Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7950)

Vierailija
5081/7950 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii mut ku hän ei ole turisti eikä halua tehdä niin kuin turret tekee. 

Vierailija
5082/7950 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virven hokema elää kuin paikalliset tarkoittaa ainostaan että elää halvalla. Luksuselämäähän Virve on hehkuttanut koko syksyn, huone siivotaan kahdesti viikossa, ei tarvitse edes pyyhettä tuoda alakertaan tai itse vettä keittää, kahvinkin keittää ja kupin pesee joku muu, maataan uima-altaalla ja ruuat tuodaan alaovelle. Tätähän se Virven elää kuin paikalliset tarkoittaa, turreprinsessan elämää halvalla. 

Nyt sitten on vissiin joutunut vähän elämään kuin paikalliset niin yhtä masennusta ja ahdistusta pukkaa. Majoitus on vissiin sellainen että saa elää kuin paikalliset, koska asunnosta ei ole tullut kuvia muuten kuin rasvatahraisesta riisinkeittimestä. Ruokaakin on pitänyt tehdä jo kerran itse eli keittää riisiä ja vihanneksia.

Erityisahdistusta aiheuttaa kun kortilla maksamiseen on 5 € alaraja (katsos Virve kun kauppiaalle jokainen korttimaksulla maksettu ostos maksaa ja se _ei_ole_valinta) ja paikallisena eläessä pitää hommata ihan matkakorttikin paikallisliikenteeseen (ei tarvi, voit edelleen ostaa kertalippuja, itse _valitsit_ elää kuten paikalliset). Food courtillakin Virvelle pitäisi olla suora korttimaksu (näin voitaisiin toimia mutta kaikki olisi sitten 15 % kalliimpaa). 

Virven mukaan joskus se vaan on sellaista, että matkustaessa ei pääse fiilikseen. Näinhän se toki Virven kohdalla on, muille hän kertoisi että sehän on ihan omasta mindsetista kiinni. 🙄 

Minkähänlainen majoitus Fredmaneilla lienee? Selkeästi siinä lienee yhteiskeittiö, jota ei liiemmin ulkopuoliset siivoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5083/7950 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo päässyt Bangkokissa "fiilikseen", ilmeisesti koska ei ole ilmaista bussia ja koska asuvat kaukana halvoista ruokapaikoista. Virven viihtyvyys on näköjään pelkästään hinnasta kiinni. En ole koskaan tavannut ihmistä, joka olisi yhtä saita ja neuroottinen rahasta.

Vierailija
5084/7950 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti miten Virve kehuskeli että kun perusasiat on kunnossa niin on oikein tyytyväinen. Nämä perusasiat mitä luetteli oli niinkin laveat kuin asuminen, hyvät ruokapaikat ja "miten kätevästi perusasiat sujuu". Onhan tuossa aika paljon vaatimuksia, koska perusasioiden sujumiseen taitaa kuulua myös täysi ylläpito. Eiköhän 99% ihmisistä ole ihan tyytyväisiä elämiseen kun perusasiat eli asunto, turvallisuus ja ruuan saatavuus on kunnossa.

Vierailija
5085/7950 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virven pitää opetella ensin Youtube-videolta, miten bussitaksi pysäytetään oikeaoppisesti ja milloin maksetaan, ennenkö uskaltaa kokeilla itse :D Miten kummassa ihmiset pärjäsivätkään ennen nettiä...

Vierailija
5086/7950 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan Virve. Nainen on niin pihi ja vetämätön, että valitsee asuin(olin)maansa ja -paikkansa sen mukaan, missä voi elää riittävän mukavaa ikuista lomaa mahdollisimman pienellä rahalla. Vuodet kuluvat, penni venyy jo soikeaksi, mutta jaksaminen ja elämänlaatu eivät kohene. Sitten kelpaa  paasata sormi pystyssä some täyteen tämän valitun *köh* elämäntavan ylivertaisuudesta.

Vierailija
5087/7950 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti tuo Virve miten tuo mies on jättänyt muusikon työnsä ja lähtenyt tuohon hommaan? Aiemmin Virve korosti, että miehen pitää harjoitella joka päivä.

Vierailija
5088/7950 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve vaikutti onnellisemmalta, kun asuivat kerrostalossa ja kävi päivätöissä.

Vierailija
5089/7950 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma kaventunut ostareilla pörräämiseen. Ei muuten oo pitkään aikaan tullut kirjahehkutusta, taisi sekin pöhinävaihe mennä ohi.

Vierailija
5090/7950 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virven seuraaminen saa oikeasti tuntemaan kiitollisuutta, että huomenaamuna saa herätä töihin, tienata rahaa ja nauttia pian alkavasta joululomasta. En oo kyllä koskaan seurannut noin masentavaa matkailua kuin mitä V harrastaa.

Vierailija
5091/7950 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ostoskeskuksissa talsiminen mitään ostamatta on käsittämätöntä. Samat krääsät ja samat vilkkuvalot kaikkialla. Mitä Vee siitä saa? Jotain itsetuntobuustiako, että NÄIN kurinalainen olen kun ei mitään tee mieli ostaa?

Vierailija
5092/7950 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kanssa erityisesti, että miten Virve jaksaa viettää ostareilla noin paljon aikaa, ja mikä niissä oikein kiehtoo! Mun mielestä ostoskeskukset on tosi mitaansanomattomia paikkoja kaikkialla maailmassa, eikä kiinnosta viettää sellaisessa aikaa Suomessa tai eteenkään muualla.

Ja huvittavin/alleviivaavin esimerkki tästä ostari-käytöksestä on, että Virve meni Kuola Lumpurissa mieluummin ostoskeskukseen "nähtävyytenä" kuin Batu-luoliin.

Vaikuttaa siis siltä, että hän on korvannut kaikki nähtävyydet, päivävaellukset, paikallisen ympäristön tutkimiset yms. tekemiset ostoskeskuksissa käymisellä! 

Vierailija
5093/7950 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että Batu luolat jäi välistä ikävän hiostavan sään takia. Ostarit on ilmastoituja ja niistä saa ruokaa alle eurolla, kun sinne ensin on matkustanut bussilla yli tunnin. Ja sitten Virve voi kokea onnistumisen tunnetta että on tehnyt päivässään jotain.

Vierailija
5094/7950 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virven pitää opetella ensin Youtube-videolta, miten bussitaksi pysäytetään oikeaoppisesti ja milloin maksetaan, ennenkö uskaltaa kokeilla itse :D Miten kummassa ihmiset pärjäsivätkään ennen nettiä...

Itse asiassa ennen nettiä ihmiset myös matkusteli huomattavasti vähemmän, mutta se on sivujuonne. En tiiä, oletko ikinä matkustellut omatoimisesti maassa, jonka kieltä et puhu ja jossa paikalliset eivät puhu sinun kieltäsi, mutta sitä helpottaa kummasti etukäteisvalmistautuminen. Voihan sitä toki ex-tempore säätää ja sählätä, mutta voi oikeesti olla kohteliampaa valmistautua etukäteen toimimaan oikein.

Kerron esimerkin. Olin vaihto-opiskelijana maassa, minkä kieltä vasta opiskelin ja aterioin joka päivä koulun ruokalassa. Ihmettelin, miksi kassahenkilöt vaikuttivat tosi turhaantuneelta muhun ja huutelivat "jotain" joka maksun yhteydessä. Parin kuukauden päästä, kun kielitaitoni oli kohentunut, tajusin, että minun olisi pitänyt aina kassalla ilmoittaa, paljonko annokseni pääruoka-aine painaa ja maksu olisi määräytynyt sen perusteella. Siihen asti kassa oli aina huudellut 10 metrin päähän ruuan annostelijalle, että paljonkohan mun annokseni painaa (tämä annostelija ilmoitti painon jokaiselle ruuan hakijalle). Jos olisin etukäteen googlannut ruokalan toimintaa ja selvittänyt tämän, olisin voinut nopeammin päästä kärryille ja opetella toistamaan annostelijan sanoman edes auttavasti.

Vierailija
5095/7950 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran tulee viime päivien ajalta paikallisbussianalyysia että alkaa vaikuttaa Virven uudelta kiinnostuksen kohteelta. 

Vierailija
5096/7950 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia ajatuksia täällä myös. Päiväretki Tallinnan joulutorillekin oli kivempi ja kiinnostavampi kuin tää Virven touhu.

Vierailija kirjoitti:

Virven seuraaminen saa oikeasti tuntemaan kiitollisuutta, että huomenaamuna saa herätä töihin, tienata rahaa ja nauttia pian alkavasta joululomasta. En oo kyllä koskaan seurannut noin masentavaa matkailua kuin mitä V harrastaa.

Vierailija
5097/7950 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran tulee viime päivien ajalta paikallisbussianalyysia että alkaa vaikuttaa Virven uudelta kiinnostuksen kohteelta. 

Jaksaa kyllä ihmetyttää, miten paljon asiaa voi keksiä noin mitättömästä asiasta. 

Vierailija
5098/7950 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On absurdia, miten paikallisbussilla matkustamisen kerrotaan olevan jokin ikkuna paikallisten elämään. Sori V, ei se kyllä ole, ja kaikki tietää, että matkustat bussilla vain, koska se on halpaa ja koska halpa kämppänne on ihan hevonkuusessa.

Vierailija
5099/7950 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta varmaan selittää, että alkavat käyttää ei-ilmastoitua (= halvempaa) bussia vain siksi, että pääsevät siten paremmin kiinni paikallisten arkeen. :D

Vierailija
5100/7950 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta varmaan selittää, että alkavat käyttää ei-ilmastoitua (= halvempaa) bussia vain siksi, että pääsevät siten paremmin kiinni paikallisten arkeen. :D

Tää näyttää kyllä niin ihanalta kokemukselta. Oon aina miettiny bangkokissa että varmaan ihan hirveää niissä ruuhkissa istua kuumassa bussissa ikkunat auki hengittämässä pakokaasuja. Paikalliset raukat. Mutta kun se bts:kin on niin kallis...