Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten me selvitään?

Vierailija
10.08.2012 |

Meillä on nelihenkinen perhe, kaksi teiniä perheessä. Tulot ovat pienet ja elämme kädestä suuhun. Nyt poika aloitti lukion ja voi niitä maksuja... Olen saanut kesän aikana hankittua melkein kaik´ki eka luokan kirjat, ei olla käyty missään kesällä, kaikki rahat ovat menneet lukion kirjoihin.

Nyt pitäisi hankkia noin 150 euron laskin, poika on pitkässä matikassa, Voiko selvitä halvemmalla laskimella? Ja sitten vielä matkat tulevat maksamaan paljon, asutaan 8 kilometrin päässä lukiosta, ei ole katuvaloa, ei pyörätietä, ei ole mitään mahdollista pyöräillä talvella pikatien laitaa. Lippu maksaa melkein satasen, mistähän nekin rahat...Lisätienestejä ei voida tai saada me vanhemmat kumpikaan, siitä ei ole apua. Sossusta ei saada, tulot menevät juuri yli...Mitä neuvoksi? Pitääkö vaan pihistää ruoassa, mistään muusta ei voida enää pihistää....

Kommentit (204)

Vierailija
181/204 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiolaisena pahimman laman aikaan 90-luvun alussa. Pikku paikkakunnaltakin niitä töitä löytyi osa-aikaisena (mitään muita töitä ei silloin sitten ollutkaan...) Aina kannattaa aktiivisesti kysellä!

Ks. kesätyöviesti yllä. Ja jos saa stipendejä tai muuta rahallista apua, ne kaikki vähennetään toimeentulotuesta jos vain rahat näkyvät tilillä!!!

Vierailija
182/204 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennä sinne päivystykseen.....

Miten se on oma vika jos on sairas ja joutuu jäämään eläkkeelle ja pienelle rahalle?...Kerro mulle????

Minun pitäisi mennä päivystykseen koska vituttaa rahansa tuhlaavat kitisijät? :D Eiköhän me säästetä nekin hoitopaikat tuolle oikealle pipipäälle joka tässä ketjussa riehuu. Minä en puhu sinusta vaan aapeesta. Lue koko ketju niin ehkä tajuat. Kantani tulee hyvin selväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/204 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennä sinne päivystykseen.....

Miten se on oma vika jos on sairas ja joutuu jäämään eläkkeelle ja pienelle rahalle?...Kerro mulle????

Minun pitäisi mennä päivystykseen koska vituttaa rahansa tuhlaavat kitisijät? :D Eiköhän me säästetä nekin hoitopaikat tuolle oikealle pipipäälle joka tässä ketjussa riehuu. Minä en puhu sinusta vaan aapeesta. Lue koko ketju niin ehkä tajuat. Kantani tulee hyvin selväksi.

AP haluaa saada poikansa koulutettua, that's it. Mitä sinä saat siitä itsellesi, että häntä haukut?

Vierailija
184/204 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olen pipipää?

Sinä joka tykkäät että köyhät ovat omaa syytään köyhiä ja ovat tyhmiä...

ei kyll mene mun jakeluun, mutta ei kait tarvikkaan..

ap

Vierailija
185/204 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mustikkaan ja hanki ostaja marjoille.

Itse saan 500 euron tienestit marjoilla taas.

Verotonta tuloa.

Vierailija
186/204 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olen pipipää?

Sinä joka tykkäät että köyhät ovat omaa syytään köyhiä ja ovat tyhmiä...

ei kyll mene mun jakeluun, mutta ei kait tarvikkaan..

ap

Jos sinä olet tuo joka toivoo toisella munasarjasyöpää ja kostoa ja uhkailee ajaa autolla yli niin mietipä sitä..

Vierailija
188/204 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hopeyhdistys.fi/

Pahoittelut, en ole lukenut kaikkia vastauksia, joten en tiedä onko tämä vaihtoehto jo tullut esille. Kysele täältäkin. Voimia teille.

Vierailija
189/204 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olet tuo joka toivoo toisella munasarjasyöpää ja kostoa ja uhkailee ajaa autolla yli niin mietipä sitä..

[/quote]

Ole toivonut kelleen tuollaista,en ole tuollaista kirjoittanut, nyt haukut väärää puuta.....Mutta ei kai sillä kai ole mitään merkitystä

ap

Vierailija
190/204 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en toivo sulle pahaa, vaan et pääset yli noista köyhyysajan traumoista, joita näyttää olevan. mahtaa olla kova pala katsoa, kun täällä tuntemattomat tarjoaa sympatiaa jollekin sitä tarvitsevalle, ehkä itse ette sitä saaneet? tuo ei tee sulle hyvää..

älä silti ole törkeä, mee jonnekin asiantuntijalle puhumaan, äläkä vähättele täällä muiden ongelmia. täytyyhän sun itsekin tietää et tuo on ihan sopimatonta käytöstä.

Jos olet sama kuin edellinen sairas kommentoija niin hae apua! Ei ole normaalia uhkailla ajaa toisen tai toisen lapsen päälle tai toivoa munasarjasyöpää. Mene päivystykseen ja kerro näistä tunteistasi niin ehkä saat apua...

Me olemme kyllä saaneet sympatiaa, joskus tuntuu että ehkä liikaakin. Miksi ihmeessä olisin katkera jollekkin onnettomalle tunarille? Kuten sanoin olen korviani myöten täynnä tyhmiä köyhiä, joiden mielestä heissä itsessään ei ikinä ole vikaa!

mutta vaikutat itse aika epätasapainoiselta..

ap.lle kaikkea hyvää, joskus elämässä voi onni kääntyä nopeastikin. kuten huomaat, on paljon apua tarjoavia ihmisiä olemassa.

Vierailija
191/204 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketkä lähetätte AP:lle esim. rahaa: pyytäkää häntä ilmoittamaan ainakin nimensä eikä pelkkää tilinumeroa.

Tämänkaltaisia huijauksia on netti pullollaan, uskonnollisten yhteisöjen sivuilla niitä on loputtomiin. Ja aina löytyy hyväuskoisia ihmisiä, jotka auttavat näitä "hädänalaisia".

Sosiaalitoimesta saa kyllä apua, jos sitä todella tarvitsee. Jos aikaisemmat avustukset ovat todistetusti menneet vaikka alkoholiin, lisää on vaikea saada.

Lukio ei myöskään ole mikään autuaaksi tekevä opinahjo. Ammattikoulu/ammattikorkeakoulu olisi voinut olla parempi vaihtoehto.

Minusta on käsittämätöntä, että aivan ventovieraalle lähetetään rahaa tai tavaraa ilmaiseksi tietämättä ollenkaan, mihin ne oikeasti menevät.

Mutta omapahan on asianne.

T. naispuolinen poliisi, äitiyslomalla (ja hormonit pinnassa, mutta ei kuitenkaan niin paljon, etten erottaisi huijausta)

Vierailija
192/204 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis, että tämä "äiti" on mahdollisesti viisikymppinen narkkarimies tai viisitoistavuotias poikaporukka. Vaikka noita koulutusvaihtoehtoja tuohon tarjoilinkin, todennäköisesti koulunkäynti ei liity rahantarpeeseen mitenkään.

Toivottavasti olen väärässä.

Vierailija
193/204 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy epäilijöitä.....Kun esim. lähettää postia minun osoiteeseeni, näkee nimeni, minulla ei ole mitään salattavaa....

Minusta on uskomatonta, että epäilet, ehkä ammatti selittää sen. Mutta maailmassa on onneksi hyvyyttä ja itse en epäile ihmistä, joka kertoo tarinansa...Mutta en sanoisi että se on heikkous, jos joku huijaa minua, niin se on sen huijaajan ongelma ja vaje, ei taas minun...

Ja sääli poliisi, ettet voi uskoa ja luottaa ihmisiin....Minusta se kannattaa, sillä todella saa jotain itselleen ja myös voi antaa toiselle, enkä tarkoita nyt tässä jotain materiaa vaan jotain sellaista mitä rahassa ei voi mitata.

ap

Vierailija
194/204 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole toivonut kelleen tuollaista,en ole tuollaista kirjoittanut, nyt haukut väärää puuta.....Mutta ei kai sillä kai ole mitään merkitystä

ap

Missä mä olen haukkunut sinua pipipääksi?

Ja jos jonkun mielestä tyhmät ruikuttajat tekee minusta epätasapainoisen niin aivan vapaasti :D

Vierailija
195/204 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiossa TODELLAKIN pärjää ilman hienoa laskinta! Laskin on vaan apuväline, eikä sen todellakaan tarvitse olla mikään graafinen laskin. Perus funktiolaskin riittää. Se laskin ei tuo sitä osaamista ja ymmärrystä, ne asiat pitää jokatapauksessa osata ilman laskintakin.

Vierailija
196/204 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään rehtorille ja kuulin, että ennen joulua tulee hakuun stipendit jotka jaetaan taloudellisen tilanteen mukaan. Keväällä on sitten koulumenestysstipendit, toivottavasti saadaan molempia.

Kyll tää tästä alkaa taas menemään, pyöräilykelehän riittää melkein marraskuulle. Joskus sen jälkeenkin....Mutta sanotte mitä sanotte, poikaa en töihin laita, hänellä on ihan tarpeeksi kun hoitaa koulunsa kunnolla. ja sitä paitsi en edes usko että paikkakunnaltamme saa töitä, varsinkin kun on vielä 16v. Kyllä mun mielestä joku vastuu vanhemmillakin pitää olla ja kun me varmaan taas pystytään auttamaan poikaa, kunhan päästää tästä hieman jaloilleen.. KIITOS kaikille palstailijoille ja heippa.

...jos tosiaan et poikaa töihin laita. Mä asuin omillani 16-vuotiaana, en saanut mitään tukia tms, kävin koulun ohella töissä. En ymmärrä miten sinun poikasi on niin hieno etteikö voisi myös töissä käydä.

Toinen juttu on sitten tää eläkehomma.. Multa ei jaksa riittää sympatiaa näille ihmisille, jotka eivät "voi" käydä töissä, mutta kehtaavat silti itkeä kurjaa rahatilannetta. Olen 100% varma ettei niin sairasta ihmistä löydykään joka olisi täydellisen työkyvytön. Ja teidän perheessä niitä on sitten kaksi..

Kyllä se vaan niin on että jos poikanne ei voi tehdä töitä koulun ohella (AINA on jotain hommaa, puhelinmyyntiä tms), eikä isä tai äitikään voi tehdä lainkaan töitä, on se syy köyhyyteen siellä ihan ikiomassa navassa. En kehtaisi ruikuttaa tuossa tilanteessa.

Sorry ettet saanut täältä paijausviestiä, multa vaan ei ymmärrys riitä kaikenmaailman eläkeläisille.

Vierailija
197/204 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiossa TODELLAKIN pärjää ilman hienoa laskinta! Laskin on vaan apuväline, eikä sen todellakaan tarvitse olla mikään graafinen laskin. Perus funktiolaskin riittää. Se laskin ei tuo sitä osaamista ja ymmärrystä, ne asiat pitää jokatapauksessa osata ilman laskintakin.

Vierailija
198/204 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksaa ne ammattikoulunkin kirjat ja matkat sinne. Minusta on ihanaa jos oikeasti on ihmisiä, jotka haluavat toisia auttaa. Huijauksen uhallakin, kyllä hyvyys aina palkitaan!

ketkä lähetätte AP:lle esim. rahaa: pyytäkää häntä ilmoittamaan ainakin nimensä eikä pelkkää tilinumeroa.

Tämänkaltaisia huijauksia on netti pullollaan, uskonnollisten yhteisöjen sivuilla niitä on loputtomiin. Ja aina löytyy hyväuskoisia ihmisiä, jotka auttavat näitä "hädänalaisia".

Sosiaalitoimesta saa kyllä apua, jos sitä todella tarvitsee. Jos aikaisemmat avustukset ovat todistetusti menneet vaikka alkoholiin, lisää on vaikea saada.

Lukio ei myöskään ole mikään autuaaksi tekevä opinahjo. Ammattikoulu/ammattikorkeakoulu olisi voinut olla parempi vaihtoehto.

Minusta on käsittämätöntä, että aivan ventovieraalle lähetetään rahaa tai tavaraa ilmaiseksi tietämättä ollenkaan, mihin ne oikeasti menevät.

Mutta omapahan on asianne.

T. naispuolinen poliisi, äitiyslomalla (ja hormonit pinnassa, mutta ei kuitenkaan niin paljon, etten erottaisi huijausta)

Vierailija
199/204 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pärjää pitkässä matikassa

Jokatapauksessa on osattava piirtää kuvaajat itse, osattava tulkita niitä, on osattava ihan omilla aivoillaan integroida ja derivoida ja miettiä funktioiden jatkuvuutta.

Vektorilaskentaankaan sitä ei tarvitse.

Riittää aivan tavallinen funktiolaskin!

PS. Sitä graafista laskinta ei tarvinnu edes yliopistossa fysiikan ja matematiikan opinnoissa.

Vierailija
200/204 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totta kai pitää itse tajua nuo kaikki mitä laskimella voi tehdä.

Ja kun opettaja sanoo että pitää hankkia, on ekaluokkalaisen aika hankala alkaa väittämään vastaan, ettei tartte jo kavereidensakin takia, tuossa iässä haluaa olla niinkuin muutkin.

Että ehkä me tässä puhutaan ihan eri asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän