Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (12272)
Kuinka ollakaan. Taas, kun Virven storyn avas lävähti ensimmäisenä kuva poikkiksen kädestä Virven reidellä. Todellakin alkaa jo nää kuvat ärsyttämään. Tulee tunne, että tuo on jo näyttämisen halua ja teennäistä, kun ei melkein päivääkään kuvaa kädestä Virven reidellä tai vyötärön ympärillä. Ollaan jo nähty. Vai jatsimiehellekö kuittailua tuo on, kun toisiensa seuraajia vielä ovat. Taisi kuitenkin Virve olla se joka jätetyksi tuli vaikka muuta väittää. Nyt tarve jatsimiehelle näyttää.
Heh että Virve jaksaa noita kananmunia syödä, taas on ostettu 30kpl vaikka muistaakseni on sanonut että olisi enää alle kuukausi lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Tulkitsenko hieman jatsimiehen dissausta kun Virve hehkuttaa miten ihanaa oli mennä poikkiksen kanssa kun ei itse tarvinnut tehdä mitään, ja että aina ennen jos jotain halusi piti kaikki selvittää, suunnitella ja järjestää itse. Melko riippakiveltä jatsimies nyt kuulostaa!
Kyl se riippakivi oli Virve itse. Virve ei esimerkiksi halunnut, että jatsimiehen kaverit ja ystävät tulee heille kylään niimpä jatsimies joutui keksimään valheita miksi ei heille voi tulla kylään. Virve on aina hyvä keksimään valheita ja kääntämään asiat omaksi eduksi. Jatsimiehen kanssa ei voinut myöskään mennä minnekään mikä maksoi ja kaikki kulut jaettiin sentilleen tasan. Nyt ihanaa, kun poikkis provaidaa kaiken.
Olisi kyllä kiva lukea selitykset jos joku seuraaja kysyisi instassa suoraan Virven näkemyksiä siitä että miten kun hän profiloituu halpisvaikuttajaksi ja tekee itse vain halpoja valintoja, mutta sitten kuitenkin saa jatkuvasti läheisiltään hyvinkin rahanarvoisia etuja: ruokaa, pesulapalveluita, autokyytejä, retkiä, herkkuja, jne.
Että miten kokee tuon "balanssin" elämässään kun on itse jatkuvasti saamapuolella eikä vastavuoroisesti tarjoa muille mitään (muuta kuin läsnäoloaan 🙄)? Suositteleeko muillekin rahansäästövinkkinä tällaista läheisistä hyötymistä, vai miten asian näkee?
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä kiva lukea selitykset jos joku seuraaja kysyisi instassa suoraan Virven näkemyksiä siitä että miten kun hän profiloituu halpisvaikuttajaksi ja tekee itse vain halpoja valintoja, mutta sitten kuitenkin saa jatkuvasti läheisiltään hyvinkin rahanarvoisia etuja: ruokaa, pesulapalveluita, autokyytejä, retkiä, herkkuja, jne.
Että miten kokee tuon "balanssin" elämässään kun on itse jatkuvasti saamapuolella eikä vastavuoroisesti tarjoa muille mitään (muuta kuin läsnäoloaan 🙄)? Suositteleeko muillekin rahansäästövinkkinä tällaista läheisistä hyötymistä, vai miten asian näkee?
Toki tämä on monissa suhteissa aika normaalia, että paremmin tienaava (jos oletettavasti tämä poikkis joku finanssiveli kerran oli) osapuoli tarjoaa ihan omasta tahdostaan toiselle asioita. Virven kohdalla toki ristiriita siinä, että samalla ollaan kuitenkin "halpisvaikuttaja". Ehkä ajattelee sitten, että nämä ovat vain ekstraa ja asioita, joita ei oikeasti tarvitse ja voi siksi silti mainostaa tuota halpis-elämää, vähän kuitenkin paradoksaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tämä on monissa suhteissa aika normaalia, että paremmin tienaava (jos oletettavasti tämä poikkis joku finanssiveli kerran oli) osapuoli tarjoaa ihan omasta tahdostaan toiselle asioita. Virven kohdalla toki ristiriita siinä, että samalla ollaan kuitenkin "halpisvaikuttaja". Ehkä ajattelee sitten, että nämä ovat vain ekstraa ja asioita, joita ei oikeasti tarvitse ja voi siksi silti mainostaa tuota halpis-elämää, vähän kuitenkin paradoksaalista.
Ja tämä siis lähinnä siitä kulmasta että jatkuvasti kehuu että halvalla saa niin hyvää ja yltäkylläistä elämää Suomessa. Toki tiedän että Virvelle se elämä olisi yltäkylläistä vaikka pysyisi vain kotonaan lukemassa ja syömässä hävikkiomena-jogurtti-myslikulhojaankin, mutta on jotenkin tosi ristiriitaista puhua helposti halvalla elämisestä kun taustalla on niin selvästi tukijoukkoja ja mahdollistajia. Virve ei ikipäivänä olisi itse maksanut esim. bussilipuista Kotkaan, saati hotellimajoituksesta, mutta varmaan tässäkin oikeanlainen mindset toi oikeanlaisen provider-poikaystävän ja kaikki oli ihan vaan itsestä kiinni 🤷
Niin, Virvehän oli myös se joka halusi, että jatsimies lähtee Bankogiin mukaan ja kertoi, että kyllä se lähtee, kun tarpeeksi ison kohtauksen järjestää. Että helppo huudella, että itse aina pitänyt kaikki järjestää. Itsehän on halunnut. Kummasti ei Virveä jatsimiehen jutut kiinnostanut vaan se oli Virve joka halusi kaikesta päättää mihin mennään ja mitä tehdään. Ja tylsää ja ankeaa oli, kun kulut maksettiin 50/50. Onhan se nyt huumaavaa ja ihanaa kun poikkis provaidaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Niin, Virvehän oli myös se joka halusi, että jatsimies lähtee Bankogiin mukaan ja kertoi, että kyllä se lähtee, kun tarpeeksi ison kohtauksen järjestää. Että helppo huudella, että itse aina pitänyt kaikki järjestää. Itsehän on halunnut. Kummasti ei Virveä jatsimiehen jutut kiinnostanut vaan se oli Virve joka halusi kaikesta päättää mihin mennään ja mitä tehdään. Ja tylsää ja ankeaa oli, kun kulut maksettiin 50/50. Onhan se nyt huumaavaa ja ihanaa kun poikkis provaidaa kaiken.
Toisaalta jazzari on edelleen kiertämässä Aasiaa kodittomana, eli kyllä häntäkin taisi sellainen elämä kiinnostaa, joskin toteutettuna vähän eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko Suomessa miten yleisiä suhteet joissa pidempään jatkuen toinen osapuoli jatkuvasti yksipuolisesti tarjoaa lähes kaiken. Sen ymmärrän hyvin jos toisen ala esimerkiksi vain on matalasti palkattu ja parempituloinen haluaa tarjota toisellekin parempaa elintasoa, tai jos toinen on vaikka sairauden takia työttömänä. Mutta Virvellähän tuo saita joutenolo (ja lokkeilu siinä sivussa) on ihan oma valinta, eikä oikeaa estettä työnteolle tai oman rahan käyttämiselle olisi.
Onhan tuo nyt aika selvää jatsimiehen dissausta. Virven piti olla se, joka aina selvitti ja järjesti kaiken. Nyt on ihanaa olla toisessa roolissa. Toisaalta muistelen, että Virve on kertonut, että on halunnut aina pitää kaikki langat omissa käsissään, eli miten tämä nyt sitten meni… Helposti myös saattaa roolit ajautua siihen, että toinen huolehtii kaikesta, jos on dominoivampi tyyppi (ja mielestään aina oikeassa ja asiantuntija asiassa kuin asiassa). Ja kyllähän jatsimies tuntui paljon Aasiassa menevän, Virve oli se, joka istui hotellihuoneessa tai ajoi bussilla paikasta toiseen. Eli selvästi jatsimies on kuitenkin myös selvittänyt asioita ja on ollut menoja. Virven jutuista saa nyt sen kuvan, että jatsimies olisi ollut vain passiivinen osapuoli.
Virve täytti 39 vee ja selitti netissä niin tosissaan miten joutuu vastaamaan itsestään täysin yksin. 😆 Ylpeänä siis esitteli tätä hirmuisen vastuullista elämäänsä, kuinka neljänkympin kieppeillä joutuu IHAN ITSE vastaamaan avioeron jälkeen itsestään. Siis täysin vailla mitään käsitystä siitä, että monella 19-vuotiaalla on ihan sama tilanne ja muutamaa vuotta myöhemmin huolehditaan jo muistakin -esimerkiksi töissä tai omista lapsista. Virvellä ei ole ollut ikinä edes lemmikkiä tai huonekasvia huolehdittavana. 😆
Virven oma elämähän romahti ihan viikoissa sen eron jälkeen kun piti ihan itse vastata itsestään. Toki sekin oli vaan siitä kun vaikeat akat verovirastossa ei olisi halunneet sitä mitä Virve halusi eli kirjata häntä kodittomaksi Tukholmaan. Virve piti jälleen oman päänsä, ja elämä romahteli päivissä kun pankit aloitti ilmoittelemaan että asiakkuudet päättyy kiitos ja hei.
Suomeenhan Virve tuli taantumaan lapsen rooliinsa ja totta kai se tuntuu Virvestä ihanalta. Eihän Virve mitenkään olisi saanut hoidettua itse asioitaan kuntoon (ne vaikiat akat antoi kyllä seikkaperäiset ohjeet) vaan vanhemmathan sen teki. Äitihän se vaihtaa, pesee ja silittää lakanat Virvelle. Ja vanhemmat vaatii Virveä kahdesti viikkoon jo aamupäivällä varhain ruokakauppaan ja siihenkin pitää suostutella että saa joka kauppareissulla ruokarahaa omiin ostoksiin. Mutta siis ilman noita aamuherätyksiä Virvellähän ei taaskaan olisi mitään päivärutiinia vaan nukkuisi päivät ja tanssisi yöt.
Jatsimiehen suuri epäonni oli juuri siinä että hän kohteli Virveä tasavertaisena aikuisena. Voimme vain muistella miten onnistuneita Virven tekemät päätökset ovat olleet: kiikkerä lastenpyörä kulkuvälineenä, pystyyn homehtuva minitalo jota ei saanut lämmittää, ruokaskitsoilut, nuukailu, kotiin eristäytyminen, annettiin leikkiä utmattningsyndroomaa, matalaa ferritiiniä, sisäsyntyistä viivästynyttä päivärytmiä ja kuolemaan johtavaa munuaistautia.
Miten tuon Virven ylpeilyn kaikesta vastuunotosta ja selvitystyöstä nyt sitten ottaisi - onhan se vähän bare minimum että maailmalla asuessasi/reissatessasi osaat itsellesi ne lennot 2-3kk välein hommata sekä majoitukset kuhunkin kohteeseen. Tämän lisäksi Virve osasi puhelimensa Mapsin avulla etsiä eri kaupungeista mm. supermarketteja sekä 7-Eleven myymälöitä, sekä välillä ajella ilmaisilla busseilla kauppakeskuksiin. Tämän kummempia retkiä tai esim jotain monimutkaisia vaihtoja sisältäviä reissuja ei kyllä nähty, enemmän toisteista elämää mukavuus- ja turvallisuusalueella. Eli en nyt ihan tuolla lähtisi vielä suuremmin kerskumaan, vaikka toki kaikessa matkajärjestelyssä aina oma stressinsä on, etenkin kun pitää selvitä mahdollisimman halvalla.
Siinä kohtaa jo vähän naurattaa kun Virve kertoo että toki hän poikkiksenkin hoitaessa itsekin katsoo karttaa ja selvittelee asioita, hän kun on niin utelias ja haluaa tietää asioita! Kummasti se uteliaisuus ja tiedonjano ei ulkomailla tai Suomessakaan itsekseen ollessa realisoidu mitenkään muuten kuin eri ostosmahdollisuuksien ja ilmaistapahtumien perässä juoksemisena 😀.
Vaikkapa juuri Onnibussilla olisi ollut helppoa ja melko edullistakin käydä esim Porvoossa, Turussa tai Tampereella kesäpäivää viettämässä (ja kävelemässä jostain kengistä pohjat irti - yksi pari vähemmän riesana), mutta visusti on pysytelty tuttujen hävikkihyllyjen ja Superterassin parissa.
Just niin. Virve oli se dominoiva osapuoli, joka halusi aina pitää kaikki langat käsissä ja määrätä kaapinpaikan. Nyt marttyyrinä kääntää asiat niin, että joutui kaikesta vastaamaan itse ja antaa ymmärtää jatsimiehen olleen perässä vedettävä. Kertoo jo jatsimiehen nimimerkkikin, että on nykyään vapautettu mies. Tuo on niin Virvemäistä käytöstä, että aina kaikissa muissa on se vika kuin itsessään. Sääliksi kävi jatsimiestä, kun ei tämän ystävät saaneet käydä edes vierailulla, kun Virve ei tahtonut, että ketään tulee heille kylään. Ja samalla Virven toimesta lämmitys ruuvattiin minimiin ja myös suihkussa käyntiä alettiin rajoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Virve täytti 39 vee ja selitti netissä niin tosissaan miten joutuu vastaamaan itsestään täysin yksin. 😆 Ylpeänä siis esitteli tätä hirmuisen vastuullista elämäänsä, kuinka neljänkympin kieppeillä joutuu IHAN ITSE vastaamaan avioeron jälkeen itsestään. Siis täysin vailla mitään käsitystä siitä, että monella 19-vuotiaalla on ihan sama tilanne ja muutamaa vuotta myöhemmin huolehditaan jo muistakin -esimerkiksi töissä tai omista lapsista. Virvellä ei ole ollut ikinä edes lemmikkiä tai huonekasvia huolehdittavana. 😆
Virven oma elämähän romahti ihan viikoissa sen eron jälkeen kun piti ihan itse vastata itsestään. Toki sekin oli vaan siitä kun vaikeat akat verovirastossa ei olisi halunneet sitä mitä Virve halusi eli kirjata häntä kodittomaksi Tukholmaan. Virve piti jälleen oman päänsä, ja elämä romahteli päivissä kun pankit aloitti ilmoittelemaan että asiakkuudet päättyy kiitos ja hei.
Suomeenhan Virve tuli taantumaan lapsen rooliinsa ja totta kai se tuntuu Virvestä ihanalta. Eihän Virve mitenkään olisi saanut hoidettua itse asioitaan kuntoon (ne vaikiat akat antoi kyllä seikkaperäiset ohjeet) vaan vanhemmathan sen teki. Äitihän se vaihtaa, pesee ja silittää lakanat Virvelle. Ja vanhemmat vaatii Virveä kahdesti viikkoon jo aamupäivällä varhain ruokakauppaan ja siihenkin pitää suostutella että saa joka kauppareissulla ruokarahaa omiin ostoksiin. Mutta siis ilman noita aamuherätyksiä Virvellähän ei taaskaan olisi mitään päivärutiinia vaan nukkuisi päivät ja tanssisi yöt.
Jatsimiehen suuri epäonni oli juuri siinä että hän kohteli Virveä tasavertaisena aikuisena. Voimme vain muistella miten onnistuneita Virven tekemät päätökset ovat olleet: kiikkerä lastenpyörä kulkuvälineenä, pystyyn homehtuva minitalo jota ei saanut lämmittää, ruokaskitsoilut, nuukailu, kotiin eristäytyminen, annettiin leikkiä utmattningsyndroomaa, matalaa ferritiiniä, sisäsyntyistä viivästynyttä päivärytmiä ja kuolemaan johtavaa munuaistautia.
Juuri näin! Jatsimies kohteli Virveä tasavertaisesti aikuisena kulut puoliksi jakaen. Ja sekös Virveä nyt ketuttaa. Toista se on nyt loisia ilmaiseksi, kun Universi lähetti provaider poikkiksen. Kaikki oli taas vain omasta mindsetistä kiinni. Virve se tunnetusti pyrkii hyötymään muista ihmisistä, mutta vastaavasti ei tarjoa itse mitään kuin ylivertaisen älykästä ja himokasta, kaksimielistä seuraa.
^ Virvehän nimenomaan aina ylpeili sillä, että kaikki kulut maksetaan sentilleen puoliksi ja se oli ainoa oikea tapa girlbossillemme. Tämä siis sekä useamman poikkiksen että jatsimiehen kanssa. Tosin sittemmin on välillä lipsahtanut, että independent vumänimme sai lainaa jatsimieheltä joihinkin yllättäviin kuluihin (ja suhteellisen helppoa sanoa että niitä ei koskaan maksettu takaisin) ja jatsimies maksoi jotain Virven terveyskuluja.
Virven näkemys reilusta ruokalaskun puolittamisestahan oli se, että Virve päätti mitä ostetaan (jatsimies sai väännön jälkeen haluamansa mukillisen kahvia aamuisin) ja paljonko niitä sai syödä. Jatsimies sitten maksoi tästä puolet ja söi itse omaan laskuunsa kerran päivässä ulkona.
Ja sitäkin rajoitettiin mitä kaupasta ostettiin. Esim. sai ostaa vain YHDEN banaanin päivässä ettei vaan tule kiusasta syödä kahta päivässä.
Nuo Virven ruoat näyttää jätteiltä, mutta kiva että maistuu! Jatsimiehenä en olisi ikinä suostunut luopumaan kahvista...
Vierailija kirjoitti:
Nuo Virven ruoat näyttää jätteiltä, mutta kiva että maistuu! Jatsimiehenä en olisi ikinä suostunut luopumaan kahvista...
Mietin kun joku kysyi aiemmin että tajusikohan V edes tarjota omia ruokiaan pesutupa-frendille, että voi olla ettei noille Virven pöperöille kauheasti kysyntää olisi vaikka tarjoaisikin 🙈. Voihan oikeasti olla että Virve on jotenkin sokaistunut omasta hävikki-nerokkuudestaan ja kokee että aineksiltaan yhteensopimaton jätteen näköinen mössö olisi tarjottavana samanveroinen kuin vaikkapa poikkiksen tarjoama salaatti + kombucha -kombo. Virve tarjoaa kuitenkin mahdollisuuden maistaa aitoja halpisvaikuttajan kokeilukeittiön koe-eriä!
Näin Virveä seuraavana ja Virven positiivisesta kontentista ihan pitävänä ihmisenä on kyllä hauska lukea täältä miten voyerismista kiksinsä saavat, jossain Seinäjoella synnyinkaupungissaan asuvat ihmiset miettivät että ulkomailla mm. Ruotsissa ja Kaakkois-Aasiassa vuosia asunut ihminen ei osaa eikä pärjää. Olette ihania, älkää ikinä muuttuko.
Tulkitsenko hieman jatsimiehen dissausta kun Virve hehkuttaa miten ihanaa oli mennä poikkiksen kanssa kun ei itse tarvinnut tehdä mitään, ja että aina ennen jos jotain halusi piti kaikki selvittää, suunnitella ja järjestää itse. Melko riippakiveltä jatsimies nyt kuulostaa!