Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Wiikonlopun kootut kertomukset SyysSisaret04***

26.11.2005 |

Haa, kerrankin eka?!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta, kipii!

Kiitos eilisistä pikkujouluista! Oli oikein mukavaa ja hauskaa. Hipsu jo kertoikin meidän mielenkiintoisesta kotimatkasta. Tosiaan mummofiilis iski matkalla¿ Kotona olin joka asemalla pysähtymisen vuoksi vasta klo 1.30. *haukotus* Aamulla puoli seittemältä ylös ja lähtö Nöösän kanssa polttareihin. Piipahdimme aamusta niissä, että pääsimme vähän osallisiksi juhlakalun huisaan päivään ennen häitä. Kävimme siis aamupalalla. Polttareista riensimme suoraan (yllätys!) rakennukselle. Sormet on ihan kipeinä nippuside-savotasta, joka jatkuu vielä huomisen. Ihmeen pirteänä tässä kuitenkin on ollut naurun täyteisen eilisillan jälkeen. Enkelin jes-pliis-ihailija oli hilpeä. =)

Hipsu: Kiitos matkaseurasta. Ihanaa oli jutella vähän paremmin. Nöösällä samoja kausia, jolloin imuri ja kylpy itkettää tosi kovasti. Jaksua!

Pile: Minäkin kävelin hyvin nopeasti asemalta kotiin, kun mielikuvitus on niin vilkas.

Lempo: Onnea uuteen kotiin. Mukavaa, että muutto on nyt takanapäin. Voimasäteitä -----** ja jaksua lähtee täältä tonneittain! *rutistus*

T-P: Hauskaa ja rentouttavaa pikkujouluiltaa!

Sairastupiin puhalluksia *PUUUH!*

Iloa kaikille! =D

-Mimmuli ja pusutteleva Nöösä

p.s. Missä Sittis luurailee?

Vierailija
22/45 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihqua, olla yksikseen kaupungilla, kun ei tarttenut etsiä sitä hissiä takahuoneesta, kun ei tarvinnut varoa että pieni käsi käy koristehyllyllä ja särkee kalleimman lasienkelin, kun ei kukaan huutanut kyllästyneenä, kun ei ollut hiki ja kun sai käydä kahvilla rauhassa ja lukea lehden:) Pienet ne on ilot nykyään, mutta isoin ilo odotti kotona, pieni Motti.

Sain ostettua loput joululahjat, vähän joulukoristetta ja pikkujouluvaatteet. Nyt voin ottaa iisisti ja nautiskella vain rauhasta ilman turhaa ruuhkaa, nam.

Teidän eilinen ilta kuulostaa oikein kivalle, hieno juttu!

Lempo: Teretulemast takaisin ja kurjaa kuulla ettei teillä helpota. Sen verran vaan kerron esimerkiksi tuohon Pilen kommenttiin, että myös serkkuni lapsi kärsi korvakierteestä, putket ja kitarisaleikkaus eivät ole auttaneet yhtään, nyt on sitten säännöllinen astmalääkitys päällä.

Ynis:Toivotaan että yökyläily sujuu, teitin neidit vaikuttivat ainakin Levillä niin helposti nukahtavilta, että jospas se menee hienosti!

Minä tein tänään historiaa ja ostin itselleni hameen, hui. Kun ei kerta tämän leveän takamuksen päälle mitkään housut mahtuneet, ajattelin piilottaa sen hameen alle pikkujoulussa. Totesin myös sovituskopissa että jalkakarvat ois ehkä kiva leikata talvellakin;)

Hoo, olipas mulla taas tosi tärkeitä juttuja;)

Aavis ja Motti

Vierailija
24/45 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skoolaan terästämättömällä glögillä ja gallupoin samalla. Eli mikä on teidän suosikkiglögi? Mun ehdoton ykkönen on Marlin glögitiiviste. Muut on huuhaata:) Sekaan terästykseksi joskus punaviiniä tai jotain terävää, mutta maistuu erinomaiselta ilman terästystäkin.

Rinsessat on kylässä, ei ole kuulunut mitään. Päästiin aika myöhään viemään neidit sinne, kun pikkurinsessa nukkui niin pitkään päikkäreitä. Ei siis jäänyt kauhean pitkää iltaa nautittavaksi kahdestaan, mutta huomenna on taas lisää aikaa. Tosi on, että tytöt nukahti unelmahelposti Levillä ja uskallan sanoa, että ehkä mummolassa on sama homma. Käskin äidin soittaa, kun tytöt on nukkumassa, niin tiedetään varmuudella sitten.

Syötiin äsken itse graavaamani lohta paahtoleivällä. Lisänä sipulia ja smetanaa. Nams!

Mulle ei muuten jäänyt mitenkään erikoinen fiilis siitä jees pliis turkkilaisesta ruuasta, mutta ei se huonoakaan ollut. Hilu, miten meni työpäivä, tuliko hoettua jees pliis kaikille:) Enkeli tosiaan sai fanin, mutta ehkä hieman kyseenalaisen:) Kiva paikka oli ja hyvä palvelukin, vaikka laskut saattoi mennä miten sattuu. Varmaan suunnilleen oikein kuitenkin.

Keilin, miten vaikutat noin pirteältä? Minä olin ihan tööt puoli päivää. Miehelle kauhistelin, että 10 vuotta sitten toi määrä alkoholia oli pohjat ja sitten lähdettiin ravintolaan. Hullua touhua! Ei kykene enää, ei (ja hyvä niin!).

Iltoja kaikille!

T: Ynis

Vierailija
25/45 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynis: meilläkin menossa terästämätön Marlin tiiviste :-) Hywää, ja tekee köhälle hywää.

Mutten kovin reippaaksi ole itseäni kokenut. Kai sitä voimaa jostain saa, kun on pikku a-loma tiedossa.

Aavis: onnittelut hamosesta! millainen yläosa? minäkin olen syksyn mittaan ostanut kaksi hametta, mutta kumpaankaan ei ole sopivaa puseroa/paitaa :-( Kiva, kun olisi uutta päällepantavaa, muttei tavallaan kuitenkaan ole. Pöh.

Pakko jakaa vielä päivän ongelma. Maaseutumatkailusta jäi jäljelle puolikas pähkinäsuklaalevy. Tänään olisi niiiin kovasti tehnyt mieli. Etsin ja kolusin puoli kaappia, mutta suklaata ei löytynyt.

Joko a) olen itse jemmannut levyn outoon paikkaan b) mies eilen puputtanut salakavalasti sillä aikaa kun olin pikkujouluissa. Äsken sitten selvisi, että mies oli eilen syönyt suklaat. Mokoma roisto!

Mmmm. Haen vielä toisen mukin glöggeniä ja seukkaan perheen kanssa. Hauskaa illanjatkoa syyssiskoset!

Keilin & Typy

Vierailija
26/45 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... täällä siis saunottu miehen kanssa kahdestaan! Äiti soitti, että tytöt nukkuu. Ei ollut ongelmia, paitsi pikkurinsessa huusi iltapesujen ajan, mutta niin tekee nykyään lähes aina. Myös aamupesulla. Mistähän johtuis?

Suurin ongelma äidillä on se, että pikkurinsessa vierastaa hirveästi meidän isää. Ilmeisesti vielä enemmän, kun en ollut itse enää paikalla. Koitin sanoa, että antaa olla ja isän pitäis olla huomaamatta koko tyttöä ja antaa tämän rauhassa totutella vaariin. Äiti ottaa sen jotenkin raskaasti, kun toinen vierastaa kauheasti. Mun mielestä siinäkin mielessä toi kyläily on hyväksi, että näkee nyt vaaria enemmän ja ehkä pikkuisen tottuu.

Keilin, ihanaa reissua! Olen kade:) Joko laukku on pakattu?

Vierailija
27/45 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle opetettiin kotona, että eka adventti on pikkujolu. Eli hyvää pikkujoulua!

Täällä istuu koneella huoltoyhtiön kauhu:) Joka talvinen ongelma pihan aurauksesta iskee jälleen. Eilen aurasivat meidän pihan kaikki lumet suoraan meidän ovelle tulevan polun alkuun, joten taas oltiin ison lumikasan takana jumissa täällä. Kävin äsken laittamassa läheiseen vaahteraan lapun auraajia varten:) Terroristiasukas iskee:) Mutta meidän huoltoyhtiö on ihan syvältä oikeasti!

Rinsessoista ei ole kuulunut mitään, eli hyvin on kaiketi mennyt. Itse en osannut kauhean pitkään nukkua, mutta ihanaa, kun on saanut aamun puuhailla ihan rauhassa. Illalla oli outoa, kun ei tarvinut varoa ääniään tai telkkarin pauhaavia mainoksia. Vaistomaisesti ajatteli, ettei tytöt herää:)

Vierailija
28/45 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Ynis että yökyläily meni hyvin :)

oon ollu tosi ahkera, enää 34 tehtävää tekemättä noista mestarimyyjä-hommista, eilen kun alotin niin niitä oli 124 tekemättä :)

Kiitti Leppis (muistaakseni) vinkistä tahrojenpoiston suhteen. Aika hyvin tahrat lähti pesussakin, muutama n. sentin mittainen viiva jäi. Täytyy ostaa sitä ainetta, josta kerroit.

Yö ei mennyt vieläkään kovin hyvin, valvottiin 3.30-5. Nyt on menny neljä viikkoa ilman että oltais yhtenäkään yönä nukuttu heräilemättä. Plaah...

Pitäis lähteä kauppaan, haluan käydä Lindexillä kun siellä on alehinnoista puolet pois. Eilen jo ostin Idalle sukkia ja farkut, jotka makso alennusten jälkeen 3,5e!

Ai niin kestoista piti sanoa, meillä käytössä osittain. Eli Bumpyn kuoret ja harsoja sisällä. lisäks miehen äiti ompeli muutaman sisävaipan. Hyvin on toimineet, mutta öisin käytetään kertakäyttösiä ja mies laittaa kans aina sellasen. Meillä muuten mies ei tykkää housuvaipoista ollenkaan, ovat kuulemma hankalia!!

Joulukuu alkaa ens viikolla, ja Idan hoitopaikasta ei ole tietoakaan. Lupasivat ilmottaa marras-joulukuun vaihteessa. Kaikki paikat vaan on täynnä, kuulemma varsinkin pikkuisia (alle 3v.) on Turussa jonossa ihan hirveästi.

Eilen meni hermo totaalisesti meiän matkarattaisiin, ovat ABC:n joku halpa malli. Huono istuma-asento, Idan jalat roikkuu melkein pyörissä vaikkei ole edes kovin pitkä tyttö, kertakaikkiaan aivan kamalat rattaat isommalle lapselle. Onneks meillä on noi Gessleinit, ne on unelmat! Olin eilen jo suurinpiirtein ostamassa jotain pieniä rattaita (vaikka ne Timmyt) mut sit muistin et sen Patapumin pitäis tulla viikon parin päästä, niin eiköhän me pärjätä matkoilla sen kanssa ja sit ne hirrrveät matkikset siinä apuna.

Mulle iski sisustusvimma perjantaina, vaihdoin olohuoneen kirjahyllyn Idan huoneeseen ja toin sieltä kaksi pientä hyllykköä sit olkkariin. Idan huoneessa on nyt sitten sellanen Ikean lokerikkohylly, onhan se iso, mut sinne sai tosi hyvin kaikki kirjat, lelut laatikoihin, jne. Tuli paljon siistimmän näköstä. En tykänny siitä hyllystä enää olkkarissa ku siihen tuli aina laitettua liikaa tavaraa. Nyt noissa kahdessa pikku-kirjahyllyssä on vaan kirjat, ja on paljon kivemman näköstä.

Juups, englannin sanoja lähden tavailemaan koetta varten, joten mukavaa sunnuntaita kaikille!

Petra ja Ida

Vierailija
29/45 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muistamisesta kaikille!

Pile, en ole varma mistään. En edes allergiasta :) Meidän on vielä " pakko" edetä jonkin aikaa kaavan mukaan, koska tämä oli eka tulehdus putkituksen jälkeen ja tuli klassisesti tosi pahan flunssan jälkeen. Eräs teoria, jota myös pyörittelen mielessäni liittyy rakenteelliseen vikaan. Pönksyllähän vain vasen korva on aina sairas ja vasemmassa korvassa hällä on pienenpieni " kehityshäiriö" , jota tutkittiin jo synnärillä. Lääkäri tuumi nyt, että koska vastustuskyky on lukuisilla ab-kuureilla tuhottu, täytyisi nyt olla tosi varovainen menemisten suhteen, esim. välttää " yleisiä tartuntapaikkoja" . Meidän kohdalla tuo tarkoittaisi lähinnä parin kuukauden boikottia avoimeen pk:iin. En tiedä.

Emme vaihtaneet kaupunkia. Täällä hoito on toisenlaista kuin teillä. Imuja ei tehdä, ellei ole pakko. Pönksy on ollut melko hyvävointinen - siis aiempaan verrattuna. Hän nukkuu hyvin, kun möhnä valuu putkesta pois. Entisissä korvatulehduksissa kannoimme häntä yökaudet pitkin kämppää.

Mietityttää kovasti nuo hoitojutut. Saatan laittaa Pile sulle vielä privaa lisää. Sitä kuitenkin kysyisin vielä, että miten sen allergian laita lopulta teillä oikein on? Muistelen, että varsin nopeasti latistit kaikki boikottiaineet takaisin valioon. Onkos se siis allergiaa jos on hetken pois ja sitten taas takaisin? Mitä " ravintolisiä" annat lapsellesi vastustuskyvyn parantamiseksi? Kiitos jos jaksat vastata. Olisi mukava vaikka joskus tavata ja jutella lisää.

Taas oli omaa napaa (ja Pilen). Yritän muuttua empaattisemmaksi ja vuorovaikutuksellisemmaksi, kunhan pääsen kuulumisistanne enemmän kärryille.

Harmittaa, kun en päässyt pikkiksiin.

Vierailija
30/45 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekin olette näköjään " ulkoilleet" . Mutta kesymmin kuin minä. Olin ystävän 30-vuotisjuhlissa. Menin autolla, kuivin suin, luonnollisesti. Yhtäkkiä kesken illan ajattelin, että perkules, pitäisikö kuitenkin juhlia oikein pitkän kaavan mukaan, niinkuin muutkin, kun kerrankin vanha porukka kasassa. Tuhatta ja sataa autolla kotiin, parempaa päälle, ja taksilla takaisin juhlapaikalle hörppimään boolia. En muista koska olisin viimeksi ollut ravintolassa, joskus vuosia sitten. Tuli aivan sellainen tunne, että " apua, liikaa ihmisiä!!!" .

Voisiko teistä joku viisaampi vähän valistaa minua korvatulehdusten suhteen? Onko se niin, että joillakin lapsilla on taipumus saada niitä helpommin, siis johtuuko jostain rakenteellisista seikoista tms?

Tytöllä ei ikinä ole mitään ja flunssatkin menevät ohi suitsait sukkelaan. Poika sen sijaan on jatkuvasti vähintään sitkeässä nuhassa. Ja nyt on lyhyen ajan sisällä kolmas korvatulehdus. Oli jo vauvana sellainen " krohiseva" hengitys välillä, ja sitä ihmettelin. Poika tosin syntyi siskoaan paljon heiveröisempänä ja hengitys oli alkuun työlästä. Mutta ei kai se vaikuta... On vain niin kurjaa, kun raukka on koko ajan sairaana. Rakastavat olla tuolla avoimessa päiväkodissa, mutta sieltähän ne flunssapöpöt tulevat. Olisiko siis paras pitää taukoa siellä käymisessä?

Käytättekö aina maitohappobakteereja kuurien aikana? Auttaakohan se vastustuskyvyn suhteen?

Mulla on vähän huono omatunto, kun käytetään pojalla tuota Nasolinia usein yli sen suositellun viisi päivää. Kun toisaalta haluaa käyttää kaikki keinot, että olis parempi olo.

Missä vaiheessa muuten tuo korvien putkitus tulee ajankohtaiseksi?

Pitää varmaan jutella neuvolassa ensi kerralla lääkärin kanssa näistä korvatulehduksista. Kun terveyskeskuksessa käy päivystyksessä aina eri lääkärillä, niin se on vain sitä, että resepti kouraan ja seuraava potilas sisään.

Sanna-Leena hieman krapulaisena ja pallokalan näköisenä

Vierailija
31/45 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset olivat ihan vauvoja, niin annoimme heille DDS junioria. Vyöhyketerapeutti kehui sitä ja kehotti antamaan, että lisää vastustuskykyä flunssille yms. Sehän on myöskin maitohappobakteerivalmiste. On tarkoitettu alle yksivuotiaille, mutta vyöhyketerapeutti kehotti antamaan vielä senkin jälkeen. Nyt en ole vain ostanut sitä, kun on aikasta kallista. Olen ostanut apteekista maitohappoja. En tiedä onko tuo DDS yhtään parempi kuin muut, mutta voihan sitä kokeilla. Sitä saa luontaistuotekaupasta.

Vierailija
32/45 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hirvittävän kiva olla tällä hetkellä katkera ja vähän muutakin, mutta en viitsi, kun tiedän että asiat voisivat olla huonomminkin. Motin maha on niin sekaisin ja ilmaa täynnä, että oksat pois. Arvasinhan minä tämän, mutta tekisi mieleni huutaa ääneen että eikö nämä allergiat jo riitä, korvatulehduksia ei enää tarveta?!!? Ah mitä itsekkyyttä, anteeksi,varsinkin Lempo ja Pile.

Minen ole asiantuntija, mutta kerron sen minkä kokemuksesta tiedän. Olin itse korvakierrelapsi ja vaikka siitä on aikaa 24v niin muistan edelleen sen kivun. Kun olin vuoden, oli minulla tulehdus jo uusinut aina ennen kuin kerettiin jälkitarkastukseen. Putket, kita-ja nielurisaleikkaus eivät auttaneet, vaan oikeastaan vain aika, leikki-iässä alkoi vähenemään, mutta edelleen saan vuosittain tulehduksen kerran pari. Minulla tulehdukset ovat tod.näk. johtuneet pienistä ja ahtaista korvakäytävistä, onkin pitänyt kysyä lääkäriltä että onkohan Motilla sama homma.

Meillä ilmeisesti Motti saa putket, kunhan vielä lasketaan tulehduksien määrä. Niitä on ollut tod.näk. noin kuusi-seitsemän tammikuusta lähtien eli meillä ei sikäli puhuta kierteestä vaan Motti saa tulehduksen aina flunssan yhteydessä ja niitä meillä riittää. Luulen että meillä pidetään kohtuullisen matalaa kynnystä putkiin noiden allergioiden takia, koska jokainen antibiootti kuuri sotkee elämän kuukaudeksi eteenpäin, emme voi kokeilla uusia ruokia (mikä olisi nyt tosi tärkeää) ja Motille käy vain muutama antibiootti. Toki putket laitetaan yksityisellä, joten ehkä siellä sitten muutenkin saa sen lähetteen helpommin.

Mietimme myös eilen miehen kanssa Motin tilannetta, todettiin että nyt on jatkuva flunssa ollut päällä yli kaksikuukautta, esim. 1v rokotus on edelleen laittamatta sen takia, kun aina on vaan pari päivää väliä. Mielestämme ruoka-aineissa on ollut tasapainoinen tilanne eli joko tämä johtuu kerhoilusta tai sitten meillä on liikaa pölyä tai vanhassa talossamme on hometta ym. Pikkaisen meinaa huolettaa, mutta en haluaisi luopua kerhosta ja joka viikko siivotaan niin että matot pihalle, lakanat vaihdetaan, pyyhitään kaikki jne. mutta eihän se toki taaperon kanssa ole niin tehokasta kuin voisi olla.

Näin, ehkä tuli muutama vastaus Sanna-Leenalle ja omaa napaa niin että rutisee.

Ynis:Hieno juttu:) Ja marlinia sen olla pitää!

Keilin: Saako udella minne olet menossa?:) Sama ongelma täällä eli ei ole vielä hajuakaan mitä yläosaksi, en löytänyt mitään kivaa ja ajattelin sitten toiveikkaana kaivella kaappeja. Nuo roikkutissit saa varmaan jo entisen paidan tai topin alle survottua, mutta mahaa ei joten lähden varmaan ilman paitaa;)

Tänään meillä laitetaan vihdoin tauluja seinille, on vaan jäänyt kuukausi tolkulla roikkumaan kun ollaan vaihdettu järjestystä. Ja ikiprojekti korttien kanssa jatkuu, mies jo kehui kovin uutteraksi kun eilen illallakin niitä väsäilin monta tuntia. Olisikohan sittenkin ollut helpompi tilata ne sikakalliit valokuvaamosta?!;)

Aavis ja Motti

Vierailija
33/45 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin pulkkailemassa nyt lapsia nukutta. Mua ei väsytä, sillä me tytöt nukuttiin klo 8 asti ja pojat vielä vähän pidempään. Tämä on varsin luksusta.

Seuraa sairaskeromusta ja paatosta :) :

Lempo: kyllä mä jaksan puhua näistä korva-asioista, koska sen verran olen näiden asioiden kanssa painunut ja mulla on tämä " missio" :) Jos voin tarinallani ja kokemuksellanai joitain auttaa, niin teen sen mielelläni. Laita spostia ja voidaan vaikka tavata.

Annan tytölle maitohappobakteereja (1-2 kapseli Gefilus Plus), Yliopiston apteekin monivitamiinivalmistetta (1 kaps/ vrk) ja lisäksi Camelina öljyä omega-3-rasvahappojen takia (1-2 tl/vrk) ja sitten tietty D-vitamiinit. Edelleen ruokavalion on rajoitettu: maito, muna ja viljat pois. Kauraa annan. Vehnäaltistus on joulukuussa. En uskalla ottaa maitoa mukaan vielä, kun en ole ihan varma sen merkityksestä. Kun maito viimeksi altistettiin, tuli vuotava korvatulehdus. Nyt kun maito ei ollut mukana, korvat parani heti, kun keuhkot saatiin toimimaan. Nyt en tiedä, mikä oli maidon osuus. Täytyy latistaa uudelleen, mutta nyt en jaksa. Nautin tästä kohtalaisen hyvästä tilanteesta. Tytöllä on nuhaa muttei muuta.

Olen miettinyt tota eristäytymistä. Meillä tytöllä alkoi tämä tulehduskierre kesäkuussa, joilloin ei ollut kerhoa ja vähän sairaita kavereita, joten en usko, että meillä tästä eristäytymsiestä on mitään apua.

Sitten vielä näistä rohinoista ja jatkuvista nuhista. Ystävän lapsella (1 v.) oli yli kaksi kuukautta nuhaa ja rohinaa on ollut aina. Nyt sitten todettiin babyastma. Joten sekin mahdollisuus tulee ottaa huomioon.

Useat lääkärit, jotka ovat tehneet paljon töitä infektiokierteisten lasten kanssa ovat sanoneet mulle, ettei ole tavallista, että pieni kotihoidossa oleva lapsi sairastaa jatkuvasti. Sitä ei pidä vaan hyväksyä, vaan syy täytyy selvittää.

Erityisen tärkeänä tässä jatkuvassa sairastelussa on pitänyt sitä, että on luotettava ja jatkuva lääkärisuhde. Lisäksi olen ollut onnellinen, että olen päässyt vakuutuksen ansioista aina erikoislääkärille.

Aavikselle on pitänyt lähettää voimia ja Motille paranemistoivotuksia.

Nyt taas kaffelle.

Pilette

Vierailija
34/45 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alttius korvatulehduksiin on tosiaan perinnöllinen. Sekä minä, että mieheni olemme olleet korvalapsia. Mies lisäksi ruoka-aineallerginen. Hänellä tulehduskierre helpotti kolme vuotiaana. Hän oli usein hengitysoireden takia sairaalassa, kun siihen aikaan ei ollut vielä hyvä lääkeitä. nykyään onneksi osataan hoitaa peremmin, sata vuotta sitten tyton tulevaisuus ei olsi ollut kovin hyvä. Olen lapsena käynyt usein Ruusulassa ja kun vein pojan ekaa kertaa sinne, muistin hyvin ne käyttävät, vaikka ovet olinkin nyt vaaleat, silloin tumman siniset. Tuli tosi voimakaat muistot. Minä olen myös allergianen. Kaiken tämän taustan takia, osasin olettaa, että meillä tulee allergia- tai korvalapsia ta molempia. Mikä yhteys on sitten kaikella tällä, on tosi vaikea arvoida. Itse mietin myös, että onkohan kaupunki kaikista paras paikka tytön elää, kun muutenkin ahistaa?

Jatkuva antbioottien syöminen tosiaan heikentään vastustuskykyä ja siksi suosittelen kaikille tulehduskierteessä eläville vit., kiv.aine ja ravitolisiä. Mutta ei se ab-kuurien syönti yksin selitä jatkuvaa sairastamista, sillä ei kaikki jotka syö useankin kuuri niin jää kierteeseen. Ravitsemuksella on iso osa myös meidän " terveiden" vastustuskyvyn ylläpidossa ja muutenkin terveydessä. Ja jos lapsi syö muutenkin valikoivasti tai vähän, on syytä miettiä saako hän ruokavaliostaan kaiken tarvitsemansa. No, joo nyt menen vähän ohi aiheen, anteeksi ;)

Aavis: yksityisellä saa kyllä aika helposti lähetteen, kun ite maksat toimenpiteen :). Me päästiin putkituksiin vielä samana päivänä, kun lääkäri totes liimakorvan. Näitä ison kaupungin iloja.

Oletteko jo ihan kyllästyneet?

Pile AOS

Vierailija
35/45 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ähky annoksen tortilloja ja kaks pullaa vielä päälle kostoksi, kun mies oli illalla syönyt suklaajäätelökakun pois pakkasesta (josta olin haaveillut ja järkytyin syvästi, kun sitä ei enää ollutkaan!!!) Eli hyvin järkevää. Mutta ymmärrän siis Keilinin tunteita, kun suklaa oli kadonnut!!

Nea nukkuu ja mieskin painui päiväunille. Kun heräävät, lähdetään käymään Itiksessä. Onkohan siel kauhee ryysis... Eka pitäis ottaa Neasta kuvia sellasessa keiju-asussa joulukorttia varten. Traumat viime vuodelta, kun viime tipassa askartelin, leikkelin ja liimailin itse noin 30 joulukorttia Nea kantoliinassa. Ja takuulla tuli kalliimmaksi, kuin tänä vuonna, kun aion teettää ifillä... Aavikselle tsemppiä askarteluun! :) Eilen kyllä koin kauhun hetkiä, kun sitä kalenteria Nean kuvista yritin tilata. Meni kolme tuntia!! Kamala homma valkata miljoonan kuvan joukosta sopivat ja kun ne oli kansioiden alakansioissa HYVIn epäselkeästi ja sit tein vielä eka väärin ja huoh!!! Itkua tuhersin yhdessä vaiheessa, mut en luovuttanut ja nyt on isovanhemmille kalenterit tilauksessa. Tänään vielä kortit tilaukseen, ni oon tyytyväinen!

Me oltiin aamulla ulkoilemassa, uskomattoman kaunis ilma oli, aurinko ja lumiset puut. Harvinaista Hesassa. Jouluinen olo tuli ekaa kertaa, tai ainakin talvinen. Joulukoristeet on edelleen häkkivarastossa.

Keitin Nekulle vattukiisseliä, ei varmaan tykkää. No mulle kyl maistuu. Ihmeen hyvin nukkunut, kun ei oo mitään kuulunu vaunuista. Onkohan kunnossa..no nii piipaa-auto tuli ja herätti :( Pitää mennä!

Voimia, voimia sairasteleville, hus pois tulehdukset!!!!

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
36/45 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemisia ja jaksuja flunssan ja korvien kanssa painiville, sekä kaikille algeerisille!

Mummolasta palattu, vauvauinnin kautta. Mukavaa oli mutta väsyhän sitä reissaamisesta aina tulee. Sinille ostettiin nukenrattaat, työntelee innoissaan niitä.

Mimmu, olen unohtanut että milloinkas masukillasi oli la? Itselläni 3.3, minulla on siis vielä paljon aikaa.. Ja ylihän tämä masukki jokatapauksessa menee.

Sini ei anna kirjoitttaa..

Lila75

Vierailija
37/45 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ajauduttu siihen, että flunssainen Typy nostetaan aamuyöstä pinniksestä meidän sänkyyn.

Vaikutus: minä nukun hieman heikommin, mutta me nukutaan pidempään.

Tänään heräsin yhdeksältä, mutta en viitsinyt mukavasta lämmöstä könytä ylös vaan makoilin, kunnes varttia vaille kymmenen Typy alkoi heräillä. Voipi olla vaikeaa päästä tästä tottumuksesta taas eroon...mutta tunti pari enemmän unta on aikas suloista.

Ynis: mitenkäs rinsessat? Ovatko valmiita uuteen yökyläilyyn?

Matkalaukku on melkein valmis. Yritän oikeasti matkustaa kevyesti :-)

Ihanaa tavata hyvää ystävää pitkästä aikaa. Viimeksi ollaan nähty kesäkuussa pikaisesti. Isi ja anoppi hoitavat Typyä - yritän vaan olla ikävöimättä koko aikaa ja nauttia a-vapaastani...

Aavis: olet kyllä melkoinen tarmonpesä! Jaksamista sulle, älä vielä katkeroidu :-)

Pile: ei kyllästytty eikä pikku kirjoitusvirheitä huomaa kuin itse.

Mua rasittaa tämä vanha kone, koska kuten jossain toisessa taaperoperheessä (oliko Tiivii?) meiltäkin puuttuu kirjaimia ja välilyöntinäppäin. Typy-Täystuho ollut joskus asialla :-(

Katoan taas työhuoneeseen. Itse huone on ihan siisti, mutta kirjahylly täynnä roinaa. Kuulosti tutulta tuo Tomeran hyllykuvaus :-) Onhan siellä siis paljon kirjojakin, mutta reunoille kertynyt epämääräistä sälää.

Keilin & Typy

Vierailija
38/45 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan tulla keskellä remonttia kertomaan että meidän makuuhuoneesta tulee hieno! No, tapetit loppuivat vähän kesken, täytyy mennä heti huomenna käymään Värisilmässä josko niillä olisi vielä rullallinen varastossa tuota samaa erää. Jos ei niin sitten on ongelma. Nyt mies laittaa lattioita, ja kohta päästään kokoamaan vaatekaappeja.

Pojat olivat aamupäivällä ulkona ja saivat uusia kavereita, vastapäisestä talosta :-) Kyllä tämä alkaa kodilta tuntumaan, ja epätoivo hellittää kun jostain kohdasta on toiveita saada valmista.

Nyt ei kerkiä enempää, palaan ehkä huomenna.

T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
39/45 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä töissä kahteen. En ole juhlinut, mutta kovasti krapulainen olo on. Antsa on virkeä ja tomera..äitiä väsyttää...

Jatu: Meillä peliykkönen on tällä hetkellä Kimble, jota pelaamme koko perheen voimin. On aika halpa, joten jos ette vielä omista, suosittelen! Muita suosikkejamme: Afrikan Tähti (vaikka lapset eivät haluakaan palata Tangeriin tai Kairoon, vaikka Afrikantähden löytäisivätkin, vaan sahaavat ärsyttävästi ympäri lautaa, kunnes vanhemmat löytävät hevosenkengän ;)) ja ehdottomasti erilaiset muistipelit.

Keilin: samanlaisia suklaaongelmia on esiintynyt täälläkin. Himpura! Pakko piilotta kohta suklaat ;)

Ankkis: Kuulostaa ihanalta. Uuden kodin suunnitteleminen on varmasti ihanaa :)) (vaikka varmasti raskasta myöskin).

Tänään onkin sitten saunapäivä :))

Kivaa iltaa kaikille!

Saamuska

Vierailija
40/45 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha täynnä pizzaa, nam!

Viikonlopuksi asetetut tavoitteet melkein kasassa. Eli sain laitettua joulukrääsää paikalleen, en tosin aikonutkaan ihan kaikkea vielä laittaa. Kynttelikköjen kanssa kävi niin, että kumpikaan ei toimineet eli uudet piti käydä ostamassa sitten tänään. Vauvan vaatteet sain silitettyä myöskin, yli kaksi tuntia siinä sitten meni, mutta nyt on kaikki niin nätisti paikoillaan. Saa sitä vain ihmetellä, miten T:lle on mahtuneet kaikki ne 56 senttiset bodyt päälle... On ne niiiiiin pieniä.

Lila: Masuasukin LA on 1.1. Saapa nähdä meneekö yli, ninkuin teki T, jonka synnytys piti käynnistää viikkotilanteessa 41+6. Toivottavasti ei mee yli, toisaalta lapsesta ei varmaankaan oo kivaa, jos on syntynyt ihan joulukuun lopussa. Mutta onneksi ei itse tarvii päättää, milloin kaveri meinaa maailmaan tulla. Tulee sitten kun on valmis siihen.

Joulukortit on vielä kirjoittamatta, taitaa jäädäkin... mutta oon saanut kyllä tehtyä monta muuta asiaa, mitä en aikonut. Nyt alkaa muuten porakone päristä - ikuisuus projekti nimeltä taulujen paikoilleen laitto alkaa, kun mies on kotona.

Oi miksi viikonloput meneekin niin nopsasti?

Ja Sanna-Leena, kiva kun kerkiät aina kirjoittelemaan kuulumisia. Kaksosten äitinä oma aika on varmasti kortilla. Nostan hattua sinulle. Itse kovasti mietin, miten pärjään ja jaksan, kunhan tämä masuasukki syntyy. Ikäeroksi tulee noin 1v4kk.

Mutta sellaista. Palaillaan! Mimmu, masuasukki nyt rv 35 tasan sekä touhu-T (innokkaana porakoneen kynsissä...)