Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7811)

Vierailija
3201/7811 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

V on löytänyt taas selityksen asioihin. Sosiaalisuus väärien ihmisten kanssa väärissä tapahtumissa aiheuttaa ihmiskrapulan. 🤣 Toivoisin, että joku vetäisi hänet maan pinnalle.

Kierrätys on järkevää, mutta onko järkevää hurahtaa erilaisiin juttuihin ja sitten kierrättää tavarat, kun kiinnostus laantuu. Esimerkiksi tämä kosmetiikan valmistaminen joku aika sitten (pari vuotta sitten ehkä?). Ehkä kannattaisi pohtia, että miksi mulla on nämä tavarat, eikä hymistellä minimalismista.

Vierailija
3202/7811 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V on löytänyt taas selityksen asioihin. Sosiaalisuus väärien ihmisten kanssa väärissä tapahtumissa aiheuttaa ihmiskrapulan. 🤣 Toivoisin, että joku vetäisi hänet maan pinnalle.

Kierrätys on järkevää, mutta onko järkevää hurahtaa erilaisiin juttuihin ja sitten kierrättää tavarat, kun kiinnostus laantuu. Esimerkiksi tämä kosmetiikan valmistaminen joku aika sitten (pari vuotta sitten ehkä?). Ehkä kannattaisi pohtia, että miksi mulla on nämä tavarat, eikä hymistellä minimalismista.

Tuosta mieleen kun sanoi pistäneensä eteenpäin myös sisustusjuttuja, niin oliko kyse jostain niistä esineistä jotka aiemmin hommasi juuri pikkutaloa varten. Olisi sisustusvimmankin voinut hoitaa kirppareilla, eikä turhaan kerralla ostanut kaikkea uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3203/7811 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhaisit mielummin pakkomielteisesti siitä meghanista tai amberista tms. kuin virvestä.

Naurettavaa tää sun yksinäsi keskustelu ja peukuttelu.

Vierailija
3204/7811 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vallankaan ei ole järkevää kuskailla satunnaisia tavaroita (tässä kolmella eurolla Rustasta ostettua sisustuskoria ja kosmetiikan formuloinnissa tarvittavia härpäkkeitä) kaksi tuntia suuntaansa, jotta saa ne vietyä kirppikselle. Kierrätys on hyvästä, mutta joskus jotain voi laittaa roskiinkin eikä käyttää kirppiksiä roskiksena. Uskoisin, että Virve on yrittänyt niitä formulointitavaroita myydä ensin netissä kun on siinä ansioitunut. Toki on myös olemassa se ikävä vaihtoehto, että minitalossa on miniroskis ja ylimääräisiä jätemaksuja vältellään viemällä tavaroita puolen päivän keikalla kirppikselle.

Vierailija
3205/7811 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta mieleen kun sanoi pistäneensä eteenpäin myös sisustusjuttuja, niin oliko kyse jostain niistä esineistä jotka aiemmin hommasi juuri pikkutaloa varten. Olisi sisustusvimmankin voinut hoitaa kirppareilla, eikä turhaan kerralla ostanut kaikkea uutta.

Luultavasti oli, niitä välillä on vilahtanut kuvissa, mutta ne ei varmaan enää palvele.

Vierailija
3206/7811 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kyllä suuri hämmennys siinä kun Virve selosti matkaansa sinne vaellukselle. Koko homma oli selostettu minä -muodossa. "Nousen koneeseen, otan bussin..." Tuli se tunne ettei se mies lähdekkään mukaan. Joku oli ilmeisesti huomannut saman, koska viimeinen story oli "lähteekö sun mies ollenkaan mukaan?" 😄

Kans toi eilisen hamstraus "hyviä tuttuja ja turvallisia tuotteita". Tosi minimalistista juu. Taisi Espanjastakin lähtee enemmän vaatetta matkaan mitä Instassa lopulta esitteli. En muista nähneeni sitä punaista "bilepaitaa" kyllä aikaisemmin, ja ei tainnut esitellä sitä missään ostoksissaan. 

Vierailija
3207/7811 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli kyllä suuri hämmennys siinä kun Virve selosti matkaansa sinne vaellukselle. Koko homma oli selostettu minä -muodossa. "Nousen koneeseen, otan bussin..." Tuli se tunne ettei se mies lähdekkään mukaan. Joku oli ilmeisesti huomannut saman, koska viimeinen story oli "lähteekö sun mies ollenkaan mukaan?" 😄

Kans toi eilisen hamstraus "hyviä tuttuja ja turvallisia tuotteita". Tosi minimalistista juu. Taisi Espanjastakin lähtee enemmän vaatetta matkaan mitä Instassa lopulta esitteli. En muista nähneeni sitä punaista "bilepaitaa" kyllä aikaisemmin, ja ei tainnut esitellä sitä missään ostoksissaan. 

Olen kyllä eri mieltä noista esitellyistä tuotteista. Virve oli ostanut uuden (käytetyn) puhelimen, uuden ripsivärin ja meikkipuuterin. Tarviihan niitä nyt välillä uusia, juuri noissa Lorealin ripsareissa on nykyään paljon vähemmän käyttökertoja kuin ennen ja niitä joutuu ostamaan useamman vuodessa. Sama puhelin viisi vuotta on sangen maltillista sekin. Virve kulki myös puoli vuotta ainoina kenkinä samat lenkkarit ja päivämatkat olivat välillä älyttömiä, joten kyllä siinä jo lenkkareilla tulee kilometrejä.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että niitä harrasteshoppailujakin Virve tekee, mutta niitä nimenomaan ei esittele somessa vaan yrittää juurikin pitää ne piilossa. 😎

Vierailija
3208/7811 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vähän tuota että osti saman puhelimen uudestaan. Puhelimissa kuitenkin niiden iällä on merkitystä, tietyn ajan jälkeen valmistaja ei enää päivitä ohjelmistoa, sovellukset lakkaavat toimimasta yms. Tuossa itse olisin kyllä valinnut vähän uudemman mallin vaikka käytettynä, saisi paremmin rahalle vastinetta.

Vierailija
3209/7811 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on varmaan depressiivinen vaihe meneillään, kun koti ja kirjat palvelee eniten. Melko maanista meno olikin Espanjasta kotiuduttua. Kaikkeen on selitys. Hän haluaa elää omannäköistään elämää, joka on siis sellaista, että hänen ei tarvitse tehdä mitään järkevää, kuten käydä ansiotyössä. Päivät voi täyttää kirjastolla, duolingolla ja hävikkikassin ostamisella.

Vierailija
3210/7811 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vähän tuota että osti saman puhelimen uudestaan. Puhelimissa kuitenkin niiden iällä on merkitystä, tietyn ajan jälkeen valmistaja ei enää päivitä ohjelmistoa, sovellukset lakkaavat toimimasta yms. Tuossa itse olisin kyllä valinnut vähän uudemman mallin vaikka käytettynä, saisi paremmin rahalle vastinetta.

Näin toki olisi, mutta se ei nyt vaan sopinut Virven viimeisimpään ideologiaan, jossa pitää ostaa sama tuote kuin ennenkin on ostettu. Tosin saattaa olla jo toiseksi viimeisin ideologia, tänään ihkutetaan kotonamakaam eiku oman mielen, ajattelun ja osaamisen kehittäminen on paras sijoitus, jonka voi tehdä varmistaakseen, että on `future-proof`. Korvien välissä olevaa osaamista ei voi kukaan ottaa pois, sanoo Virve, joka sanoi ettei viime kesänä muistanut edes sanaa tomaatti Future-proofaus ideologiaan tarkoittaa kuitenkin sitä mitä ennenkin: mahdollisimman vähällä rahalla elämistä, töiden välttelyä, kirjojen lukua ja läppärin tuijottamista. Siis mitä eroa on termeillä rottailu ja tämä Virven future-proofing?

Vierailija
3211/7811 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin toki olisi, mutta se ei nyt vaan sopinut Virven viimeisimpään ideologiaan, jossa pitää ostaa sama tuote kuin ennenkin on ostettu. Tosin saattaa olla jo toiseksi viimeisin ideologia, tänään ihkutetaan kotonamakaam eiku oman mielen, ajattelun ja osaamisen kehittäminen on paras sijoitus, jonka voi tehdä varmistaakseen, että on `future-proof`. Korvien välissä olevaa osaamista ei voi kukaan ottaa pois, sanoo Virve, joka sanoi ettei viime kesänä muistanut edes sanaa tomaatti Future-proofaus ideologiaan tarkoittaa kuitenkin sitä mitä ennenkin: mahdollisimman vähällä rahalla elämistä, töiden välttelyä, kirjojen lukua ja läppärin tuijottamista. Siis mitä eroa on termeillä rottailu ja tämä Virven future-proofing?

Vaikuttaahan Virve itsekeskeiseltä, mutta rottailijaksi en sanoisi, kun ei kuitenkaan elä yhteiskunnan tuilla tai vaikkapa puolisonsa rahoilla vaan itse tienaamillaan rahoilla. Hän on kuitenkin nähnyt vaivaa passiivisten tulojen hyväksi, ja sijoitukset ovat palkasta säästetyllä rahalla hankittuja.

Itse olen miettinyt tuon elämäntavan mielekkyyttä. Olen itsekin downshiftaushenkinen ja olen järjestänyt työkuvioni normaalista poikkeavalla tavalla, mutta minulle työ on kuitenkin yksi niistä asioista, jotka tuovat merkitystä elämään. Toinen on asioiden tekeminen toisten ihmisten hyväksi, joka käsittääkseni on tutkimuksissakin todistettu ihmisen hyvinvoinnin kannalta tärkeäksi. Jotenkin tuntuu, että pelkästään omaan itseen keskittyminen ei ole ainakaan useimmille ihmisille hyväksi pidemmän päälle.

Vierailija
3212/7811 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Syyskuussa tulee iPhonelle uusi käyttöjärjestelmä iOS16, jossa ei enää tukea iPhone 7:lle. Todennäköisimmin Virven tilaaman kasin tuki päättyy vuoden päästä siitä eli n. 425 päivän kuluttua. Virve maksoi puhelimestaan 295 euroa. Käyttöpäivälle tulee silloin hinta 295 euroa : 425 päivää = 0,694 euroa päivässä tai 20,8 euroa kuukaudessa.

Vaihtoehtoisesti olisi voinut ostaa upouuden iPhone SE tehdastakuulla ja paljon paremmilla ominaisuuksilla hintaan 495 euroa. Jos tätä käyttäisi viisi vuotta, hintaa tulisi 0,271 euroa päivässä tai 8,14 euroa kuukaudessa. Tällä matematiikalla Virve maksaa siis yli 12 euroa kuussa filosofiastaan ostaa vain tuotteita joita ennestään on.

Vaihtoehtoiskustannuksena voisi ostaa myös upouuden Samsung Galaxy A12 niin ikään tehdastakuulla ja paremmilla ominaisuuksilla hintaan 149 euroa. Tämän käyttökustannukset viiden vuoden käyttöajalla olisivat 0,082 euroa päivässä tai 2,45 euroa kuukaudessa.

Koska Virven mukaan ainoa syy ostaa iPhone on sen ominaisuuksiin kuuluva icloud, Virve maksaa tästä ilosta yli 18 euroa kuukaudessa ja käyttää teknisesti huonompaa puhelinta kuin tuo halvin Samsung. 🤪

Vierailija
3213/7811 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on innostuttu stoalaisuudesta! Virven versiossa stoalaisuudessa oleellista on vältellä hyvän olon hakemista materiaalisista asioista, sillä materialistiset asiat vanhenee ja sitten niitä pitää korvata uusilla ja siitä tulee oravanpyörä. Sen sijaan täytyy yrittää saada iloa sellaisista ilmaisista asioista kuin kaunis maisema tai auringonlasku ja olla tyytyväinen siihen mitä on.

Kuulostaa siis ihan jetsulleen samalta ideologialta kuin Virven minimalismi, downshiftaus, futureproofaus, matala ferritiini, utmattningssyndrom, väärä-diagnoosi-depressiosta, vapaa-ajan maksimointi, arvoihini ei sovi vaihtaa vapaa-aikaani palkkatöihin, passiivisilla tuloilla eläminen, (asunto)sijoittamisguruus, inflaatioon varautuminen, diginomadius, introverttiys, globetrottaus-maailmanmatkailu ja mitänäitänytolikaan.

Vierailija
3214/7811 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve istuu sängyllä samoissa housuissa joilla on kulkenut ulkona ja istunut ties missä. 🤢

Vierailija
3215/7811 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on innostuttu stoalaisuudesta! Virven versiossa stoalaisuudessa oleellista on vältellä hyvän olon hakemista materiaalisista asioista, sillä materialistiset asiat vanhenee ja sitten niitä pitää korvata uusilla ja siitä tulee oravanpyörä. Sen sijaan täytyy yrittää saada iloa sellaisista ilmaisista asioista kuin kaunis maisema tai auringonlasku ja olla tyytyväinen siihen mitä on.

Kuulostaa siis ihan jetsulleen samalta ideologialta kuin Virven minimalismi, downshiftaus, futureproofaus, matala ferritiini, utmattningssyndrom, väärä-diagnoosi-depressiosta, vapaa-ajan maksimointi, arvoihini ei sovi vaihtaa vapaa-aikaani palkkatöihin, passiivisilla tuloilla eläminen, (asunto)sijoittamisguruus, inflaatioon varautuminen, diginomadius, introverttiys, globetrottaus-maailmanmatkailu ja mitänäitänytolikaan.

Stoalaisuushan on ollut maailmalla IN jo kymmenisen vuotta ainakin, sitä hehkutetaan monissa suosituissa podcasteissa ja muissa. Virve osaa kyllä taitavasti bongata suositut virtaukset maailmalta ja tuoda ne ihan yllättävän uusina löytöinä (köh) omiin somekanaviinsa. Mutta mikäs siinä. Minäkin tykkään stoalaisuudesta ja minimalismista.

Vierailija
3216/7811 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vaihdettiin kahvinkeitin pressopannuun, ja nyt pannun hajottua ei osteta enää uutta. Kahvia kuitenkin juodaan ja sitä todellakin keitetään. Kattilaan laitetaan kiehumaan vettä ja kahvinporot, ja siitä sitten seos suodatetaan teelusikan lävitse.

Joskus vaihtamalla paranee. Virve vaihtoi ihan samanlaiseen puhelimeen, ja kuvien resoluutio ja syvyysominaisuudet parani. Kivempi näitä uusia kuvia katsella. 👍🏻

Vierailija
3217/7811 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin vaihdettiin kahvinkeitin pressopannuun, ja nyt pannun hajottua ei osteta enää uutta. Kahvia kuitenkin juodaan ja sitä todellakin keitetään. Kattilaan laitetaan kiehumaan vettä ja kahvinporot, ja siitä sitten seos suodatetaan teelusikan lävitse.

Joskus vaihtamalla paranee. Virve vaihtoi ihan samanlaiseen puhelimeen, ja kuvien resoluutio ja syvyysominaisuudet parani. Kivempi näitä uusia kuvia katsella. 👍🏻

Olisi kyllä kiva kuulla mielipiteitä tuosta kahvinkeitosta. Olen itse sitä mieltä, että joku Moccamasterin yli 200 euroa laitteesta, joka on lähinnä iso vedenkeitin, on riistoa. Mutta tuo Virven tapa tuntuu jotenkin niin, ääh, brutaalilta. Virvehän on kahvihifistelystä vapaa, joten joku täydellinen lämpötila ja täydelliset makunyanssit ei varmaan ole hänelle merkityksellistä.

Vierailija
3218/7811 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä kiva kuulla mielipiteitä tuosta kahvinkeitosta. Olen itse sitä mieltä, että joku Moccamasterin yli 200 euroa laitteesta, joka on lähinnä iso vedenkeitin, on riistoa. Mutta tuo Virven tapa tuntuu jotenkin niin, ääh, brutaalilta. Virvehän on kahvihifistelystä vapaa, joten joku täydellinen lämpötila ja täydelliset makunyanssit ei varmaan ole hänelle merkityksellistä.

Eikö tuo ole vähän niin kuin pannukahvia keittäisi? Tosin siinä vesi keitetään ensin, lisätään kahvi ja kiehautetaan. Annetaan laskeutua.. Pannukahvi ihan jees.

Vierailija
3219/7811 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän ihmettelen tuota Virven tyyliä lukea koko ajan samaa aihetta käsitteleviä kirjoja. Jotenkin tuntuu, että Virve tarvii ulkopuolelta tulevaa vakuuttelua ja perustelua sille, että elää tällä hetkellä hyväksyttävästi - ilman työntekoa.

Vierailija
3220/7811 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän ihmettelen tuota Virven tyyliä lukea koko ajan samaa aihetta käsitteleviä kirjoja. Jotenkin tuntuu, että Virve tarvii ulkopuolelta tulevaa vakuuttelua ja perustelua sille, että elää tällä hetkellä hyväksyttävästi - ilman työntekoa.

Minusta Virve lukee monen eri alan kirjoja. Jotenkin mystisesti taas on kahdesta eri kirjasta poimittu pino ajatuksia, jotka ovat niitä samoja hokemia joita Virve aina kulloinkin toistaa. Ihan sama mikä asia, siitä tulee Virvellä aina mieleen tai opetuksena ne samaa kehää kiertävät minäkeskeiset ajatukset. Eikös täällä joku kuukausi sitten kirjoitettu siitä, mitä Virve kommentoi nähtyään pienen lapsen opettelevan kävelemään. Siitäkin tuli ne ihan samat hokut tyyliin läheiset ei tuomitse vauvaa vaikkei hän vielä kaikkea osaakaan. Tänään jos Virve näkisi vauvan opettelemassa kävelemään niin kirjoittaisi siitä inspiroituneena ne tämän kuukauden hakemansa eli vauvalla on vapaus valita opetteleeko kävelemään vai ei ja tehdä sitä silloin kun itse haluaa jos haluaa ja vauva kävelee vaikkei raha olekaan motivaattori.