Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako vk-takin vetskari uusia vai ostaa toinen?

Vierailija
10.08.2012 |

Tytöllä on Ticketin (Hulluilta päiviltä ostettu, ei siis kallis huom.) välikausipuku. Se oli päällä eilen mökillä, ja tyttö sai jotenkin riuhtaistua sen niin, että vetskari meni vähän jumiin. No, minä sitten yritin irrotella sitä ja nykäisin aika lujaa. Sillä seurauksella että vetskarin pari "hammasta" irtosi ja nyt vetskari aukenee itsestään.

Mulla ei ole mitään käsitystä, onko tuollaiseen kova vaiva uusia vetoketju. Mulla on ompelukone, mut meneekö puku pieleen?

Vai ostanko vaan jonkun toisen takin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole iso homma. Kaikkein isoin työ on vanhan vetoketjun purkaminen.

Vierailija
2/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisesti ajatellen fiksuinta on vaihtaa uusi vetoketju. Käytännössä homma on kuitenkin niin hankala ja aikaavievä, että päädyt ostamaan uuden takin. Jos viet omempelijalle korjattavaksi, niin uusi takki tulee halvemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen korjannut noita vetoketjuja menestyksellisesti, mutta en pura sitä vetskaria pois vaan leikkaan sen siististi ja sitten ompelen uuden siihen takin nurjalle puolelle. Saa ihan uuden veroisen, ei näy päälle ja toimii.

Ompelimossa vetoketjun vaihto on kallista.

Vierailija
4/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ketju 3€ ja aikaa meni toista tuntia. Kovin kokenut ompelija en ole ja niiden tuulilistojen kanssa värkätessä meni aikaa. Tosin harsin ketjun ennen ompelua kiinni, joten sain siistin suoran sauman myös nurjalle.

Vierailija
5/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala tekeen sitä noin monimutkaisesti, saa paljon nopeemmin työn tehtyä.

Uusi ketju 3€ ja aikaa meni toista tuntia. Kovin kokenut ompelija en ole ja niiden tuulilistojen kanssa värkätessä meni aikaa. Tosin harsin ketjun ennen ompelua kiinni, joten sain siistin suoran sauman myös nurjalle.

Vierailija
6/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 12e. Ei kallis minusta.

Vierailija
7/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 12e. Ei kallis minusta.

Jos takki on uusi ja kallis, niin sitten kannattaa. Jos taas on kulunut ja parinkympin takki, niin kannattaa ostaa uusi.

Vierailija
8/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takin laittaa vaikka hakaneulalla kiinni jos siisti jälki ei kiinnosta :D

Vierailija
9/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takin laittaa vaikka hakaneulalla kiinni jos siisti jälki ei kiinnosta :D

Vierailija
10/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein kiinnitettynä ei rikkoudu

Vierailija
12/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn pari kertaa vuodessa samalla ompelijalla teettämässä pieniä korjauksia ja muutoksia vaatteisiin. Maksoin muistaakseni 20€ takin vetoketjun vaihtamisesta, hinta sisälsi vetoketjun minkä hinta oli muutaman euron.