Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmannen lapsen vanhempainiltaan. Ja olen edelleen äideistä nuorin.

Vierailija
13.08.2012 |

Asutaan keskiluokkaisella alueella, jossa äidit ovat hyvinkoulutettuja ja saavat lapset selvästi keskimääräistä vanhempina. Eipä täällä ole näkynyt ainuttakaan alle kolmekymppistä ensisynnyttäjää aikoihin.

Minä tein asiat toisinpäin ja perustettiin perhe kaksikymppisenä, jonka jälkeen menin opiskelemaan. Olen kaikissa äiti-lapsi-piireissä, perhekahviloissa ja vanhempainilloissa 10-15v nuorempi muita. Aluksi se oli todella vaivaannuttavaa istua nuorena tätien joukossa, mutta nyt alkaa tottua.

Eipä voi mitään, oma oli valinta. Mutta taas tulee ahdistava olo, kun menee kolmannen lapsen vanhempainiltaan ja tiedän jo etukäteen olevani taas reippaasti muita äitejä nuorempi. Tulee niin lapsellinen olo!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämähän on seikka, joka korjaantuu ajan myötä, ihan varmasti;D Voimaannu siitä:)

Vierailija
2/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vanhin, ja oikein odotan olevani edes keskivertoikäinen kun tuon nuorimman vanhempainiltoihin päästään.

Meilläpäin nämä vanhemmat äidit on tosi ylimielisiä ja sisäänpäinkääntyneitä. On ollut ihan mahdotonta saada mitään kontaktia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nyt noin 30? Mäkin olen, ja koen olevani kyllä aikuisuuden suhteen samalla tasolla "muiden aikuisten" eli suurin piirtein ikäisteni ja kaikkien tätä vanhempien kanssa, en siis koe olevani lapsellisempi kuin joku nelikymppinen. Miksi sinusta tuntuu lapselliselta?

Vierailija
4/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin nämä vanhemmat äidit on tosi ylimielisiä ja sisäänpäinkääntyneitä. On ollut ihan mahdotonta saada mitään kontaktia...

voi että ! miten onkin sattunu niin hölmöä porukkaa kaikki muut paitsi sinä itse olet valopilkkuna joukossa...

Onhan se selvä tietty että mitä nuorempi ihminen, sitä fiksumpi

Vierailija
5/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei alennu edes tervehtimään sitä nuorempaa ja nätimpää äitiä..

Vierailija
7/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea kuvitella et kukaan jolla on oikeita ongelmia jaksais miettiä tällaisia. Kuin myöskään ihminen joka arvostaa itseään ja muita. Varsinaisia tyhmyyden ylistyksiä tällaiset aloitukset.

Vierailija
8/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää vanhempaa äitiä mummona ja seniilinä, tylsänä muumiona, jonka kanssa ei voi olla missään tekemisissä, just just tervehditään, jos omat nuoret kaverit ei näe?

ei minua ole koskaan IKÄ haitannut eikä se ole ollut esteenä ystävydelle. mutta hyvin monille nuoremmille äideille se on se oleellinen asia: ikä.

Ai, toi on mua xx vuotta vanhempi, en mä tollasen kans voi olla, mitä mun muut kaveritkin sanoisi.. hyvin kypsää.

Vierailija
9/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on vielä nuori ja nätti, ja muut äidit "tätejä".

Mun nuorimman lapseni vanhempainilloissa voisin olla joidenkin äitien äiti, mutta annanko tämän häiritiä. No en anna.

Vierailija
10/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on vielä nuori ja nätti, ja muut äidit "tätejä".

Mun nuorimman lapseni vanhempainilloissa voisin olla joidenkin äitien äiti, mutta annanko tämän häiritiä. No en anna.

Mä en käsitä miten ihmiset jaksaa tällaisia leuhkimisa harrastaa. Mulle on IHAN SAMA milnkä ikäisiä ja näköisiä lasteni kavereiden vanhemmat on. Enenmmän kiinnostaa onko meillä yhteisiä ajatuksia tai kuinka hoidamme lastemme asioita.

Vierailija
11/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kohtalo. Esikoinen syntyy syksyllä, olen 21-vuotias. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki lastenvaunujen kanssa vastaantulevat ovat reilusti yli 30v. Yhtään alle kolmekymppistä vanhempaa pienen lapsen kanssa en ole nähnyt.

Vierailija
12/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole mitään hajua minkäikäisiä muut äidit ovat. Vanhempainilloissa käyn mutta keskityn ohjelmaan. Ei vaan kiinnosta. Ilmeisesti ap:llä kiinnostaa?

Muistathan ensi kerralla kertoa kaikille kuinka vanha (nuori) olet, siltä varalta että paikalla on muitakin minunlaisiani VANHOJA piittaamattomia mummomammoja?

Vierailija
13/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsia on seitsemän.. Välillä tulee itselle sellainen olo ettei kukaan ota tosissaan, koska näytän niin nuorelta ja varsinkin sen jälkeen jos kerron lapsilukuni niin kukaan ei olisi voinut uskoa minua äidiksi.. Tämän ei pitäisi antaa vaivata itseäni, mutta ehkä mulla onkin huono itsetunto...

Kumpa voisin saada jostain paremman itsetunnon ja etten olisi näin ujo, moni voi luulla minua ylpeäksikin:(

Mutta ihanaa, minulla on kuitenkin äitikavereita monenikäisiä

Vierailija
14/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole mitään hajua minkäikäisiä muut äidit ovat. Vanhempainilloissa käyn mutta keskityn ohjelmaan. Ei vaan kiinnosta. Ilmeisesti ap:llä kiinnostaa?

Muistathan ensi kerralla kertoa kaikille kuinka vanha (nuori) olet, siltä varalta että paikalla on muitakin minunlaisiani VANHOJA piittaamattomia mummomammoja?

Tarkoitan sitä, että on ollut todella outo ja ulkopuolinen olo vanhempainilloissa, joissa 40v äidit ovat jakkupuvuissaan ja korkokengissään kyykkimässä päiväkodin penkeillä joulujuhlissa, kun minä pukeudun ihan normaalin 25-vuotiaan tavoin.

Nyt olen 31v ja lasten kavereiden vanhemmista monet isät ovat viettäneet jo 50v-juhliansa. Äidit ovat kaikki reippaasti yli 40v. Ja mistäkö tiedän? Lasten kaverit kertovat.

Mulla on huono itsetunto ja pelkään näyttäväni edelleen ihan teiniltä, vaikka olenkin jo aikuisen iässä. En väitä näyttäväni yhtään nuoremmalta tai edes nuorekkaammalta kuin muut, mutta sisäisesti tuntuu siltä.

ap

Vierailija
15/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen kerran päiväkodin joulujuhlassa olin, kävin "mummoäidistä", koska todennäköisesti olin pukeutuneena jakkupukuun ja korkokenkiin. Olen yleensä tullut juhliin ja vanhempainiltoihin suoraan töistä, joten vaatetus on ollut sen mukainen. Ja pidin itseäni kyllä ihan "normaalina" 26-vuotiaana, vaikka pukeuduinkin työni vaatimalla tavalla.

Itse en kyllä osaa arvioida lapseni luokkakavereiden vanhempien ikiä. Enkä kyllä luota lapseni kavereiden kertomuksiin vanhempiensa iästä, ainakin erään lapseni kaverin äiti on ollut jo kolme vuotta 42-vuotias... :)

Tarkoitan sitä, että on ollut todella outo ja ulkopuolinen olo vanhempainilloissa, joissa 40v äidit ovat jakkupuvuissaan ja korkokengissään kyykkimässä päiväkodin penkeillä joulujuhlissa, kun minä pukeudun ihan normaalin 25-vuotiaan tavoin.

Nyt olen 31v ja lasten kavereiden vanhemmista monet isät ovat viettäneet jo 50v-juhliansa. Äidit ovat kaikki reippaasti yli 40v. Ja mistäkö tiedän? Lasten kaverit kertovat.

Mulla on huono itsetunto ja pelkään näyttäväni edelleen ihan teiniltä, vaikka olenkin jo aikuisen iässä. En väitä näyttäväni yhtään nuoremmalta tai edes nuorekkaammalta kuin muut, mutta sisäisesti tuntuu siltä.

ap

Vierailija
16/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoksi teillä päin pidetään joulujuhlat vanhempainillassa :-0

Lasten kaverit on muuten todella hyviä arvioimaan vanhempiensa ikää, mä olen 9 vuotiaan poikani mielestä jotain 38 ja hänen isänsä ainakin 50.

joo ollaan 10v arvioitua vähemmän..ja kun oikean iän kertoo lapselle, se on niin kiinnostava asia että pysyy n. 5 min muistissa-

Vierailija
17/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kohtalo. Esikoinen syntyy syksyllä, olen 21-vuotias. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki lastenvaunujen kanssa vastaantulevat ovat reilusti yli 30v. Yhtään alle kolmekymppistä vanhempaa pienen lapsen kanssa en ole nähnyt.

Vierailija
18/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
19/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo tuntenut itseäni ikinä niin nuoreksi kuin ollessani 35-vuotiaana TKK:lla "vanhempainillassa" kun meidän 19v aloitti opinnot. Arvatkaa vaan oliko muut vanhemmat 45-50 -vuotiaita? Ja itsekin olen DI.

Vierailija
20/33 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 37-vuotias nainen, lapsi tokalla luokalla, ja SILTI kahden eri koulun vanhempainilloissa olen nuorimmasta päästä tällä meidän alueella. Mutta tämä on kallista aluetta Helsingissä kyllä, vuokrataloja ja vastaavia ei yhtään, vain omistusasuntoja.

Tuttavani itä-Helsingissä kertoi, että siellä hän, 40-vuotias nainen, tokaluokkalaisen äiti myös, on vanhimmasta päästä.