaksaneet molemmat lapset.

Mennään ajoissa nukkumaan ja herätään aikaisin. Vikoloppuna liki sama rytmi. Vain joskus nukutaan vähän pidempään. :)

Vierailija
26/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pärjää hienosti itsekseenkin, mutta kyllä sitä kummasti herää kaiken maailman kolinoihin, kun toiset on hereillä. Olen itse aamu-uninen, joten mieluiten nukun niin pitkään, kuin mahdollista.

Niin myös lapset.

Iltapäivään jää väkisinkin liian monta ylimääräistä tuntia. Varsinkin talvella lapset nyhjää pitkälti kotona.

Vierailija
27/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmi säilyy. Se, että viikolla on sekä 10 että 8 aamuja, on palon raskaampaa heräämisten kannalta, oli aamu-uninen tai ei.

Vierailija
28/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pärjää hienosti itsekseenkin, mutta kyllä sitä kummasti herää kaiken maailman kolinoihin, kun toiset on hereillä. Olen itse aamu-uninen, joten mieluiten nukun niin pitkään, kuin mahdollista. Niin myös lapset. Iltapäivään jää väkisinkin liian monta ylimääräistä tuntia. Varsinkin talvella lapset nyhjää pitkälti kotona.

Vierailija
29/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä myös kaikki kasiaamuja. Mutta arvaapa mitä? Tyttö herää joka aamu klo 5 hoitamaan hevoset, vie niille heinät, kaurat ja vedet. Sitten menee suihkuun ja syö aamupalan. Kävelee 1,5 km koulubussille.

Koulun jälkeen odottelee tyhjänpanttina koululla pari tuntia koulubussia.

Emme koe tätä minkäänlaiseksi ongelmaksi.

Mitäs jos ap viimeinkin heräisit siihen todellisuuteen, että sitä lasta voisi ihan oikeasti KASVATTAA! Tuollainen sotkeminen ei ole normaalia. Myös joku harrastus voisi olla paikallaan??

Vierailija
30/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kodin/koulun vieressä ja alkaa klo 14? Hohhoijaa mistä näitä urpoja sikiää

Vierailija
31/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vaan raakaa että jo 10-vuotiaiden pitää hypätä tähän oravapyörään. Ettei voi nukkua oman rytminsä mukaan ja aamulla kovalla kiireellä kouluun (vaikkei oikeasti ole kiire, kun koulu voisi alkaa myöhemminkin).

Aikuisena ja vaikka vähän vanhenpana teininähän se on pakkokin.

Vierailija
32/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaieslla kaikki aamut kasin aamuja ja päästään kotiin kolmen tai neljän jälkeen. Ja sotketaan sitten paikkoja kavereiden kanssa. Oi miksi meitä näin rangaistaan! (niin, siis lukion ekaluokkalainen....)

Mietippä sitä! Ja näin on monella pienellä koululaisella (iltapäiväkerho kun on koulunpäivän jatkeena), myös meillä.

t. eka- ja nelos luokkalaisen äiti

Vierailija
33/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä myös kaikki kasiaamuja. Mutta arvaapa mitä? Tyttö herää joka aamu klo 5 hoitamaan hevoset, vie niille heinät, kaurat ja vedet. Sitten menee suihkuun ja syö aamupalan. Kävelee 1,5 km koulubussille. Koulun jälkeen odottelee tyhjänpanttina koululla pari tuntia koulubussia. Emme koe tätä minkäänlaiseksi ongelmaksi. Mitäs jos ap viimeinkin heräisit siihen todellisuuteen, että sitä lasta voisi ihan oikeasti KASVATTAA! Tuollainen sotkeminen ei ole normaalia. Myös joku harrastus voisi olla paikallaan??

meidän kolmas ja nelosluokkalaiset tosiaan ovat vielä lapsia ja aina se kerrottu/neuvottu/vaadittu asia ei onnistukaan, lapset kun ovat lapsia. Kyllä meidän lapsilla kaverit ja niiden kanssa touhuaminen menee muun edelle ja kämppä saattaa olla sen seurauksena sekaisin. sitten vaan pyydetään siivoamaan, se on juuri sitä kasvatusta, eikä aina tunnu mukavalta toistaa samoja asioita, mutta sitähän se on. Jos teillä tyttö oppii yhdestä kerrasta, niin hienoa; ei se tee sinusta sen pätevämpää kasvattajaa tai tytöstäsi yli-ihmistä. Ja toisaalta, mä en todellakaan haluaisi että lapsen pitää herätä joka aamu klo 5, etenkään minkään harrastuksen vuoksi. Niille on aikaa sitten koulun jälkeen.

Vierailija
34/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi 10 aamua, kaksi 9 aamua ja vain yksi 8 aamu. Olisivat kaikki saaneet olla 8 aamuja. Ihan turhaa otetin ip-kerho kun ei joka päivä kannata sinne asti mennä kääntymään.

ITse vihasin 10 aamuja. Aamuvirkkuna olin hereillä jo 6 jälkeen ja voi että oli pitkä aamu odotaa jo 9 saati 10 asti.

Vierailija
35/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 5v kay kans.valista koulua. Koulupaivan pituus on joka paiva 8-14, koulubussi tulee klo 7

Ja sun "ongelma" oli?

Vierailija
36/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä myös kaikki kasiaamuja. Mutta arvaapa mitä? Tyttö herää joka aamu klo 5 hoitamaan hevoset, vie niille heinät, kaurat ja vedet. Sitten menee suihkuun ja syö aamupalan. Kävelee 1,5 km koulubussille.

Koulun jälkeen odottelee tyhjänpanttina koululla pari tuntia koulubussia.

Emme koe tätä minkäänlaiseksi ongelmaksi.

Mitäs jos ap viimeinkin heräisit siihen todellisuuteen, että sitä lasta voisi ihan oikeasti KASVATTAA! Tuollainen sotkeminen ei ole normaalia. Myös joku harrastus voisi olla paikallaan??

Tämä on lievästi sanoen ärsyttävä viesti. Siksi, että sen välittäjä kokee olevansa vastaanottajaan nähden "korkeammalla tasolla". Sen vuoksi viestin välitys ei onnistu hyvin, sanoma ei niin sanotusti uppoa lukijaan.

Tämähän ei kyllä liittynyt itse aiheeseen, mutta pitipähän päästä taas pätemään minunkin :-)

Vierailija
37/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vaan raakaa että jo 10-vuotiaiden pitää hypätä tähän oravapyörään. Ettei voi nukkua oman rytminsä mukaan ja aamulla kovalla kiireellä kouluun (vaikkei oikeasti ole kiire, kun koulu voisi alkaa myöhemminkin).

Joku on aamu-uninen, joku on aamuvirkku. Miksi koulun alkamisajankohta pitäisi valita juuri SINUN lapsesi tarpeiden mukaan? Vai meinaatko, että kaikki lapset saisivat ihan vapaasti tulla ja mennä vaikka aamuseitsemän ja iltakuuden välillä kouluun, kunhan ovat siellä päivän aikana viisi tuntia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän