Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi jumalauta ekaluokkalaisella iPhone

Vierailija
11.08.2012 |

Tuo on kyllä typeryyden huipentuma.

Toivottavasti kouluilla on järkeä kieltää puhelimien käyttö kokonaan koulun alueella

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja aina vaan nuorempina. En ymmärrä mitä jotkut hakee tuollaisella. Toisille on vaan niin hirveen tärkeetä varustella itsensä ja lapsensa "merkeillä". Kyllähän me kuitenkin kaikki tiedetään se, että se ei ole oikean onnellisuuden mitta.

Miksi se niin häiritsee jos jollain on jotain? Kerro minulle, miksei kukin saa päättää itse, mitä katsoo itsensä tai lapsensa tarvitsevan? Jos jollekin on älypuhelimesta iloa, niin miten se sinun elämääsi haittaa?

ei ole kyse aikuisista vaan niistä vähävaraisista lapsista jotka masentuvat entisestään kun rikkaiden kakarat kantaa koulussa merkkitavaraa

Vierailija
82/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphone on helpoimmin käytetävä älypuhelin, sopii käytettävyydeltään niin lapselle kuin aikuisellekin. Koska maailmassa kuitenkin tulet tarvitsemaan erinäisiä teknisiä taitoja, niin miksi pitkittää sitä oppia jonnekin yläaste-ikään? Kun nuoremmat omaksuvat aiemmin? Vai onko taas hommattu lapset ilman realiteetteja? 'Kyllä meillä pärjätään ihan lankapuhelimella...'

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivaan. Ja siitä oppii mielettömästi jos vain haluaa ja viitsii. Se on niin looginen ja helppokäyttöinen, ja avaa mahdollisuuksia tehdä ihan mitä vaan. Jos ei ap tiedä mitään iphonen ihmeistä ni kato applen sivuilta se esittelyvideo.

Vierailija
84/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen lelu typerällä ja leuhkalla kakaralla lisää aiheuttaa kanssaoppissa kateutta ja alemmuudentunnetta huonoitsetuntoisilla lapsilla.

Sairasta kertakaikkiaan.

köyhä luuseri se alkoi itkeä...

BUHAHHAHAHHAAHAAAAA!!!!

Vierailija
85/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivaan. Ja siitä oppii mielettömästi jos vain haluaa ja viitsii. Se on niin looginen ja helppokäyttöinen, ja avaa mahdollisuuksia tehdä ihan mitä vaan. Jos ei ap tiedä mitään iphonen ihmeistä ni kato applen sivuilta se esittelyvideo.

Applen videoita on nähty , ei mitään hyödyllistä

Vierailija
86/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen lelu typerällä ja leuhkalla kakaralla lisää aiheuttaa kanssaoppissa kateutta ja alemmuudentunnetta huonoitsetuntoisilla lapsilla.

Sairasta kertakaikkiaan.

BUHAHHAHAHHAAHAAAAA!!!!

Kun auto ajaa ekaluokkalaisesi päälle

Vierailija
87/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta kertakaikkiaan.

BUHAHHAHAHHAAHAAAAA!!!!

Kun auto ajaa ekaluokkalaisesi päälle

Vierailija
88/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on IPadeja 2 jne. Miehelläni on iPhone, mulla on Mac. Ekaluokkalaisemme sai juuri halvimman Nokian mallin. Hän tarvitsee puhelinta vain ja ainoastaan soittamiseen meille jos jotain sattuu. Piste. En edes halua hänen pääsevän puhelimella peleihin, nettiin, chattiin...Hän on 6 V.

Kun näin tuon uutisen, olin jotenkin ihan että ei taivas taas sentään kilpavarustelua. Viesti, että pitää hankkia parasta (no, kai sitten vaan normia) ilman mitään tarvetta. Vaikka on varaa niin miksi???

Mielestäni on ihan hyvä juttu, että ekaluokkalaisella, joka joutuu kulkemaan itsekseen on puhelin, jolla saa yhteyden vanhempiin. Ihan hyvä jos ja kun on puhelin jolla voi laittaa tekstiviestin tai vaikka kuvaviestin. Hyvä jos ei hajoa helposti.

Vaikka peruste olisi se, että hallitsee iPhonen käyttöliittymän niin siksi ekaluokkalaisella on se, niin peruste on mielestäni todella, siis todella tyhmä, koska hän ei todellakaan tarvitse niitä ominaisuuksia.Vai mihin oma ekaluokkalaisesi tarvitsee?

Miksi ihmeessä pienellä lapsella pitäisi olla tuollainen puhelin?? Siis vaikka rahaa on ja olisi, niin mihin hän sitä tarvitsee? iPhone ei edes ole mikään ideaali soittaa tai vaikka lähettä tekstiviestiä liikkuessa, hätätilanteessa se olisi aika paljon hankalampi kuin joku peruspuhelin.

Niin, olen kade. Vaikka mulla on se THE i!

Vierailija
89/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä ne haluaa lapsilleen opettaa.

Mä en halua, että lapseni leuhkii yhtään millään, varsinkaan millään materialla, kenellekään kaverille. En halua että omalla käytökselläni lapseni ylenkatsoo köyhempiä tai huono-osaisempia. Haluan että lapseni arvostaa kaikkia ihmisiä juuri sellaisina kuin he ovat. Ja siksi olen hyvin tarkka siitä, mitä lapsilleni hankin ja mitä he tietävät meidän perheen rahallisesta tilanteesta.

Tuollaisen puhelimen antaminen lapsen käyttöön ei ainakaan edistä lapseni arvostusta toisia kohtaan. Lapsi on lapsi, ja ihan tasan tarkkaan lapsen mielessä on hienoa omistaa upeampaa tavaraa kuin kaverilla, ja ehkä jopa leuhkia sillä muille. Sosiaaliset taidot ja toisten ihmisten huomioon ottaminen. on yksi tärkein pääoma, jota voin lapsilleni opettaa, ja tänä aikana tuntuu että maailma on täynnä lapsia joille ei niitä kotona opeteta.

Vierailija
90/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja molemmille tosiaan ostettiin uudet iPhone 4S:t. Ei kyllä käynyt mielessäkään, että siinä olisi mitään väärää. Meillä molemmilla vanhemmilla on myös iPhonet, MacBookit ja iPadit, joita lapset osaavat käyttää erinomaisesti. Parasta on, että voin koska vaan seurata missä lapseni puhelimet kartalla sijaitsevat. Puhelimissa on hyvät kamerat, nopeat netit ja lukemattomia, kymmeniä tuhansia sovelluksia.

Jos joku lapsi on kateellinen, ei voi mitään. Eriarvoisuus on elämää. Toisista tulee lähihoitajia, toisista erikoislääkäreitä kuten me vanhemmat olemme. Meidän lapset kunnioittavat kaikkia eivätkä leuhki tavaroillaan. Pitäisikö koulussa olla myös koulupuvut, jos toisella on merkkivaatteet ja toisilla H&M:n rytkyt? Mihin raja tulisi vetää? Kaikilla samanlaiset autot, samanlaiset talot? Kommunismi ja sosialistinen yhteiskunta, sitäkö köyhät haluavat?

Vierailija
91/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puhelimissa on hyvät kamerat, nopeat netit ja lukemattomia, kymmeniä tuhansia sovelluksia."

Saa siinä sitten ihmetellä kuinka jo 9-vuotiaat on jossain kuvake.netissä ja erinäisissä ongelmissa.

Vierailija
92/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja molemmille tosiaan ostettiin uudet iPhone 4S:t. Ei kyllä käynyt mielessäkään, että siinä olisi mitään väärää. Meillä molemmilla vanhemmilla on myös iPhonet, MacBookit ja iPadit, joita lapset osaavat käyttää erinomaisesti. Parasta on, että voin koska vaan seurata missä lapseni puhelimet kartalla sijaitsevat. Puhelimissa on hyvät kamerat, nopeat netit ja lukemattomia, kymmeniä tuhansia sovelluksia.

Jos joku lapsi on kateellinen, ei voi mitään. Eriarvoisuus on elämää. Toisista tulee lähihoitajia, toisista erikoislääkäreitä kuten me vanhemmat olemme. Meidän lapset kunnioittavat kaikkia eivätkä leuhki tavaroillaan. Pitäisikö koulussa olla myös koulupuvut, jos toisella on merkkivaatteet ja toisilla H&M:n rytkyt? Mihin raja tulisi vetää? Kaikilla samanlaiset autot, samanlaiset talot? Kommunismi ja sosialistinen yhteiskunta, sitäkö köyhät haluavat?

Ihan vaan pelkkänä lähihoitajana pisti tuo silmään...

No jos nyt jotain takaisin voisi laittaa niin ainankin mulla on enemmän aikaa lapsilleni. HAH!

Ja mun lapsilla ei ole iphonea, mutta niillä on samsun galaxy II joka onkin vitun paljon parempi puhelin. (anteeksi karkea kielenkäyttöni, mä olen vaan lähihoitaja)

Vierailija
93/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö?

Hauskaahan se vaan on

Vierailija
94/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö angry birds penaalit kieltää kouluissa, koska ne on kalliimpia kuin tavalliset penaalit. Ja joku lapsi voi pahoittaa mielensä.

Entä merkkifarkut, kyllä muistan kuinka 90-luvulla muilla oli aidot levikset ja mulla vaan halvat kopiot, mutta elämästä selvisin, enkä katkeroitunut.

Vierailija
95/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö lapsille näyyttää myös k18 elokuvia kun maailmahan on raaka, miksi näyttää vain sallittuja?

Vierailija
96/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselleni iphonen ,ei siis ole rahasta kiinni. Mutta kun se lapsi ei tee sillä sitten yhtään mitään! Käyttää puhelinta soittamiseen lähinnä minulle tai isälleen ja joskus kavereille ja mummeille ja ukeille.

Eli lapsellemme riittää ihan halvin peruspuhelin, jolla tuo soittaminen onnistuu vallan hyvin:).

Minä itse en ymmärrä mitä ne teidän 6-7 vuotiaat tekevä sillä älypuhelimella?

En minä itsellenikään osta jotain kallista ihan vain sen vuoksi ,että se on hienoa ja kallista jos sitä tavaraa ei todellisuudessa kuitenkaan mihinkään tarvitse.

Meidän lapsen koulussa puhelinta saa pitää koulupäivän aikana vain repussa äänettömällä jos se on tarvis pitää mukana.

Vierailija
97/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen neljäs lapsi joten kokemusta on. Lapsi lähtee aamulla kouluun yhdessä muutaman luokkakaverin kanssa, koulusta suoraan ip-kerhoon, josta tullaan yhdessä kotiin. Pihalla joutuu ihan omilla jaloilla käydä naapurin kavereita hakea ulos. Harrastuksiin viedään ja tuodaa. Yksinkertaisesti ei tarvitse puhelinta normaalin koulupäivän aikana. Jos jotain sattuu, on vain parempi, että häntä valvova aikuinen ottaa yhteyttä minuun. Lapsella on puhelin, jota käyttää vain liikkuessaan yksin ilman aikuisen valvontaa, ja sitä on harvakseen.

Soitn myös mielummin kaverin äidille kuin lapselle, jos on kylässä. Samalla tulee juteltua lapsista ja säännöistä yms.

Vierailija
98/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sitten kyllä käyttöönsä vanhan kännykän, kun sen aika on, mutta nyt ei sitä vielä tarvitse. Kotona on aina joku aikuinen paikalla, eikä myöskään mene ip-kerhoon, vaan tulee koulusta suoraan kotiin.Olen jo eskarivuotena tutustunut tähän kilpavarusteluun puhelinten ja digikameroiden suhteen. Se on kyllä aika uskomatonta, mihin kulutushysteriaan pienet ihmiset jo totutetaan!

Vierailija
99/105 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on IPadeja 2 jne. Miehelläni on iPhone, mulla on Mac. Ekaluokkalaisemme sai juuri halvimman Nokian mallin. Hän tarvitsee puhelinta vain ja ainoastaan soittamiseen meille jos jotain sattuu. Piste. En edes halua hänen pääsevän puhelimella peleihin, nettiin, chattiin...Hän on 6 V.

Mielestäni on ihan hyvä juttu, että ekaluokkalaisella, joka joutuu kulkemaan itsekseen on puhelin, jolla saa yhteyden vanhempiin. Ihan hyvä jos ja kun on puhelin jolla voi laittaa tekstiviestin tai vaikka kuvaviestin. Hyvä jos ei hajoa helposti.

Vaikka peruste olisi se, että hallitsee iPhonen käyttöliittymän niin siksi ekaluokkalaisella on se, niin peruste on mielestäni todella, siis todella tyhmä, koska hän ei todellakaan tarvitse niitä ominaisuuksia.Vai mihin oma ekaluokkalaisesi tarvitsee?

Miksi ihmeessä pienellä lapsella pitäisi olla tuollainen puhelin?? Siis vaikka rahaa on ja olisi, niin mihin hän sitä tarvitsee?

Allekirjoitan täysin. Meillä on pelaaminen säännösteltyä - koskee myös vanhempien puhelimilla pelattavia pelejä. Nettiin pääsee kotona valvotusti. Enkä minäkään keksi yhtään ainoaa syytä, miksi alkaisin vielä tässä vaiheessa muuttaa näitä.

Vierailija
100/105 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on menossa ekalle ja jo eskarissa muutamalla oli iPhone.. Omalla on tarjouksesta 20e ostettu luuri. Pyysi "omppu-puhelinta" mutta tyytyi täysin nykyiseen puhelimeensa. Jos olisi rahaa voisin hankkiakkin koko perheelle iPhonet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän