Miksi kaverit ja tutut kaikkoavat?
Meillä menee hyvin. Niin taloudellisesti kuin parisuhteessakin. Emme tuo sitä asiaa esille, mutta sen huomaa sokeakin tosin.
Nyt tuntuu siltä, että meillä ei taida olla enää ystäviä/kavereita/tuttuja. Kukaan ei näytä olevan kiinnostunut meistä.
Emme me voi sille mitään, että olemme osaneet pelata korttimme oikein, jotta meillä on kaikki tämä.
Onko tämä sitä kateellisuutta? Miksi?
Kommentit (12)
Siis ainoastaan siinä tapauksessa, että olet (tai miehesi jopa tietämättäsi) sanonut jotain loukkaavaa muille ja kehunut teitä, mutta eikö suurimmalla osalla ihmisistä kuitenkin ole asiat aika lailla kunnossa eli olette hyvin "taviksia" tässä mielessä. Eikä hyvä parisuhde ja tavalliseen tapaan toimiva talous nyt sinällään ketään karkota.
.yleensä menestyneet ovat nöyriä- joskus onnistuu, joskus mokaa- se kuuluu menestyvienkin elämään
---
meitäkin kadehditaan, mutta se johtuu kovasta työnteostamme - emme leveile asioillamme-
mutta pariskuntana tuemme toisiamme- myötä- ja vastamäkeä on jokaisen elämässä
---
vieraita....
nykyään itse saamme kutsuja vain häihin ja lasten juhliin
ja yrityskutsuihin
---
vieraita meillä kävisi enemmänkin-
otamme vastaan sen minkä jaksamme- lähinnä lasten juhlia vain vietämme
T. 20 v naimisissa
Meillä on yksi hyvin itsekäs tuttavapariskunta. Kiillottavat omaa ulkokuortaan ja puhuvat siitä koko ajan. Eivät ole aidosti kiinnostuneita muista kuin itsestään. Heillä on aika vähän ystäviä. Meidän ystävämme on vähentyneet, koska emme jaksa enää niin aktiivisesti pitää yhteyttä kaikkiin.
Me olemme ansainneet tämän kaiken myös kovalla työnteolla. Emme me mistään tosta noin vaan olla mitään saatu.
Emme mitenkään leveile asioilla, päinvastoin. Mutta koko aikaa ei myöskään jaksa valittaa ja olla negatiivinen.
Monet kerrat olen pyytänyt vanhoja ystäviä käymään, mutta ei ole näkynyt ketään. Olen siis luovuttanut sen suhteen.
Kai sitä pitää vain nauttia siitä mitä on :(
tai
pitää lapsille teemasynttärit, joihin kutsutaan lastenhoitaja ja viihdyttäjät
- toimii ainakin meillä
Miksi ap ottaa esille tässä yhteydessä hyvin menemisen? Olisiko kavereita enemmän, jos menisi huonosti?
miksi pitäisi omien lapsiensa saavutuksilla tms. niin mielettömästi leveillä ja ylpeillä? Kaikki vanhemmathan ovat omista lapsistaan ylpeitä, oli ne "hyvin" menestyviä tai "normaalisti" menestyviä. Jos kauheasti toisten vanhempien seurassa omiaan kehuu, on tosiasia että samalla mollaa niiden muiden lapsia.
mies ja vaimo
ovat aina tukeneet toisiaan
- lapset terveitä ja menestyvät maailmalla- eivätkä sitä salaa
monelle kova paikka
toisaalta sitä ihmettelee, jos joku itse kehuu omia asioitaan-
muidenhan tulisi kehua
Kutsutteko te vieraita aina teille - käyttekö itse heidän luonaan?
Kyllä mun mielestä pitää pikkuisen katsoa peiliin, jos tosiaan laaja ystäväpiiri alkaa johdonmukaisesti huveta. Yksittäiset ihmiset voivat toki olla kateellisia milloin mistäkin, mutta ei kokonainen ystäväpiiri. Ehkä ainoa tuttavianne yhdistävä tekijä on te - teissäkö siis vika??
Ei teissä välttämättä mitään vikaa ole.