Uusi parisuhde
Miehellä takana pitkä parisuhde ja lopullinen ero vuosi sitten. Exän kanssa lähes päivittäin tekemisissä erinäisistä syistä. Nyt minusta alkanut tuntua, että mies vaihtoi vain naista ja olettaa minun tietävän & osaavan kaiken mistä pitää tai haluaa tehdä. Ja kun näin ei ole, niin eräänlainen riitahan siitä syntyy. Onko mitään tehtävissä suhteen pelastamiksi? Vai onko mies vielä niin kiinni exässään, että parempi vain luovuttaa ja edetä omassa elämässä.
Kommentit (25)
Ei kuulu eron jälkeen olla exän kanssa tekemisissä Itse olen eronnut 20 vuoden suhteesta. Exän kanssa en ollut juurikaan missään tekemisissä, vaikka lapset oli alaikäiset ja oli vielä yhteinen talo. En halunnut olla. Jostain syystä sinun exäsi haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu eron jälkeen olla exän kanssa tekemisissä Itse olen eronnut 20 vuoden suhteesta. Exän kanssa en ollut juurikaan missään tekemisissä, vaikka lapset oli alaikäiset ja oli vielä yhteinen talo. En halunnut olla. Jostain syystä sinun exäsi haluaa.
Siis sinun miesystäväsi.
Niin mies vain vaihtoi naista. Mitä sinä sitten luulit?
Miten saada mies ymmärtämään asia, että en ole ajatustenlukija enkä voi tietää mitä hän halua, jollei kerro?
Sitten kun näistä asioista tulee riita on se aina minun vika tietysti, vaikka kyseessä on selkeästi exälle opetettu toimintatapa/malli.
Onko tällaisella suhteella mitään toivoa?
Uudet parisuhteet ja niiden aloittamiset on tosi rankkoja. Minä olen mielummin yksin kun en enää jaksa huomioida exiä ja lapsia. Minä olen aina uutena kumppanina se jonka täytyy ymmärtää ja joustaa.
Mistä syistä exä on yhteyksissä? Älä suostu jalkavaimoksi. Tutustu solo dating elämäntapaan. Siinä rohkaistaan tutustumaan omaan minään ja vasta sen jälkeen harkitsemaan deittailua. Ikinä ei pidä mennä suhteeseen joka tuottaa ahdistusta.
Ainoa neuvo jonka voi turvallisesti antaa kelle tahansa on, että kuuntele sydämesi ääntä. Se on lojaalein sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa neuvo jonka voi turvallisesti antaa kelle tahansa on, että kuuntele sydämesi ääntä. Se on lojaalein sinulle.
Samaa mieltä kyllä edellä mainitun kanssa eli että ei pidä mennä suhteisiin jotka aiheuttavat ahdistusta.
Sydän sanoo, että jää. Järki sanoo, että lähde. Mitä tässä nyt tekisi?
En osaa veikata kumman valitset 🐣
Onko tosiaan ainutkertaista tällainen? Tuntuu nin käsittämättömältä koko tilanne. Yksi suuri ongelma on, ettei ex tiedä suhteestamme ja nyt se tulee joko miehen tai minun kertomana ilmi. Exälle asian ilmitulo on todennäköisesti ainakin jonkinlainen shokki.
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan ainutkertaista tällainen? Tuntuu nin käsittämättömältä koko tilanne. Yksi suuri ongelma on, ettei ex tiedä suhteestamme ja nyt se tulee joko miehen tai minun kertomana ilmi. Exälle asian ilmitulo on todennäköisesti ainakin jonkinlainen shokki.
... siis exä ei tiedä? kuinka kauan oot ollu tän miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi aikuinen ihminen trollata
"Nyt minusta alkanut tuntua, että mies vaihtoi vain naista"
Voin vahvistaa epäilyksesi. Olet aivan oikeassa, mies vaihtoi naista. Exästä sinuun.
Ollaan tässä tapailtu jo tovi. Nyt asia tulisi exälle ilmi ja se ilmeisesti on saanut käytöksen muuttumaan. Exälle asia tulee joka tapauksessa olemaan shokki, ja jos mies ei tapailustamme kerro, ajattelin itse kertoa hänelle. Yhteydenpito exän kanssa tapahtuu lähes päivittäin ja siihen on omat syynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi aikuinen ihminen trollata
Mitä trollausta tässä on? Ex ei tiedä ja shokki tulee olemaan hänelle. Tai ainakin suuri yllätys. Jos mies ei hänelle kerro, kerron itse.
Jos mies olisi tilanteen käsitellyt ja yli erostaan niin mitään tälläistä säätämistä ei olisi eikä exästä tarvisi välittää.
Aina ne entiset parisuhteet ja panot vaikuttaa siellä taustalla, vaikka ihmiset muuta tahtovat selittää. Ei ole sinun tehtäväsi toimia terapeuttina tai laastarina.
Kokemuksia?