leikkaus ja plussanneet??
Heippa!
Oletteko plussanneet luomusti endometrioosi + myoomien poiston jälkeen? Kuinka pian?
Olin avoleikkauksessa keväällä, jossa poistettiin myoomia (4, joista isoin oli luumun kokoinen) ja ärhäkkä endometrioosikin saatiin poistettua.
Olen syönyt tauotta leikkauksesta asti Diane Nova pillereiä ja haaveissa olisi vihdoin yrittää raskautta.
Lääkäri varoitteli, ettei puolta vuotta pidempää kannata yrittää luomuraskautta. Käsittääkseni pahentaa vain tilannettani, kun pillerit eivät pidä myoomia ja endoa?? silloin kurissa...
Olisi kiva kuulla kokemuksia :).
Kommentit (2)
minua on leikattu endon takia kolme kertaa, kaksi skopiaa ja viimeisin tomia. Ensimmäisen leikkauksen jälkeen yritimme luomuna 6kk, mutta ei tärpännyt. Valitettavasti ei tärpännyt toisesta leikkauksesta ja hoidoista huolimatta muutamaan vuoteen, mutta pian viimeisen avoleikkauksen jälkeen tehty ivf (meidän toinen) tuotti plussan.
Valitettavasti minunkaan vastaus ei varmaankaan ollut ihan sellainen kuin toivoit, mutta kannattaa pitää mielessä, että moni endolainen on kuitenkin raskautunut ihan ilman hoitoja.
Tsemppiä ja plussaonnea!
Minäkin olen samassa jamassa ollut. Myoomat + endo leikattu labaroskopisesti keväällä 2006. Sitä ennen ja sen jälkeen raskautta yritetty, mutta turhaan. Puolen vuoden clomifenkuurit eivät tuottaneet tulosta ja nyt ensimmäinen ivf-hoito käynnissä. Lääkärit totesivat, että aloitetaan nyt suoraan ivf:t, kun aiemmat konstit eivät minuun tehonneet. Taitaa tuo endo (vaikka se saatiinkin poistettua) kuitenkin vaikuttaa tuolla taka-alalla tähän niin raskaaseen lapsettomuuteen:(
Nyt kuitenkin positiivisesti eteenpäin. Sitä samaa toivon myös sinulle/teille. Älä jää kuitenkaan liian kauaksi aikaa odottelemaan, että jos se nyt kuitenkin... Toivottavasti teillä tie ei ole näin kivikkoinen kuin meillä. Kaikkea hyvää!