Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän tässä liikunnassa ole laihduttamisen kannalta mitään järkeä

Vierailija
12.08.2012 |

Normaalisti syön aamupalan suht myöhänä ja ruoan vasta 3-4 aikaan. Nyt kävin uimassa 45 minsaa ja mulla on niiiiin kamala nälkä että pakko syödä! Eikä tuosta uinnista nyt niin paljon kaloreita saa tuhlattavaksi että voisi juuri enempää kuin voileivän syödä. Onhan siitä muuta hyötyä mutta onkohan painon kannalta mitään :D

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaa, samaa laulua.

Vierailija
22/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistö viestittää väärin ja tulee tunne, että on nälkä vaikka oikeasti onkin jano. Lenkin jälkeen kannattaa pitää huolta nesteytyksestä ja toki jos liikkuu voi syödäkin vähän enemmän. Ei ihminen jaksa liikkua jos ei syö, alkaa heikottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pelkästään ne liikuntasuoritukseen kuluvat kalorit, vaan kiihtynyt aineenvaihdunta, joka sinällään kuluttaa enemmän kaloreita kuin hidas aineenvaihdunta ja liikunnasta kehittyvä lihasmassa, joka myös kuluttaa enemmän kaloreita kuin rasvamassa. Eli ei pidä pelkästään laskea kuinka paljon kaloreita kuluu siihen liikuntasuorituksen kestoon, vaan täytyy ottaa huomioon, mitä liikunta saa aikaan kehossa laajempana käsitteenä. Ja se nimittäin todella helpottaa laihtumisprosessia.

Vierailija
24/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistö viestittää väärin ja tulee tunne, että on nälkä vaikka oikeasti onkin jano. Lenkin jälkeen kannattaa pitää huolta nesteytyksestä ja toki jos liikkuu voi syödäkin vähän enemmän. Ei ihminen jaksa liikkua jos ei syö, alkaa heikottamaan.

heti kun tulen kotiin kävelen suoraan jääkaapille ja juon kaksi mukillista rasvatonta maitoa ja lasillisen vettä. Sitten menen suihkuun. Olen huomannut, että jos maito jää juomatta, suihkusta tullessa on kyllä karsea nälkä eikä välttämättä malta laittaa kunnon ruokaa tai syödä tarpeeksi hitaasti vaan ahmii liikaa tai epäterveellistä. Sama kuin kävisi nälkäisenä kaupassa: aina tartuu keksipaketti matkaan.

Tarinan opetus: jos urheilette, varatkaa etukäteen joku pieni terveellinen välipala pahimpaan nälkään, ettei tule huutavaa näläntunnetta, joka houkuttelee ahmmimaan. Jos liikunta on kovempaa rääkkiä, välipala välittömästi suorituksen jälkeen myös palauttaa.

t. se 70-kiloinen, joka kuluttuu lenkillä 900kcal

Vierailija
25/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään söin:

Aamulla 2 reissumiehen viipaletta margariinilla, kinkulla ja kurkulla.

Lounaalla 1 normaali annos kana-kasviskeittoa (kirkas liemi), 1 viipale reissaria margariinilla.

Välipalalla pieni annos terveellisiä muroja (täysjyvä, ei lisättyä sokeria tms.) kevytmaidolla + omena.

Päivällisellä annos munakokkelia ja nuudelia, paprikaa ja suolakurkkua.

Iltapalaksi ajattelin kasvisdippejä.

Olen syönyt tähän tyyliin jo useamman päivän ja paino on NOUSSUT 1,5kg! Että se siitä herkkulakosta...tiedättekö, silloin kun karppaan, pystyn syömään jopa karkkia ilman että se vaikuttaa painooni negatiivisesti. Ei helvetti.

Vierailija
26/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaa, samaa laulua.

Missä mä sanoin etten aio liikkua?

Vierailija
27/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku sanoikin, jos koko ajan on nälkä niin ravitsemuksessa on jotain pielessä, turha siitä liikuntaa on syyttää.

Ja liikunnalla nyt on _niin_ paljon positiivisia vaikutuksia, että sitä ei kannata jättää pois, oli laiha tai lihava.

Ei tietenkään kannata mutta pakko kysyä että kellä täällä on koko ajan nälkä? Ja ainakin mulle laskuri (netin) näytti 45 minuutin uinnista reilut 400 kaloria että aika kaukana 900 kalorin mulla on :D

Vierailija
28/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeri taas laskee kaikilla, mutta se, miltä se tuntuu riippuu henkilöstä ja tilanteesta.

Mulla on diabetes niin laskee poikkeuksellisella tavalla ja sen kyllä valitettavasti huomaa. Banaanin syön monesti uinnin jälkeen.

Vierailija
29/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään söin:

Aamulla 2 reissumiehen viipaletta margariinilla, kinkulla ja kurkulla.

Lounaalla 1 normaali annos kana-kasviskeittoa (kirkas liemi), 1 viipale reissaria margariinilla.

Välipalalla pieni annos terveellisiä muroja (täysjyvä, ei lisättyä sokeria tms.) kevytmaidolla + omena.

Päivällisellä annos munakokkelia ja nuudelia, paprikaa ja suolakurkkua.

Iltapalaksi ajattelin kasvisdippejä.

Olen syönyt tähän tyyliin jo useamman päivän ja paino on NOUSSUT 1,5kg! Että se siitä herkkulakosta...tiedättekö, silloin kun karppaan, pystyn syömään jopa karkkia ilman että se vaikuttaa painooni negatiivisesti. Ei helvetti.

Miten voit väittää että karppaat, jos syöt karkkia? Karppaajille karkki on kirosana. Ihan turhaa hiilarimössöä, jota myös hyväkarpit välttelee.

Vierailija
30/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku sanoikin, jos koko ajan on nälkä niin ravitsemuksessa on jotain pielessä, turha siitä liikuntaa on syyttää. Ja liikunnalla nyt on _niin_ paljon positiivisia vaikutuksia, että sitä ei kannata jättää pois, oli laiha tai lihava.

Ei tietenkään kannata mutta pakko kysyä että kellä täällä on koko ajan nälkä? Ja ainakin mulle laskuri (netin) näytti 45 minuutin uinnista reilut 400 kaloria että aika kaukana 900 kalorin mulla on :D

400kcal on silti tosi hyvin. Edelleen väitän, että sulla on ravitsemusasiat pielessä jos syöt liikuntapäivinä yli kulutuksesi. Saat siis liian vähän proteiinia/kuituja/kasviksia.

Vierailija
31/32 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

400kcal on silti tosi hyvin. Edelleen väitän, että sulla on ravitsemusasiat pielessä jos syöt liikuntapäivinä yli kulutuksesi. Saat siis liian vähän proteiinia/kuituja/kasviksia.

En minä syö kulutukseni vaikka nälkä olisikkin. Söin klo 15 vasta tänään ja edelleen maha aivan täynnä.

Vierailija
32/32 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkään vaikuttaa myös hormoonit. Ei pelkästään ruokavalion koostumus. Toki ruokavaliolla ja liikunnalla voi jossain määrin vaikuttaa myls hormoonitasapainoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi