Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (11991)
V kyllä kirjoittaa aina niin ristiriitaisia juttuja, että huh huh. Juuri on monta viikkoa hehkuttanut, miten ihan puhtaasti läheisten takia keskeytti maailmankiertueensa ja saapui suomeen kun heillä oli avuntarvetta ja muutenkin tuli ikävä yhtäkkiä. "Frendien" kanssa hengailtiin (ainakin instan mukaan...) ja vietettiin laatuaikaa tämän tästä, mutta nyt taas palattiin sitten juurille ja todettiin, että itse asiassa ystäviä ei juuri olekaan ja mitään tuttavapiiriä ei introverttinä jaksa ylläpitää (shock to us all). Lähipiiriin arvot ja asenteet on vääränlaisia ja hänen valintojaan kyseenalaistetaan rumasti. Onneksi kohta pääsee taas maastopalojen kurittamaan ja turiestien ylikyllästämään Espanjaan täältä ahdasmielisestä Suomesta (jossa hei voi elää tosi halvalla, tiedoksi kaikille), joskin on pakko sit sielläkin kestää rasittavia läheisiä. Huoh.
"Lisäksi musta on hassu Virven ajattelutapa, että ihmiset käy töissä, jotta voisivat kuluttaa (materiaan)."
^ Ja mitä Virve sitten itse tekee, no on käymättä töissä ja kuluttaa materiaan 😄. Ei se tee siitä kuluttamisesta jotenkin jalompaa että ostaa niitä samoja tuotteita ale-hintaan tai (yli tarpeiden) second handina. Ja hyvin Virvelle kelpaa sieltä kirppareiltakin juuri ne merkkituotteet, joita ostaakseen jollain on pitänyt olla vähän enemmän rahaa että ne on sinne kiertoon Virvenkin ulottuville saatu. Mutta kun Virven ajattelu tuntuu niin usein jäävän siihen ensimmäiseen askeleeseen, ihan kuin ei hahmottaisi yhtään monimutkaisempia (ja nyt ei todella puhuta kauhean vaikeista asioista) syy-seuraussuhteita laisinkaan.
Virvelle on tullut olo ”ettei jaksa enää selitellä itseään kenellekään” joten tuuttaa sitten toista kymmentä selittävää postausta siitä mitä ei jaksa enää selittää.
Kun Virve sanoo ettei hänellä ole Suomessa ketään läheistä jolla olisi samat arvot ja joka katsoisi maailmaa samalla tavalla, niin viittaako tämä nyt siihen että poikkiksenkin kanssa arvot ovat lopulta aika erilaiset? (Onpa yllätys ettei kauppis-poikkis ei ole esim. samanlainen pihistelijä kuin V 🙄).
Kyllä noilla Virven "arvoilla" ja kriteereillä voi hieman haastavaa parisuhdemarkkinoillakin olla, kun hän ei itse ole valmis panostamaan suhteeseen kovinkaan monella tavalla (ei voi käyttää rahaa, pitää saada tosi paljon omaa aikaa, jne). Miehen pitäisi sitten kuitenkin olla herrasmies joka tykkää tarjota toiselle asioita, pitäisi ymmärtää Virven tanssi- ja laulusekoilut, nauttia huonosta huumorista, olla juuri sopivasti Virveä älykkäämpi ja varoa puisevia keskustelunaiheita ettei Virve vaan pääse kyllästymään ja joudu vetäytymään omaan parhaaseen seuraansa.
Vierailija kirjoitti:
Kun Virve sanoo ettei hänellä ole Suomessa ketään läheistä jolla olisi samat arvot ja joka katsoisi maailmaa samalla tavalla, niin viittaako tämä nyt siihen että poikkiksenkin kanssa arvot ovat lopulta aika erilaiset? (Onpa yllätys ettei kauppis-poikkis ei ole esim. samanlainen pihistelijä kuin V 🙄).
Kyllä noilla Virven "arvoilla" ja kriteereillä voi hieman haastavaa parisuhdemarkkinoillakin olla, kun hän ei itse ole valmis panostamaan suhteeseen kovinkaan monella tavalla (ei voi käyttää rahaa, pitää saada tosi paljon omaa aikaa, jne). Miehen pitäisi sitten kuitenkin olla herrasmies joka tykkää tarjota toiselle asioita, pitäisi ymmärtää Virven tanssi- ja laulusekoilut, nauttia huonosta huumorista, olla juuri sopivasti Virveä älykkäämpi ja varoa puisevia keskustelunaiheita ettei Virve vaan pääse kyllästymään ja joudu vetäytymään omaan parhaaseen seuraansa.
Niin, mitä V mahtanee tarjota kumppanina? Antaa itsestään äärimmäisen empatiakyvyttömän, itsekeskeisen ja sivistymättömän vaikutelman, on käsittämättömän laiska (jopa lettujen valmistaminen on liikaa hänelle) ja vaatii ihmissuhteilta sataprosenttista soveltuvuutta omiin tarpeisiinsa ja ajattelutapaansa, mutta toki niin, että saa ihailla toisen älykkyyttä omaansa verrattuna ja riittävästi stimulaatiota sisäisen "nörttiyden" tyydyttämiseksi. Suhteessa pitää ilmeisesti kaiken toimia V:n ehdoilla, tällaisen kuvan hän on itse piirtänyt julkisten postausten kautta. Joustaako itse missään konkreettisessa asiassa?
"Joustaako itse missään konkreettisessa asiassa?"
Jaa Virve? 😆 Lainatakseni erästä aiempaa kommentoijaa: Yhtä todennäköistä kuin että itse lähden piipahtamaan raketilla avaruudessa nyt tässä iltapäivällä.
"Viihdyn niin hyvin yksin, että välillä pitää muistuttaa itseään, että muiden seura tekee usein hyvää ja voi antaa jotain sellaista, mitä mä en voi itselleni antaa."
Siis Virve puhuu ihmissuhteistaan ihan kuin jostain ravintoaineista. Hän on enimmäkseen omavarainen, mutta jos lisäisi ihmissuhdepalettiinsa ihmisen x, niin voisiko saada vielä optimaalisemman aminohappokoostumuksen, tai toisaalta ihminen y voisi tuoda piristystä syksyn ajaksi, yms. Aivan kuin ihmissuhteilla ei olisi Virvelle mitään itseisarvoa, ja mahtaakohan hän miettiä ikinä kuinka antoisaa seuraa itse toisille on.
On kyllä vastenmielinen asenne. Kuulostaa myös defenssiltä, eli Virve ei varmaankaan ole kovin haluttua seuraa ja hän on kääntänyt asian niin päin, että "no en minä ketään kaipaakaan eikä mua kiinnosta muut ihmiset, oma seura parasta". Itsekseen pohdiskelu ja reflektointi sopivissa määrin tekee hyvää ja monelle olisi tarpeeseen sitä lisätä, mutta kyllähän hedelmällisintä on muiden kanssa keskustelu ja vuorovaikuttaminen. Kuulostaa niin siltä, ettei V kestä eriäviä näkökulmia ja kykene omia ajatuksia haastaviin keskusteluihin. Toksista väittää reflektoivansa, jos se on vain omahyväistä pohdintaa "mitä minä muilta ihmisiltä tarvitsen"
Lisäyksenä se, että mielestäni itsereflektiokykyyn sisältyy myös oman toiminnan kriittinen tarkastelu. Kykeneekö Virve siihen?
Itse kyllä ihailen Virveä, että elää elämäänsä omalla tyylillään, vaikka sitä kritisoidaankin!
Samaistun myös tosi monessa asiassa Virveen, niin hauska lukea miten joidenkin mielestä täällä jotkut Virven tavat, ajatukset tai jutut on ihan älyttömiä ja samalla itselleni ne on täysin normaaleja. 😁
Virve tykkää aina neuvoa muita ja luennoida, mutta taatusti ei suostu hyödyntämään edes niitä omia neuvojaan. Siis sehän on vaan ihan omasta asenteesta ja mindsetistä kyse haluaako ihmiset hengata sun kanssa vai ei. 😃
Erittäin virvemäistä on myös kehittää joka asiasta joku ihme höpöfilosofia. Siis esimerkiksi tämän päivän teema on se, että Virveä ituttaa kun ihmiset ei halua hengata mukana tuossa pihielämässä. Ja sitten hirmuinen määrä diipadaapaa ja huomenna Virve on PÄÄTTÄNYT VALITA jälleen kerran elää ilman jotain ihmissuhdetta.
Silloin Suomeen tullessa aasiasta ostetut kirkkaat ja hörhelöiset vaatteet heitettiin roskiin koska eihän niitä Suomessa voi käyttää, vaan nyt hamstrataan juuri samanlaisia kirppiksiltä. :D