Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyskipu on luonnollista, hammassärky ei

Vierailija
08.08.2012 |

Mua niin korpee tyhmät ihmiset. Jotka vakavissaan väittävät, että koska synnytytskipu on luonnollista kipu sitä pitää kaikkien kestää.

Hammassärky on näiden ihmisten mielestä sairaus ja näin ollen voi ottaa kivunlievitystä.

Hammassärkyhän on nimenomaan luonnollista. Yhtä luonnollista kuin kuukautiskivut, syöpä, päänsärky, selkäsäryt. Koska ihmisen kuluminen on luonnollista. On normaalia, että hampaat kuluvat ja tulee kipuja. Ihminen vanhenee ja paikat särkyvät, tulee sairauksia. Se on vain luonnollista.

Ihminen on vain keksinyt tapoja hillitä vanhenemista ja sen mukanaan tuomia sairauksia, kulumia. Säryt voidaan lääkitä ja osin sairaudet parantaa. Mutta luonnollisia ne ovat. Ihminen tässä toimii luontoa vastaan.

Joten voisitteko please lakata vetoamasta tähän argumenttiin synnytyskivun lievityksessä. Synnytyskipu on yhtä luonnollinen kuin hammassärky ja molempiin pitää niin halutessaan saada lievitystä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaushan ei ole sairaus.

Vierailija
2/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyskipu taas että kaikki on OK! =DDD

Kyllä sellainen että huudetaan epiduuralia jo ovella on idioottimaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nekään ole sairauksia. Me kaikki vanhenemme ja ihmiskropan vakuutus menee umpeen. Vanheneminen ja sen mukanaan tulemat krempat ovat LUNNOLLISIA. Vai väitätkö muuta.

Sä et ymmärrä, että kipu on kipua johtuupa se mistä hyvänsä.

Tämä argumentti, että "raskaus ei ole sairaus" on banaaleista banaalein. Ikivanha, jota jurpot toistavat ajattelematta asiaa. Raskaus ei todellakaan ole sairaus, mutta ei se sitä kipua poista.

Arvaan, että olet niitä ihmisiä, jotka sanovat että tunteen vastakohta on älykkyys. No, tässä uutisia: tunteen vastakohta on tunteettomuus, älyn vastakohta älyttömyys.

Ajattelu on sallittu.

Vierailija
4/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti useimmat joilla niitä on, lääkitsevät itseään kipulääkkeillä niitä vastaan.

Uskon myös että ne jotka kovimmin puhuvat "luomusynnytyksen" puolesta, ovat joko synnyttämättömiä tai sitten niitä onnekkaita joilla synnytys ei ole kovin sattunut.

Itse olen synnyttänyt neljä kertaa. Kolme kertaa kivut olivat sietämättömiä, ja sainkin lopulta epiduraalin niihin (mikä mm. edisti avautumista kun pystyi vähän rentoutumaan). Neljännellä kerralla kivut jostain syystä eivät olleet ollenkaan niin kovia kuin edellisillä kerroilla ja synnytinkin lopulta täysin luomuna, hiukan vahingossa tosin koska avautuminen tapahtui lopulta niin nopeasti.

Vierailija
5/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyskipu taas että kaikki on OK! =DDD

Kyllä sellainen että huudetaan epiduuralia jo ovella on idioottimaista.

samoilla periaatteilla. Otetaan esimerkki.

a) Lumihankeen on nukahtanut 18-vuotias. Saanut aivotärähdyksen kun kuusen oksalta putosi jäätä päähän. Autat, koska kyseessä on onnettomuus.

b) Lumihankeen on nukahtanut 18-vuotias. Ottanut huumeita liikaa. Et auta, koska itseaiheutettu.

Sä et nyt tajua, että sillä ei ole mitään väliä onko kipu sairauden seuraus vai johtuu jostain muusta.

Tyhmää argumentoida sillä, että synnytys ei ole sairaus. Mistä muuten kuulit? Taisi kertoa joku terkkaritäti. On selittänyt jo samaa juttua viimeiset 50 vuotta.

Vierailija
6/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja siksi tietenkin koko maailma syyllistää niitä naisia, jotka kipuihinsa lievitystä haluavat. Tosinainen kestää kyllä parin vuorokauden kivut, alapään repeämisen ja verensiirron ilman mitään lievitystä kipuunsa.

Hammassärystä kärsivät myös miehet ja hyvänen aika, eihän silloin tietenkään kivusta tarvitse kärsiä.....

Vierailija
7/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa paljon punatukkia ja tutkimusten mukaan tarvitsevat enemmän lievitystä.

Kivun kestäminen ja tunteminen on yksilöllistä. Musta on älytöntä syyllistää toisia siitä jos eivät halua tuntea kipua.

Harvoin päänsärkykään kertoo aivokasvaimesta. Aika moni siihenkin ottaa buranaa.

Vierailija
8/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi ei toi naapurin Penakaan pahoittanut mieltään, kun sanoin että se on läski. Et säkään saa siitä mieltäsi pahoittaa. Tai ei toi naapurin Lissukaan pahoittanut mieltään, kun sanoin että se pukeutuu tosi surkeesti. Et säkään voi pahoittaa sun mieltä.

Ihmiset ovat yksilöitä. Myös synnyttävät äidit.

Vierailija
9/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon miettiny että millä logiikalla nää naiset aina vetää tän argumentin esiin.

Nämä ihmiset kuuloStaa ihan joltain pikkutytöiltä.

Vierailija
10/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kestävät synnytyskipua hyvin, ehkäpä muutama hikipisara otsallaan pinnistelevät, mutta pärjäävät ilman epiduraalia, koska kipu ei ole sietämätöntä. Toisilla supistuskivut ovat niin kovia, että taju meinaa lähteä, he ehkä oksentavat kun sattuu niin paljon jne. Ihan turha siinä on em. äidin sitten jeesustella, että ei tarvinnut epiduraalia. Minä olen synnyttänyt ensimmäisen lapsen epiduraalin avulla ja kyllä synnytys oli paljon siedettävämpi kuin toinen synnytys, joka meni luomuna. Olin välillä jo aivan sekaisin kivusta, enkä pystynyt kuin huutamaan ja yritin säilyttää tajuntani.

Vierailija
11/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon miettiny että millä logiikalla nää naiset aina vetää tän argumentin esiin.

Nämä ihmiset kuuloStaa ihan joltain pikkutytöiltä.

"Raskaus ei ole sairaus", "On lottovoitto syntyä Suomeen" jne. ajattelematta asiaa sen enempää. Tai edes ajatuskuviota väittämän takana.

Synnytys ei ole sairaus, mutta siitä huolimatta sattuu. Jokaisella on tänä päivänä oltava oikeus haluamaansa kivunlievitykseen. Ja jos joku toinen ei lievitystä halua, niin ei se automaattisesti tarkoita etteikö joku muu voisi sitä saada.

Vierailija
12/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nää "synnytys ei ole sairaus"-hokijat eivät ole edes kokeneet mitään pahoja synnytyskipuja. Jos ihminen on kokenut tunteja sellasta kipua joka on vienyt välillä tajun mennessään, niin ei kyllä puhu synnytyksestä noin neutraalisti! Ihminen ymmärtää asioita vasta sitten kun on jotain omaa kokemuspohjaa.

todellisuudessa siis nämä "tosimimmit

Vierailija
13/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis todellisuudessa nämä "tosimimmit" ovat päässeetkin aika helpolla

Vierailija
14/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, että esimerkiksi ihmisiä jotka sanovat että kansalla pitää olla vaaleat hiukset ja siniset silmät pidetään vähän vinksahtaneina.

Sen sijaan pidetään ihan hyväksyttävänä, että ammattihimiset ja ei ammatti-ihmiset kertovat minkälaista kipua toisten pitää sietää. Aikamoista totalitarismia.

Vierailija
15/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sitä kätilöketjua. se sano, että jos naiset on noin tyhmiä, niin kyllä ovat ansainneeetkin kipunsa. Viittasi lähinnä siihen, että jotkut naiset ei jostain syystä halua ajaa itsellensä oikeuksia vaan kärsivät kipunsa koska se on "luonnollista". että näin

Vierailija
16/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sitä kätilöketjua. se sano, että jos naiset on noin tyhmiä, niin kyllä ovat ansainneeetkin kipunsa. Viittasi lähinnä siihen, että jotkut naiset ei jostain syystä halua ajaa itsellensä oikeuksia vaan kärsivät kipunsa koska se on "luonnollista". että näin

Mun mies olisi halunnut, että en olisi mennyt suunniteltuun sektioon. Sen eka vaimokin pyöräytti luomusti. Tosin seksi oli sitten pitkän aikaa seis ja avioliitto loppui ennen kuin tenava oli vuoden.

Mun kroppa, mun päätös. Sanoin, että jos voi mun puolestaa hoitaa synnytyksen niin sopii ihan mikä tapa vain. Olen avoin kaikelle. Ei sitten onnistunutkaan. Joten sektio oli ja hyvin meni. Toisen sektion kohdalla ei enää edes ehdotellut.

Vierailija
17/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies olisi halunnut, että en olisi mennyt suunniteltuun sektioon. Sen eka vaimokin pyöräytti luomusti. Tosin seksi oli sitten pitkän aikaa seis ja avioliitto loppui ennen kuin tenava oli vuoden.

Mun kroppa, mun päätös. Sanoin, että jos voi mun puolestaa hoitaa synnytyksen niin sopii ihan mikä tapa vain. Olen avoin kaikelle. Ei sitten onnistunutkaan. Joten sektio oli ja hyvin meni. Toisen sektion kohdalla ei enää edes ehdotellut.

misk sun miehelle oli niin tärkeetä se luomusynnytys??

Vierailija
18/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ei, mutta minun kolmesta raskaudestani yksi oli 9 kuukautta kestänyt tila, joka oli kaukana terveestä. Raskaus aiheutti/myötävaikutti minulle reuman, ahdistuksen, masennuksen ja pysyvät suonikohjut. Lisäksi oli ennenaikaisia supistuksia ja vuotoja, vuodelepopakkoa, ihottumaa, toistuvaa hiivaa, toistuvia poskiontelotulehduksia, toistuvaa huuliherpestä, toistuvaa suunympärysihottumaa, selkäkipua, päänsärkyä, jalkakipuja, turvotusta ja peräpukamia.

Sinänsä minulle on aivan sama, jos joku juoksee maratonin viimeisillään raskaana, mutta jonkinlainen avarakatseisuuskoulutus olisi joillekin paikallaan. :)

Vierailija
19/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

misk sun miehelle oli niin tärkeetä se luomusynnytys??

entisen vaimon vaikutus taisi olla vielä aika suuri. Teesejä olivat mm.:

- lapsi saa hyviä bakteereja synnyttyskanavasta

- synnytyskokemus estää myöhempiä traumoja, siis lapsen

- etteivät kemikaalit pääse vaikuttamaan lapseen

- synnytys on LUONNOLLINEN tapahtuma, sitä ei pitäisi altistaa lääketieteelle

Mun mies oli meidän tavatessa kasvissyöjä ja harrasti kaikenlaisia itämaisia juttuja. Nykyään menee ihan hyvin myös liharuuat urheiluakin katsoo joskus telkkarista.

Niin ja ikävä kyllä meidän tapauksessa kävi niin, että luomusynnytyksen saanut lapsi on vaikeasti allerginen. Meidän sektiolapset on toistaiseksi ok. Tiedän, että ollaan onnekkaita.

Vierailija
20/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi sisko siis. Hänellä oli kaksi väittämää: synnytys ei ole sairaus ja sektio on massiivinen leikkaus. Olisi ollut kyllä kiva, jos olisi tukenut. Hän synnyttänyt jo pari kertaa ennen kuin minä ryhdyin toimeen. Suuttui, kun en muuttanut päätöstä sektiosta. Edelleen naljailee, että toiset eivät tiedä synnytyksestä mitään ja kertoo ällöjä synnytysjuttuja. Tapa päteä, näin olen ajatellut.