Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Könyävätkö teidän perheessä lapset omasta sängystä vanhempien sänkyyn nukkumaan?

Vierailija
12.08.2012 |

Itse vien lapsen aina omaan sänkyyn takaisin. Haluan, että sänky on minun ja miehen aluetta ainakin öisin, vaikka ei siellä muuta tehtäisikään kuin nukuttaisi. Lisäksi lapsi pyörii ja nukkuu ties miten päin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vien lapsen aina omaan sänkyyn takaisin. Haluan, että sänky on minun ja miehen aluetta ainakin öisin, vaikka ei siellä muuta tehtäisikään kuin nukuttaisi. Lisäksi lapsi pyörii ja nukkuu ties miten päin.

Ei ne sitä ikuisesti tee.

Itse olen ollut älyttömän pimeänpelkoinen lapsi, ja muistan kuinka olisin halunnut nukkua vanhempieni kanssa, kun pelkäsin niin kovin. Sain vain kiukkua ja suuttumusta osakseni, ja pelkään vieläkin pimeää. Joten jos joskus mullakin pinna riittää, niin öisin, ja lapset saa tulla viereen just niin pitkään kuin kokevat siihen tarvetta.

Vierailija
2/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä tullut itse kesken yön. Joskus sanoo että tahtoo nukkua vieressä, ja joskus on aluksi ollutkin jossain erikoistilanteessa, mutta aina olen kantanut omaan sänkyyn.

Minulla on tästä joskus jopa huono omatunto. Ettei olla sillälailla läheisiä, että nukuttaisiin vierekkäin. Rehellisesti sanottuna, minun on mukavampi nukkua yksinäni, valvoa, katsoa tv:tä jne ihan omassa rauhassa. Toivottavasti ei mitään traumoja jää lapselle, kun ei yhdessä olla koskaan nukuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöllä viereen nukkumaan. Joskus harvoin lapsen ollessa sairaana, olen ottanut pienen lapsen viereen nukkumaan, niin olen itsekin pystynyt nukkumaan paremmin, ei ole tarvinnut kytätä lapsen vointia.

Vierailija
4/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat aina nukkuneet omissa sängyissä ja sinne myös passitetaan takas jos yöllä heräävät.

Vierailija
5/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

könyää joka yö. Eipä häiritse minua tai miestä. Tulkoot viereen nukkumaan jos haluaa.

Kuopus on toistaiseksi pysynyt omassa sängyssään.

Vierailija
6/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä asti kun kaksi vuotiaana siirtyi oamaan huoneeseen. Nyt 3v ja usemman kerran viikossa tulee väliin.

Ei haittaa yhtään, hyvin nukutaan kaikki.

Vierailija
7/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

könyää lähes joka yö viereen ja saa tullakin :)

Vierailija
8/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kannan takaisin nukahdettuaan joskus saa jäädä koko yöksi. En ymmärrä miksi pieni lapsi pitää käännyttää pois?

Vierailija
9/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jos nukkuu esimerkiksi flunssassa levottomasti, käyn itse hakemassa viereen jolloin nukun paremmin ilman jatkuvia peittelyitä ja painajaissilittelyitä. Yleensä itse sitten yön aikana könyää takaisin omaan sänkyynsä :)

Vierailija
10/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v tulee noin kerran viikossa, 5v vähän harvemmin, 2v nukkuu edelleen vieressä. Meistä tämä on ollut aina mukavaa ja luonnollista meidän perheelle. Ei nuo lapset enää kovin kauaa viereen ole pyrkimässä.

Vierailija
11/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät ole koskaan edes pyytäneet päästä viereen. Meidän lapset nukkuvat niin sikeästi, ettei meillä hiippaile yöllä muut kuin minä.

Joskus kannan takaisin nukahdettuaan joskus saa jäädä koko yöksi. En ymmärrä miksi pieni lapsi pitää käännyttää pois?

Vierailija
12/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on 180 cm leveä vuode, kyllä siihen mahtuu kaksikin lasta vierelle nukkumaan. Miehen vuoden on 120 cm, sinne lapset eivät ole menossa.

Vierailija
13/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa saavat tullakin!

Meillä on 3 lasta ja miehen ollessa matkoilla saatamme koko porukka nukkua samassa sängyssä. Minusta on ihanaa pitää lapset lähellä öisin ja varsinkin viikonloppuaamuisin on aivan ihanaa heräillä unilämpimien lasten kanssa ihan rauhassa ja pikkuhiljaa.

Olen aina halunnut nukkua myös vauvat vieressäni vaikka en ole mikään perhepetiläinen, tykkään vaan olla lasten lähellä, vaikka ne kääntyilee ja potkiikin, se ei häiritse unta. Enemmän häiritsisi joku systemaattinen käännyttäminen omaan sänkyyn tai vauvan siirtäminen imetyksen jälkeen omaan sänkyyn. Se on enemmän sellainen kiinalainen kidutusmenetelmä heräillä ja nousta koko ajan kuin antaa toisen tuhista siinä vieressa ja tarvittaessa nostaa paitaa tai siirtää isomman lapsen käsi pois naamalta.

Vierailija
14/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa saavat tullakin!

Meillä on 3 lasta ja miehen ollessa matkoilla saatamme koko porukka nukkua samassa sängyssä. Minusta on ihanaa pitää lapset lähellä öisin ja varsinkin viikonloppuaamuisin on aivan ihanaa heräillä unilämpimien lasten kanssa ihan rauhassa ja pikkuhiljaa.

Olen aina halunnut nukkua myös vauvat vieressäni vaikka en ole mikään perhepetiläinen, tykkään vaan olla lasten lähellä, vaikka ne kääntyilee ja potkiikin, se ei häiritse unta. Enemmän häiritsisi joku systemaattinen käännyttäminen omaan sänkyyn tai vauvan siirtäminen imetyksen jälkeen omaan sänkyyn. Se on enemmän sellainen kiinalainen kidutusmenetelmä heräillä ja nousta koko ajan kuin antaa toisen tuhista siinä vieressa ja tarvittaessa nostaa paitaa tai siirtää isomman lapsen käsi pois naamalta.

Vierailija
15/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa saavat tullakin!

ENkä vaadi muita toimimaan samalla tavalla, mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Mutta itse koen jotenkin syvintä alkukantaista ihmisyyttä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta lasteni kanssa, kun he nukkuvat vieressäni täysin levollisina.

Vierailija
16/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän 5v ipana heräilee keskellä yötä, niin siihen löytyy joku syy. Kuten nyt on nukuttu muutama yö huonosti, kun loma loppuu ja tarha taas jatkuu. Tottakai saa tulla väliin, vaikka se sitten tarkoittaa, että se aikuisista kumman kainaloon menee, ei nuku. Eli heiluu ja hyörii sietämättömästi.

Yleensä 30-60min kuluttua suostuu siirtymään takaisin omaan sänkyyn ja jatkaa unia. Joskus nukahtaa väliin ja sitten kannetaan takaisin omaan sänkyyn.

Vierailija
17/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat yöllä viereen, tokaluokkalainen ei enää joka yö mutta kerran viikossa vähintään. Pienemmät joka yö, tosin nuorimmainen usein hiipii jossain vaiheessa takaisin omaan sänkyyn.

Minusta on ihanaa, kun vielä tulevat äidin kainaloon :) Olen kylläkin todella hyväuninen, joten pyörimiset ja ähinät eivät häiritse. En myöskään ole mikään perhepetiläinen, siis vauvat meillä ovat aina nukkuneet omassa pinniksessään. Meillä on aina aamusta iltaan niin hurjaa menoa, että nautin näistä vähän rauhallisemmistakin hetkistä ehkä juuri siksi!

Vierailija
18/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat jo lähes teinejä ja minä äitipuoli. Yrittävät ilmeisesti estää seksin

Vierailija
19/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias tulee melkein joka yö. Häntä pelottaa lastenhuoneessa. Pienempi nukkuu lastenhuoneen pinnaaängyssä yöt läpi. En aina edes herää kun isompi kömpii viereen. Miestä haittaa enemmän kuin mua. Harvemmin viedään lapsi takaisin omaan sänkyynsä.

Vierailija
20/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten olen vain siinä mielessä poikkeava, että minulla ei todellakaan ole mitään "alkukantaista yhteyttä" tms., jonka avulla pystyisin nauttimaan lapsen vieressä nukkumisesta. Tarvitsen oman tilani. Onneksi lapsi ei ole mistään peloista puhunut, en tiedä miten toimisin silloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi