Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (10999)

Vierailija
10801/10999 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika näyttää että nostetaanko kytkintä heti kun Suomessa on saatu omat reissu- ja sijoituselämän kannalta pakolliset asiat hoidettua 🤔. Vanhempien avuntarvehan varmasti nyt vaan lisääntyy vuosi vuodelta, että on jännä nähdä miten tilanteesta livistäminen tullaan perustelemaan ("On selkeämpää että yksi ihminen eli veljeni hoitaa kaiken avun" tms 🙄).

Tai sitten Virve yllättääkin positiivisesti ja on oikeasti löytänyt sisältään altruistin, jolle toisten auttaminen on juuri nyt se asia minkä priorisoi korkeimmalle. Ja jos oikeasti saa asua esim pelkän edullisen vastikkeen hinnalla, niin sehän jo mahdollistaa melko halvan elämän. Sisällön kiinnostavuuden kannalta tää ei kyllä ehkä olisi paras vaihtoehto 😕

Tiedättekö sen sanonnan lapsista, että päivät ovat pitkiä, mutta vuodet lyhyitä? Se pätee Virveen yllättävän hyvin: päivittäisseuraajasta tuntuu, ettei oikein mitään tapahdu, mutta vuosien saatossa Virve on kuitenkin tehnyt enemmän kuin keskivertotallaaja (muutot, kiinnostuksenkohteet, työpaikat, miessuhteet jne.) Mielenkiintoista!

Toisaalta näin, mutta toisaalta kyynisemmin:

-"muutettu" lähinnä halpamaasta ja halpamajoituksesta toiseen täysin vain rahansäästö edellä, ei aidosta kiinnostuksesta maailman näkemiseen (vaikka joo minitalo oli omanlaisensa kokeilu ja Praha oli yllätys, mutta sinnekin mentiin vain miehen ja ilmaisen majoituksen perässä)

-kiinnostuksenkohteet ovat kaikki olleet vain erilaista oman itsensä ympärillä pyörimistä (minä ja ihonhoito, minä ja tavarasuhteeni, minä ja minun vaurastumiseni, minä ja värianalyysi, minä ja paasto, minä ja ruokavalioni, minä ja kuukautiskiertoni, jne)

-työpaikat ovat kaikki tainneet liittyä kosmetiikkaan, moni kuitenkin ihan vaihtaakin alaa elämänsä aikana

-miessuhteista en osaa juuri sanoa mitään, mutta ainakin kun edellisestä erottiin niin heti alkoi seuraavan metsästys

Osuvasti kuvattu. Virve lisäksi elää niinsanottuja ruuhkavuosia tai siis sitä aikaa elämässä kun yleensä muutetaan, pariudutaan, vaihdetaan työpaikkaa yms. Joten siihen nähden Virve ei ole tehnyt mitenkään erityisen merkittäviä peliliikkeitä. 

Vierailija
10802/10999 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika näyttää että nostetaanko kytkintä heti kun Suomessa on saatu omat reissu- ja sijoituselämän kannalta pakolliset asiat hoidettua 🤔. Vanhempien avuntarvehan varmasti nyt vaan lisääntyy vuosi vuodelta, että on jännä nähdä miten tilanteesta livistäminen tullaan perustelemaan ("On selkeämpää että yksi ihminen eli veljeni hoitaa kaiken avun" tms 🙄).

Tai sitten Virve yllättääkin positiivisesti ja on oikeasti löytänyt sisältään altruistin, jolle toisten auttaminen on juuri nyt se asia minkä priorisoi korkeimmalle. Ja jos oikeasti saa asua esim pelkän edullisen vastikkeen hinnalla, niin sehän jo mahdollistaa melko halvan elämän. Sisällön kiinnostavuuden kannalta tää ei kyllä ehkä olisi paras vaihtoehto 😕

Tiedättekö sen sanonnan lapsista, että päivät ovat pitkiä, mutta vuodet lyhyitä? Se pätee Virveen yllättävän hyvin: päivittäisseuraajasta tuntuu, ettei oikein mitään tapahdu, mutta vuosien saatossa Virve on kuitenkin tehnyt enemmän kuin keskivertotallaaja (muutot, kiinnostuksenkohteet, työpaikat, miessuhteet jne.) Mielenkiintoista!

-"muutettu" lähinnä halpamaasta ja halpamajoituksesta toiseen täysin vain rahansäästö edellä, ei aidosta kiinnostuksesta maailman näkemiseen (vaikka joo minitalo oli omanlaisensa kokeilu ja Praha oli yllätys, mutta sinnekin mentiin vain miehen ja ilmaisen majoituksen perässä)

-kiinnostuksenkohteet ovat kaikki olleet vain erilaista oman itsensä ympärillä pyörimistä (minä ja ihonhoito, minä ja tavarasuhteeni, minä ja minun vaurastumiseni, minä ja värianalyysi, minä ja paasto, minä ja ruokavalioni, minä ja kuukautiskiertoni, jne)

-työpaikat ovat kaikki tainneet liittyä kosmetiikkaan, moni kuitenkin ihan vaihtaakin alaa elämänsä aikana

-miessuhteista en osaa juuri sanoa mitään, mutta ainakin kun edellisestä erottiin niin heti alkoi seuraavan metsästys

Osuvasti kuvattu. Virve lisäksi elää niinsanottuja ruuhkavuosia tai siis sitä aikaa elämässä kun yleensä muutetaan, pariudutaan, vaihdetaan työpaikkaa yms. Joten siihen nähden Virve ei ole tehnyt mitenkään erityisen merkittäviä peliliikkeitä. 

Iän puolesta Virve voisi elää ruuhkavuosia. Ruuhkavuosilla tarkoitetaan elämäntilannetta, jossa hoidetaan samaan aikaan omia lapsia ja iäkkäitä vanhempia, kotia, lemmikkejä yms arjen pyöritystä yksityiselämässä ja töissä urakehitys on samaanaikaan nousujohteista ja tehtävät muuttavat vaativammiksi. Virvellä ei ole mitään näistä, paitsi nyt vanhempien kauppareissuihin osallistuminen. Hänen elämänsä ei ole ruuhkaista vaan erittäin joutilasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10803/10999 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tai kuten tuossa jo yllä todettiin niin kai stereotyyppisesti ruuhkavuosia elävä on jo perheellinen ja tekee sitä uraansa, eli on siis kiirettä sekä töissä että perheen kanssa, kuskataan lapsia harrastuksiin, harrastetaan ehkä itsekin, yritetään sivussa huolehtia myös parisuhteesta ja ystäväsuhteista ja lisäksi joudutaan ehkä vähän jo huolehtimaan myös omista vanhemmistakin.

Virvellä ei puolestaan ole ollut viime vuosina mitään näistä (lapset, työ, kodin ulkopuoliset harrastukset, läheiset). Puoliso oli, mutta hänen kanssaankin oltiin usein eri maissa eikä tällöin pidetty edes viestiyhteyttä. Ja vanhemmat ja veli ovat toki myös olleet koko ajan olemassa, mutta Virveä ei ole tätä ennen ilmeisesti kiinnostanut pitää juuri yhteyksiä.

Eli tosiaan suhteessa siihen että Virvellä ei ole ollut mitään muuta kuin loputtomasti aikaa kehitellä tekemistä omalle vapaa-ajalleen, ei ole erityisen ihmeellistä että hän on hieman reissaillut, perehtynyt mm. sijoittamiseen ja erilaisiin terveysasioihin, opiskellut kieliä, lukenut self helpiä, ja muutenkin ehtinyt keksiä itselleen jatkuvasti uusia kiinnostuksen kohteita.

Vierailija
10804/10999 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eihän siinä ole mitään ihmeellistä, että Virvellä on ollut aikaa touhuta, kun ei ole perhettä huolehdittavana, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että touhuamista on tosiaan riittänyt. Jos Virve olisi saanut lapset perinteiseen tapaan 29-vuotiaana, hän olisi saattanut viimeiset 10 vuotta elää samassa asunnossa saman miehen kanssa ja ollut koko ajan samassa työpaikassa. Aika paljon vähemmän isoja tapahtumia olisi silloin mahtunut 10 vuoteen.

Vierailija
10805/10999 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo eihän siinä ole mitään ihmeellistä, että Virvellä on ollut aikaa touhuta, kun ei ole perhettä huolehdittavana, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että touhuamista on tosiaan riittänyt. Jos Virve olisi saanut lapset perinteiseen tapaan 29-vuotiaana, hän olisi saattanut viimeiset 10 vuotta elää samassa asunnossa saman miehen kanssa ja ollut koko ajan samassa työpaikassa. Aika paljon vähemmän isoja tapahtumia olisi silloin mahtunut 10 vuoteen.

No en pidä Virveä erityisemmin touhukkaana. Kyllä minäkin ruuhkavuosia elävänä ehdin harrastaa, matkustell, innostua uusista asioista ja opetella uusia taitoja ja kartuttaa tietoa.

Vierailija
10806/10999 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en pidä Virveä erityisemmin touhukkaana. Kyllä minäkin ruuhkavuosia elävänä ehdin harrastaa, matkustell, innostua uusista asioista ja opetella uusia taitoja ja kartuttaa tietoa.

Minä ja monet muut ehtivät vaihtaa työpaikkaa ja/tai  työtehtäviä ja kotiosoitetta yms moneen kertaan. Tuo Virven maasta toiseen siirtyminen on helppoa, kun ei tarvitse kuin viettää vapaa-aikaa eikä ole työasioita järjestettävänä tai aikaa viemässä. Vapaa-aikakin tuntuu menevän saman kaavan mukaan maasta riippumatta. Hänhän ei tutustu edes näihin maihin mitenkään syvällisesti. Kuljeksii kaupungilla ja etsii halpaa ruokaa.

Vierailija
10807/10999 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on niin kauhean suhteellisia, joku toinen olisi minitalon aikana saattanut vaikka innostua puutarhahommista, esikasvattaa itse taimia, laittaa kasvatuslaatikoita, hoitaa pihaa, istutella kesäkukkia, vaikka mitä, mutta Virve taisi lähinnä makoilla sisällä ja vältellä kaikkia kotitöitä tai sitten tehdä niitä kymmenien kilometrien lenkkejä eri kauppoihin tarjousten perässä 🤷

Vierailija
10808/10999 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä isoja tapahtumia Virvellä on ollut ja mitä touhuamista riittänyt? Pyörinyt eri maissa hävikkiruokia etsien. Pelannut dualingoa ja lukenut kirjoja. Avioero tietysti on iso tapahtuma tavallaan. Jotkut lasten syntymät nyt olisi oikeasti isoja tapahtumia ja niiden hoitaminen oikeasti touhukasta. 

Vierailija
10809/10999 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeekohan tää Virven tyyppinen ihmistyyppi ikinä mitään morkkista tai kaduttaako tai huvittaako edes kun huomaa miten ääripäästä toiseen oma käytös ihan instankin perusteella on vaihdellut vaikka puolen vuoden sisällä 🤔.

Juuri liideltiin siellä vai taivas rajana (tai ei sekään) -sfääreissä ja oltiin ihan higher and higher ja pakko oli vapautua suhteen kahleista että pääsee toteuttamaan elämässään jotain suurempaa ja merkityksellisempää niin ettei ole puolisoa sitomassa energiaa, jne, ja tässä on nyt sitten tulos; hiljaiselämää Korsossa pölyn täyttämässä asunnossa. No, ehkä se tästä taas kevään edetessä lähtee, jospa vaikka joku Vietnamin kavereista pistäytyy kesällä Suomessa tai jotain muuta piristävää.

Vierailija
10810/10999 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta missä on manbun-sälli? Miksei siitä ole kuulunut enää mitään? Sehän oli niiiin Virven paras bestis vielä vähän aikaa sitten?

Vierailija
10811/10999 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta missä on manbun-sälli? Miksei siitä ole kuulunut enää mitään? Sehän oli niiiin Virven paras bestis vielä vähän aikaa sitten?

Niin, Virvehän on nykyään (kertomansa mukaan) ihan sosiaalinen ihminen ja pitää (myöskin kertomansa mukaan) tiuhasti yhteyksiä kavereihin niin viestien kuin soitellenkin - tämä on nyt taas ehkä jotain mikä valitaan tällä hetkellä pitää omana asiana (tai sitten sitä ei tapahdu).

Vierailija
10812/10999 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve ei ole puhunut manbunista mitään Bangkokin jälkeen. Oletan, että välit katkesivat siellä.

Vierailija
10813/10999 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit manbuniin menivät varmaan siinä rytäkässä, kun hän ihastuikin johonkin toiseen naiseen. Siitä tuohtuneena sitten muutettiinkin munamajoitukseen Prahaan, jossa pian todettiin, että ei ehkä sittenkään toimi. Sen jälkeen on Suomessa ravattu deittimiesten piikkiin kahvilla ja toivottu frendiltä kukkia (?!), ja petytty, kun niitä saikin omalta äidiltä.

Vierailija
10814/10999 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä isoja tapahtumia Virvellä on ollut ja mitä touhuamista riittänyt? Pyörinyt eri maissa hävikkiruokia etsien. Pelannut dualingoa ja lukenut kirjoja. Avioero tietysti on iso tapahtuma tavallaan. Jotkut lasten syntymät nyt olisi oikeasti isoja tapahtumia ja niiden hoitaminen oikeasti touhukasta. 

Lasten hoitaminen on yhtä tylsää kuin jatkuvan self help -kirjojen lukeminen. Jatkuvaa univajetta, vaatteiden metsästystä ja ruuanlaittoa, riitoja, mekastusta ja tappeluita. Toki väliin mahtuu satunnaisia hyviä hetkiä, mutta ne on harvassa.

En näe tuota yhtään ylevämpänä elämänä kuin Virven elämä, mutta jos se teistä on sitä, menkää seuraamaan äitivaikuttajia. Musta on paljon mielenkiintoisempaa seurata Virveä kuin jotain Sara Parikkaa.

Vierailija
10815/10999 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten hoitaminen on yhtä tylsää kuin jatkuvan self help -kirjojen lukeminen. Jatkuvaa univajetta, vaatteiden metsästystä ja ruuanlaittoa, riitoja, mekastusta ja tappeluita. Toki väliin mahtuu satunnaisia hyviä hetkiä, mutta ne on harvassa.

En näe tuota yhtään ylevämpänä elämänä kuin Virven elämä, mutta jos se teistä on sitä, menkää seuraamaan äitivaikuttajia. Musta on paljon mielenkiintoisempaa seurata Virveä kuin jotain Sara Parikkaa.

Pointti oli, että lasten hoito on touhukasta. Voi olla tylsää tai hyvää tai huonoa, mutta touhua ja tekemistä riittää. Virven kirjan lukeminen ja dualingon pelaaminen ei ole touhukasta. En tiedä mitä touhukasta Virve on tehnyt. Joskus ostareilla metsästänyt ja kuvannut ahkerasti vaatteita, jossa lukee englanniksi jotain hassua? Hyvin rentoa ja kiireetöntä on oleminen ja eläminen ollut. Ei siinä siis mitään vikaa.

Vierailija
10816/10999 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostolakossa blogia ei pääse lukemaan, pääsettekö muut? Apua... 😭

Vierailija
10817/10999 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostolakossa blogia ei pääse lukemaan, pääsettekö muut? Apua... 😭

Ei pääse. Toisaalta en yhtään ihmettele vaikka poistaisikin blogin. Eihän se ole päivittynyt vuosiin. Jos siitä ei saa enää tuloja niin se on aikamoinen menoerä. 

Vierailija
10818/10999 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virven lapsellisuus on se mikä ottaa mua aivoon. Se on sitä demariutta. Hän luulee oikeasti, että Suomi on maailman onnellisin maa, eikä tajua, että se on vittuilua.

Vierailija
10819/10999 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli, että lasten hoito on touhukasta. Voi olla tylsää tai hyvää tai huonoa, mutta touhua ja tekemistä riittää. Virven kirjan lukeminen ja dualingon pelaaminen ei ole touhukasta. En tiedä mitä touhukasta Virve on tehnyt. Joskus ostareilla metsästänyt ja kuvannut ahkerasti vaatteita, jossa lukee englanniksi jotain hassua? Hyvin rentoa ja kiireetöntä on oleminen ja eläminen ollut. Ei siinä siis mitään vikaa.

Lapsiperhearki se vasta jämähtänyttä ja rajoittavaa on. "Touhukasta", juuh. Virven arki on kaikessa tylsyydessäänkin paljon kiintoisampaa.

Vierailija
10820/10999 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa yhtään seurata lapsiperheitä somessa, onneksi on Virven seikkailut 😄 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi