Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisyasioissa viisaammat, auttakaa!

Vierailija
08.08.2012 |

Olen 19-vuotias nuori nainen ja syönyt e-pillereitä (Diano nova) yhteensä noin 4-5 vuotta. Pidin juuri puolen vuoden tauon pillereissä ja sitten aloitin pillerit uudelleen. Ensimmäinen pillerilaatta lähenee nyt loppuaan. Epäsäännöllisen työni vuoksi (tiedän, huono tekosyy unohtaa pilleri!) olen syönyt pillereitä "myöhässä" eli joskus ottanut 2 tablettia samaan aikaan. Näin on käynyt nyt viimeisten kolmen päivän aikana, eli olen ottanut 2 pilleriä samaan aikaan. Eilen illalla otin e-pillerin normaalisti, eli yhden kuten kuuluukin. Viime yönä hurmiossa ehkäisy unohtui. Minulla olisi vielä 3 e-pilleriä jäljellä ja sitten olisi taukoviikon aika. Kannattaako nyt jälkiehkäisypillerin otto, kun olen syönyt e-pillereitä niin epäsäännöllisesti?

Mainittakoon vielä, että kuukautiskiertoni meni ilmeisesti pillereiden aloittamisesta sekaisin ja kun söin pillereitä, tuli minulle kuukautiset e-pillerilaatan 3 viikon aikana... Eli ne loppuivat vasta hetki sitten. Vai meniköhän kiertoni vaan sekaisin, kun olen unohdellut pillereitä, mutta kuitenkin aina ottanut pillerin seuraavana päivänä toisen pillerin kanssa?

Asiassa vähääkään viisaammat auttakaa pliis...

Kiitos kaikille vastaajille!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis otin eilisenkin eli tiistai-päivän pillerin vasta aamulla, seksin jälkeen...

Vierailija
2/3 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida jälkiehkäisystä välttämättä olla apua, koska sehän ei montaa päivää "vahingon" jälken ehkäise eli jos on joidenkin noista aiempien unohdusten aikana päässyt munasolu irtoamaan niin ei auta mitään jälkiehkäisy. Kovin todennäköistä se ei ole että olisi niin käynyt ja että olisit raskaana.

Ja tuo että ekan kierron aikana pillereillä tulee vuotoa ei ole merkki "sekaisin menneestä kuukautiskierrosta" vaan ihan normaali kehon tottumisoire joka tulee erittäin monille kun aloittaa pillerit tai vaihtaa merkkiä erilaisilla hormonitasoilla oleviin. SIllä ei myöskään ole mitään tekemistä pillerien unohtamistesi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi harkita hormonikierukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi