Mitä mä teen väärin? Olen laihduttanut nyt 3 viikkkoa
(joo, tiedän että on vielä vähän) ja paino on noussut kilon ja 100 grammaa!! Olen merkinnyt kaikki ruoat kalorilaskuriin, olen ruvennut liikkumaan (vime viikon liikunnalla kulutetut kalorit 3000) ja paino on noususuunnassa? ylläpä on mahtavan motivoivaa..
Kommentit (29)
Kun liikuin, eikä ollut mitään hikiliikuntaa vaan kävelylenkkejä joka toinen päivä, niin seurauksena oli vain turvotus ja nälkä. Lopetin liikkumisen, nälkä lähti, ei tehnyt mieli syödä ja laihduin. Turvotuskin hävisi. Uskomatonta mutta totta
saada hyvän kunnon ja lihasta niin kävelemälläkö se onnistuu? Kuka jaksaa edes kävellä päivästä toiseen? Kyllä se paino putoaa kun jatkaa sinnikkäästi!
Tuollainen se ruokavalio pääpiirteissään onkin
Kokeile ap gojuttago-diettiä. Se on helppo, siinä ei tule nälkä ja tuloksia tulee ihan oikeasti. Lisäksi vielä kohtalaisen terveellistäkin, tai ei ainakaan epäterveellistä.
t.ap
Älä lipsu yhtään ruokamääristä tai -ajoista. Syö säännöllisesti kolmen tunnin välein, ja niitä ruokia, joita dieetissä on (jos syöt jutta-mallilla). Enkä missään nimessä kehota lopettamaan liikuntaa, vaan lisäämään kulutusta, lihaskuntotreeniä ja aerobista. Lihasten lisääminen on avainasia laihdutuksessa ja energiankulutuksessa, jotkut kevyet kävelylenkit ovat mukavaa ajanvietettä, mutta ei niillä paino putoa. Jos ei tämä yhdistelmä edelleenkään tiputa painoa, niin sitten on varmaan joku lääketieteellinen häiriö.
Itse olen laihtunut "juttailulla" ja olen ollut samanpainoinen kuin ap. Oma aineenvaihduntani on hidas kuin mikä, ja syömisten kanssa pitää olla todella tarkkana, kroppa ei anna mitään anteeksi. Pääsin parhaimmillaan n. 58 kiloon, mutta se vaati ihan älyttömästi töitä ja jatkuvaa ruuan punnitsemista. Nyt en jaksa enää sellaista, syön pääpiirteittän juttakuurin mukaan, mutta leväperäisemmin (esim. leipää, hedelmiä, joskus herkkuja). Paino on n. 66 kg, ja olo on kiva ja hyvä. Kroppa ei ole maailman timmein, mutta jaksan liikkua ja mahdun kivoihin vaatteisiin. Lihasta on. Enkä tähtää fitness-kisoihin :).
ja jos haluaa lihasta saada, niin ihan välttämätön juttu.
Jos olet oikeasti lihava, niin kunnon hikicardio on parasta treeniä. Lihasta voit myös harjoittaa koska lihasmassa polttaa rasvaa, mutta älä treenaa hulluna lihaksia, koska suuri lihasmassa saa sut näyttämään isommalta.
Älä pidä ittees nälässä. Syö normaalisti, mutta älä herkuttele. Jos kaloreita lasket niin pidä ne terveen rajoissa, normaali paljon liikkuva aikuinen tarvitsee vajaat 2000 kcal päivässä, eli älä yritä millään 1000 kalorilla kituuttaa koska sillon kehosi menee säästöliekille ja varastoi kaiken minkä saakin.
Syö myös usein ja pieniä annoksia niin pysyy poltto yllä kokoajan.. Juo paljon vettä.
laihdutus ja syö normaaliaterioita,mutta pienempiä annoksia kuin ennen niin laihdut.Ainennvaihduntasi ei toimi tuolla kehon rääkkäyksellä eikä painosi putoa.
Yhtäkkinen liikunnan aloittaminen kerää nestettä kroppaan, joka nostaa painoa. Lihasmassaa on varsinkin naisen aika vaikea saada ja varsinkin laihdutaessa sitäkin yleensä lähtee jonkin verran. Naiselle 2kg lihasmassaa VUODESSA on jo hyvä saavutus.
Liikkumista ei todellakaan kannata lopettaa. Liikkumattomuus on pahempaa kuin ylipaino ja liikkuminen nopeuttaa aineenvaihduntaa.
Sinuna jatkaisin vain niitä kaloreiden laskemista ja pitäisin sen noin -500 kcal miinuksen. Unohda vaikka vaaka hetkeksi ja mittaile itseäsi mittanahalla. Vaaka saattaa huijata toimimattomuudellaan tai esimerkiksi kuukautiset voivat nostaa painoa muutamallakin kilolla.
Nyt vaan tsemppiä. :) Pikku hiljaa!
Yhtäkkinen liikunnan aloittaminen kerää nestettä kroppaan, joka nostaa painoa. Lihasmassaa on varsinkin naisen aika vaikea saada ja varsinkin laihdutaessa sitäkin yleensä lähtee jonkin verran. Naiselle 2kg lihasmassaa VUODESSA on jo hyvä saavutus.
Liikkumista ei todellakaan kannata lopettaa. Liikkumattomuus on pahempaa kuin ylipaino ja liikkuminen nopeuttaa aineenvaihduntaa.
Sinuna jatkaisin vain niitä kaloreiden laskemista ja pitäisin sen noin -500 kcal miinuksen. Unohda vaikka vaaka hetkeksi ja mittaile itseäsi mittanahalla. Vaaka saattaa huijata toimimattomuudellaan tai esimerkiksi kuukautiset voivat nostaa painoa muutamallakin kilolla.
Nyt vaan tsemppiä. :) Pikku hiljaa!
Lihas ei voi kasvaa miinuskaloreilla, eikä rasva mitenkään mystisesti muutu lihakseksi. Lihas kasvaa pluskaloreilla, joten lihasten kasvu laihduttaessa on mahdotonta. Näin ollen naistenlehtien hehkuttamaa kiinteytystäkään ei ole olemassa siinä mielessä missä palstamammat kuvittelevat.
sai itsensä todelliseen plösö-kuntoon. Ei todellakaan voi suositella kaikille. Itse en edes haluaisi mitään rasvalisiä ruokavaliooni.
Ruokakolmio on hyvä tuki ja pystyy noudattamaan vaikka kaiken ikää.