Alkoi masentamaan kun ei saanut vuokra-asuntoa Arabianrannasta
nykyinen vuokra on niin kamala etten tiedä kuinka kauan pystyn maksamaan :(
Helsingissä yksityisten asuntojen vuokrat on aivan järkyttäviä ja niin on vvo, sato ja realiakin.
Kommentit (24)
on edullinen asunto ja molemmille töitä. Tosin täällä ei ole oopperataloa tai Kansallisteatteria tai Ateneumia, joissa helsinkiläiset vähän väliä käyvät.
En tiedä kenelle ne asunnot menevät, eivät ainakaan meille. Mieheni on pienipalkkainen duunari, minä työmarkkinatuella ja yksi kohta kouluikäinen lapsikin kuuluu perheeseen. Maksamme yli tonnin kuussa vuokraa kolmiosta, tämän asunnon otimme sillä olimme joutumassa kodittomiksi (ed. asunto myytiin yllättäen eikä uutta löytynyt kaupungilta tai yhtiöiltä, vaikka soitin viikottain ja itkin heille tuskaani) ja jos emme olisi ottaneet...no, tähänkään päivään mennessä ei ole tullut mistään asuntotarjousta. Ja muutosta on yli vuosi!
ota 15 tonnia lainaa, saatte sen, kun kerran miehesi on töissä ja ottakaa asumisoikeusasunto.
Meillä on 75 neliön asunnon vuokra 900 euroa. Heti säästyy 100 euroa. Loistava ja ilmainen pyykkitupa myös ilmainen netti.
Huopalahti ja keskustaan mahdoton saada, mutta jos heti haet numeroa olette ennen joulua vähän halvemmassa asunnossa.
Ja voin kertoa, meno on aivan erilaista kuin kaupungin vuokra-asunnossa.
mä maksan YKSIN yli tonnin vuokraa, olen yh ja teinin äiti
asun kahden alla kouluikäisen lapseni kanssa kolmiossa.
Tulot on sen verran hyvät etten saa asumistukea, mutta ei tässä säästöön juuri mitään jää..
t. nro 5
Saton vuokralaisina Arabainrannassa. Ihan sairaita nämä vuokrat.
jos hakee johonkin tiettyyn taloon?
Auttaako käytännössä, jos on jo kaupungilla vuokralla? Nehän varaavat osan (uusista) vapaista vanhoille vuokralaisille.
Sukulaiseni sai miesystävänsä kanssa YHDESSÄ PÄIVÄSSÄ asunnon Helsingin kaupungilta. Kyseessä on kolmio Jakomäessä, vuokra reilu 600 euroa. Tietysti, jos paikan suhteen nirsoilee, niin sitten ei auta muuta kuin maksella niitä tonnin vuokria...
Jos harmittaa, ettei saanut vuokra-asuntoa ja vielä edullista Arabianrannasta. Hih... Emme mekään saneet ostettua edullista asuntoa Ullanlinnasta. Haeppa asunto sieltä, mistä sen helpommin saat ja alueilta, jossa vuokratao on alhaisempi. Kaikkea ei voi saada!
Vankilasta juuri vapautunut?
Sukulaiseni sai miesystävänsä kanssa YHDESSÄ PÄIVÄSSÄ asunnon Helsingin kaupungilta. Kyseessä on kolmio Jakomäessä, vuokra reilu 600 euroa. Tietysti, jos paikan suhteen nirsoilee, niin sitten ei auta muuta kuin maksella niitä tonnin vuokria...
nimimerkillä, nelikymppinen äijä vanhempiensa nurkissa kohta 11 kuukautta ja hakualueena on koko kaupunki, myös se Jakomäki. Eikä yhtä tarjouksen tarjousta ja luottotiedot kunnossa.
Jonoa ei voi ohittaa kun sellaista ei ole. On vain kiireellisyysluokat.
Vankilasta juuri vapautunut?
nimimerkillä, nelikymppinen äijä vanhempiensa nurkissa kohta 11 kuukautta ja hakualueena on koko kaupunki, myös se Jakomäki. Eikä yhtä tarjouksen tarjousta ja luottotiedot kunnossa.
Mä hain kaupungin kämppää yli vuoden ollessani raskaana ja kun lapset syntyivät. yksityinen vuokranantaja irtisanoi vuokrasuhteen ja oli uhkana jäädä asunnottomaksi. ei saatu silti kaupungilta kämppää.
mä oikeesti ihmettelen miten jotkut onnistuu niitä saamaa.
niistä Arabian asunnoista ilmoiteta vasta 17.8 mennessä? Miten sä nyt jo tiedät ettet saanut asuntoa?
keroivat että ilmoitus oli tullut heinäkuussa ja toisella elokuussa.
AP
ihan vain tiedoksi
AP
kaupungin uusi asunto a-rannassa n. 1100€/kk, sata neliöö. Kun hakee pientä asuntoa (1-3h), niin on vaikeempi saada (paljon hakijoita). Me haettiin vaan yhtenä vaihtoehtona täältä tätä, ja unohdettiin koko juttu, ja parin kk päästä tuli tää ilmoitus. Lapsiperhe, isompi asunto - niin saa helpommin.
Ja kyl mäkin tiedän ihmisiä jotka on saaneet PARISSA PÄIVÄSSÄ kaupungin vuokra-asunnon (ihan norm työssäkäyviä), kun suostui ottamaan MISTÄ VAAN. sai tapulikaupungista.
Ja toisaalta tiedän myös niitä jotka ei oo saaneet kaupungin asuntoa vaik tarve olis ollut todella kova.
Tää oli joku outo tuuri. Eikä siis nyt, vaan yli vuos sit. Sitä ennen täl seudulla asuttiin myös, mut paljon kalliimmalla, ja pienes luukussa.
Minulla on kaksi työkaveria joista toinen sai helsingin kaupungin vuokra-asunnon neljässä päivässä vuonna 2010 ja toinen sai 7 tunnissa viime keväänä.
Ensimmäinen malminkartanosta ja jälkimmäinen oulunkylästä.
Ai niin,molemmat on viron kansalaisia ja suomessa "hanttihommissa"
Minulla on kaksi työkaveria joista toinen sai helsingin kaupungin vuokra-asunnon neljässä päivässä vuonna 2010 ja toinen sai 7 tunnissa viime keväänä.
Ensimmäinen malminkartanosta ja jälkimmäinen oulunkylästä.
Ai niin,molemmat on viron kansalaisia ja suomessa "hanttihommissa"
Eihän tossa mitään pahaa ole. Hyvä että saivat. Meidän talossa ja koko alueella asuu mun mielestä omituisen vähän ulkomaalaisia, tässäkin isossa talossa ehkä kaks ulkom. perhettä. Ja mekin suomalaisia.
Ja on kyllä kiva alue ja kivat naapurit!!
20
En tiedä kenelle ne asunnot menevät, eivät ainakaan meille. Mieheni on pienipalkkainen duunari, minä työmarkkinatuella ja yksi kohta kouluikäinen lapsikin kuuluu perheeseen. Maksamme yli tonnin kuussa vuokraa kolmiosta, tämän asunnon otimme sillä olimme joutumassa kodittomiksi (ed. asunto myytiin yllättäen eikä uutta löytynyt kaupungilta tai yhtiöiltä, vaikka soitin viikottain ja itkin heille tuskaani) ja jos emme olisi ottaneet...no, tähänkään päivään mennessä ei ole tullut mistään asuntotarjousta. Ja muutosta on yli vuosi!