Käytiin aina 'horsessa' Tampereella nuorina :)
Siis 20v sitten :D
Tän päivän baareista en tiä mitään. Näin se vanhuus tulee.
Kommentit (123)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 22:20"]
Hah, mun vanhemmat kuulemma tapasivat Emmanuellissa. Huh kun olen nuori :D
[/quote]
Joka alunperin oli nimeltää Black Emmanuelle. Minä kävin jo Kustaa kolmosessa, jonka niminen se oli ennen Black Emmanuellea. Kustaa kolmonen oli 80 luvun alussa Tampereen ykkös k18-disko Myssyn ohella, joka oli Kalevassa.
Muita 80-luvun alun diskoja oli Tunneli, Cabareen alakerta (myöhemmin Crazy Horse,Cotton Club jne), Pirkanhovi, Kultainen Ilves (nykyään Golden Rax) ja Tammerkosken yläkerta, eli Kyöpeli (myöhemmin molemmat kerrokset Manhattan Club, Honkkari jne).
Yökerhoja oli 80-luvulla Tampereella kaksi ja niillä siis erilliset yökerholuvat, joilla ne sai olla tunnin myöhempään auki kuin muut, eli kolmeen. Siihen aikaan oli tarkkaan määritelty, kuinka monta yökerhoa sai kaupungissa olla ja siis Tampereella tuo määrä oli kaksi.
Ruusiksen yökerho Joselin oli toinen ja Tammerin yökerho toinen. Tammerin yökerho menetti yökerholupansa Ilvekselle joka valmistui 1985. Tammerin yökerhosta tuli Grandi, joka oli 90-luvun alussa varsin suosittu paikka.
[/quote]
Just näin:D
Minä myös olen käynyt Kustaa III:ssa ja Cabareessa :D
Ja Myssyssä. Ja Ruusiksella.
Usein noita ennen käytii Tavastiassa pizzalla.
Aloitin kyllä jo Näsinneulassa, muistaakos kukaan muu aikaa, kun Näsinneulassa oli tosi suosittu disko?
Ah - Bat Club, muistoja, muistoja :)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 22:20"]
Hah, mun vanhemmat kuulemma tapasivat Emmanuellissa. Huh kun olen nuori :D
[/quote]
Joka alunperin oli nimeltää Black Emmanuelle. Minä kävin jo Kustaa kolmosessa, jonka niminen se oli ennen Black Emmanuellea. Kustaa kolmonen oli 80 luvun alussa Tampereen ykkös k18-disko Myssyn ohella, joka oli Kalevassa.
Muita 80-luvun alun diskoja oli Tunneli, Cabareen alakerta (myöhemmin Crazy Horse,Cotton Club jne), Pirkanhovi, Kultainen Ilves (nykyään Golden Rax) ja Tammerkosken yläkerta, eli Kyöpeli (myöhemmin molemmat kerrokset Manhattan Club, Honkkari jne).
Yökerhoja oli 80-luvulla Tampereella kaksi ja niillä siis erilliset yökerholuvat, joilla ne sai olla tunnin myöhempään auki kuin muut, eli kolmeen. Siihen aikaan oli tarkkaan määritelty, kuinka monta yökerhoa sai kaupungissa olla ja siis Tampereella tuo määrä oli kaksi.
Ruusiksen yökerho Joselin oli toinen ja Tammerin yökerho toinen. Tammerin yökerho menetti yökerholupansa Ilvekselle joka valmistui 1985. Tammerin yökerhosta tuli Grandi, joka oli 90-luvun alussa varsin suosittu paikka.
[/quote]
Just näin:D
Minä myös olen käynyt Kustaa III:ssa ja Cabareessa :D
Ja Myssyssä. Ja Ruusiksella.
Usein noita ennen käytii Tavastiassa pizzalla.
Aloitin kyllä jo Näsinneulassa, muistaakos kukaan muu aikaa, kun Näsinneulassa oli tosi suosittu disko?
[/quote]
Näsinneulassa disko wooot????
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:46"]
Nuorisoa! Mun nuoruudessani Horse oli Cotton, Nighttrain Manhattan ja Senssi Black Emmanuel
[/quote]
Muistan nämä hyvin! Nyt 46-v
[/quote]
Aah, nuoruus! Mä kävin kyllä useimmiten Doriksessa ja Sputnikissa.
T. 42v
Showroomin japanilaisen (Maruseki) kohdilla oli Diva/Kiva, aiemmin 90-luvun puolivälissä X-ray. Tosin oliko se limudisko? Yläasteella monet kehuivat käyvänsä siellä, mä en edes uskaltanut yrittää sisään.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 22:20"] Hah, mun vanhemmat kuulemma tapasivat Emmanuellissa. Huh kun olen nuori :D [/quote] Joka alunperin oli nimeltää Black Emmanuelle. Minä kävin jo Kustaa kolmosessa, jonka niminen se oli ennen Black Emmanuellea. Kustaa kolmonen oli 80 luvun alussa Tampereen ykkös k18-disko Myssyn ohella, joka oli Kalevassa. Muita 80-luvun alun diskoja oli Tunneli, Cabareen alakerta (myöhemmin Crazy Horse,Cotton Club jne), Pirkanhovi, Kultainen Ilves (nykyään Golden Rax) ja Tammerkosken yläkerta, eli Kyöpeli (myöhemmin molemmat kerrokset Manhattan Club, Honkkari jne). Yökerhoja oli 80-luvulla Tampereella kaksi ja niillä siis erilliset yökerholuvat, joilla ne sai olla tunnin myöhempään auki kuin muut, eli kolmeen. Siihen aikaan oli tarkkaan määritelty, kuinka monta yökerhoa sai kaupungissa olla ja siis Tampereella tuo määrä oli kaksi. Ruusiksen yökerho Joselin oli toinen ja Tammerin yökerho toinen. Tammerin yökerho menetti yökerholupansa Ilvekselle joka valmistui 1985. Tammerin yökerhosta tuli Grandi, joka oli 90-luvun alussa varsin suosittu paikka. [/quote] Just näin:D Minä myös olen käynyt Kustaa III:ssa ja Cabareessa :D Ja Myssyssä. Ja Ruusiksella. Usein noita ennen käytii Tavastiassa pizzalla. Aloitin kyllä jo Näsinneulassa, muistaakos kukaan muu aikaa, kun Näsinneulassa oli tosi suosittu disko?
[/quote]
Minun vanhempani tapasivat neulan diskossa.
Oi, muistan noi kaikki ja kaikissa kävin. Paitsi noissa 89-luvun alun. Manhattanilla ym. 90-luvun alun paikoissa kävin alaikäisenä ja muissa sitten luvan kanssa. Hurjaa aikaa joku 91-96.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:52"]Missä tuo Senssi oli? Sellainenhan oli pystyssä vielä jokin aikaa sitten (taas?). Tilalle tuli muutama kuukausi sitten jokin kuntosali.
[/quote]
Vanha senssi oli siinä uimahallin vieressä.
Mä en käynyt Nitetrainissa vaan edeltäjässään Honky Tonk Cafesda :) Sekä Senssillä. Mutta parhaat muistot Horsesta! Tulin opiskelemaan Tampereelle vuonna-94.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:54"]L a garage ... muistaako joku? Mikä teinipaikka :) se olikaan. Oi ihana nuoruus..
[/quote]
Kävin garagessa 18-vuotiaana vuosina 94-95.
Siis eikö Casablanca ollut siinä nykyisen Bricksin ja Yliopiston apteekin tienoilla Hämeenkadulla? Paikka, jossa Raisa Räisänen kävi katoamisiltanaan vuonna 1999?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:54"]
L a garage ... muistaako joku? Mikä teinipaikka :) se olikaan. Oi ihana nuoruus..
[/quote]
Muistan paikan, itse en tosin siellä koskaan käynyt. Lukioikäisenä about puoli luokkaa roikkui siellä viikonloput ja muutenkin se oli tosi suosittu paikka. Luokkakaveri voitti sieltä jostain kilpailusta sellaisen kalliin harvinaisuuden kuin Nokian kännykkä :D Jossain kohtaa Garage meni remppaan ja kun se taas aukaistiin, teinit olivat jo siirtyneet jonnekin muualle ja paikka lopetettiin jossain kohtaa.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:14"]
Kertokaa missä nää oli/nykyään mitä on tilalla? Kiinnostaa näin tamperelaisena :D
[/quote]
L A Garage oli siinä Puutarhakadun ja Näsilinnankadun kulmassa myöhemmin oli Onnela.
Voitteko kokeneemmat listata Tampereen baarihistoriaa lokaation mukaan, uusimmasta vanhimpaan:
-Fat Lady, Love Hotel, Nitetrain ...
-Tivoli, Onnela, ....?? ... Pulse, L.A Garage, ... ??
-
jne
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:14"]
Kertokaa missä nää oli/nykyään mitä on tilalla? Kiinnostaa näin tamperelaisena :D
[/quote]
L A Garage oli siinä Puutarhakadun ja Näsilinnankadun kulmassa jossa myöhemmin oli Onnela.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:46"]
Nuorisoa! Mun nuoruudessani Horse oli Cotton, Nighttrain Manhattan ja Senssi Black Emmanuel
[/quote]
Näitä minäkin muistan, mutta tuo Horse/Cotton ei sano mitään. Opiskelin 87-92 Tampereella.
Bugatissa roikuttiin, Doriksessa kans, sitten siinä Punjab Kebabin vieressä Laukontorin lähillä oli joku hyvä mesta. Tietenkin siinä Hotelli Rastin alakerrassa vedettiin pohjat.
Senssi oli muutenkin Stockmannin lähellä aikoinaan ja muutti sitten sinne kirjaston taakse.
Railakasta aikaa ja pää oli usein kipeä :)
ilves oli meidän suosikki ja nyt koti!
Missä käytte nelikymppiset Tampereella nykyisin?