Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teinille syytä kertoa sheivauksesta?

Vierailija
13.08.2012 |

Meillä 14 v tytöllä on, öhh, melko voimakas geeni isän puolelta. Mulla ei ole milloinkaan ollut yhtä tuuheaa alapääkarvoitusta kuin tytöllä on jo nyt!

Mietin, että onko syytä vihjata ajelusta millään tavalla?

Onko teidän mielestä syytä siistiä sieltä itsensä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos on niin vahva karvoitus että tulee esim. uikkareista ulos, voi kertoa että on tapana siistiä karvoja niin ettei ne näy. Parempi kertoa kuin odottaa että nauretaan koulun uimahallireissulla ja jää ikuiset traumat.

Vierailija
2/11 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa kun löytää "tiedon" ihan netistä yms foorumeista itsekin. Asuuko lapsenne ihan tynnyrissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos on niin vahva karvoitus että tulee esim. uikkareista ulos, voi kertoa että on tapana siistiä karvoja niin ettei ne näy. Parempi kertoa kuin odottaa että nauretaan koulun uimahallireissulla ja jää ikuiset traumat.

Vaikka sitten ostaisi välineet valmiiksi kotiin jos/kun teini niitä haluaa käyttää.

Vierailija
4/11 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oisin ollu kovin kiitollinen jos mua oltais opastettu kulmakarvojen siistimisessä.

Vierailija
5/11 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannattaa ajella bikinirajat niin ettei pursua sieltä alushousujen sivusta tai uikkareista. Meidän tytöllä kun voimakas musta karvoitus alkoi tulla jo 10-vuotiaana, niin eihän se ole kiva jos senikäisellä koulun uimahallikäynnillä tursuaa karvaa uikkarieista, joutuu kyllä naurun aiheeksi helposti. Muuta ajelua en lapselle/nuorelle suosittele, ei sen karvatupentulehduskierteen tarvi vielä tossa iässä alkaa mikä helposti tulee rajummista sheivailuista.

Meillä on myös minun perujani tuo karvaisuus valitettavasti geeneissä, mulla tuuhea mustanruskea tukka ja valitettavasti se karvoitus on yhtä lailla tuuheaa kaikkialla muuallakin, myös säärissä, kainaloissa, alapäässä jne. Ja tytär on perinyt minulta tämän eikä valitettavasti vaalealta isältään jonka karvat on vaaleaa untuvaa. Minäkään en kyllä alapäästä silti poista muuta kuin housuista ulos rehottavat karvat, ei ole onneksi mieskään posliinimuodista innostunut.

Vierailija
6/11 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet aiheuta muutenkin herkässä iässä olevalla nuorelle lisää paineita. Ainoastaan voit sanoa, että nivuset kannattaa siistä kun on uimaan menossa ettei karvat rehota siinä mutta muiden pillukarvojen kuuluu antaa olla. Ainakaan äiti ei saa mennä mitään sanomaan sheivaamisesta ja posliineista.

Vierailija
7/11 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistimisestä voi ja pitääkin kertoa Itse oisin ollu kovin kiitollinen jos mua oltais opastettu kulmakarvojen siistimisessä.

alapäätä pitää aina jollain tavalla sörkkiä?

Mikä vika on luomussa? Harvalla kasvaa niin, että tavalliset peittävät housut ei riittäisi.

Vierailija
8/11 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muut karvat pitäisi pyhittää moisilta toimilta?

Siistimisestä voi ja pitääkin kertoa Itse oisin ollu kovin kiitollinen jos mua oltais opastettu kulmakarvojen siistimisessä.

Mikä vika on luomussa? Harvalla kasvaa niin, että tavalliset peittävät housut ei riittäisi.

Vierailija
9/11 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ettei tarvi poistaa niitä mitkä ei pursua alushousuista (jotka ei oo lahjebokserit ;-) ) mutta mä oon kyllä kuvitellut että useimmilla kasvaa karvaa nivusiinkin kuten itselläni ja tyttärelläni, ja on pakko sieltä ajella jos ei halua biksuista pursuvaa karvaa.

Meillä tytär poistaa myös käsi- ja säärikarvoja koska tosiaan ne karvat ei ole mitään hentoista untuvaa vaan puolitoista senttiä pitkää mustaa paksua karvaa mistä toiset kiusasivat jo koulussa ennen kuin alkoi poistaa. Sai lempinimen Miguel don Karvajalka muun muassa.

Vierailija
10/11 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ajale edes niitä karvoja jotka pursuaa alushousuista. Minua ne karvat ei haittaa joten luulis ettei ne haittaa muitakaan. Vastaisin että mainita voi, mutta tytön oma asia sheivaako.

Vierailija
11/11 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteellisesti minusta ei teinille pitäisi kertoa, vaan jutella. Ehkä kannattaa kysyä teinin mielipidettä ja kokemusta asiasta, eikä niin että vain opastat. Minusta teinillä saa olla oma mielipiteensä omista karvoistaan ja tehdä niiden kanssa mitä tekee, vaikka äiti olisikin toista mieltä. Tämä on ihan sama asia muiden ihmisten karvojen kanssa.

Mutta toisaalta jos teini on itsekin miettinyt asiaa tai ajaminen tuntuu ongelmalliselta, niin keskustelu voi avata mahdollisuuden teinille kysyä asiasta. Tai jos teini ei ole huomannut miettiä asiaa, niin voisi tulla miettineeksi. Itse olisin kuitenkin todella varovainen siitä miten asiasta puhuisin. Teini voi kokea että häntä arvostellaan tai kokea painostusta, sekä teinillä voi olla oma täysin erilainen mielipide kuin äidillä.

Kysymykseesi onko minun mielestäni syytä siistiä itsensä alapäänkarvoituksesta, erityisesti jos se on tuuhea, niin vastaisin että se on jokaisen oma asia. Tiedän miten itse teen ja olen jutellut lasten kanssa OMIEN KARVOJENI poistamisesta, sekä yleisesti erilaisista kokemuksista ja tavoista miten jotkut poistavat tai eivät poista karvojaan. Itse en mielelläni poista tuuheatakaan alapäänkarvoitusta karvatupen tulehduksista johtuen, mutta sitä vastoin poistan kyllä kainalo- ja säärikarvat. Toisaalta katson kyllä ettei uikkareista tursua nuo karvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän