Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (7435)
https://dugdrinks.com/products/dug-original/
Ostoskorissa on myös kahviin laitettavaksi litran purkki perunamaitoa. Lisätyllä sokerilla tottakai. 🤣
Tässä on tainnut tulla esille monien alojen eksperttimme tietämyksen taso ravitsemuksesta aika konkreettisesti esiin. Siis voihan sitä noinkin syödä, mutta kun Virve nimenomaan mainostaa terveysruokavaliota ja sokerittomuuttaan niin onhan tuo aika hupaisaa.
Kauankohan se voi vielä olla tuolla paratiisissa ja mihin meinaa mennä kesäksi? Espanja on ihan liian kallis parhaana turistisesonkina, ehkä se Albania kutsuu taas.
Onpas vivvehullu taas jaksanut kovasti yksinpuhella ja peukutella omia tuotoksiaan. :D :D Sen sormista näkee, että on kovasti treenattu lihaksia.
Vierailija kirjoitti:
Kauankohan se voi vielä olla tuolla paratiisissa ja mihin meinaa mennä kesäksi? Espanja on ihan liian kallis parhaana turistisesonkina, ehkä se Albania kutsuu taas.
Veikkaan että pyörii vielä pitkään noilla nurkilla jos ei tule mitään sairastumista tms syytä miksi pitäisi mennä Ruotsiin ilmaisia palveluja hyödyntämään.
Kaukolennot on kalliita ja Ukrainan sodan myötä vielä kalliimpia (nyt ei lennetä enää Venäjän ilmatilassa joten reilusti pitempi lentoaika ja siksi hinnat kalliimmat). Mun on vähän vaikea kuvitella, että vaikka joku vanhemman 70(?)-vuotispäivä olisi Virvestä matkarahan väärti.
Vierailija kirjoitti:
Luvassahan oli toiset keikat samoille hoodeille eli Pattayalle ja Vietnamiin. Virve haluaakin nyt uudelleen Vietnamiin kun siellä oli niin halpaa. 😃
On kyllä Virvellä ongelmallinen suhde ruokaan ja rahaan. Eikö pidä itseään sen arvoisena, että ostaisi mieleistä ja ravitsevaa ruokaa tarpeeksi ja tarvittaessa vaikka täyteen hintaan. Vuosikausia jo syönyt niukkoja sattumanvaraisia sötkötyksiä sen mukaan, mitä punalaputettuna on sattunut löytämään.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä Virvellä ongelmallinen suhde ruokaan ja rahaan. Eikö pidä itseään sen arvoisena, että ostaisi mieleistä ja ravitsevaa ruokaa tarpeeksi ja tarvittaessa vaikka täyteen hintaan. Vuosikausia jo syönyt niukkoja sattumanvaraisia sötkötyksiä sen mukaan, mitä punalaputettuna on sattunut löytämään.
Virvellä on ongelmallinen suhde lähes kaikkeen. Syömisen lisäksi rahankäyttöön, tavaraan, hygieniaan...kaikki tuntuu perustuvan siihen että mitä nuukemmin elää, sitä pidempään voi elää tuota nuukuuteen perustuvaa unelmaelämää kaikkea tiukasti kontrolloiden.
Vierailija kirjoitti:
Niinkö siellä Niuvalla päätellään tapahtuneen? Aikamoista.
Vastaan osissa koska viestistäni tuli aika pitkä.
Osa 1
"Voi palstahullu, kun minä en ole rakas vivvesi. 😂 Kannattaa varmaan laittaa vaikka instaan vivvelle vinkkisi, jos sulla vaikka on vielä joku profiili jota ei ole estetty 😆"
Tota noinniin.. Käyn harvemmin tätä selaamassa. Luin aikanaan minimalismiblogia ja tästä Virven matkasta onkin kehkeytynyt jo on ihan uusi ulottuvuus nykyään. Hämmentävä sellainen, en tiedä ketkä täällä "tappelee" ja ketä vastaan, mutta koitan hahmottaa koko kuvaa.
Mutta kysymys tätä lainaamaani viestiä koskien:
Jos tätä viestiä ei ole kirjoittanut Virve, niin mistä tämä ihminen tietää, että Virve olisi estänyt tilejä somessa/instassa?
Useinhan itse viestinnässä käytetyt sanat, eivät ole koko viesti, mikä välittyy, vaan sieltä sanojen välistä ja kokonaisuuden takaa, sanomattomista sanoista, löytyy paljon muutakin. Parhaiten ne pilkistävät silmään ehkä näin kun ei lue kaikkea ja kaikkia viestejä tai tiedä "jostain syystä" aiheesta liikaa. Jaetun tiedon määrässä sokeutuu sille, mitä kaikki voivat tietää ja mitä vain itse voi tietää. Tämmöstä vaan ihmettelen. Että pistääkö muiden silmään?
Jatkuu..
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä on perunamaito?
Perunasta tehtyä maidonkorviketta, vrt. kauramaito, soijamaito, mantelimaito.
Jatkuu..
En itse edes ole somessa, mutta olen käynyt katsomassa välillä hänenkin tiliään toisinaan. Tämä keskustelu jo avaa aika paljon ja melkeinpä paremmin koko kuvaa.
Ja hei oikeasti haluaisin vaan sanoa, että kaikkea hyvää Virveelle.
Vähän jopa harmittaa millaiseksi on mennyt tilanne. Näen myös yhteneväisyyksiä omaan tilanteeseeni ja se mietityttää. Ei niinkän positiivisella tavalla vaan huolestuneella.
Olen nimittäin itse käynyt samoja "vaiheita" läpi, ja nyt on selvittelytyö kesken, että mikä vointia heikentää. On hämmentävän paljon samaa kuin hänen tarinassa. Siis juuri näissä äärimmilleen viedyissä jutuissa.
Oon kierrellyt Aasiassa, pitkiä aikoja, laskenut senttejä ym. Pakonomaisia keinoja juurikin itseni pakenemiseen kun ahdistaa. Juossut 10c halvemman kerman perässä bussilla (ei salee maksa) kauemmas kauppan, juu, ja matkoilla palannut pidempien senttilaskujen kuin muistolistojen kera.
Jälkeenpäin vasta oon nähnyt, että se on siellä ollut tapa hallita mielen kaaosta. Mutta tilanteessa se toki tuntuu siltä, että mä nyt vaan "haluan tehdä näin", koska haluan. Koska hämmentävää itselläni on ollut sitten se, että välillä se menee aivan toiseen ääripäähän.
Jatkuu..
Jatkuu..
Reissussa saatoin joko siis pitää kirjaa senteistä ja verrata ateriahintoja yms. tai sitten vetää viihteellä vailla ajantajua, huolen häivää saati lompakkoa. Ja tätä kokonaisuutta on itsessäänkin vaikea hahmottaa ja hyväksyä, se on tosi raskasta. Että itsellä on siis epävakaa dg muun muassa. Enkä sano, että Virvellä olisi, eikä varmaan oo samanlaista huithapelipuolta, toivottavasti, meinaan Aasiassa se on aika arpaonnea.
Näen vaan paljon samaa siinä, että menee ääripästä toiseen, tuo kosmetiikka vs. Kemikaalittomuus yms. Mikä usein ulkopuoliselle selkeää ja hämmentävää, mut itse ainakaan en osaa sitä nähdä kuin vähän jälkeenpäin, ja sitten tulee taas isompi pettymys itseensä, kun ei ole sitä selkeää minäkuvaa. Näin siis itsellä.
Ja sitten kun uuvun tähän oman pääni pyörremyrskyyn niin menee tuohon makaan 247 kotona. Ja sitä oon yrittänyt saada tuntumaan hyväksyttävältä myös esim tuolla että pitää lukea kirjoja. Noh, sitten niitä kirjoja on 15 haettava kerralla. Sitten stressaan ne tossa pöydällä, että pitäis lukea ja ymmärtää, analysoida ja oppia niistä kaikki ja suorittaa lukemista ja olla tehokas ja hyvä ihminen. (sisäisen validaation puute) Huoh.
Ja lopputulos etten saanut yhtäkään niistä sitten luettua tai vahingossakaan nautittua lukemisesta. Mutta listoja on mitkä vielä pitää lukea! Ja kiire on kiire on! Kun tulee koko ajan lisää, enkä ehdi tarpeeksi!
Jatkuu..
..jatkuu..
Siis jos saatte kiinni nyt tästä! En todellakaan ole mollaamassa Virveä vaan kauhun sekaisin tuntein seuraan hänen elämäänsä silloin tällöin ja totean, että tuo voisi olla omaani jos jakaisin sen netissä ja sitten n ihmkset pohtis mun juttuja niin olisko se hyvä vai huono juttu.
Ja totean et tämä tavallaan auttaa mua, koska nään niin paljon samaa Virvessä ja elämässään, että kun ihmiset kommentoi hänen asioita, niin näen myös mitä mieltä muut on omasta elämästä ja se vaan vahvistaa omia epäilyksiäni mikä omassa voinissa on kummallista.
Ja kun sitä voi käsitellä näin ulkopuolisen henkilön kautta niin tää ei tunnu niin henkilökohtaiselta ja siksi pystyn siihen vaikka välillä tuntuu pahalta Virven puolesta koska samaistun liikaa, mutta samaa aikaa myös kauhistelen, et toltako se yttää ulospäin, vaikka tavallaan tiedänkin jo sen.
Oon tästä kaikesta vuosien touhusta täysin uupunut ja poissa työelämästä, kuntoutustuella. Ja silti stressaan kaikesta ja kaikki uuvuttaa kun ehdi siltä lamaantumiselta mitään "suorittaa", ja arki on juuri tuollaista "haahuilua" eli ruuan, mieluiten halvan perässä laahustamista ja taulukoiden tekoa. Hämmentävää tosiaan seurata tätä.
Mut just siks katson vähän kauhulla, et apua Virve, tekeeköhän tää julkinen puinti todella sulle hyvää. Mä en usko. Internet sekottaa monta asiaa, ihan kommunikoinnista lähtien ja kaikki on helpompi nähdä sen oman linssin kautta, jota ei oo helppo kyseenalaistaa jos on jatkuvasti sen jakamisen imussa. Tarttis sitä enemmän etäisyyttä muihin, mitä enemmän on uupumusta ym.
..jatkuu
Ja vielä olisi viesti jatkunut jossen olisi kadottanut loppua..:D
Sen verran paljon oli sanottavaa, että selkeästi riitti jo.
Mutta loppu mikä katosi oli vielä siitä, että tosiaan voisi tehdä hyvää sulkea somet ja Internet ja antaa itselleen lepoa ja etäisyyttä muihin ja nuiden niekipiteisiin. Kuunnella itseään. Antaa oikeasti lepoa eikä kiristää ruuvia.
Kaikkea hyvää Virvelle ja muillekin.
Halusin vaan jakaa siksi, et on ollut hämmentävä seurata toisen tarinaa, jossa paljon samaa mitä itse yritän selvittää.
Ja vielä se, että olen epäillyt oikeasti tuota autismia, mutta koska vointi on mennyt niin huonoksi, juuri noilla omilla selviytymiskeinoilla, niim kaikki energia menee ruuan ja senttien pohtimiseen eikä edes kommunikaatiotilanteet en onnistu ja kaikki jää selvittämättä. Tarkoitan, että nään tässä jotain samaa kuin itsessäni ja yritän kovasti selvittää mikä itsessäni vointia heikentää, kun mitä kovemmin yritän selvirä ja tehdä näitä "parannuksia" ja keksiä suuria oivalluksia, sitä enemmän uuvun. Ja näen tässä naisessa jotain liian tuttua mutta en osaa pin pointata sitä. Siksi kiehtoo ja halusin jakaa.
Vielä kihetovampaa olisi tietää, onko muita jotka samaistuu?
Tämä oli kai ensimmäinen kommenttini letjuun, ja voi olla viimeinenkin, kovin raskasta kirjoittaa, mutta seuraan mielelläni. Etenkin niitä korvaan "särähtäviä asioita", että miksi ja mitä ja kuka sanoi.
Olipa sekava ja pitkä vuodatus, mutta tämmöstä tänään. Kivaa sunnuntaita kaikille! :)
Ja Virve, ole armollimen itsellesi. Olet hyvä juuri noin. <3
Vierailija kirjoitti:
Mutta loppu mikä katosi oli vielä siitä, että tosiaan voisi tehdä hyvää sulkea somet ja Internet ja antaa itselleen lepoa ja etäisyyttä muihin ja nuiden niekipiteisiin. Kuunnella itseään. Antaa oikeasti lepoa eikä kiristää ruuvia.
Halusin vaan jakaa siksi, et on ollut hämmentävä seurata toisen tarinaa, jossa paljon samaa mitä itse yritän selvittää.
Ja vielä se, että olen epäillyt oikeasti tuota autismia, mutta koska vointi on mennyt niin huonoksi, juuri noilla omilla selviytymiskeinoilla, niim kaikki energia menee ruuan ja senttien pohtimiseen eikä edes kommunikaatiotilanteet en onnistu ja kaikki jää selvittämättä. Tarkoitan, että nään tässä jotain samaa kuin itsessäni ja yritän kovasti selvittää mikä itsessäni vointia heikentä
Ainiin ja yks juttu vielä! 😆
Kun en osaa kirjottaa mitään lyhyesti.. Näen siis tässäkin samaa Virven kanssa.
Eli kaikki, mikä sillä hetkellä on kiinnostuksen kohteena, pitää viedä tosiaan sinne ääripäähän. Minä käännän joka ikisen kiven ja roskan murun pois tieltä ja selvitän ja tutkin ja (YLI-)analysoin aivan kaiken, siitä aiheesta mihin ryhdyn. Ja se aihe voi olla mikä vaan. Niin sitten siitä voin paasata vaikka tunnin. Niinkun mäin nämä viestit!
Niin näen jotain samaa tuossa Virven tyylissä jukistaa vaikka ne ruokaostokset, hinnat senttien tarkkudella, vertailut ym.
Onko tämmönen ylifocusoitumista tai jotain ylianakysointia. Tai se et pitää ahmia momta sataa kirjaa ja vielä selostaa ne muillle? Missä välissä ehtii ne muka edes syvälkisesti analysoida ja reflektoida omaan elämään jos koko ajan jakaa kaiken netissä? Tai siis missä välissä ehtii siitä palautumaan enemmänkin. Siis koska en usko että ehtii eikä ole mikään ihme jos uuvuttaa.
Siis että voiko olla esim. Aspergerin piirrettä tämmönen uppoutumimen ja ylianalysointi? Että vie kaiken ihan yli.
Joku vaan oli siihen suuntaan vihjannut miettineensä Virven käytöstä ja se hämmentää enemmän kun itsessäni olen tätä miettinyt. Juuro semmosia piirteitä mitkä on siis vähän vaikea laittaa sanoiksi, siksi in pitkästi jaarittelen.
Mutta mielenkiinnolla seuraan. Toki edelleen sanon, että välillä on hyvä pistää stoppi jollekin asialle ja kuunnella omaa vointia. Vaikka ois hyvässä vauhdissa someura yms. Ennen kun tulee väkisin se stoppi. Mä en tehnyt niin, niin ihan vaan vinkkinä kai. :)
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä se, että olen epäillyt oikeasti tuota autismia, mutta koska vointi on mennyt niin huonoksi, juuri noilla omilla selviytymiskeinoilla, niim kaikki energia menee ruuan ja senttien pohtimiseen eikä edes kommunikaatiotilanteet en onnistu ja kaikki jää selvittämättä. Tarkoitan, että nään tässä jotain samaa kuin itsessäni ja yritän kovasti selvittää mikä itsessäni vointia heikentä
En yhtään samaistu vaan Virve on mielestäni vain Todella Outo. Siksipä oli mielenkiintoista lukea sinun tekstiäsi, ja toivottavasti kommentoit lisääkin. 😀 Sinulla ja Virvellä tuntuu tosiaan olevan paljon samanlaista, mutta sinä olet myös selkeästi erilainen. Osaat reflektoida itseäsi erinomaisesti ja viestiä asioista, myöntää heikot kohtasi ja haluat parantaa tai eheyttää niitä. Virve tuskin on someaan sulkemassa, sillä Virvessä asuu pieni esiintyvä taiteilija joka tarvitsee esityksiään ja omaa yleisöään ja tietysti ennen kaikkea saatuja aplodeja. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä se, että olen epäillyt oikeasti tuota autismia, mutta koska vointi on mennyt niin huonoksi, juuri noilla omilla selviytymiskeinoilla, niim kaikki energia menee ruuan ja senttien pohtimiseen eikä edes kommunikaatiotilanteet en onnistu ja kaikki jää selvittämättä. Tarkoitan, että nään tässä jotain samaa kuin itsessäni ja yritän ko
Asperger ja autismin kirjon häiriöt ylipäätään ovat synnynnäisiä. Eli oleellista on se, onko sama käytös jatkunut samanlaisena jo lapsuudessa vai onko on se tullut mukaan jossain kohtaa elämän varrella.
Coleslaw myös pilaantuu tosi äkkiä, mitenköhän ehtii syödä kaksi isoa pussillista kun viimeinen käyttöpäivä on ostopäivästä seuraava.