Mikä idea on toppaliivillä?
Kommentit (10)
käsivarret mulla helpommin palelee, joten enemmän ymmärtäisin irtohihojen päälle
eli neuleliivillä. Se lämmittää torsoa tilanteissa, jolloin saattaa olla vähän viileä keli, mutta hihallinen villapaita olisi mahdollisesti liian kuuma. Tai päinvastaisesta näkökulmasta torso kaipaa jotain pikkuisen tukevampaa lämmikettä vaikka hupparin tai talvitakin päälle, mutta kokovartalotakki olisi liian kömpelö.
Voihan sitä argumentoida, että saman lämmitysefektin saa aikaan vaikka fleecehupparilla, mutta kuka mistäkin tykkää.
käsivarret mulla helpommin palelee, joten enemmän ymmärtäisin irtohihojen päälle
usein vielä lokakuun puolella shortseissa, lenkkareissa, hupparissa ja isossa toppaliivissä hengailemassa ties missä.
Itse tunnen niin, että jos selkä, rintamus ja kaulus on hyvin topattu, ei niin helposti tule kylmä muuallakaan.
Ajatellaan vaikka niitä kasikytluvun pariisittaria, jotka kävelivät ulkona talvella minihameessa ja jakussa, mutta aivan hervottoman pitkä ja paksu kaulaliina kaulassa....
Minäkään. Mä jopa kerran ostin toppaliivin, mutten pitänyt kuin pari kertaa. Itselläni kädet palelee helposti, olen vilukissa, joten toppaliivi ei mulle sovi. Ehkä sopii jollekin jolla on aina kuumat kädet?
Itse käytän toppaliiviä oikeastaan aina, kun ei pelkällä t-paidalla/puserolla pärjää. Ohuet takit ovat mielestäni ihan turhia, eivät lämmitä ollenkaan, ehkä tihkusateessa ok. Paksu toppatakki taas kesällä viileämmälläkin säällä yleensä turhan lämmin.
Toppaliivi riittää myös viileämmässä säässä syksyllä/keväällä kun alla on paksumpi pusero ja pitkahihainen t-paita, ettei tuuli mene läpi käsivarsien kohdalla. Itsellä on työ jossa pitää liikkua paljon ulkona ja toppatakissa tulee vilpoisammallakin säällä äkkiä liian kuuma, minkä jälkeen sitten palelee.
Ajatellaan vaikka niitä kasikytluvun pariisittaria, jotka kävelivät ulkona talvella minihameessa ja jakussa, mutta aivan hervottoman pitkä ja paksu kaulaliina kaulassa....
Paska, kun en tiennyt olisin minäkin voinut Suomessa käyttää, 70-luvun alussa olin lapsi ja 2000-luvulla liian paksu reitinen.
tulee nuoruus mieleen. Mulla ja siskolla oli beigen värisen toppaliivit 80-luvulla. Siihen sai neppareilla hihat kiinni. Voisin vieläkin pitää sellaista vaikka villapaidan kanssa syksyllä haravoidessa. Sais muksut hävetä silmät päästään :D
kun joudun usein istuskelemaan lapsen urheilukisoissa. Pelkkä ohut ulkoilutakki voi olla liian vähän viilenevässä illassa, mutta toisaalta ilma on kuitenkin liian lämmin pitää toppista. Ja voi olla, että talvikamppeet ovat vielä varastossa tuolloin, mutta liivi on eteisessä kesät-talvet.
ohuen toppaliivin vielä ymmärrän, ihan kiva mökillä kesäiltana, mutta mitä tehdä untuvatoppaliivillä?