Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttää miehen suvun kyläilykulttuuri. Miten tämän olisitte ymmärtäneet?

Vierailija
13.08.2012 |

Me lasten kanssa oltiin sunnuntaina saaressa, kun miehen sisko soittaa iltapäivällä olevansa samalla suunnalla liikenteessä. Ehdotti josko tulisi ohimennen piipahtamaan, grillailtaisiin ja rupateltaisiin hetken. Oli jo mieheni veljen kanssa itseasiassa sopinut, että tulisivat meille saareen käymään, kun niin harvoin nähdään. Mieheni oli jo lähtenyt takaisin kaupunkiin, kun seuraavana päivänä oli normaali työpäivä edessä.

Mentiin rannasta hakemaan ja perillä meinattiin sitten aloitella grillausta, niin selvisi ettei vieraista kukaan ollut tuonut mitään grillattavaa vaan olivat hakeneet matkalla itselleen jostain siiderit ja oluet ruoan kyytipojiksi ja ilmanmuuta olettivat meillä olevan safkat. Mä ainakin kuvittelin heidän tuovan ruoat mukanaan, kun noin extempore tullaan ja ehdotetaan grillailua. Tuli kiusaantunut olo.

Miten sinä olisit kuvitellut muonapuolen hoituvan?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kiva kun teillä on saari!

muttei siinä musta oo mitään erityisen kummallista.

Vierailija
22/31 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi anopin kanssa kerran niin, että mies oli puhelimessa ja kysyi, tuodaanko jotain grillattavaa kesämökille. Anoppi sanoi, ettei tartte muuta kuin jotain keksiä tms jälkiruoaksi.

No, sitten mentiin paikalle niin ois pitänyt tuoda makkarat, kanapihvit, vihannekset eli kaikki grillattavat "kun ei minulla ole noin isolle perheelle mitään grillattavaa." (Meitä on neljä.)

Olin tosi nolona, koska minun vikahan koko asia sitten oli. Anopin mielestä miehessä ei ole ikinä mitään vikaa, vaan kaikki on miniän syytä. (Ja tähän lisäisin vielä, että ei ole mahdollista, että minä sopisin ruoka-asioista anopin kanssa, koska hän ei halua keskustella kanssani yhtään enempää kuin on pakko.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meille tulee extemporee siskoni tai miehen veli ja ruokaa olen laittamassa niin aina kyllä kyläilijöillekin tarjoan. Joskus on siskoni perheineen ja mieheni veli ilmaantuneet kahville samaan aikaan, meillä ruoka-aika joten ruokin sitten puoli sukua. Sama toimii kyllä toisin päinkin.

Ei anna kannata nipottaa yhden piffin perään.

Vierailija
24/31 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oli oma mokani. Vieraat soittivat suunnilleen rannan parkkipaikasta tai aivan sen välittömästä läheisyydestä. Puhelu oli sen tyylinen, että ollaanko paikalla, pääsenkö hakemaan vai pyytävätkö sitä tuttua pappaa kyytimään.

ap

Vierailija
25/31 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. no 14

Vierailija
26/31 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. no 14

Vierailija
27/31 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meille tulee extemporee siskoni tai miehen veli ja ruokaa olen laittamassa niin aina kyllä kyläilijöillekin tarjoan. Joskus on siskoni perheineen ja mieheni veli ilmaantuneet kahville samaan aikaan, meillä ruoka-aika joten ruokin sitten puoli sukua. Sama toimii kyllä toisin päinkin.

kuin omaksi tarpeeksi kun olivat muutenkin lähdössä kotiin.

Tyhjästä on paha nyhjästä! Meilläkin on tapana extempore vieraat ruokkia jos ruokaa on.

Vierailija
28/31 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti olisin tarjonnut normaalioloissa. Nyt ei ollut kuin 1 aikuiselle ja 1 lapselle ruokaa, nuorin syö tissiä. Ei meille varattuista parin päivän sapukoista kertakaikkiaan ollut mitään tuon parempaa 4 aikuiselle.

ap

Vierailija
29/31 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö?

No jos ei ollut edes sitä yhtä piffiä, jonka perään nipottaa? Niinkuin ei tuossa tapauksessa ollutkaan, sehän selvisi jo yhdestä viestistä.

Vierailija
30/31 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloahan se on kaikille, mutta sattuuhan sitä. Vähän törkeää oli kyllä vierailta olettaa, että teillä on grillattavat valmiina, kun noin yllättäen tulavat. Hyvä olisi ollut ilmoittaa vieraille, että ruokaa ei sitten valmiina ole, mutta nyt kävi vain näin.

Vierailija
31/31 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ajallisesti? oisko ollut mitään mahkuja lähteä kauppaan, kun tilanne huomattiin?

vaikeahan tähän on mitään sanoa, kun ei tiedä, miten läheiset välit teillä on. siis että kenen ois pitänyt tajuta ja mitä. :D mutta hengissä selvisitte ja oletan, että ensi kerralla kaikilla on tarjottavaa yllinkyllin. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi