Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7409)

Vierailija
2661/7409 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin edelleen epäilen Virven olevan bipolaarinen. Niin tyypillistä bipo-käytöstä hänellä. Ruotsissa oli hirveät depressiot ja nyt Espanjassa on maniavaihe. Tämä voisi selittää myös nuo ulkopuolisten tuntemattomien kuvaamisen kun _kaikki_ on nyt Virven mielestä niin superihkua ja jännittävää.

Vierailija
2662/7409 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Virve ei rupea itse "treidaamaan" mutta on kiinnostunut opiskelemaan sitäkin. Joskus luin Facebookin Naistenhuoneelta keskustelua alan vaihtamisesta ja etätöitä, niin joku ehdotti treidaamista ja sai sen kuulostamaan helpolta. En tiedä aiheesta juuri mitään, mutta olen vierestä seurannut millaista se on. Täytyy olla kyllä suuri kiinnostunut asiaa kohtaan, jos haluaa istua koneella sillon kun pörssi on auki. Varmasti nopeampi tapa saada rahaa, kun sijoittaminen, mutta nopea tapa myös menettää ne. Oma stressinsietokyky ei kyllä riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2663/7409 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve puhui siihen malliin että olettaa oppivansa kurssilta kaikki täysin varmat keinot rikastua helposti, että riskit ovat todella pieniä. Jotenkin epäilen että eivät sijoitusgurut sellaista informaatiota todella jaa.

Vierailija
2664/7409 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vankkumaton usko kaikenlaisiin "asiantuntijoihin". Hyvää hyvyyttään jakavat opit miten rikastua, maksua vastaan toki.

Vierailija
2665/7409 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä vähän joltain pyramidihuijaukselta. Erityisen "helppoa rahaa" ei ole olemassakaan, ellet huijaa sitä muilta.

Positio kun positio, niin sen eteen on pitänyt painaa aina ensin duunia.

Ellet ole sitten perinyt massia suvulta ja sitä sijoita.

Vierailija
2666/7409 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma kyllä pyörisi hienosti, kun kaikki vaan downsiftailisi ja eläisi passiivisilla tuloilla. Ihmetyttää myös nämä sen treidauskoulutukset ja vinkit. Epäilen, että tämäkin mania on ohimenevää ja kohta keksitään jotakin muuta, mihin voi hurahtaa.

Vierailija
2667/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treidaus on varmaan noussut nyt kiinnostavaksi asiaksi sen takia, että indeksirahastoista on sulanut heittämällä ehkä 10 % pois ja kassavirran puute huolestuttaa Virveä.

Mua ärsyttää tossa mindset-puheessa se, että Virve voisi aivan hyvin kasvattaa omaa mindsettiaan siihen suuntaan, että hän saisi kicksinsä hyödyllisistä työvoimapulaa kärsivistä aloista kuten vaikkapa sosiaali- ja terveysalan töistä. Sen sijaan hän haluaa kasvattaa mindsettiään itsekkääseen suuntaan, jossa on tärkeää oppia pysymään epämukavuusalueella, jotta oppii hankkimaan itselleen enemmän rahaa ns. tyhjästä eli pörssin kautta. Jos mindsettiään on voimaa kehittää, miksi ei kehittäisi sitä yhteiskunnan kannalta hyödyllisempään suuntaan?

Vierailija
2668/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kuvattu kun rankkaa elämää nähneet humalaiset laulaa karaokea, ja tää on Virven mielestä jotenkin tosi hieno kadehdittava(?) kokemus jonka voi kokea vain Torreviejassa.

Vierailija
2669/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virven uupumuskurssi meinaa että asiakas löytää uudelleen kipinän tehdä töitä. Mutta Virve itse tekee juuri päinvastoin - hän aktiivisesti kieltäytyy työtarjouksista koska ei halua takaisin töihin. Millä meriiteillä hän meinaa sitten neuvoa muita kun itse ei ole onnistunut palaamaan töihin uupumuksen jälkeen? Vai laskeeko hän kurssin pitämisen kuitenkin viralliseksi työksi? Ei kuitenkaan ihan vastaa täysipäiväistä työskentelyä.

Vierailija
2670/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treidaus on varmaan noussut nyt kiinnostavaksi asiaksi sen takia, että indeksirahastoista on sulanut heittämällä ehkä 10 % pois ja kassavirran puute huolestuttaa Virveä.

Ihan selvästi tämä. Vaikka on yrittänytkin selittää sen niin, että ihanaa, kun pörssit laskee ja voi taas kunnolla tankata rahastoihin <3 <3 <3.

Ja jos se vielä kerrankin mainitsee tuon mindset-sanan, niin oikeasti lopetan seuraamisen.

Vierailija
2671/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tuntemattomien kuvaaminen karaokessa on kyllä todella törkeää, vaikka Virve varmaan kokee kuvaavansa ystäviään. Ei varmasti ole kysynyt lupaa videoiden julkaisuun. Hämmentää myös tuo nykyinen mustavalkoinen mindset, joka tuntuu puhtaalta asenneongelmalta. Ei se nyt ihan niin mene, että töiden tekeminen sulkee pois kaikki elämän kivat asiat, kuten karaoken ja nettiseminaarit. Virvellä ei vaan ole motia töiden tekemiseen koska haluaa helppoa elämää ja passiivista rahaa eli kauniimmin sanottuna hän tekee vapauteen liittyvän arvovalinnan.

Vierailija
2672/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virven suunnitelmissa on ilmeisesti life coachin ura, tarkoituksena auttaa uupuneita naisia toipumaan ja palaamaan työelämään.

Eikö Virve näe itse mitään ironiaa tuossa? Eihän hän ole edes itse pystynyt palaamaan työelämään, miten hän voi auttaa muita kun ei pysty auttamaan edes itseään?

Mutta tässähän haiskahtaa tulevaisuuden bisnes! Nyt on tosi paljon uutisoitu, että koronavuosien takia melkein kaikki tarvitsee terapiaa/lääkitystä/keskustelua/vertaistukea ellei ihan nyt heti, niin tulevaisuudessa. Osalla ongelmat vasta ovat kehittymässä ja poksahtavat sitten myöhemmin, myös lapset saattavat oirehtia tulevaisuudessa.

Jolloin life coacheilla riittää duunia ja rahavirrat ovat ehtymättömiä.

Vierailija
2673/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee noista videolle kuvatuista karaoketyypeistä kuva, että röökiä ja alkoholia kuluu. Virve siellä vapautuu ja elää arvojensa mukaista elämää, mutta en voi olla ajattelematta, onko noiden ihmisten kanssa oikeasti hyvä olla. Ehkä olen vaan ahdasmielinen, kun en näe tuota pubikulttuuria paikkana, jossa ihmisillä on selkeät arvot ja merkityksellinen elämä.

Toki myönnän että asenteeseeni vaikuttaa suomalaisuus ja omat kokemukset tuollaisesta elämästä. En kaipaa sitä enkä osaa arvostaa sitä.

Vierailija
2674/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virven kuvaus siitä että irkkupubiin meneminen tuntuu siltä kuin menisi sedän tms. luokse, jolla on bileet, ei kyllä itselleni antanut mitenkään houkuttavaa vaikutelmaa. :D En yhtään pidä juopuneiden ihmisten seurasta, vaikka he olisivatkin hilpeällä tuulella.

Ihmettelen myös Virven tämän päiväistä kuvausta ulkomaiden baarikulttuurista, että se on ihanaa kun ulkomailla baarit ovat ihmisille kohtaamispaikkoja joissa voi tutustua uusiin ihmisiin. Tietenkin ihmiset pitävät eri asioista, mutta itselleni introverttinä tuo kuulostaa painajaiselta.

Vierailija
2675/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teidän kanssa samoilla linjoilla. En viihdy humalaisten seurassa, olisin todella ahdistunut jos joutuisin istumaan pubissa seuraten juomista, tupakointia ja estojen poistumisen jälkeistä rempseää laulua ja "tutustumista".

Istuisin mieluimmin kotona lukemassa kirjaa. Tai jossain tuijottamassa merta. Tai juttelemassa jollekin eläimelle. Tai jopa somessa kirjoittamassa mielipidettäni muille ihmisille...

Vierailija
2676/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vähän ihmettelen tuota vaivannäköä. 🤔

Mitä ilmeisimmin Virven arvo tai halu on elää ns. Kelarotan elämää eli elää vaatimatonta vapaaherrattaren elämää. Virve todella elää vaatimattomasti: satanen kuussa ruokaan, 50 € muuhun elämään ja joku vaatekaappi riittää hyvin asunnoksi.

Miksi ihmeessä siis ei vaan ryhdy kelarotaksi? Noilla kulutustottumuksilla jäisi satasia perusturvasta kuussa säästöön, ja hyvin voisi halvoilla lennoilla lentää vaikka talveksi Espanjaan kuten nytkin. Lisäbonuksena elämisen laatu paranisi kun yhteiskunta maksaisi sähkölaskun eikä tarvitsisi talvet palella ja kesät hikoilla kun ei raaski käyttää lämmitystä ja ilmastointia. Ei mitään riskiä tai pelkoa mistään, jos sairastuu niin pääsee lääkäriin ja lääkkeetkin maksetaan. Ja voi hyvin valita itse missä maassa alkaa kelarottailemaan (tässäkin olisi tietty sellainen tarkka laskelma takana). Jos uhkaa töihin joutua niin ei muuta kuin painottaa vaan jo mittavaa diagnoosikokoelmaansa ja kertoo että matala ferritiini estää valitettavasti aamuherätykset.

Miksi larpata suurta sijoittajaa, bisnegurua ja life coachia? Miksei eläisi vieläkin helpommalla ja huolettomammin, sitähän tässä haetaan?

Vierailija
2677/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ilmeisimmin Virven arvo tai halu on elää ns. Kelarotan elämää eli elää vaatimatonta vapaaherrattaren elämää. Virve todella elää vaatimattomasti: satanen kuussa ruokaan, 50 € muuhun elämään ja joku vaatekaappi riittää hyvin asunnoksi.

Miksi ihmeessä siis ei vaan ryhdy kelarotaksi? Noilla kulutustottumuksilla jäisi satasia perusturvasta kuussa säästöön, ja hyvin voisi halvoilla lennoilla lentää vaikka talveksi Espanjaan kuten nytkin. Lisäbonuksena elämisen laatu paranisi kun yhteiskunta maksaisi sähkölaskun eikä tarvitsisi talvet palella ja kesät hikoilla kun ei raaski käyttää lämmitystä ja ilmastointia. Ei mitään riskiä tai pelkoa mistään, jos sairastuu niin pääsee lääkäriin ja lääkkeetkin maksetaan. Ja voi hyvin valita itse missä maassa alkaa kelarottailemaan (tässäkin olisi tietty sellainen tarkka laskelma takana). Jos uhkaa töihin joutua niin ei muuta kuin painottaa vaan jo mittavaa diagnoosikokoelmaansa ja kertoo että matala ferritiini estää valitettavasti aamuherätykset.

Miksi larpata suurta sijoittajaa, bisnegurua ja life coachia? Miksei eläisi vieläkin helpommalla ja huolettomammin, sitähän tässä haetaan?

Kyllä mä ymmärrän tosi hyvin, ettei ajatus yhteiskunnan tuilla lorvimisesta kiehdo. On varmasti tärkeää saada kokemus siitä, että mahdollistaa elämäntapansa omilla ansioillaan.

Vierailija
2678/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa itsekin kokeilla, erityisen hupaisa oli kohta ”jos sairastuu, pääsee lääkäriin.”

Vierailija
2679/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää se, että Virve puhuu, kuinka tarvitsee elämiseensä, nyt ja tulevaisuudessa, vain vähän rahaa ja siltikin ajatukset tuntuu pyörivän vain sen ympärillä, kuinka löytää uusia tienaamistapoja ja kuinka tehdä yhä vain enemmän rahaa. Eikös jo pelkästään sijoittamisen pitänyt olla sillä mallilla, että sen tuotot tulevat riittämään loppuelämäksi. Lisäksi passiiviset tulot, joihin Virve ei, omien sanojensa mukaan, panostanut viime vuonna kunnolla, mutta niin vaan siltikin niistäkin tuli vuodelta 2021 kymmeniä ja kymmeniä tuhansia euroja. Tänä vuonna on keksitty jo uusi passiivinen tulonlähde eli jonkinlainen verkkokurssi uupuneille naisille. Eilen kirjoitti että nyt treidaus onkin se juttu, jonka on tarkoitus kattaa arjen kulut.

Mulle vaan näyttäytyy tämä kaikki todella rahanhimoisena touhuna.

Vierailija
2680/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää se, että Virve puhuu, kuinka tarvitsee elämiseensä, nyt ja tulevaisuudessa, vain vähän rahaa ja siltikin ajatukset tuntuu pyörivän vain sen ympärillä, kuinka löytää uusia tienaamistapoja ja kuinka tehdä yhä vain enemmän rahaa. Eikös jo pelkästään sijoittamisen pitänyt olla sillä mallilla, että sen tuotot tulevat riittämään loppuelämäksi. Lisäksi passiiviset tulot, joihin Virve ei, omien sanojensa mukaan, panostanut viime vuonna kunnolla, mutta niin vaan siltikin niistäkin tuli vuodelta 2021 kymmeniä ja kymmeniä tuhansia euroja. Tänä vuonna on keksitty jo uusi passiivinen tulonlähde eli jonkinlainen verkkokurssi uupuneille naisille. Eilen kirjoitti että nyt treidaus onkin se juttu, jonka on tarkoitus kattaa arjen kulut.

Mulle vaan näyttäytyy tämä kaikki todella rahanhimoisena touhuna.

Ei minusta Virve ilmennä juurikaan muita arvoja kuin tulojen maksimointia ja menojen minimointia ja vaivannäön minimointia. Toissijaisesti sitten näitä ns. narsistisia arvoja, joissa täytyy näyttää hyvältä, olla laiha, ottaa itsestään paljon mahdollisimman edustavia selfieitä, julkaista blogia / kirjaa / mitälie, joissa kaikissa kannessa tai otsikossa isolla oma nimi ja kuva.

Arvojahan ne on tietty narsistisetkin arvot, mutta hassua että kaikki pitää kirjoittaa jotenkin kauniimmaksi ja ylevämmäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi