Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (10300)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä erikoista että V ei tunnu yhtään kasvavan ja kehittyvän ihmisenä vaikka on viettänyt suuren osan ajasta nyt sellaisissa yhteiskunnissa missä on paljon epäkohtia, eriarvoisuutta ja köyhyyttä. Mikään mitä maailmassa tapahtuu, ei tunnu koskettavan häntä millään tavalla. En voi ymmärtää miten ihminen voi elää noin eristyksessä kaikesta ja kaikista vaikka elää kaiken keskellä? Ymmärtäisin, jos hän ei poistuisi Korsosta ja omasta huoneestaan mutta, mutta... Kulttuurit, ihmiset, maailman tapahtumat. Mikään ei vaan kiinnosta! En voi käsittää. Ehkä oma rajallisuuteni todella tulee tässä kohtaa vastaan; en pysty ymmärtämään että ei kiinnosta, eikä kohta 40-vuotias ihminen kehity ihmisenä. Siinäpä minulle kehittymisen paikka, miten ymmärtää tällaista henkilöä? Ymmärtääkö joku Vivveä?
Virve on kertonut jo kauan sitten lopettaneen uutisten se
Vaikkei seuraisi uutisia, niin hänhän Aasiassa ollessaan omin silmin varmasti näki kaikenlaista. Mutta ei kiinnosta. Ja kyllähän esim. instassa tulee joitakin uutisia vastaan vaikkei haluaisi. Pitäisi olla täydellisessä eristyksessä keskellä metsää ilman nettiä ja ihmisiä, jos haluaa välttyä kaikelta.
Väärin. Hän opiskelee intohimoisen pakkomielteisesti aivan kaikki kivet kääntäen ja selvittäen asioita mitkä häntä itseä kiinnostaa.
Onko Virve Fredman muuten ainoa lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Hän opiskelee intohimoisen pakkomielteisesti aivan kaikki kivet kääntäen ja selvittäen asioita mitkä häntä itseä kiinnostaa.
Ei ole. Hänelle on ainakin veli, jonka lapsi on hänen kummilapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Googlettamista random asioista joita instafeedi työntää nenän alle harrastaa meistä jokainen. Se ei ole mitään opiskelua josta saa joskus loppututkinnon. Virvellä on pahasti hämärtynyt todellisuudentaju jos hän sellaista väittää.
Kyllähän Virve opiskelee, mutta ottaa ilmeisesti täysin totuutena kaikki ravintoon/paastoon/kiertotietoisuuteen tai ylipäätään mihin vain liittyvät "tietokirjat", joita lukee. Monesti kirjoittajan kerrotaankin olevan jonkin sortin ekspertti tai "doctor", mutta usein jo nopealla googlauksella selviää etteivät nämä ole varsinaisessa tiedemaailmassa arvostettuja tai meritoituneita. Luen toki itsekin popularisoitua tiedettä, mutta aina kriittisesti ja esim juuri kirjoittajan taustat selvittäen. Ravinto- yms asiat ovat todella kompleksisia ja niihin liittyen on hyvin paljon vastakkainasettelua eri leirien välillä, enkä todellakaan ottaisi todesta minkään yksittäisen jenkki-bestsellerin väitteitä (ellen sitten itse jaksaisi varmistaa asiaa tutkimuskirjallisuudesta).
Eli oma mielipiteeni: Virve lukee ja opiskelee, mutta omaa todella vähän jos ollenkaan kriittistä lukukykyä, ja usein hirvittää kuinka suoraan alkaa julistaa näiden bestsellerien ilosanomaan myös seuraajilleen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Virve opiskelee, mutta ottaa ilmeisesti täysin totuutena kaikki ravintoon/paastoon/kiertotietoisuuteen tai ylipäätään mihin vain liittyvät "tietokirjat", joita lukee. Monesti kirjoittajan kerrotaankin olevan jonkin sortin ekspertti tai "doctor", mutta usein jo nopealla googlauksella selviää etteivät nämä ole varsinaisessa tiedemaailmassa arvostettuja tai meritoituneita. Luen toki itsekin popularisoitua tiedettä, mutta aina kriittisesti ja esim juuri kirjoittajan taustat selvittäen. Ravinto- yms asiat ovat todella kompleksisia ja niihin liittyen on hyvin paljon vastakkainasettelua eri leirien välillä, enkä todellakaan ottaisi todesta minkään yksittäisen jenkki-bestsellerin väitteitä (ellen sitten itse jaksaisi varmistaa asiaa tutkimuskirjallisuudesta).
Eli oma mielipiteeni: Virve lukee ja opiskelee, mutta omaa todella vähän jos ollenkaan kriittistä lukukykyä, ja usein hirvittää kuinka suoraan alkaa julistaa näiden bestsellerien ilosanomaan
Miten se eroaa siitä, että jotkut ottaa esim. ylen tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
Eli oma mielipiteeni: Virve lukee ja opiskelee, mutta omaa todella vähän jos ollenkaan kriittistä lukukykyä, ja usein hirvittää kuinka suoraan alkaa julistaa näiden bestsellerien ilosanomaan
Tää oli hyvin sanoitettu ja tiivistetty viesti. Kuitenkin Virven kiinnostuksen kohteet, mm. juuri ravinto/paasto/kiertotietoisuus ovat mielestäni melko henkilösidonnaisia. Tällä tarkoitan, että vaikka väestötasolla voidaan sanoa, että tietty määrä aterioita päivässä johtaa helpommin vaikka normaalipainossa pysymiseen, on myös ihmisiä, joille sopii paremmin jokin toinen ateriarytmi. Samaten kuukautisten vaikutus omaan oloon ja mielialaan on hyvin henkilösidonnaista. Itselläni vaikutus on lähes olematon, mutta tiedän toisien kokevan hyvinkin raskaita PMS-oireita.
Tällä tahdon sanoa, että Virve voisi enemmän painottaa viestinnässään, että kyse on juuri hänelle sopivista elämäntavoista sen sijaan, että niitä markkinoitaisiin yleispätevinä totuuksina.
Tällä tahdon sanoa, että Virve voisi enemmän painottaa viestinnässään, että kyse on juuri hänelle sopivista elämäntavoista sen sijaan, että niitä markkinoitaisiin yleispätevinä totuuksina.
^ lainaus ei toimi, mutta ylläolevaan samaa mieltä että tottakai ovat tosi henkilöstä riippuvia asioita ja juuri esim täysin ravitsemussuosituksista poikkeavat syömistavat varmasti sopivat joillekin, jne. Kyllä kai Virve usein ainakin ohimennen myös mainitsee, että nämä ovat asioita jotka sopivat hänelle ja hän uskoo näihin, mutta jokaisen on hyvä miettiä asiaa kohdallaan tai perehtyä lisää.
Yleisfiilis itselleni kuitenkin on se, että Virve tosiaan uskoo aika 100%:sesti myös heppoisemman oloista tietoa, eikä ainakaan muistaakseni ole ikinä kertonut että olisi tuplatsekannut mitään faktoina esitettyjä asioita, yms.
Mulla on ikävä Nha Trangin Virveä :( tällä uudella seasonilla ei tapahdu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ikävä Nha Trangin Virveä :( tällä uudella seasonilla ei tapahdu mitään.
Tylsää ja hiljaista on. Ja voi olla, ettei Suomi season ole sen vauhdikkaampi. Mutta ehkä Espanjassa taas lähtee. Latinorytmit vie mennessään.
Tämä hijaisuus voisi todistaa tämän ketjun epäilyjä ettei Praha mennyt ihan odotusten mukaan. Tosin välttämättä ole ikävä laulutaidotonta hyppelyä karaoke-huoneessa, mutta Nah Trangin iloista spontaania ja kokeilevaa Virveä on.
Mun mielestä tää on mennyt ihan odotusteni mukaan. Manian jälkeen tulee aina masennuskausi. Lisäksi virvellä on takana avioero ja mantereen vaihtaminen. Itse kukin haluaa siinä vaiheessa vetää vähän henkeä vaikka ei biposta kärsisikään. Mutta kyllä sieltä taas noustaan muutaman kuukauden päästä.
Toivottavasti Virve aktivoituisi somessa sitten kun on Suomessa. Kiinnostaisi näin ulkosuomalaisena kuulla millaisia havaintoja ja ajatuksia hänellä on kotimaastaan vuosien ulkomaillaolon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tää on mennyt ihan odotusteni mukaan. Manian jälkeen tulee aina masennuskausi. Lisäksi virvellä on takana avioero ja mantereen vaihtaminen. Itse kukin haluaa siinä vaiheessa vetää vähän henkeä vaikka ei biposta kärsisikään. Mutta kyllä sieltä taas noustaan muutaman kuukauden päästä.
Mutta Virvehän sanoi että ero on jo taputeltu eikä siitä ole enää mitään käsiteltävää.
Mä veikkaan että homma ei toiminutkaan tämän uuden deittikumppanin kanssa, ja nyt on mieli maassa kun jatsimiehen jätti tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Virvehän sanoi että ero on jo taputeltu eikä siitä ole enää mitään käsiteltävää.
Mä veikkaan että homma ei toiminutkaan tämän uuden deittikumppanin kanssa, ja nyt on mieli maassa kun jatsimiehen jätti tämän takia.
Höpsistä pyttyyn. Virven itsediagnosoiduissa diagnooseissahan on mukana afantasia, jonka johdosta hän ei kyennyt muistamaan millainen aviomies oli ja tapaamiset tuntui kuin uuden ihmisen tapaamiselta. Virve tuskin edes muistaa olleensa joulukuussa onnellisesti aviossa ja tammikuussa onnellisesti avoliitossa toisen kanssa. 🤣 Ei se ole Virve, se on se Virven diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Virvellä ei nimenomaan ole mielialahäiriöitä vaan kuukautiskierto. Välillä vaan luteaalivaihe jumittaa kuukausiksi 😆
Kenen luona Virve majoittuu kun tulee Suomeen?
Ehkä Virveä jopa kaduttaa että tuli avioero. Maniapäissään tapahtunut ihastus ei johtanut mihinkään. Ei etenkään, kun maniassa ja nyt masennuskautena Virve on täysin eri ihminen. Nyt on lopputulos, että on aivan yksin ja ehkä yrittää deittaa paikatakseen tyhjän aukon elämässä. Tämä asuinkumppanifrendi on alkanut huomaaman Virven todellisen luonteen eikä kiinnostusta enää ole. Elämä Prahassa on ankeaa eikä siitä haluta kertoa. Raha-asiatkin mennyt penkin alle, pankit sanoo sopimukset irti kodittomuuden takia. Kenties oikeasti jopa ikävöi jatsimiestä muttei sitä tietenkään kerro. Kyllähän Virve jatsimiehestä hyötyi. Majoituskuluja puolitettiin yms. Ja Virveä kaduttaa, kun maniapäissään tuli sekoiltua. Tavara-paljouden sentään tunnusti ahdistavan. Yksinäisyys iskenyt ja koti-ikävä Suomeen läheisten luo.
Semmosta se on kun maniapäissään pistää tuulemaan, juuri tuon takia bipo on ongelmallista. Mutta käsittääkseni on olemassa joku lakipykälä jonka nojalla voi perua maniapäissään tehtyjä tai purettuja sopimuksia. Ei muutakun jazzimiehen juttusille hattu kourassa. Jos ei suostu naimisiin uudellen mutta jos antaisi sentään ottaa Virven kirjoille asuntoonsa.
Olen miettinyt onko kyse siitä, että jotkut ihmiset vain ovat tuollaisia, vai onko kyse persoonallisuushäiriöstä. Tuon lisäksi ettei mikään oman navan ulkopuolinen kosketa tai kiinnosta, niin hän hyväksikäyttää toisia rahallisesti antamatta vastavuoroisesti takaisin. Kelpaa ravintolaillalliset, matkat, majoitukset sun muut. Suhteensa vaikutti tunnekylmältä myös hänen osaltaan. Ei kiinnostanut ottaa yhteyttä toiseen kun olivat eri maissa. Hän ei myönnä virheitään tai ota vastuuta. On monia näitä seikkoja, jotka voisivat viitata ihan narsistiseen persoonallisuushäiriöön. Mutta mistäpä sitä pelkkää somea seuraamalla tietää. Erikoinen hahmo.