Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (7419)
Olettekos huomanneet, että Virven blogin omakuvista suurin osa on otettu siten, että Virve makaa hoikentavan vaikutuksen aikaansaamiseksi selällään? Ihan erinäköinen pystyasennossa otetuissa kuvissa, vaikka niissäkin on usein varjo tai käsi tai huivi tai rajaus alaleukaa pienentämässä. Minulle tämä oli hauska havainto.
Minusta Virven yksi suuremmista ongelmista on ystävien ja kavereiden puute, vaikkei Virve tietenkään itse koe tätä ongelmalliseksi. Häneltä puuttuu täysin suhteellisuudentaju ja asioilta mittasuhteet kun hän kirjoittaa someen monologejaan sen sijaan että kommunikoisi muiden ihmisten kanssa ja huomaisi, että kaikilla on enemmän tai vähemmän samantyyppisiä haasteita elämän ja jaksamisen suhteen. Jos menisin itse omaan kaveriporukkaani julistamaan, että olen nyt valaistunut ja kertoisin heille ikäänkuin uutena tietona, että ihminen voi paremmin kun se saa elää luontaisen rytminsä mukaan ja tehdä sitä, mitä tekee eniten mieli, niin mun kaverit pyörisivät vesissä silmin pöytien alla ja antaisivat mulle lisänimen Einstein. Virven vuodatuksista välittyy, ettei hän osaa tarkastella asioita muusta kuin omasta (itserakkaasta) näkökulmastaan ja että hän kuvittelee näiden hänen hyvinvointiin liittyvien oivalluksien olevan jotenkin uniikkeja ja mullistavia myös seuraajilleen. Suhteellisuudentaju ja katseen kääntäminen pois omasta navasta, ne auttaisivat Virveä nyt enemmän kuin pitkät yöunet, tarjousruokien perässä teutominen ja maaninen elämän tarkoituksen metsästäminen. Ilmeisesti mieskin on nostanut kädet pystyyn Virven suhteen tai sitten hän ei ole alun alkaenkaan halunnut ottaa kantaa vaimonsa touhuihin, onhan Virve mainostanut pariskunnan toisistaan riippumatonta vapaata elämää jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos 1495 :n ja 1496:m kirjoittajalle. Tämä tapaus käy aina vain kiinnostavammaksi.
Olen alkanut lukea tätä ketjua vasta aiv an loppupuolelta.
On mielenkintoista nähdä, miten märätietoisia rikastujia jotkut ovat. Tosin itselläni olisi varmaankin jonkinlaista tarvetta ottaa edes jotakin heiltä opikseni.
Luin eilen uudelleen käsittämättömän Soulin vaateostovuodatuksen, joka oli randomina jäänyt mieleeni somen historian yhtenä merkillisimmistä sepustuksista sisllöltään ja kirjoitustyyliltään. Se on vuodelta 2014, muistaakseni. Nykyinen mnimalisti osti käsittämättömän määrän "konservatiivisia juuri hänen kokoiselleen tytölle" sopivia vaatteita alerekeistä. Alun perin kipukynnys oli 7 euroa, mutta hän pudotti sen 3,5 euroon, kun halvoista vaatteista oli siellä niin paljon tarjontaa.
Mutta täten siis opin, että miten varakkuuttaan kartuttavat sitten toimivat - ainakin jotkut heistä.
Älä hyvä ihminen ota tosissasi kaikkea mitä some ja Virve suoltavat. Virve höpöttää omiaan ihan kaiken aikaa. Viimeksi nähtiin että jopa aamiaiskulhon ainesosat valehdeltiin hienommiksi. Instan esittelyssä kertoo elävänsä 34 m2 minitalossa, vaikka itsekin myöntää että talossa on 19 m2. Virven mielestä se on jotenkin 34m2, mutta ”virallisesti” 19 m2. Vähän niin kuin Virve on 155 cm, vaikka ”virallisesti” onkin siitä vähän kasvanut. Ja instan esittelyssä määrittelee olevansa minimalisti ja elämän hidastaja, vaikka ”virallisesti” shoppailee joka viikko monta juttua ja viettää enimmän osan viikosta sängyssä. Ja tottakai on miljoonaomaisuudet ja -tulot, vaikka ”virallisesti” 19m2 asuntojen piti rahoittaa lainalla, joka irtosi vasta ties monennestako luottolaitoksesta.
Talohan on yhteensä 34m2, pelkkä alakerta on 19m2 eli parvi on 15m2, sitä ei vaan virallisesti lasketa luullakseni liian matalan huonekorkeuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos 1495 :n ja 1496:m kirjoittajalle. Tämä tapaus käy aina vain kiinnostavammaksi.
On mielenkintoista nähdä, miten märätietoisia rikastujia jotkut ovat. Tosin itselläni olisi varmaankin jonkinlaista tarvetta ottaa edes jotakin heiltä opikseni.
Luin eilen uudelleen käsittämättömän Soulin vaateostovuodatuksen, joka oli randomina jäänyt mieleeni somen historian yhtenä merkillisimmistä sepustuksista sisllöltään ja kirjoitustyyliltään. Se on vuodelta 2014, muistaakseni. Nykyinen mnimalisti osti käsittämättömän määrän "konservatiivisia juuri hänen kokoiselleen tytölle" sopivia vaatteita alerekeistä. Alun perin kipukynnys oli 7 euroa, mutta hän pudotti sen 3,5 euroon, kun halvoista vaatteista oli siellä niin paljon tarjontaa.
Mutta täten siis opin, että miten varakkuuttaan kartuttavat sitten toimivat - ainakin jotkut heistä.
Älä hyvä ihminen ota tosissasi kaikkea mitä some ja Virve suoltavat. Virve höpöttää omiaan ihan kaiken aikaa. Viimeksi nähtiin että jopa aamiaiskulhon ainesosat valehdeltiin hienommiksi. Instan esittelyssä kertoo elävänsä 34 m2 minitalossa, vaikka itsekin myöntää että talossa on 19 m2. Virven mielestä se on jotenkin 34m2, mutta ”virallisesti” 19 m2. Vähän niin kuin Virve on 155 cm, vaikka ”virallisesti” onkin siitä vähän kasvanut. Ja instan esittelyssä määrittelee olevansa minimalisti ja elämän hidastaja, vaikka ”virallisesti” shoppailee joka viikko monta juttua ja viettää enimmän osan viikosta sängyssä. Ja tottakai on miljoonaomaisuudet ja -tulot, vaikka ”virallisesti” 19m2 asuntojen piti rahoittaa lainalla, joka irtosi vasta ties monennestako luottolaitoksesta.
Hah, en tietenkään ota tosissani. Raha hänellä on ajatuksissaan, ja se häntä pyörittää. Joitain "passiivisia tuloja" hänellä on. Soulin tyyliltään ainutlaatuinen (sarkasmia) rieputarina oli osoitus pihiydestä. Huonon laadun haaliminen asettuu erikoiseen valoon, kun nainen myöhemmin ryhtyi minimalistiksi. Samoin alelaarisyöminen on mielenkiintoinen piirre - siinä mielessä, että ei hän aivan köyhyysrajalla elä.
Käänteitä on paljon, sinne ja tänne, milloin minnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talohan on yhteensä 34m2, pelkkä alakerta on 19m2 eli parvi on 15m2, sitä ei vaan virallisesti lasketa luullakseni liian matalan huonekorkeuden takia.
Itse asiassa tuo 34 m2 ei tule edes parven kanssa täyteen, vaan Virve on laskenut pinta-alaan mukaan vielä varastorakennuksen koonkin. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tuo 34 m2 ei tule edes parven kanssa täyteen, vaan Virve on laskenut pinta-alaan mukaan vielä varastorakennuksen koonkin. 😆
Virve myös Iltiksen lehtijutussa kertoo ihan oikein, että talo on 19 m2 minitalo, ja lisäksi parvella on huonekorkeutta ”lähes kaksi metriä”.
Siinä on vaan se, että jos huonekorkeus on vähintään 160 cm, se laskettaisiin mukaan asunnon pinta-alaan…
Koska Virve on kertomansa mukaan 155 cm pitkä, hänen seisoessaan parven lattialla, tulisi pään ja katon väliin jäädä noin 40 cm tyhjää.
Ja vaikka kuinka on kuva alaviistosta otettu singuttaen, kuvassa oleva Virven Ikea Bernhard -tuoli (tägännyt tuolin mallin Instakuvaan) ulottui hyvinkin vähintään parven huonekorkeuden puoliväliin. Ja Ikean sivun mukaan tuolin korkeus on 77 cm.
Ei taida Virven mieskään olla mikään hujoppi. Virvehän kertoi, että he molemmat pystyvät seisomaan tuolla parvella . Eli ilmeisesti miehelläkään ei pää kattoa kolista. 342
Vauraan ihmisen syrjäytymiseen eivät yhteiskunnan instanssit lähde puuttumaan, vaan apua pitäisi itse ymmärtää, osata ja jaksaa etsiä. Olin Virvelle vilpittömän kateellinen silloin, kun hän säästöjen ja passiivisten tulojen turvin siirtyi osa-aikatyöhön ja keskittyi kirjaprojektiinsa. Mutta nyt niistä samoista säästöistä ja passiivisista tuloista on tainnutkin tulla kultainen vankila: jos ihminen hahmottaa maailmaa rahan kautta ja taloudellista painetta kuntouttaa itseään ei ole, niin omaa napanöyhtää saa kaivella vaikka loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vauraan ihmisen syrjäytymiseen eivät yhteiskunnan instanssit lähde puuttumaan, vaan apua pitäisi itse ymmärtää, osata ja jaksaa etsiä. Olin Virvelle vilpittömän kateellinen silloin, kun hän säästöjen ja passiivisten tulojen turvin siirtyi osa-aikatyöhön ja keskittyi kirjaprojektiinsa. Mutta nyt niistä samoista säästöistä ja passiivisista tuloista on tainnutkin tulla kultainen vankila: jos ihminen hahmottaa maailmaa rahan kautta ja taloudellista painetta kuntouttaa itseään ei ole, niin omaa napanöyhtää saa kaivella vaikka loputtomiin.
Nykymaailmaa kuvastaakin hyvin, että täysin itsekritiikitön sisällön suoltaminen + jotkin tuntemattomat passiivisten tulojen lähteet suovat edes jollakin lailla turvatun toimeentulon. Tosin "vaikuttaja" itse voi hukkua napanöyhtäänsä.
Edelleen asuvat virallisesti erillään? Millainen tukijärjestelmä Ruotsissa on? Mieshän ei ole töissä vaan opiskelee, joten onko hän yksinasuessaan oikeutettu opintotukeen, työttömyyskorvaukseen, asumistukeen tms., joihin ei olisi oikeutettu ainakaan samoissa summissa kuin asuessaan puolison kanssa? Tai jotain muuta selitystä miksi asuu eri osoitteessa? Vai onko tilanne nyt muuttunut?
Virve ei tykännyt Sayaka Muratan kirjasta Convenience store woman. Ei osaa samaistua koska ei itse asu japanilaisessa kulttuurissa. Eikö kirjojen kautta nimenomaan pääse oppimaan toisista kulttuureista?
Se on kyllä selvää että hän ei lue oikeaa kaunokirjallisuutta, pelkästään mukasyvällisiä self help tai höttöä. En kyllä tämän perusteella ota lukuvinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Virve ei tykännyt Sayaka Muratan kirjasta Convenience store woman. Ei osaa samaistua koska ei itse asu japanilaisessa kulttuurissa. Eikö kirjojen kautta nimenomaan pääse oppimaan toisista kulttuureista?
Se on kyllä selvää että hän ei lue oikeaa kaunokirjallisuutta, pelkästään mukasyvällisiä self help tai höttöä. En kyllä tämän perusteella ota lukuvinkkejä.
Musta tuo Virven kommentti oli todella outo. Eikö yksi kirjallisuuden upeista puolista ole juuri se, että pääsee tutustumaan erilaisiin kulttuureihin ja todellisuuksiin? Kuinka tylsää olisi lukea aina vain sellaisista asioista, joihin voi samaistua täysin? Tämä mentaliteetti ehkä tosiaan näkyy Virven kirjavalinnoissa, eli niissä self help -kirjoissa ja tietokirjoissa, jotka aina jollakin tavalla linkittyvät Virven elämään, esimerkiksi uupumukseen, stressiin tai tarpeeseen etsiä apua vaivoihinsa tietystä ruokavaliosta.
Mutta pakko myöntää Lähikaupan naisen lukeneena (ja kovasti siitä tykänneenä), että se ei ole kaikkein helpointa kirjallisuutta. Itse asiassa se voi jättää hämmentyneeksikin, koska se ei tarjoa ehjää (ymmärrettävää) tarinaa. Jos Virve on ensin lukenut hehkuttamaansa Lucinda Rileyn Seitsemää sisarta (helppoa viihdettä) ja sen jälkeen Lähikaupan naista, niin onhan se varmasti jo ihan kulttuurishokki. Etenkin ihmiselle, joka ei ole tottunut lukemaan kaunokirjallisuutta. Ja eihän kaikkien toki tarvitse kaikista kirjoista tykätäkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen huomannut monta kertaa, että minun ja Virven maku kirjojen suhteen ei oikein kohtaa. Kaikki self help -kirjat ja tietokirjat, jotka Virve on hehkuttanut taivaisiin, ovat olleet mielestäni liian pinnallisia ja täynnä itsestäänselvyyksiä. Toki kyse voi olla siitäkin, että olen lukenut todella paljon jo monen kymmenen vuoden ajan, myös tietokirjallisuutta esimerkiksi hyvinvoinnin ja psykologian puolelta, joten kaikki asiat eivät ole enää itselleni "uusia, radikaaleja oivalluksia". Virve on käsittääkseni alkanut lukea enemmän vasta muutaman viime vuoden aikana. Eli ehkä hän sitten todellakin kuulee joistakin asioista vasta nyt.
Minusta on erikoista, että Virve ei ole puhunut sanaakaan niistä yamk-opinnoistaan. Lähinnä opinnäytetyön tekemisestä, ei kai häneltä enää muuta puutukaan? Hämärä muistikuva on, että aiheesta sanoi jotain viime syksynä. Olisiko liittynyt jotenkin kosmetiikan lainsäädäntöön... Edes uuden työn ottaessaan ei pohtinut instassa mitään työn ja opinnäytetyön tekemisen yhteensovittamisesta. Tästähän olisi jo saanut blogipostauksenkin tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on erikoista, että Virve ei ole puhunut sanaakaan niistä yamk-opinnoistaan. Lähinnä opinnäytetyön tekemisestä, ei kai häneltä enää muuta puutukaan? Hämärä muistikuva on, että aiheesta sanoi jotain viime syksynä. Olisiko liittynyt jotenkin kosmetiikan lainsäädäntöön... Edes uuden työn ottaessaan ei pohtinut instassa mitään työn ja opinnäytetyön tekemisen yhteensovittamisesta. Tästähän olisi jo saanut blogipostauksenkin tehtyä.
No kun tuosta aiheesta ei saa kaupallista yhteistyötä pystyyn..
Miten muuten niille kosmetiikan valmistamisen opinnoille kävi? Taisi sekin innostus loppua yhtä nopeasti kuin alkoikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen huomannut monta kertaa, että minun ja Virven maku kirjojen suhteen ei oikein kohtaa. Kaikki self help -kirjat ja tietokirjat, jotka Virve on hehkuttanut taivaisiin, ovat olleet mielestäni liian pinnallisia ja täynnä itsestäänselvyyksiä. Toki kyse voi olla siitäkin, että olen lukenut todella paljon jo monen kymmenen vuoden ajan, myös tietokirjallisuutta esimerkiksi hyvinvoinnin ja psykologian puolelta, joten kaikki asiat eivät ole enää itselleni "uusia, radikaaleja oivalluksia". Virve on käsittääkseni alkanut lukea enemmän vasta muutaman viime vuoden aikana. Eli ehkä hän sitten todellakin kuulee joistakin asioista vasta nyt.
Olenkin miettinyt, että lukeeko joku muka oikeasti näitä itsestäänselvyyksillä täytettyjä self help -kirjoja, mutta ilmeisesti joku ainakin.
Virven maku kirjoissa on kyllä erittäin huono. Vilkaisin niitä hänen hehkuttamia Lucinda Riley kirjoja, eikä kyllä kovin kaukana olla harlekiini tasosta 🤣 Näkee että hän ei oikeasti lue paljon, ei nyt ihan minkä tahansa kirjan lukeminen kehitä älyä ja sen kyllä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tuosta aiheesta ei saa kaupallista yhteistyötä pystyyn..
Miten muuten niille kosmetiikan valmistamisen opinnoille kävi? Taisi sekin innostus loppua yhtä nopeasti kuin alkoikin.
Formulointi jäi unholaan, samoin käy varmaan yamk opinnoille. Saako hän mitään tehtyä loppuun, pitkäjänteisyys todellakin puuttuu. Tuuliviiri kun on, kaikesta innostuu 110% ja siksi palaa äkkiä loppuun.