Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän tässä liikunnassa ole laihduttamisen kannalta mitään järkeä

Vierailija
12.08.2012 |

Normaalisti syön aamupalan suht myöhänä ja ruoan vasta 3-4 aikaan. Nyt kävin uimassa 45 minsaa ja mulla on niiiiin kamala nälkä että pakko syödä! Eikä tuosta uinnista nyt niin paljon kaloreita saa tuhlattavaksi että voisi juuri enempää kuin voileivän syödä. Onhan siitä muuta hyötyä mutta onkohan painon kannalta mitään :D

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osalla tulee liikunnasta tuo valtava nälkäreaktio ja se nostaa syötyä kalorimäärää vähintään saman verran kuin mitä liikunta kulutti, joten ei auta.

Minäkin lopetin juoksemisen ja sitten vasta alkoi laihtuminen. Mulla myös juokseminen aiheutti huutavan nälän johon oli pakko syödä melko isoja määriä ruokaa tai tuli suorastaan paha olo.

Vierailija
2/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään laihdutakaan, vaan nimenomaan se ravinto. Nykyäänhän suositellaan, että pitäisi syödä kolmen tunnin välein pieniä annoksia, jotta ei pääse huutava nälkä yllättämään. Ja liikuntasuorituksen jälkeen pitäisi syödä se päivän pääateria. Olen saanut personal trainerilta ruokavalio-ohjeet, jossa on 5 ateriaa päivässä, pieniä annoksia ja joka aterialla pitää syödä proteiinia.

Liikuntaa ei kannata lopettaa, koska se on kropalle muuten hyväksi ja siinä mielessä laihdutuksessakin, ettei laihduta lihaksiakin ja kiinteytyy. "laiha läski" on rumempi kuin rehellisesti pullukka ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa ei kannata lopettaa, koska se on kropalle muuten hyväksi ja siinä mielessä laihdutuksessakin, ettei laihduta lihaksiakin ja kiinteytyy. "laiha läski" on rumempi kuin rehellisesti pullukka ihminen.

Minusta tuo koko käsite laiha läski on ihan täyttä paskaa. Ei sellaisia olekaan. Kyllä minä (nro 2) joka laihdutin siis liikunnan pois jättäen painosta 74 kg painoon 53 kg olen ihan tasan tarkkaan paljon paremman näköinen kuin pullukkana. Eikä tursua mistään löysää kun ei ole mikä tursuaisi.

En minä sitä väitä etteikö olisi parempi terveydelle liikkuakin, mutta joillekin vaan käy kuten mulle että se liikunta, vaikka sen syömisen kanssa tekisi mitä, johtaa hirvittävään ruokahimoon mikä estää painonpudotuksen. Silloin on kyllä helpompi laihduttaa ensin liiat pois ilman liikuntaa ja ottaa sitten liikunta ohjelmaan kun on hoitanut painonpudotuksen pois alta.

Vierailija
4/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vedä pelkkää hiilarihöttöä. Syö proteiinia reilusti, etenkin treenin jälkeen. Ajoita treenisi ennen päivän pääateriaa tai aamiaista. Kun laihduttaa niin nälän tunne ei ole pahasta :D. Syö kellon mukaan, älä kroppasi.

Vierailija
5/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin tässä vasta, että jotta laihtuisi 1 kg, niin pitää kävellä tai juosta 150 km. Tuo kertoo aika paljon siitä, että miten vähäinen merkitys liikunnalla on laihdutuksessa. Jos ajatellaan vaikka tavallista töissäkäyvää perheenäitiä, niin tuollaisen 150 km kävelyn/juoksun irroittamiseen tarvitaan aika monta tuntia käytettäväksi.

Mielestäni ihan hyvä lähtökohta laihduttajalle voi olla se, että liikkuu sen terveyden kannalta oleellisen määrän, mutta muuten keskittyy siihen kevyeen ruokavalioon.

Toinen hyvä vaihtoehto on ajatella niin, että liikunta tekee sitten pienen määrän vapauksia elämään - tyyliin, jos muuten ruokavalio ei salli yhtään herkuttelua, niin liikunta mahdollistaa juuri sen pullasiivun.

Vierailija
6/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin tässä vasta, että jotta laihtuisi 1 kg, niin pitää kävellä tai juosta 150 km. Tuo kertoo aika paljon siitä, että miten vähäinen merkitys liikunnalla on laihdutuksessa. Jos ajatellaan vaikka tavallista töissäkäyvää perheenäitiä, niin tuollaisen 150 km kävelyn/juoksun irroittamiseen tarvitaan aika monta tuntia käytettäväksi.

Laihduttaminen on puhtaasti matematiikkaa. Jos kaloreita tulee sisälle enemmän kuin kulutat tuloksena on lihominen ja vastaavasti toisinpäin laihtuminen.

Ihmiset olettavat, että kun käyt lenkillä niin sitten oletkin yhtäkkiä laiha kuin mikä. Yhdessä kilossa rasvaa on 7000kcal. Tuo määrä on sen verran suuri, että laihdutuksessa kilo / 2 viikkoa on jo todella hyvä tahti.

Ravintotottumukset ovat tietenkin se ensimmäinen asia joka pitää olla kunnossa jos haluaa laihduttaa. Liikunnalla ei ole tuon taivaallista merkitystä kun yhdessä viinerissä on enemmän kaloreita kuin mitä tunnissa liikuntaa saat kulutettua.

Eli ruokavalio kuntoon, ei mitään "herkkuja" ja syödään vain nälkään ja silloinkin sellaista ruokaa mikä pitää nälän poissa pitkään. Ei siis mitään nopeita hiilihydraatteja.

Kun ruokapuoli on kunnossa niin liikunta on aivan erinomainen lisä. Käyt vaikka kolme kertaa viikossa kuntosalilla polkemassa kuntopyörää puoli tuntia kerrallaan ja samalla salin puolella treenaamassa lihaskuntoa niin jo tällä liikunnalla saat kahdessa viikossa palamaan melkein 3000kcal. Se on siis melkein puolet yhdestä rasvakilosta ja loput karistetaan ruokavaliolla. Aikaa tähän menee viikossa noin 5 tuntia.

Tällä tavalla kunhan et lipeä herkuttelemaan tai syömään liikaa laihdut varmasti ja saat pidettyä lihaskunnon yllä. Lopputuloksena on siis kiinteämpi versio kuin pelkkä laiha tikku-ukko.

Vierailija
7/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon vilkkaampana kuin liikkumattomalla on, joten sitä kautta pysyy helpommin hoikempana.

Lisäksi kun lihassmassaa on kehossa suhteellisesti enemmän, niin silloinkin kulutat levossa enemmän kuin hieman plösömmät kanssasisaresi.

Kaloritieteilijät laskevat puhtaan matemaattisesti vaan tehtyä työtä, kilojouleina, eivätkä ota huomioon liikunnan kerrannaisvaikutuksia.

-Laiha vela

Vierailija
8/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se silloin ole osoitus siitä, että jotain on tehty oikein?

Silloin voi vaikka syödä hieman.

Jos se ilman ruokaa oleminen on ongelma.

-Laiha vela

Vierailija
9/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vedä pelkkää hiilarihöttöä. Syö proteiinia reilusti, etenkin treenin jälkeen. Ajoita treenisi ennen päivän pääateriaa tai aamiaista. Kun laihduttaa niin nälän tunne ei ole pahasta :D. Syö kellon mukaan, älä kroppasi.

Luitkohan sä edes mun aloitusta...? Kävin uimassa nimenomaan ennen uimista jonkun verran aamupalan jälkeen joka normaalisti pitää nälkää tuonne 3-4 asti mutta nyt oli jo uimisen jälkeen ihan järkyttävä nälkä.

Vierailija
10/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitkohan sä edes mun aloitusta...? Kävin uimassa nimenomaan ennen uimista jonkun verran aamupalan jälkeen joka normaalisti pitää nälkää tuonne 3-4 asti mutta nyt oli jo uimisen jälkeen ihan järkyttävä nälkä.

nyt ei saa mitään selvää: "Kävin uimassa nimenomaan ennen uimista jonkun verran aamupalan jälkeen joka normaalisti jne." Lueppa ihan oikeasti tuo lause, ja mieti sitten vähän sanajärjestystä ja pilkkuja.

Mutta totta on, että joillakin liikunta lisää ruokahalua, siis liikaa. Itse pyrin käymään lenkillä vasta illalla, ettei tule syötyä liikaa ruokaa.

Vierailija
11/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei saa mitään selvää: "Kävin uimassa nimenomaan ennen uimista jonkun verran aamupalan jälkeen joka normaalisti jne." Lueppa ihan oikeasti tuo lause, ja mieti sitten vähän sanajärjestystä ja pilkkuja.

Mutta totta on, että joillakin liikunta lisää ruokahalua, siis liikaa. Itse pyrin käymään lenkillä vasta illalla, ettei tule syötyä liikaa ruokaa.

Niin siinä piti lukea että kävin uimassa ennen SYÖMISTÄ eikä uimista. Minun moka.

Vierailija
12/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkuu tunnin päivässä.

Vierailija
13/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan liikunta on se tapa jolla pudotan painoa. Yksi lenkki kuluttaa noin 800-900 kcal. Jos siis syön tavalliseen tapaan, laihdun kilon kahdessa viikossa.

Liikunnassa on lisäksi se puoli, että kun liikkuu, terveelliseen syömiseen tulee kiinnitettyä tavallista enemmän huomiota, koska huonolla ruualla ei jaksa ja suklaan mättämisestä ennen lenkkiä tulee paha olo. Lisäksi jos treenaa kestävyysliikuntaa tunnin kaksi kerrallaan, et yksikertaisesti ehdi syödä koko ajan, koska ruuan pitäisi ehtiä laskeutua kunnolla ennen liikuntaa, ettei juostessa tule paha olo.

Omalla kohdallani tämä tarkoittaa siis sitä, että niinä päivinä kun liikun, syömiseen tulee viiden kuuden tunnin tauko. Pidempi ruokarytmi tosin ei sovi kaikille. Itselleni jatkuvasta napostelusta tulee vain turvonnut olo. 3-4 kertaa päivässä on oikein hyvä ja liikunta auttaa sen pitämisessä.

Vierailija
14/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan liikunta on se tapa jolla pudotan painoa. Yksi lenkki kuluttaa noin 800-900 kcal. Jos siis syön tavalliseen tapaan, laihdun kilon kahdessa viikossa.

Liikunnassa on lisäksi se puoli, että kun liikkuu, terveelliseen syömiseen tulee kiinnitettyä tavallista enemmän huomiota, koska huonolla ruualla ei jaksa ja suklaan mättämisestä ennen lenkkiä tulee paha olo. Lisäksi jos treenaa kestävyysliikuntaa tunnin kaksi kerrallaan, et yksikertaisesti ehdi syödä koko ajan, koska ruuan pitäisi ehtiä laskeutua kunnolla ennen liikuntaa, ettei juostessa tule paha olo.

Omalla kohdallani tämä tarkoittaa siis sitä, että niinä päivinä kun liikun, syömiseen tulee viiden kuuden tunnin tauko. Pidempi ruokarytmi tosin ei sovi kaikille. Itselleni jatkuvasta napostelusta tulee vain turvonnut olo. 3-4 kertaa päivässä on oikein hyvä ja liikunta auttaa sen pitämisessä.

Taidat tosiaan liikkua tooosi paljon koska just laskin liikuntalaskurilla ja parin tunnin reipas lenkki kuluttaisi minulla eli sairaalloisen lihavalla tuon verran. Pitkät ruokavälit ei sovi minulle koska verensokeri laskisi.

Vierailija
15/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkan pituus on n. 7 km, ja maksimisyke 122.

Sykemittarini, vai mikä hemmetin kuntotietokone se on, sanoi jälkeenpäin minun kuluttaneen 408 kaloria.

Sehän on yhden aterian verran. Näinhän voin syödä enemmän kuin normaalisti, eikö? Ja silti laihdun.

Vierailija
16/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkan pituus on n. 7 km, ja maksimisyke 122.

Sykemittarini, vai mikä hemmetin kuntotietokone se on, sanoi jälkeenpäin minun kuluttaneen 408 kaloria.

Sehän on yhden aterian verran. Näinhän voin syödä enemmän kuin normaalisti, eikö? Ja silti laihdun.

tuo kalorimäärä siis koskee tällaista, jonka bmi on 21-21,5. (Enkä siis laihduta, vaikka edellisessä viestissä viittasinkin siihen teoriassa).

Vierailija
17/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 3 vuotta sitten hikituska juoksemisen, eli juoksin n.4 krt viikossa n.10 km kerralla. Juoksun jälkeen oli aina ihana olo ja tosi kevyt. Nälkä ei ollut tippaakaan. Mutta kun 2 tuntia oli mennyt, iski niin hillitön nälkä, että söin kuin rekkamies. Mitkään rehut sitä tunnetta ei helpottanut, vaan hiilihydraatit huusivat minua. Grillimättöjä, jäätelöä, kaikkea hiilaria. Eihän siitä mitään tullut, joten piti lopettaa juoksut ja palata sohvalle

Vierailija
18/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo koko käsite laiha läski on ihan täyttä paskaa. Ei sellaisia olekaan. Kyllä minä (nro 2) joka laihdutin siis liikunnan pois jättäen painosta 74 kg painoon 53 kg olen ihan tasan tarkkaan paljon paremman näköinen kuin pullukkana. Eikä tursua mistään löysää kun ei ole mikä tursuaisi.

En minä sitä väitä etteikö olisi parempi terveydelle liikkuakin, mutta joillekin vaan käy kuten mulle että se liikunta, vaikka sen syömisen kanssa tekisi mitä, johtaa hirvittävään ruokahimoon mikä estää painonpudotuksen. Silloin on kyllä helpompi laihduttaa ensin liiat pois ilman liikuntaa ja ottaa sitten liikunta ohjelmaan kun on hoitanut painonpudotuksen pois alta.

ja laihdutat ilman liikuntaa, eli kiinteytymistä niin varmasti jää ainakin löysää nahkaa, riippuen tietysti kuinka pullukka olit ennen laihdutusta. Miten sitten voit laihdutuksen jälkeen liikkua? Jos mielestäsi lihot liikkumalla niin miten voit liikkua laihdutuksen jälkeen? Sittenkö ei enää paino nouse?

Vierailija
19/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat tosiaan liikkua tooosi paljon koska just laskin liikuntalaskurilla ja parin tunnin reipas lenkki kuluttaisi minulla eli sairaalloisen lihavalla tuon verran. Pitkät ruokavälit ei sovi minulle koska verensokeri laskisi.

Olen nuoruudessani liikkunut sen verran, että pohjakunto on hyvä. Minulta 70-kiloisena tuo n. 900 kalorin kulutus vaatii noin tunnin lenkin. Toki jos ei ole [vielä ;)] niin hyvässä kunnossa, että pystyisi tunnin (tai yli) yhtäjaksoiseen tehokkaaseen liikuntaan, liikunta ei välttämättä ole kummoinen laihdutuskeino sellaisenaan.

Verensokeri taas laskee kaikilla, mutta se, miltä se tuntuu riippuu henkilöstä ja tilanteesta.

Vierailija
20/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä keskustelua taas. Olen itse 171/107 ja laihduttanut nyt 10 kiloa vajaassa kolmessa kuukaudessa, ja ISO osa siitä on liikunnan ansiota. Koska olen iso, saan liikunnalla helposti kulutettua yli 500kcal tunnissa, eli koska liikun noin viisi kertaa viikossa, kulutan keskimääräisenä viikkona 2000-2500kcal liikunnalla.

Kun ruokavalio on kunnossa, niin en saa edes millään syötyä noita kaloreita takaisin, sillä syön aterialla esimerkiksi 200g kasviksia, 150g kanaa ja 2 palaa jälkiuunileipää päällisineen. Siinä on kaloreita aika tarkkaan se 500kcal, eli olen kuluttanut kokonaisen aterian verran energiaa liikunnalla!

Viime salitreenissäni kulutin 750kcal! Kun päivän energiantarpeeni jo ilman liikuntaakin on yli 2000kcal, ja vielä liikun tuon tuohon päälle, en millään saa syötyä niin paljon, etten laihtuisi. Siis silloin KUN ravitsemusasiat on kunnossa.

Kuten joku sanoikin, jos koko ajan on nälkä niin ravitsemuksessa on jotain pielessä, turha siitä liikuntaa on syyttää.

Ja liikunnalla nyt on _niin_ paljon positiivisia vaikutuksia, että sitä ei kannata jättää pois, oli laiha tai lihava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi