Oletko aloittanut jouluvalmistelut?
Mitä olet jo tehnyt? Olen nimittäin aina ihmetellyt niitä ihmisiä jotka tekevät kaiken itse. Kortit, lahjat, koristeet, kranssit... Siis ihmetellyt ja ihaillut. Milloin täytyy aloittaa että ehtii?
Kommentit (23)
aloitin ajoissa. Viimeiset kolme viikkoa olen siivonnut kaappeja ja vienyt kierrätykseen turhaa kamaa. On helppo ylläpitää siisteyttä. Järjesteltiin paikkoja vaihtamalla huonekalujen paikkoja. Jouluviikolla sitten kunnon siivous vielä.Mä tykkään, että jouluna on siistiä ja nyt kerrankin olen saanut ajelehtivat kasat, pursuavat kaapit aisoihin ja aiotaan ne pitää väljinä.
Laatikoita teen pakkaseen marraskuun lopussa.
Olen katsellut joululahjoja ja suunnitellut joulukalentereita.
Joulukorttiin otetaan valokuva lähiaikoina ja tuosta onnistuneesta suursiivouksesta innostuneena aion tehdä valokuvakortit kerrankin ajoissa.
Lapset on siinä isässä, että heidän kanssaan leivotaan pullaa, kuivakakkuja pakkaseen ja pipareita. Aloitetaan isänpäivää edeltävänä viikonloppuna :)
Valmistelut on parhaita ja tänä vuonna aloitetttiin hyvissä ajoin. Hyvin on lähtenyt käyntiin. Parasta ja tärkeintä on se, että ei ole stressiä.
Kokemusta on ympäripyöreistä päivistä ennen joulua, ei kiitos enää-haluan nukkua kokonaiset yöunet ja olla tiuskimatta perheelle :)
Vanha ketju, mutta vastaanpa kuitenkin. Itse aloitin tuossa reilu viikko sitten. Olen kyllä hirveä jouluihminen, marraskuussa on aina aivan jo pakahtunut tunne, että tulisi se joulu jo sieltä kun ei malttaisi enää odottaa :) varsinkin jos tulee lunta hyvissä ajoin, niin eihän tämä nainen meinaa housuissaan pysyä..! Tästä syystä on pakko myös hillitä, ettei liian aikaisin aloita, itse olen sellainen että en vain malta odottaa niin alkaa enemmän kiristämään kuin muuta.. En juhli enkä aiokaan juhlia Halloweenia, joten joulu siintää jo aikaisin mielessä.
Aloitin siis sillä, että käväisin katsomassa joko askartelutarvikkeita olisi tullut myyntiin. Ja olihan niitä. Katselin vähän, josko jotain verhoja/mattoja tms. olisi alessa. Olihan niitäkin. Tein pari tilausta edellä mainituista, myös tilasin punaista sukkalankaa kutomista varten. Teen tänä vuonna itse kutoen joulusukat koristeiksi takan reunukselle ja muuta pientä kivaa, esim tonttujen "tanttuja".
Viime vuonna taisin aloitella lokakuun alkupuolella samoilla tavoilla kuin tänäkin vuonna. En ole paljon tekstiileihin männä vuosina panostanut, mutta nyt ajattelin siihenkin ryhtyä kun koristeita on jo aivan "tarpeellinen" määrä. Vaikka niitäkin teen vähän lisää :D Teen tänä vuonna itse kranssipohjasta, hopealangasta ja erilaisista paperitähdistä adventtikynttelikön. Ohje Sinellin sivuilla, muokkaan toki enemmän oman näköiseksi kun valinnan varaa on. Myös saunaan aidoista mausteista koristeellisia maustenippuja, tiiviiseen rasiaan odottamaan, saadaan ihanan tuoksuinen joulusauna ja sekin kauniin kullanhohtoinen :) Havuasetelmat on jo mielessä, miten niihin voi lisätä sitten jouluisuutta kun aika tulee. Ihanaa.
Ajattelin ruveta askartelemaan hyvissä ajoin, sanotaan että nyt loppukuusta teen osan mutta aloitan oikeastaan tuossa lokakuun puolen välin tienoilla kunnolla. Siivoussuunnitelmaa ja kauppalistaa rakentelen aina hyvissä ajoin, että voi pikkuhiljaa lisätä - näin varmistuu että mitään ei jää vahingossakaan pois. Itse teen laatikot aina niin ettei tarvitse pakastaa. Ei mitään erityistä syytä, mielestäni on vain parempaa niin ja se on oma joulun perinteeni että päivää ennen aattoa tehdään ruuat. Näin sen haluankin.
Piparithan säilyy kauan, ja kun on tiiviissä rasiassa ei kuiva. Näitä yleensä leivon marraskuun puolella, toki pienen satsin vain tunnelman vuoksi kun ei meillä niitä paljon syödä :) Glögin kanssa on kiva, ja napostella myös Aurajuuston kanssa iltasella.
Riippuu kai tämäkin fiiliksestä, kuten sanottua niin olen ihan jouluhullu, että kyllä mun menoon jo useimmat ehtisi kyllästyä :) Onneksi mies aina arvostaa kuitenkin kun hienoksi kaiken laitan, ja auttaa myös, vaikka aluksi vähän rutiseekin. Salaa kuuntelen kuulokkeilla joululauluja jo syyskuun lopusta lähtien, aina välillä vain etten kyllästy. Toki, en ole vielä koskaan kyllästynyt, hah. Mun on pakko saada yliannostus joulua ettei jää harmittamaan :D Kyllä, voi jonkun mielestä olla naurettavaa, mutta se on todella hirveää kun on joulun jälkeen joulunodotus vielä päällä..
Ai niin, kohtahan saa laittaa talvivalot, ja lähteä metsästämään lyhtyjä! Ihanaa aikaa tämä :)
ja säästän jouluksi parhaat sienet ja marjat.
Nyt kun sanoit, voisi oikeasti alkaa tehdäkin kortteja!! Tarvikkeita niihin on ihan valtavasti. Voisin tehdäkin jotakin "paperinpakotustekniikalla", mikä sen oikea nimi on? Kuvioita siis painetaan sabluunan kolojen mukaan sellaisella koukulla. Niin ja rei' ittämällä erilaisilla stansseilla.