Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatko viesteihin heti?

Vastarannankiiski vuosimallia 1983
08.07.2022 |

Vastaatko aina viesteihin heti vai vasta kun ehdit ja jaksat?

Mitä mieltä olet kulttuurista jossa oletetaan että viesteihin vastataan heti ja pitää olla 24/7 tavoitettavissa?

Jos joku ei heti vastaa, alatko heti tekemään päätelmiä että henkilöä ei kiinnosta, hän ei välitä, tai että jotain on sattunut?

Itselläni Whatsappissa on asetus päällä, että mikään viesti ei pomppaa ruudulle eli en saa mitään tietoa saapuneista viesteistä, ellen erikseen avaa sovellusta. Lisäksi, vastaanottaja ei näe milloin olen lukenut viestin ja milloin en. En halua, että kukaan alkaa tekemään turhia päätelmiä.

Käyn useamman kerran päivässä katsomassa viestit. Vastaan usein nopeasti, mutta en aina enkä ole mielestäni kenellekään selitystä velkaa: Useimmiten syynä on lapseni jonka takia pidän puhelinta jossain hyllyllä tai uppoutuminen muuhun asiaan.

Olen kannustanut ihmisiä soittamaan, jos on akuuttia asiaa.

Lisäksi puhelimeni on äänettömällä päivisin ja öisin kiinni.

Minkälaiset viestikäytännöt sulla on?

Vastaatko viesteihin heti?

Vaihtoehdot

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo täällä kellään ainakaan kiire vastaamaan.

Vierailija
2/12 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa heti, ei ole aina aikaa. Jos on jotain tosi tärkeää asiaa, kannattaa soittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ ! Tietysti sitä samaa odotan usein sen vastaan ottajilta!

Aina tekosyy " voi kun oli vieraita"

voi kun , en huomannut!

Voi voi!

Vierailija
4/12 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesteihin ei pidä vastata heti. Sinä teet mielestäni oikein, katsot päivittäin viestit silloin kun haluat, ja vastaat aika pian kuitenkin.

Itsellä on kaveri joka ei aina edes vastaa, ja toisella menee kolmekin viikkoa. Kyllä siitä olen jonkunlaisia johtopäätöksiä tehnyt! Ymmärrätkö eron? En kaipaa vastausta just sillä sekunnilla, mutta...

Vierailija
5/12 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu viestistä ja tilanteesta, jossa viestin luen. Jos viestiin voi vastata yhdellä sanalla (esim "ok" tai "sopii"), vastaan yleensä heti, kun olen lukenut viestin. Jos taas viestiin vastaaminen edellyttää asian miettimistä ja pidempää vastausta. vastaan sitten, kun mulla on aikaa miettiä ja vastata. Mä en kuitenkaan välttämättä lue viestiä heti, kun se tulee. Aika usein perjantaisin kännykkä jää käsilaukkuun ja otan sen esille vasta sunnutai-iltana. Mulla ei ole muuta herätyskelloa kuin kännykässä oleva ja sunnuntaina ennen nukkumaanmenoa on otettava kännykkä esiin, jotta herää maanantaiaamuna töihin. 

Vierailija
6/12 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KYLLÄ ! Tietysti sitä samaa odotan usein sen vastaan ottajilta!

Aina tekosyy " voi kun oli vieraita"

voi kun , en huomannut!

Voi voi!

Miten niin tekosyy?

Pitääkö sinusta ihmisen olla koko ajan kännykkä kädessä?

Vierailija
7/12 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan joskus ja toisinaan en. Viesti on lähtökohtaisesti ei-tosiaikainen kanava, joka ei edellytä välitöntä reaktiota. Puhelut ovat sellaista reaaliaikaista kommunikointia varten. Jos en voi heti vastata viestiin, se voi unohtua päiviksi tai viikoiksi. Jos viesti ei edellytä nopeaa reaktiota, usein jätän niiden käsittelyn ja vastaamisen sopivaan ajankohtaan samana tai seuraavana päivänä. En halua olla koko ajan muiden kontrollissa eli keskeyttää senhetkinen toiminta ja tehdä eri asioita kuin suunnittelin, se olisi ahdistavaa.

Vierailija
8/12 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaista olla vastaamatta melkolailla heti kun viestin huomaa. Ei kenenkään elämä ole todellisuudessa kovinkaan kiireistä. Tärkeilijöitä toki riittää liiaksikin.

Vierailija
9/12 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moukkamaista olla vastaamatta melkolailla heti kun viestin huomaa. Ei kenenkään elämä ole todellisuudessa kovinkaan kiireistä. Tärkeilijöitä toki riittää liiaksikin.

Mulla ainakin päivät kuluu töissä ja vapaa-aika kotitöissä ja lasten kanssa. Lapsi alkaa heti kiukutella jos vanhempi on puhelimella. Vastaan viesteihin työmatkalla junassa ja illalla kun lapset nukkuu. Aina en illalla jaksa. En saa unta jos näprään liikaa luuria illalla.

Harrastuksiakin olis paljon.

Vierailija
10/12 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tule puheluita ei viestejä kun ei älypuhelinta,Joten en osaa vastata kyselyn oikein! tuskin reakoisin viesti. jos nyt katsoisin kelloa puhelin jossain joskus,voisin huomata asian.VastaisInko silloin EN.Vastaa kun joskus kotona lukulasit silmillä.

Vierailija
11/12 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesteihin vastataan silloin kun ehditään ja jaksetaan. Jos on asiaa, niin soita.

Vierailija
12/12 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla vanhemmilla perinteinen viesteihin vastaamisaika lasten nukuttamisen yhteydessä?

Ite just tuutulaulua laulan samalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän