Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, mitä teen! Mieheni haluaa eron, minä en.

Vierailija
15.08.2012 |

Tiedän, että minun pitäisi erota miehestäni hänen henkisen ja fyyisen väkivallan vuoksi, mutta olen kiinni hänessä, välitän hänestä. Mies kävi päälleni ensimmäisen kerran ollessani viimeisillään raskaana vuosia sitten. Fyysistä väkivaltaa on jatkunut aika ajoin, välillä on pitkiä taukoja. Miten pääsen tästä tuskasta, vaikeasta tilanteesta. Millä keinoin selviän erosta, mistä saan apua?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyä apua perheneuvolasta tai ihan neuvolasta jos lapsesi ovat vielä sen ikäisiä. perheneuvola nyt kai voi auttaa itsessään, neuvolasta voisi saada hyviä osoitteita. Toivotan sinulle voimia hommaan.

Vierailija
2/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele: miehesi on SAIRAS. Normaali ihminen ei kajoa parisuhteessa toiseen satuttamis-/alistamismielessä. Haluatko todella jatkaa tuollaista suhdetta ja altistaa myös lapset (?) isän väkivallalle?

Käytä nyt niitä aivojasi, nainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa voi käydä muuten lopulta huonosti.

Vierailija
4/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän, että minulle ei saa tehdä noin. Tiedän että se ei ole minun syytäni, vaan väkivalta lähtee aina tekijästä itsestään. En vain tiedä miten pääsen henkisesti ja tunnetasolla irti miehestä. Mistä saan voimia kaikkeen. Olen niin kiinni miehessäni, että ero ja sen jälkeinen aika pelottaa. Minne menen, miten pääsen elämään kiinni jne...

Vierailija
5/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita asioita ehdit pohtia myöhemminkin, nyt vain on tärkeintä että LÄHDET. Miten voit elää ihmisen kanssa, joka ei kunnioita sinua? Ja mistä tiedät, ettei väkivaltaisuus leviä lapsiin? Millaisen mallin parisuhteesta haluat antaa lapsillesi - on ihan OK, että iskä vähän kurittaa äitiä?

En haluaisi syyllistää muita kuin miestäsi, mutta ota nyt ne jalat allesi!!!

Vierailija
6/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ärsyttänyt häntä jos hän käy minuun kiinni. Aluksi uskoin asian olevan näin, mutta vuosia olen ymmärtänyt asian oikean laidan. Tuskallista! Miksi minun on koskaan pitänyt rakastua tällaiseen ihmiseen. :(

Vierailija
7/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että mies on sairas antaa joillekin naisille syyn pysyä suhteessa. mieshän ei tavallaan silloin ole syyllinen sillä hänellä on sairaus ja hän tarvitsee apua. tämä on tietysti vain itsesnsä pettämistä sillä miehen pitäisi kuitenkin pystyä hakemaan hoitoa. monesti on vaikeampaa vain myöntää että mies on vain yksinkertaisesti paha.

Vierailija
8/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne menen? Mistä saan tukea ja apua? Tällä hetkellä olen työtön kun yritys jossa työskentelin meni konkurssiin. Oma varallisuuteni on vähissä, yhteistä omaisuutta kylläkin on. Ei ole varaa lähteä hotelliin, sukulaiset satojen kilometrien päässä. En pysty yhtäkkiä hankkimaan asuntoa itselle. Lapset ei haluaisi lähteä kotoa, haluavat elää isänsä ja minun kanssa, mutta ennenkaikkea minun kanssa. Mitä neuvoksi? Kaipaan kipeästi neuvoa ja mieluusti samanlaisen kokeneilta selviytymiskertomuksia. Ap

Noita asioita ehdit pohtia myöhemminkin, nyt vain on tärkeintä että LÄHDET. Miten voit elää ihmisen kanssa, joka ei kunnioita sinua? Ja mistä tiedät, ettei väkivaltaisuus leviä lapsiin? Millaisen mallin parisuhteesta haluat antaa lapsillesi - on ihan OK, että iskä vähän kurittaa äitiä?

Vierailija
9/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempanikaan eivät kunnioittaneet minua. Koin väkivaltaa koko lapsuuden. Sama jatkui mieheni taholta ensimmäisen raskauden lopulla. Viime vuosina olen ymmärtänyt, etten minä ole se paha vaan väkivallan tekijä tekee minulle pahaa. Kun vain pääsisin irti miehestäni!

Ap

Vierailija
10/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähde suhteesta toistaiseksi, sitten vaadit miehesi mukaan terapiaan, avioliittoneuvontaan ja mitä niitä onkaan.

Jos miehesi haluaa sinut pitää niin on hoitoprosessi on käytävä läpi ja miehen on ymmärrettävä, että väkivalta loppuu nyt.

Vierailija
11/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin menen neljän lapsen kanssa? Minulla ei ole paikkaa!

Vierailija
12/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä tilanne sosiaalitoimistossa, perheneuvolassa tms.

Vierailija
13/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, se henkinen ero miehestä tulee vähän kerrallaan sitten kun olet ensin päässyt fyysisesti eroon hänestä. Kun saat tilanteeseen fyysisesti vähän etäisyyttä, pystyt alkamaan tarkastelemaan asioita neutraalimmin ja rauhallisemmin ja monipuolisemmin. Ala vähitellen uskoa omaan pärjäämiseesi ja ehdit miettiä, onko mies ollenkaan sellainen, mitä luulit hänessä rakastavasi. Rakastitko ja välititkö siis _hänestä_ vai jostain omasta kuvitelmastasi tai miehen esittämästä kuoresta.

Lähde nyt ensi alkuun vaikka pariksi viikoksi sinne sukulaisiin, vaikka kaukana asuvatkin. Työttömänä sinun ei tarvitse oll akiinni työpaikalla, joten voit ottaa tähän vähän lomaa. Samalla saat luottosukulaiselta henkistä tukeakin. Ala samalla jo hakea vuokra-asuntoa. hae sekä kunnalta että yksityisiltä markkinoilta, vaikka tuloja ei paljon olisikaan. Asumistuki auttaa. Sukulaisesi saattaa käydä näitä asioita läpi kanssasi, monet ihmiset nimittäin ovat elämänsä aikana hankkineet kokemusta asunnon hakemisesta. Voit myös sieltä joko sukulaiseltasi käsin tai jo ennen lähtöäsi tilata ajan kunnan tai seurakunnan sosiaalityöntekijän luota. TÄmäkin auttaa byrokratiassa ja tukien hakemisessa.

SUlla on oikeus omistusosuutesi mukaiseen osaan teidän yhteisestä omaisuudesta (siis sellaisesta, joka on teidän molempien omistamaa). Riippuen siitä, onko teillä avioehtoa, sulla voi olla oikeus myös puoleen teidän yhteenlasketusta omaisuudestanne. Näitä voit selvitellä esim kunnan oikeusavun kanssa.

Älä anna lasten elää kodissa, jossa on väkivaltaa, se tekee heille suurta vahinkoa, vaikkei heitä kukaan löisikään.

Vierailija
14/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tekee eron hankalaksi tai jopa mahdottomaksi.

Vierailija
15/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat koulussa ja sukulaiset kaukana. Vaikeaa lähteä pariksi viikoksi sukulaisten luo. Vaikka mieheni ei lapsia lyö, en uskalla lähteä pariksi viikoksi pois ja jättää lapsia hänelle, jos hän suuttuukin lähdöstäni kovasti ja lyö lapsia. Avioehtoa meillä ei ole. Talo ja muu omaisuus on kummankin nimissä, auto on minun nimissä.

Ap

Vierailija
16/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis taloudellisesti riippuvainen miehestäsi, joka tekee eron hankalaksi tai jopa mahdottomaksi.

miehestään ja ettei siksi voi erota väkivaltaisesta miehestä. Oikeasti Suomessa kukaan ei niin riippuvainen ole. Elintaso voi tippua jonkin verran, mutta mahdotonta eroaminen ei missään tapauksessa ole. Ap saa halvan asunnon kunnalta, lapsilisät, elatusavun, työttömyyskorvuaksen ja kyllä sillä pärjää kun vaatimattomasti elää. Samalla hän tietysti etsii työpaikkaa ja koska hän on siinä erinomaisessa asemassa, että hänellä on ammatti, hän ennen pitkää tulee sellaisen löytämään. Jos joutuisi kouluttautumaan uudelleen, joutuisi pienellä rahalla pihistelemään kauemmin, mutta sittenkin ennen pitkää asiat paranisivat myös taloudellisesti.

Rahan takia ei kenenkään ole pakko eikä sen takia kannata jäädä.

Vierailija
17/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet vastuussa lapsistasi. Omilla tunteillasi ei ole merkitystä lähtemisen suhteen, sun on pakko tehdä se. Tuo on lasten henkistä pahoinpitelyä, että he joutuvat asumaan väkivaltaisen isän kanssa.

Sinun tunteillasi sinänsä on tietenkin paljonkin väliä, ja toivottavasti saat apua, esim. terapiaa, niiden käsittelyyn. Mutta ne eivät saa estää sinua pelastamasta omia lapsiasi.

Vanhempanikaan eivät kunnioittaneet minua. Koin väkivaltaa koko lapsuuden. Sama jatkui mieheni taholta ensimmäisen raskauden lopulla. Viime vuosina olen ymmärtänyt, etten minä ole se paha vaan väkivallan tekijä tekee minulle pahaa. Kun vain pääsisin irti miehestäni!

Ap

Vierailija
18/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin lääkäriin mars mars niin saat ulkopuolisen todistuksen perheväkivallasta. Se voi hillitä miehen pahoinpitelyä. Ja sitten he neuvovat miten etenet erossa

Vierailija
19/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sano hänelle että lähtee lätkimään sitten. On parempi niin kuin elää väkivallan pelossa

Vierailija
20/25 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi muutama kuukausi sitten viimeksi käsiksi minuun. Yleensä mies onnistuu pahoinpitelemään niin ettei minulla näy mustelmia. Joskus on jäänyt mustelmia. Toisinaan on vaikea hengittää, korvissa soi ja päänahka on hellä tukasta repimisen jälkeen tai seinään paiskaamisesta ei ole jäänyt jälkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän