Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14-vuotiaani kertoi eilen että on käyttänyt nuuskaa pari kuukautta.

Vierailija
18.03.2015 |

Oon ihan kauhuissani, en ollut osannut aavistaa mitään. Rahaakaan ei saa kotoa kuin 3€/vko. Keräilee kuulemma pulloja ja rahoittaa osan "harrastuksestaan" näin. En oikein koko nuuskaamista ymmärrä, en tunne ketään joka sitä käyttää. Kiitollisuudella otan vastaan neuvoja ja vinkkejä millä tuollaisen voisi saada loppumaan?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:09"]

Valmentajaan ja joukkueenjohtajaan oon ollu yhteydessä - joukkueen johtajaa ei kiinnosta koska ei liity millään tavalla hänen lapseensa (paitsi et joukkuekaverit käyttää) ja valmentaja oli omaltaan tentannut että ketkä joukkueessa käyttää - lapsi ei tietenkään ollut kertonut mitään isälleen, kuuluuhan hän itsekkin näihin nuuskaajiin.

T:AP

[/quote]

Aivan väärä tyyli tentata kuka käyttää. Vastaushan on varmasti: ei kukaan. Jos tiedetään että jotkut käyttävät  niin silloin kaikki laitetaan "kärsimään". Joukkuesta esim. pitäisi laittaa vilttiketjuun pariksi peliksi jos jää kiinni nuuskaamisesta. Jos oma lapseni jäisi kiinni nuuskaamisesta niin sitten olisi pelikieltoa tiedossa. 

Vierailija
42/74 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ymmärretä nuuskan päälle. Suomessa vaan tupakoidaan ja juodaan kaljaa. Tuhotaan keuhkot ja maksa. HYVÄ SUOMI!

Nuuskan käytöstä ei ole oikeastaan mitään haittaa, etenkään pussinuuskasta. Ruotsalainen pussinuuska ei tuohoa suussa mitää. "Löysä" taasen saattaa aiheuttaa hieman ikenien kulumista, mutta aika pienissä määrin. Mielestäni nuuskan käytön suurin haitta on se, että se maksaa rahaa niin kuin myös kalja ja tupakka.

Tietenkin suomalaisen ajatusmaailman mukaan on "halvempaa" ostaa viikonlopuksi kori kaljaa(24€) ja tupakkiaski(5€) kuin ruotsalaista nuuskaa. "Eihän niitä ruotsalaisia voi tukea" -kaljamaha-Martti Kuopiosta.

Tässä se taas nähdään, suomalainen järjenjuoksu... Mielummin nähdään omat lapsemme tuhlaamassa rahansa kaljaan sekä tupakkaan ja sen jälkeen heilumassa kännipäissään kaupungilla, päätyen lopulta putkaan.

Toinen vaihtoehto olisi antaa vain sen lapsen heittää mörkö ullakolle ja nauttia elämästä. Hieman halvempaa ja huolestuttavampaa.

Mutta taas päästään siihen suomalaiseen järjenjuoksuun = mielummin näen lapseni kännipäissään rikkomassa kodin telkkarin, kuin istumassa rauhassa mälli huulessa sohvalla.

No jokainen tekee niinkuin haluaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytäpä sille tuo Sinkkulaivan jakso, missä miehellä on nuuskan aiheuttama fisteli naamassa. Siis reikä. Ja taitaa olla puolet hampaistakin tippunut.

http://www.livtv.fi/ohjelmat/sinkkulaiva/1885-hellyydenkipea-kotikissa-arto-tietaa-milloin-ei-sovi-suudella

Vierailija
44/74 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 vuotta enemmän ja vähemmän epäsäännöllistä nuuskan käyttöä takana. Hampaat on tallella ja urheilen joka päivä. Fiksumpaa kuin röökin vetäminen. Ruotsissa on euroopan alhaisin keuhkosyöpäkuolleisuus.

Vierailija
45/74 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta, että jotkut pitää yölläkin nukkuessaan sitä nuuskaa huulessaan?!

Vierailija
46/74 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yök - en ikinä ottaisi junttia mällihuulta. En myöskään tupakoitsijaa ja juopottelevaa. Onneksi niitä kunnon miehiäkin eikä vain paskahousuja löytyy myös.

Vierailija
47/74 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä sille tissi suuhun ja sano et kikkeliskokkelis, mul on pokkelis. Ja sit tirauta kyynel vaik perseeseen sille.

Vierailija
48/74 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä lähtisin selvittämään tätä ennemmin hyvällä kuin aresteilla tai muilla uhkauksilla. Olen aloittanut tupakoinnin tosi nuorena ja vanhempani pisti arestiin, uhkaili ja kiristi, mutta tupakointi jatkui, ehkä just siksi että oli sääntöjä joita uhmata. kaverini jäi polttamisesta samoihin aikoihin kiinni ja hänen vanhempansa lupasivat hänelle 1000 euroa jokaisesta vuodesta kun on polttamatta. rahat saisi kun täyttää 18. tyttö oli polttamatta ja sai 4000 euroa kun oli 18, ei siis lahjaksi vaan siitä että oli lopettanut. en tietenkään tiedä toimiiko kaikilla, mutta siitä päätellen että itse tuli ja kertoi voisi päätellä että kyseessä on rehellinen ja tunnollinen nuori. 

Vierailija
49/74 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitetää akat kärrynpyörä apuva joku vetää nuuskaa, eek, heitetää ittemme hirtee, ei tommosta voi olla voi IIIIK Kyl on tosi kauheeta toi hei, melkeen kun venäjän mafia, perkele nopee soittakaa joku saatana armeijalle tai jotai.

Vierailija
50/74 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytä sille jakso missä läski yh ämmä on ja sano kierrä kaukaa, elä tee niin kuin minä tekisin vaan tee niin kuin minä sanon. Ja selitä sille miksi oot niin ruma ja miksi sulla roikkuu paikat ihan suomeksi, Sano et oot neekereiden ruokaa.

Vierailija
51/74 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulemma ollu yks rasia "tykki"nuuskaa ja sen jälkeen pussinuuskaa.

Koulussa kuulemma tietyt tyypit myy nuuskaa.

Vierailija
52/74 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 euroa viikossa? Et voi olla tosissasi.

Vierailija
53/74 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia urheilijoiden keskuudessa. Nuuskalla ei pilaa keuhkoja. Ne pelottelu kuvat on niitä pahimpia, ei totuutta. Harvalle tupakoitsijalle joututaan tehdä kaulaan hengitysaukko. Silti niitä kuvia näytetään kun puhutaan tupakoinnin haitoista.

Vierailija
54/74 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen täysin tosissani. 3€ saa viikossa omaan käyttöön. Sen lisäksi maksan kalliin harrastuksen, harrastusvälineet jne. Leffa ja uimaliput saa toki myös. Ei tuo kyllä valittanutkaan asiasta ole.

Vierailija
55/74 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 05:35"]

Pilaa suun. Näytä nuuskankäyttäjien suita ja sano että näin käy hänellekin jos jatkaa.

[/quote]

Näytä täysin tervettä suuta. Tiesitkö, ettei kaikki saa myöskään tupakasta syöpää. Nuuskaajan suu näyttää samalta miltä muidenkin ihmisten.

Vierailija
56/74 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lopeta ellei itse halua. Mitään et voi/kannata tehdä

Vierailija
57/74 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille rahaa niin se ostaa nuuskaa ja käytttääääääää

Vierailija
58/74 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin nuuska kuin tupakka

No ei todellakaan noin päin. Nuuskaaminen on iljettävää ja brutaalia, mutta paperossin poltto on normaalia ja perinteikästä, vaikka sitä aiheettomasti nykyään niin p-leesti vainotaan.

Opeta siis Ap poikasi polttamaan paperossia tyylikkäästi. Tai jopa piippua; se taitaa alkuinvestoinnin kalleudesta huolimatta käydä jopa halvemmaksi kuin instant-tupakan poltto. Tai ehkä olen väärässä, mutta tällainen käsitys vain on omista vähäisistä piipunpolttokokemuksista tullut.

Vierailija
59/74 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite 13v tälläki hetkel nuuska huules käyttäny 12 v asti eikä oo tullu minkää laisii ongelmii meijä suvus paljo nuuskankäyttäjii esim mun serkun faija käyttäny 30v ei muita ongelmii paitti että sormi menee aika syvälle huuleen ja häntä ei se edes kiinost ja minä en tästä tavatsta luovu saatan kyllä vähentää mutta menkää katsomaan netistä tarkempaa tietoa nuuskasta ruotsissa nuuskasta tulevia syöpiä tulee noin 5 vuodessa joka on todella vähän siihen nähden kuinka moni nuuskaa siellä käyttää

Vierailija
60/74 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUE kirjoitti:

Ite 13v tälläki hetkel nuuska huules käyttäny 12 v asti eikä oo tullu minkää laisii ongelmii meijä suvus paljo nuuskankäyttäjii esim mun serkun faija käyttäny 30v ei muita ongelmii paitti että sormi menee aika syvälle huuleen ja häntä ei se edes kiinost ja minä en tästä tavatsta luovu saatan kyllä vähentää mutta menkää katsomaan netistä tarkempaa tietoa nuuskasta ruotsissa nuuskasta tulevia syöpiä tulee noin 5 vuodessa joka on todella vähän siihen nähden kuinka moni nuuskaa siellä käyttää

Nuuska haisee pahalle, maistuu pahalle ja näyttää kamalalta naamassa. Yök.

Ehkä tätä asiaa voi lähestyä myös parisuhdemielessä. Kuka tuommoisen klönttihuulen haluaa omakseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi