Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14-vuotiaani kertoi eilen että on käyttänyt nuuskaa pari kuukautta.

Vierailija
18.03.2015 |

Oon ihan kauhuissani, en ollut osannut aavistaa mitään. Rahaakaan ei saa kotoa kuin 3€/vko. Keräilee kuulemma pulloja ja rahoittaa osan "harrastuksestaan" näin. En oikein koko nuuskaamista ymmärrä, en tunne ketään joka sitä käyttää. Kiitollisuudella otan vastaan neuvoja ja vinkkejä millä tuollaisen voisi saada loppumaan?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:13"]Nuuska on vielä helvetin kallistakin,ryssissäkin maksaa 40-50€torni,kaverille joskus tuonut.
ällöttävää kun tunkee niitä pusseja huuleen ja sitten sellaista ruskeeta paskaa valuu hampaista eikä hengityskään ole sieltä raikkaammasta päästä.
voin oksennuskurkussa kuvitella jos pääsee joskus jonkun muijan kanssa imuttelemaan????
[/quote]

Nuuskaajaa on huomattavasti mukavampi pussailla kun taas tupakoitsijaa en voisi mennä edes hengitys etäisyydelle. Nuuska ei pahemmin haise kun sen on suusta pois ottanut, toisin kuin tupakka. Eikä pussinuuskasta myöskään mitäön valu ja paskanuuskakin otetaan pois heti kun se alkaa valua. Onhan nuuskaaminenkin ällöttävää, mutta huomattavasti miellyttävämpää toiselle osapuolelle.
[/quote]
Ilmeisesti olen sitten sokea ja hajuaistiton?
[/quote]

Tai seurustellut muitakin huomioonottavan nuuskaajan kanssa. Ja toki makuja on monia, mutta kyllä minun nenääni tupakka haisee sata kertaa pahemmalle.

Vierailija
22/74 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:03"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:13"]Nuuska on vielä helvetin kallistakin,ryssissäkin maksaa 40-50€torni,kaverille joskus tuonut.
ällöttävää kun tunkee niitä pusseja huuleen ja sitten sellaista ruskeeta paskaa valuu hampaista eikä hengityskään ole sieltä raikkaammasta päästä.
voin oksennuskurkussa kuvitella jos pääsee joskus jonkun muijan kanssa imuttelemaan????
[/quote]

Nuuskaajaa on huomattavasti mukavampi pussailla kun taas tupakoitsijaa en voisi mennä edes hengitys etäisyydelle. Nuuska ei pahemmin haise kun sen on suusta pois ottanut, toisin kuin tupakka. Eikä pussinuuskasta myöskään mitäön valu ja paskanuuskakin otetaan pois heti kun se alkaa valua. Onhan nuuskaaminenkin ällöttävää, mutta huomattavasti miellyttävämpää toiselle osapuolelle.
[/quote]
Pakko olla eri mieltä. Oon seurustellu sekä nuuskaajan että tupakoitsijan kanssa. Tupakan hajuun tottui melko nopeasti, mutta en ikinä tottunut siihen, kun pienen kielarin aikana nätit mällit tirskahti omankin kielen päälle. Yäk.
[/quote]

Makuja on monia. Myös täällä kokemuksia molemmista enkä enää tupakoitsijaa ottaisi. Siinä haisi koko ihminen vaatteineen ja vielä asuntokin. Enkä kyllä lähde ikinä myöskään suutelemaan ihmistä, jolla se nuuska on vielä suussa, koska tottakai se sieltä levähtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmentajaan ja joukkueenjohtajaan oon ollu yhteydessä - joukkueen johtajaa ei kiinnosta koska ei liity millään tavalla hänen lapseensa (paitsi et joukkuekaverit käyttää) ja valmentaja oli omaltaan tentannut että ketkä joukkueessa käyttää - lapsi ei tietenkään ollut kertonut mitään isälleen, kuuluuhan hän itsekkin näihin nuuskaajiin.

T:AP

Vierailija
24/74 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 06:50"]

luultavasti lapsesi on jo koukussa,tykkinuuska on niin vahvaa,että jos on sen käytön aloittanut niin ei pysty lopettamaan

terv kahden nuuskaajan äiti

[/quote]

Just, kyllä pystyy lopettamaan jos haluaa. Mun mies käytii 20 vuotta tykkinuuskaa, ja lopetti, kertaheitolla, nyt on ollut 5v iilman.

Vierailija
25/74 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongi tietoa, kuka myy nuuskaa koulussa ja yhteys reksiin.

Vierailija
26/74 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 11:00"]

Oon ihan kauhuissani, en ollut osannut aavistaa mitään. Rahaakaan ei saa kotoa kuin 3€/vko. Keräilee kuulemma pulloja ja rahoittaa osan "harrastuksestaan" näin. En oikein koko nuuskaamista ymmärrä, en tunne ketään joka sitä käyttää. Kiitollisuudella otan vastaan neuvoja ja vinkkejä millä tuollaisen voisi saada loppumaan?

3 euroa per viikko? Vittu mikä kitupiikki. Vedätte pöntön myös kerran kuussa vai?

[/quote]

Vierailija
27/74 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi että nuuskaa kuin huorais

Vierailija
28/74 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, pelaako lapsi jääkiekkoa?

Vierailija
29/74 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 05:37"]

Ei oikein oo ketään "varottavaa" esimerkkiä joka voisi kokemuksen syvällä rintaäänellä asiasta valistaa. Ite oon ton ikäisenä tupakoinut satunnaisesti ja muistan kyllä kuinka hienoo se oli kun uskalsi :( Pisteet rehllisyydestä pojalle mutta tosiaan eilenkin taas tästä keskusteltiin niin tuntuu olevan tässä vaiheessa lähinnä "siistiä" kun käyttää nuuskaa... Kuten arvata ehkä saattaakin, on pojan harrastus jääkiekko ja siis niistä piireistähän aika iso prosentti nuuskaa. Pojan joukkueessa on 16 pelaajaa ja 6 kuulemma harrastaa nuuskaamista joko säännöllisesti tai epäsäännöllisesti. Enkä usko et näiden muiden vanhemmat osaa edes aavistaa kun olen vihjaillut asiasta pariin otteeseen (eri vanhemmille) ja vastaukset on ollu "eihän meidän pikku kultamussukka sellaista tekis koskaan" -linjaa.

Täytyy koittaa tota kuva juttua, tehdä joku kollaasi järkyttävimmistä kuvista...

T:AP

[/quote]

Yhteyttä HETI valmentajaan ja muihin harrastuksen vanhempiin. Lisäksi yhteytä rehtoriin ja luokan vanhempiin. Asia EI parane hyssyttelyllä. Kerrot avoimesti että lapsesi käyttä nuuskaa ja haluat että se loppuisi. Nimiä ei tarvitse mainita mutta asia kannattta tuoda esiin ja kertoa faktat. Jokuhan sitää nuuskaavälitää esim saa vanhemmiltaan, sisaruksilta jne.

Taskurahan lopettaisin heti. Vain valvotusti saisi ostaa viikkorahalla tavaraa. Antamalla rahaa varmistat nuuskan oston mahdollisuuden. 

Vierailija
30/74 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:13"]Nuuska on vielä helvetin kallistakin,ryssissäkin maksaa 40-50€torni,kaverille joskus tuonut.
[/quote]

No ei kyllä itse asiassa erityisen kallista kun saa haaparannasta tornin alta 20€.

Vierailija
31/74 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna käyttää vaan kyllä lopettaa jos haluaa. Ja jos ei halua niin ei siinä mitään. Oma on elämä

Vierailija
32/74 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin 7. luokalla nuuskaa. Tuo "nuuska pilaa hampaat jne." On ihan soopaa. Minun suuni on aivan normaali eikä tullut miksikään. Tietysti jos vuosia käyttää niin rupeaa huomaamaan. Mutta kaksi kuukautta ei muuta mitään. Anna pojan käyttää nuuskaa, pitäähän sitä hauskaa olla.

Vierailija
33/74 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, minne lapsi on räkinyt nuuskamällejä, ja laita hänet putsaamaan jälkensä. Netistä näkee myös, millaista jälkeä nuuska tekee hampaille. Googlaa "nuuskaamisen haitat" ja kuvahaku.

Vierailija
34/74 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossuun yhteys jos ei mukula muuten usko.

Vierailija
35/74 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset voi nuuskata tai tupakoida koko elämän ilman vakavia seurauksia. Toisillle saa niitä, muttei nyt missään muutamassa vuodessa. Ruotsissa on pitkät perinteet nuuskalle. Siellä sitä pidetään yhtä vakavana kuin kahvin haittavaikutuksia. Tupakka pilaa keuhkot nopeasti. Sen tietää jokainen urheilua ja tupakointia harrastava. 5v päästä poikas on jo lopettanut. Sen jälkeen panee sihteereitä, toimittajia ja muita tasokkaita naisia.

Vierailija
36/74 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:42"]On kuulemma ollu yks rasia "tykki"nuuskaa ja sen jälkeen pussinuuskaa.

Koulussa kuulemma tietyt tyypit myy nuuskaa.

T:APMikä koulu, mikä kaupunki?
[/quote]

Vierailija
37/74 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulu?

Vierailija
38/74 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 11:13"]sossuun yhteys jos ei mukula muuten usko.
[/quote]
Hassua että 14-vuotiaasta käytetään ilmaisua "mukula" :)

Vierailija
39/74 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 06:50"]

luultavasti lapsesi on jo koukussa,tykkinuuska on niin vahvaa,että jos on sen käytön aloittanut niin ei pysty lopettamaan

terv kahden nuuskaajan äiti

bullshit!! pystyy lopettamaan. t: 20v käyttänyt ja lopettanut

[/quote]

Vierailija
40/74 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon nyt 16v ja päässyt nuuskasta irti. Joskus 13v sitä alottelin "ku se oli niin siistiä". Ja paskat mitään hienoa ollut.
Välillä semmosia 3-4päivän taukoja mutta eihän se auta, ku nuuskan nikotiini vaikuttaa paljo kauemmin. vrt. tupakka
Mulla loppu sillälailla se touhu että pappa sanoi että tietää millon joku on käyttänyt vähään aikaan (ennen oli itekki kova nuuskaaja kuulemma) ja kertoi että kustantaa puolet kevarista jos lopetan. Tämä oli aika hyvä motivaattori, koska lopetin käytön kokonaan siihen.
Nuuska on ihan perkeleen vastenmielistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme