Työttömyyskassasta alle 500e!
Olin heinäkuun työttömänä ilman omaa syytä.Palkka mulla n.1000-1500 riippuen keikkojen määrästä.Laskennallinen palkka n.1400e..Kassa vähentää jonkin etuudenm,n500e,ilmeisesti lapsilisän,saan vain 460e! Eikö kelan peruspäivärahakin ole isompi?Ja miksi vähennetään tuo 500e??
Kommentit (15)
sit on omavastuuaika jolloin ei saa mitään....
Tuosta 500 eurosta en tiedä mitään
ja mistä lie repäisseet tuon kotihoidontuen
olivat siis työtulon vähentäneet ja kotihoidontuen 484e
Saatko kotihoidon tukea? Se nimittäin vähennetään, sekä ainakin omassa työttömyyskassassani on 7 päivän "omavastuuaika", eli ensimmäisiltä 7 päivältä kassa ei maksa päivärahaa.
Mutta asiasi selviää varmaan parhaiten kysymällä kassasta.
Ei ne kyllä 520e 3 lapsesta ole,saan siis sen minimin..
Sulla vaan on niin surkea kuukausipalkka että ei se korvaus tuon suurempi voisi ollakaan..
Vähentävä työtulo 62.01 e
Vähentävät etuudet 520.73 e
Etuudet yhteensä 484.40 e
Työtulot yhteensä 115.36 e
Perustepalkka 1402.43 e
Päiväraha 28.72 e
Lasten lukumäärä 3
Täysipäiväraha 56.18 e
Eli yhdeltä työpäivältä tuo 62,01e..mutta mikä tuo "vähentävät etuudet" 520,73e on?
en siis saa kh-tukea.vain lapsilisän,elatustuen ja asumistuen.
Seuraavat sosiaalietuudet vähentävät päivärahan määrää:
toisen valtion lainsäädännön mukainen työkyvyttömyyseläke
kotihoidon tuki (hoitoraha/hoitolisä)
liikennevakuutuslain mukainen ansionmenetyskorvaus ja työkyvyttömyyseläke (ei täysi työkyvyttömyys)
luopumiseläke
osa-aikaeläke
osatyökyvyttömyyseläke
sotilasvammalain mukainen päiväraha
tapaturmavakuutuslain mukainen päiväraha ja tapaturmaeläke
tapaturmavakuutuslain mukaisen elinkoron täydennyskorkoa vastaava osa
TEL 11 §:n mukainen rekisteröity lisäeläke
työnantajan rahoittama rekisteröimätön lisäeläke
KEL:n 22 §:n 2 momentin mukainen työkyvyttömyyseläke
saa ainakin n.puolet enemmän palkkana rahaa.ap.
Lomaraha. Se on varmaan laskettu niin, että sen lomarahan pitää riittää sen verran pidemmälle.. En ihan tarkkaan osaa sanoa, mut noin jotenkin.
koska olen keikkatyössä.Enkä ollut heinäkuussa virallisesti lomalla,työtä vaan ei ollut.Laitoin kassaan viestiä.
Oletko sinä itse tullut epähuomiossa ilmoittaneeksi jonkun epäselvän etuuden?
Kysy ihmeessä kassalta, kai ne vastaavat sähköpostiinkin jos puhelinaikaa ei ole kuin tiistaisin klo 9-10.
Ei se ole lomaraha, elatusmaksu, ei omaishoitotuki, ei lapsilisä eikä mikään muu sen tapainen.
kyseessä olikin lastenhoidontuki,jonka olivat vähentäneet,vaikken ole saanut kotihoidontukea yli puoleen vuoteen.Ilmoittauduin työkkärissäkin vasta sitten kun olin saanut lapselle päiväkotipaikan.