Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (7910)
Vierailija kirjoitti:
Helmikuun saldona 26 luettua kirjaa.
Melkein kirja päivässä! Ei paljo siis muuta tehty kuin luettu. Mitenköhän monta vuotta näin vielä elää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kirja päivässä! Ei paljo siis muuta tehty kuin luettu. Mitenköhän monta vuotta näin vielä elää?
Pakkomielteillen varmaan elää, pakkomielle vain vaihtuu silloin tällöin.
On kyllä huikea ero siihen Virveen, joka vietti edellisen talven Aurinkorannikolla viilettäen joka ilta jos jossain. Nyt istutaan kämpillä ja tuijotetaan ränsistyneitä rakennuksia. Veikkaan että tulevaisuudessa menevät aina takaisin Espanjaan.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä huikea ero siihen Virveen, joka vietti edellisen talven Aurinkorannikolla viilettäen joka ilta jos jossain. Nyt istutaan kämpillä ja tuijotetaan ränsistyneitä rakennuksia. Veikkaan että tulevaisuudessa menevät aina takaisin Espanjaan.
Viikon sääennuste oli luvannut paljon sadetta, joten olivat ostaneet paljon ruokaa varastoon. Nyt saa sitten hyvällä syyllä olla poistumatta asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, ottaen huomioon, että Virvellä ei ole 8 tunnin työpäivää rasitteena, niin kyllä hän ehtisi muutakin tehdä päivissään. Lukunopeushan kasvaa ahkeran harjoittelun myötä, joten hän varmasti lukee tällä hetkellä nopeammin kuin peruspalstailija.
Durresissa netin mukaan päivän korkein lämpötila 13 C ja aurinkoista. Virve kirjoittaa, että asteita on vähän alle 20 ja aurinko paistaa sopivasti.
Kävelyt ovat vähän jääneet, kun Virve on löytänyt sen, mitä on halunnut tehdä(?), päässyt sen kanssa vauhtiin (todellakin!) sekä ylipäätään löytänyt takaisin elämän flowhun. Matkan tarkoitus on siten onnistunut.
Kryptistä! 😃 Mutta nyt siis taas mennään eikä meinata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin Virven linkedinissä, ja sitä on päivitetty ainakin Torreviejan aikana (en tosin ole koskaan ennen profiilia vilkaissut). Mutta mainintaa ainakin uuden uran etsinnästä, silmään pisti myös 109(!!!) LinkedIn learning todistusta jotka Virve paukuttanut menemään joskus vuonna 2020. Silmään pisti myös harvinaisen huono englanti...
Kerrohan meille vielä, mitä noi todistukset on. 😃
Kaikenlaista ihan höpöhöpöä, LinkedInssä on ihan hirveesti kaikenlaisia "kursseja" mistä sitten saa muka jonkun sertifikaatin vaikka kurssi saattaisi kestää vaan pari tuntia plus muutama kysymys. Yksi kurssi esim. Color Trends.
Musta tää vastaus antoi nyt vähän väärän kuvan siitä, mitä Linkkari-kursseja Virve on suorittanut. Mun nähdäkseni suurin osa käydyistä kursseista liittyi sosiaalisen median markkinointiin, hakuoptimointiin ja käyttäjäkokemuksen rakentamiseen. Kurssien laatuun en sinällään ota kantaa, kun en ole niitä kokeillut. Ehkäpä siitä kuitenkin jokunen tiedonmurukin on tarttunut mukaan.
Joku tuolla aiempana mainitsi, että Virve olisi muka ristiriitainen työhaluissaan. Mun mielestä ei. Pääesittelytekstissä hän sanoo olevansa kiinnostunut kirjabisneksestä. Myöhemmin hän sanoo, että on pyrkinyt rakentamaan elämänsä sellaiseksi, ettei hänen tarvitse tehdä työtä, jota hän ei rakasta. Ei kai tuossa nyt ristiriitaa ole?
Mä joskus katselin tuolta kursseja mitä tehdä mutta lopulta en tehnyt koska ne on niin surkeita, noloa ottaa joku sertifikaatin kun ne on oikeesti sama ku katsoin 45min YouTube videon. Esim just toi Color trends kurssi kestää 50 minuuttia. Mutta no miten kukin valitsee aikansa käyttävän, ajankohtana nuo Virven suoritukset näyttävät ajoittuvan juuri pahimpaan uupumusaikaan niin ei ihmekään jos kävi töissä ja suoritti ilmaisia videoita saadakseen jotain todistuksia "jotakin" varten.
Ihan kiinnostuksesta, mutta kuinka paljon sun mielestä olisi säädyllinen ajallinen mitta siihen, että voisi sanoa oikeasti perehtyneensä värimuotiin? 3 opintopistettä eli 120 tuntia lukemista? :D Edelleen en ota kantaa Linkkari-kursseihin, mutta 1,5-yliopistotutkintoa suorittaneena oon ihan oikeesti sitä mieltä, että saman opin voisi saada huomattavasti nopeamminkin. Monissa maissa, kuten Suomessa on valtava osaajapula, mutta esteenä on usein se, että alanvaihtajan täytyy sitoutua vuosikausien koulutukseen ollakseen pätevä uuteen työhon. Itse näen, että tulevaisuudessa osaamistaan voisi kehittää juuri täsmäkursseilla, joiden pituutta ei näennäisesti ole venytetty tiettyyn opintopistemittaan, vaan joiden pituus määräytyy pelkän opetus- ja oppimistarpeen mukaan.
Tällaista muutosta varten tarvitaan tietysti pätevää opetusmateriaalia ja opetusta. Epäilemättä sitä ei löydy vielä Linkkarista, mutta niin moni eri alusta (ml. suomalaiset korkeakoulut) tarjoavat jo vapaasti käytäviä kursseja, että muutoksen voi sanoa jo olevan ilmassa.
Oon täysin samaa mieltä. Monet nykyiset tutkinnot on aivan liian pitkiä. Saman asian vois opetella paremminkin vain keskittymällä olennaiseen. Mullakin on alla useampi tutkinto. Yliopistossa ja amk:ssa (sekä tietenkin amiksessa) aikaa menee monesti ihan turhan päiväiseen säätämiseen. Olen myös lukenut kursseja linkedinissä ja ne oli tosi hyviä! Itse en tarvi tutkintoja vaan sen tietyn osaamisen /taidon.
Mutta takaisin Virveen. Luin, että Koronan jälkeen Ruotsissa on asuntojen/talojen hinnoista kadonnut 15% ja ne tulee vielä laskemaan. Samoin korot on noussut huimasti ja ne myös vielä nousee. Jotku jo puhuu Ruotsin mahdollisesta asunto kuplan romahtimesesta. Onko Virve käsitellyt tätä ja koska hän osti pikku talonsa? Onkohan heidänkin talonsa arvo tippunut ja korot noussut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin Virven linkedinissä, ja sitä on päivitetty ainakin Torreviejan aikana (en tosin ole koskaan ennen profiilia vilkaissut). Mutta mainintaa ainakin uuden uran etsinnästä, silmään pisti myös 109(!!!) LinkedIn learning todistusta jotka Virve paukuttanut menemään joskus vuonna 2020. Silmään pisti myös harvinaisen huono englanti...
Kaikenlaista ihan höpöhöpöä, LinkedInssä on ihan hirveesti kaikenlaisia "kursseja" mistä sitten saa muka jonkun sertifikaatin vaikka kurssi saattaisi kestää vaan pari tuntia plus muutama kysymys. Yksi kurssi esim. Color Trends.
Musta tää vastaus antoi nyt vähän väärän kuvan siitä, mitä Linkkari-kursseja Virve on suorittanut. Mun nähdäkseni suurin osa käydyistä kursseista liittyi sosiaalisen median markkinointiin, hakuoptimointiin ja käyttäjäkokemuksen rakentamiseen. Kurssien laatuun en sinällään ota kantaa, kun en ole niitä kokeillut. Ehkäpä siitä kuitenkin jokunen tiedonmurukin on tarttunut mukaan.
Joku tuolla aiempana mainitsi, että Virve olisi muka ristiriitainen työhaluissaan. Mun mielestä ei. Pääesittelytekstissä hän sanoo olevansa kiinnostunut kirjabisneksestä. Myöhemmin hän sanoo, että on pyrkinyt rakentamaan elämänsä sellaiseksi, ettei hänen tarvitse tehdä työtä, jota hän ei rakasta. Ei kai tuossa nyt ristiriitaa ole?
Mä joskus katselin tuolta kursseja mitä tehdä mutta lopulta en tehnyt koska ne on niin surkeita, noloa ottaa joku sertifikaatin kun ne on oikeesti sama ku katsoin 45min YouTube videon. Esim just toi Color trends kurssi kestää 50 minuuttia. Mutta no miten kukin valitsee aikansa käyttävän, ajankohtana nuo Virven suoritukset näyttävät ajoittuvan juuri pahimpaan uupumusaikaan niin ei ihmekään jos kävi töissä ja suoritti ilmaisia videoita saadakseen jotain todistuksia "jotakin" varten.
Ihan kiinnostuksesta, mutta kuinka paljon sun mielestä olisi säädyllinen ajallinen mitta siihen, että voisi sanoa oikeasti perehtyneensä värimuotiin? 3 opintopistettä eli 120 tuntia lukemista? :D Edelleen en ota kantaa Linkkari-kursseihin, mutta 1,5-yliopistotutkintoa suorittaneena oon ihan oikeesti sitä mieltä, että saman opin voisi saada huomattavasti nopeamminkin. Monissa maissa, kuten Suomessa on valtava osaajapula, mutta esteenä on usein se, että alanvaihtajan täytyy sitoutua vuosikausien koulutukseen ollakseen pätevä uuteen työhon. Itse näen, että tulevaisuudessa osaamistaan voisi kehittää juuri täsmäkursseilla, joiden pituutta ei näennäisesti ole venytetty tiettyyn opintopistemittaan, vaan joiden pituus määräytyy pelkän opetus- ja oppimistarpeen mukaan.
Tällaista muutosta varten tarvitaan tietysti pätevää opetusmateriaalia ja opetusta. Epäilemättä sitä ei löydy vielä Linkkarista, mutta niin moni eri alusta (ml. suomalaiset korkeakoulut) tarjoavat jo vapaasti käytäviä kursseja, että muutoksen voi sanoa jo olevan ilmassa.
Oon täysin samaa mieltä. Monet nykyiset tutkinnot on aivan liian pitkiä. Saman asian vois opetella paremminkin vain keskittymällä olennaiseen. Mullakin on alla useampi tutkinto. Yliopistossa ja amk:ssa (sekä tietenkin amiksessa) aikaa menee monesti ihan turhan päiväiseen säätämiseen. Olen myös lukenut kursseja linkedinissä ja ne oli tosi hyviä! Itse en tarvi tutkintoja vaan sen tietyn osaamisen /taidon.
Mutta takaisin Virveen. Luin, että Koronan jälkeen Ruotsissa on asuntojen/talojen hinnoista kadonnut 15% ja ne tulee vielä laskemaan. Samoin korot on noussut huimasti ja ne myös vielä nousee. Jotku jo puhuu Ruotsin mahdollisesta asunto kuplan romahtimesesta. Onko Virve käsitellyt tätä ja koska hän osti pikku talonsa? Onkohan heidänkin talonsa arvo tippunut ja korot noussut?
Siis lisään vielä että en tarvitse enää tutkintoja, koska minulla on jo niin monta sekä yliopistosta että amk:sta. Haluan vaan laajentaa osaamistani.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/6cd106d8-290f-4b88-8db0-ba4…
Virve on taas lehdessä. Minitaloon muutettiin, koska kalliimmalla asumisella ei olekaan väliä ja he haluavat pihalla viljellä. 🤣 Lisäksi se neliön kokoinen varastokoppero on nyt ilmeisesti jutussa mainittu toimistohuone.
Olohuone, keittiö ja ruokailutila on selvästi sellaisen toimittajan kynästä, joka ei ole nähnyt koko minitalon kuvaa.
Ruokailutilahan on puolenmetrin halkaisijalla oleva pöytä joka on kiinni sohvassa ja johon kompastelee kun se on melkein kiinni myöskin keittiötasoissa.
Kyseessä on yksi n. 15 neliön kokoinen tila (kun kylppärin pinta-ala on vähennetty) eikä suinkaan toisistaan eroteltuja omia tiloja kuten tekstistä voi ymmärtää.
Virven uusin asiantuntijuus esiintyy uusimmassa blogipostauksessa. Siinä Virve kertoo totta kai parhaat vinkkinsä - tällä kertaa heille, joilla on vaikeuksia keskittyä lukemiseen.
Nämä kun yhdistää minimalismineuvoihin, joku ADD-koutsin ura on jo hyvällä alulla.
"...parin halunneen vaihtaa omistamansa kerrostaloloftin kaupungin vilinän ulkopuolella sijaitsevaan kotiin, jonka pihassa olisi pieni piha viljelymahdollisuuksineen."
Missä tämä viljelyinnostus on tullut esiin? 🤣 Miksi Virve on antanut artikkeliin vanhan kuvan eikä nykytilaa rikkaruohoineen paremmin kuvaavaa? 🤭
Vierailija kirjoitti:
Virve on taas lehdessä. Minitaloon muutettiin, koska kalliimmalla asumisella ei olekaan väliä ja he haluavat pihalla viljellä. 🤣 Lisäksi se neliön kokoinen varastokoppero on nyt ilmeisesti jutussa mainittu toimistohuone.
Toimistohuone on se yläkerran huone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on yläkerran huone? En muista sellaisesta koskaan Virven puhuneen. 🤷🏻
Todellinen tilaihme kyllä. 19 neliön asunnossa on tilava kylpyhuone, keittiö, ruokailutila, olohuone, nukkumaparvi ja nyt vielä toimistohuonekin.
Vierailija kirjoitti:
"...parin halunneen vaihtaa omistamansa kerrostaloloftin kaupungin vilinän ulkopuolella sijaitsevaan kotiin, jonka pihassa olisi pieni piha viljelymahdollisuuksineen."
Missä tämä viljelyinnostus on tullut esiin? 🤣 Miksi Virve on antanut artikkeliin vanhan kuvan eikä nykytilaa rikkaruohoineen paremmin kuvaavaa? 🤭
Täällähän on ehdoteltu, että voisi säästää vieläkin enemmän kun itse viljelisi kesäkaudella ruokaa. Marjapensasta yksi tontin sivu täyteen ja muuten salaattia ja pottua ja porkkanaa piha täyteen. Ehkä säästövinkit kelpaa Virvelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On puhunut asuntolainansa korosta vaan ei muusta. Lainassa ei ole korkosuojaa ja korko päivitetään aina kvartaaleittain. Löytyy tästä ketjusta jos vähän jaksat selata taaksepäin.
Virve ei tainnut ostaa omaansa hintojen ollessa ihan huipussaan vaan ihasteli vielä asuntokauppojen jälkeen että tämänkin sijoituksen arvo vaan nousee kohisten itsekseen. Siksi ei halunnut miehensä lunastavan puolta talosta, sillä näin saa enemmän fyffeä itselle.
Nyt kyllä tuskin saa talosta omiansa pois, hinnat ovat laskeneet vaikka kauppoja ei korkeimpien hintojen aikaan tehtykään. Tietysti myös uusi on aina uutta, pintoja ja kodinkoneita kun on ehtinyt pari vuotta kulutella niin sekin näkyy hinnassa. Muuten uskon kyllä Fredmanien olevan siistejä asujia, joista ei isompia lommoja tule parkettiin tai muuta sellaista. Pomppuinen luonnontilassa oleva piha, sähkölämmitys ja ne rumat kaihtimet kyllä ovat miinuksia.
Talo ilman noita kaihtimia on minusta herttaisen näköinen ja arkkitehdilla on siinä ollut kiva visio. Ruotsissahan ei pahemmin verhoja suljeta eikä myöskään kukaan tuijottele ikkunan läpi sisään asujien elämää. Minitalo kylpee valossa isoimman osan vuotta ja talvellakin olisi ajatus antaa valon tulla sisään, joka päivä erilaisena vuodenaikojen edetessä. Nuo kaihtimet, joita ei koko talvena edes avata, muuttavat valokylpytalon parakiksi. 😝 Anteeksi mielipiteeni, mutta minusta se on rikos talon arkkitehtuuria vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on yläkerran huone? En muista sellaisesta koskaan Virven puhuneen. 🤷🏻
Todellinen tilaihme kyllä. 19 neliön asunnossa on tilava kylpyhuone, keittiö, ruokailutila, olohuone, nukkumaparvi ja nyt vielä toimistohuonekin.
Parvella on pieni vaatehuone, jossa taisi olla ikkuna. Se varmaan on se toimistohuone. Siellä oli ainakin aluksi säilössä miehen soittimet ja matkalaukut.
Ylilaudalla on hienoja kuvia Virven talonyhtiöstä. Kannattaa käydä katsomassa. Ihan uskomattomassa paikassa tuo Virven kontti!
Jes, kiitos ylilautavinkistä! siellähän oli hyviä kuvia. Täytyy kyllä ihmetellä mikä heidät tuolla alueella hurmasi. Ahdasta ja kaikkien pällisteltävinä koko ajan.