Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä teen väärin? Olen laihduttanut nyt 3 viikkkoa

Vierailija
13.08.2012 |

(joo, tiedän että on vielä vähän) ja paino on noussut kilon ja 100 grammaa!! Olen merkinnyt kaikki ruoat kalorilaskuriin, olen ruvennut liikkumaan (vime viikon liikunnalla kulutetut kalorit 3000) ja paino on noususuunnassa? ylläpä on mahtavan motivoivaa..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuluttaako sun liikunta oikeasti tuon verran vai luuletko niin? Jokatapauksessa, syöt liikaa.

Vierailija
2/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti. Kysymys kuuluu oletko nähnyt nälkää? Jos ei, niin ei sitä sitten laihdukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä 1300-1600 kieppeillä.

Vierailija
4/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti. Kysymys kuuluu oletko nähnyt nälkää? Jos ei, niin ei sitä sitten laihdukaan.

Ei tarvitse todellakaan nähdä nälkää, ja itse asiassa nälän näkeminen laihduttaessa on erittäin huono ennuste sille että laihdutustuloksesta tulisi pysyvä.

Ainoa tapaus missä nälkää täytyy nähdä jos edelleen haluaa laihtua, on jos on jo ennestään hyvin hoikka ja jostain syystä haluaa silti laihduttaa. Silloin kroppa laittaa hälytysvaihteen päälle uhkaavan nälkäkuoleman varalta ja lisää näläntunteita että ihminen ymmärtäisi syödä. Oikeasti ylipainoisella sen sijaan rauhallista tahtia tapahtuva painonlasku ei vaadi nälän näkemistä.

Vierailija
5/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kilot tippuu. äläkä laske kaloreita.

Vierailija
6/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo ennen pahemmin liikkunut niin nyt kun olet aloittanut niin liikunta kerryttää nestettä kroppaan. Siitä voisi johtua painonnousu.

Vierailija
7/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ap gojuttago-diettiä. Se on helppo, siinä ei tule nälkä ja tuloksia tulee ihan oikeasti. Lisäksi vielä kohtalaisen terveellistäkin, tai ei ainakaan epäterveellistä.

Vierailija
8/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ap gojuttago-diettiä. Se on helppo, siinä ei tule nälkä ja tuloksia tulee ihan oikeasti. Lisäksi vielä kohtalaisen terveellistäkin, tai ei ainakaan epäterveellistä.

t.ap

Vierailija
9/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaa jo kilot tippuu. äläkä laske kaloreita.

Minä kokeilin karppausta enkä laihtunut lainkaan. Sitten kun yhdistin karppaukseen kalorien laskennan ja tiukan energiamäärärajoituksen, aloin laihtua, mutta jos noin joutuu tekemään niin eipä karppauksesta mitään hyötyä ole, joten siirryin kalorilaskentaan runsashiilarisemmalla koska voin paremmin enemmillä hiilareilla.

Ap:n ongelmaan radikaali ehdotus: koita lopettaa liikunta muutamaksi viikoksi. Se voi ihan oikeasti auttaa vaikka kuulostaa nurinkuriselta. Liikunta kerää nestettä kehoon ja saattaa muutenkin alkuun aiheuttaa odottamattomia jumeja painonlaskuun. Minulla onnistui painonpudotus vasta kun jätin liikunnan pois lukuunottamatta pakollista arkiliikuntaa.

Vierailija
10/29 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naama on kaventunut ja samaten vyötärö ja samaa kertoo housutkin. Mitä tapahtuu? 4 viikkoa takana

t.ap

Vierailija
11/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaa jo kilot tippuu. äläkä laske kaloreita.

Minä kokeilin karppausta enkä laihtunut lainkaan. Sitten kun yhdistin karppaukseen kalorien laskennan ja tiukan energiamäärärajoituksen, aloin laihtua, mutta jos noin joutuu tekemään niin eipä karppauksesta mitään hyötyä ole, joten siirryin kalorilaskentaan runsashiilarisemmalla koska voin paremmin enemmillä hiilareilla. Ap:n ongelmaan radikaali ehdotus: koita lopettaa liikunta muutamaksi viikoksi. Se voi ihan oikeasti auttaa vaikka kuulostaa nurinkuriselta. Liikunta kerää nestettä kehoon ja saattaa muutenkin alkuun aiheuttaa odottamattomia jumeja painonlaskuun. Minulla onnistui painonpudotus vasta kun jätin liikunnan pois lukuunottamatta pakollista arkiliikuntaa.

päästä parempaan kuntoon ja saada läskin tilalle sitä lihasta. Sohvalla olen maannut ihan tarpeeksi, olen paljon virkeämpi ja mukavampi kun liikun.

Vierailija
12/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä aikana laihdutat tarvittavan määrän, sitten alat taas liikkumaan ja muokkaamaan sitä kehoasi.

Vierailija
13/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykyaikana niin pirun vaikeaa. Minäkin kävin eilen juoksemassa 5 km ja tänään lihaskunto. Silti olen suoraan sanottuna plösö.

Vierailija
14/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän liikut sitä enemmän lihaksissa on nestettä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olisit lihonut. Tai siis ei tarkoita sitä, etteikö rasvaa olisi palanut ja lihasta tullut vähän tilalle. Siksi alussa paljon liikkuvilla ei välttämättä näy tuloksia niin paljon. Kun lihasmäärä vaan kasvaa tasaisesti ja rasva vähenee lepoaineenvaihduntasi ei pienene niin paljon, koska lihakset kuluttavat enemmän kuin rasva. Näin saat jatkossakin syödä vähän enemmän kuin samanpainoinen ilman lihaksia. En tarkotia, että pitää olla isot muskelit, mutta eipä ne isoiksi meinaa kasvaa kuin todella kovalla työllä. Joten sitä ei tarvite pelätä. Kun ylimääräinen rasva kuluu ei kehosi tunnu enää niin isolta ja liikunta saa paikat tuntumaan ja näyttämään solakammalta. Paljon kasviksia, kohtuullisesti proteiiniä ja vain vähän hiilihydraatteja. Isot proteiinimäärät pitää myös turvotusta päällä osalla. Mutta niitä täytyy kuitenkin syödä kohtuullisesti, että ei menetä lihaksia. Myös kuukautiskierto nostaa kilolla parilla osalla painoa. Eli sitten taas viikko menkkojen jälkeen painosi viimeistään tasaantuu. Ei kannata luovuttaa!

Vierailija
15/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän liikut sitä enemmän lihaksissa on nestettä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olisit lihonut. Tai siis ei tarkoita sitä, etteikö rasvaa olisi palanut ja lihasta tullut vähän tilalle. Siksi alussa paljon liikkuvilla ei välttämättä näy tuloksia niin paljon. Kun lihasmäärä vaan kasvaa tasaisesti ja rasva vähenee lepoaineenvaihduntasi ei pienene niin paljon, koska lihakset kuluttavat enemmän kuin rasva. Näin saat jatkossakin syödä vähän enemmän kuin samanpainoinen ilman lihaksia. En tarkotia, että pitää olla isot muskelit, mutta eipä ne isoiksi meinaa kasvaa kuin todella kovalla työllä. Joten sitä ei tarvite pelätä. Kun ylimääräinen rasva kuluu ei kehosi tunnu enää niin isolta ja liikunta saa paikat tuntumaan ja näyttämään solakammalta. Paljon kasviksia, kohtuullisesti proteiiniä ja vain vähän hiilihydraatteja. Isot proteiinimäärät pitää myös turvotusta päällä osalla. Mutta niitä täytyy kuitenkin syödä kohtuullisesti, että ei menetä lihaksia. Myös kuukautiskierto nostaa kilolla parilla osalla painoa. Eli sitten taas viikko menkkojen jälkeen painosi viimeistään tasaantuu. Ei kannata luovuttaa!

ei tartte pelätä että ihan helposti paukahtaa Iso-Arskaksi ;) Harmittaa vaan vietävästi kun kuvittelin homman jo jossain pikkuisen tuntuvan...

t.ap

Vierailija
16/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tehty kalorilaskenta on tehokkain yhditettynä vähennettyin ja fiksuihin hiilareihin.

Tuloksi tulee, kunhan et sorru ajattelemaan, että ihan sama näköjään vaikak söisinkin. Sitkeyttä vaikka ärsyttää. Me kyllä tiedetään miten tuo turhauttaa. Mutta kukaan täällä ei halua, että luovutat! Tule kertomaan välillä tilanteen etenemisestä, niin saat tukea ja kannustusta täältä!

Vierailija
17/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeaa ilman kotitalousvaakaa. Mutu-menetelmällä määrät arvioi käytännössä aina ihan pieleen.

Vierailija
18/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeaa ilman kotitalousvaakaa. Mutu-menetelmällä määrät arvioi käytännössä aina ihan pieleen.

Peesi. Olen käyttänyt vaakaa ja arvioinnut, välillä huomaa että joskus arvioitu on mennyt ihan päin prinkkalaa.

Vaaka pitää olla ja kaloreita laskiessa esim kalorilaskuriin kannattaa tehdä useiten syömistään ruuista ne reseptit, koska valmiit keskiarvotkin voi olla ihan liian pienikalorisia jos käyttääkin paljon rasvaa ja kermaa.

Liikkuminen kerää nestettä, joten ensimmäiset pari viikkoa ei kerro mitään, ennen kuin paino rupeaa putoamaan niistä nesteistä huolimatta.

Vierailija
19/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömäni ruoat jopa hiukan yläkanttiin, jotta ei kävisi juuri tuota arvioimismokaa.

t.ap

Vierailija
20/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun liikuin, eikä ollut mitään hikiliikuntaa vaan kävelylenkkejä joka toinen päivä, niin seurauksena oli vain turvotus ja nälkä. Lopetin liikkumisen, nälkä lähti, ei tehnyt mieli syödä ja laihduin. Turvotuskin hävisi. Uskomatonta mutta totta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä