Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesetkö sukat ja pikkarit kerralla

Vierailija
24.01.2015 |

Pesetkö esim. Poikien koulusukkia ja pikkareita samassa koneellisessa ja missä asteessa.

Kommentit (291)

Vierailija
241/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti. Tiedättekö miksi alusvaatteet ja sukat on halpoja? KOSKA NE ON KERTAKÄYTTÖ KAMAA!!!! Ei niitä kuulu pestä ollenkaan vaan käytön jälkeen heitetään pois. AV-mammat, olette helvetin oksettavia KAIKKI.

Vierailija
242/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ihan kaikkea uskoko, mitä joku tässä ketjussa kirjoittaa ihan vain saadakseen kauhistelua aikaan!  Moni kirjoittaa toki asiaakin. 

Meillä pestään kaikki sukat ja alusvaatteet 60 asteessa, vaikka monissa onkin merkitty 40 pesulämpötilaksi.  Hyvin ne vaatteet kestävät ja jos eivät kestä, niin joutavat roskiin.   Pesen samassa koneessa myös pyjamat ja yöpaidat. Tummat ja vaaleat tietenkin erikseen.    Miehen kauluspaidat pesen 40:ssä ja siinä samassa menevät omat rintsikkani.  Lakanat ja pyyhkeet yleensä 60:ssa; toisinaan 75:ssa.   Ulkoiluvaatteet, jotka ovat pääasissa keinokuitua, on pestävä 40:ssä, ainakin uudempina. Sitten, kun siirtyvät pihatyövaatteiksi, pesen välillä 60:ssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaatteet 40 asteessa lakanat ja pyyhkeet 60

Vierailija
244/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:45"]Onko kaikilla jotain puuvillaseksipöksyjä, kun pesevät 60 asteessa?! [/quote] Tätä myös ihmettelen. Näen vaatekaupassa jatkuvasti ihmisiä, jotka ostavat muuta materiaalia olevia pöksyjä. Miten he ne pesevät? Kaikki av;lla käyttää jotain cotton extramaxi mammapöksyjä

[/quote]

Newsflash: Ne muutkin materiaalit kestävät kyllä 60 asteen pesun. Terveisin 60 asteen pesuja harrastava pitsipöksy.
[/quote]
Pitää ruveta testaamaan vaikka vähän kerrallaan. Luulin olevani sähköntuhlaaja, kun pesin pelkästään treenivaatteet aina liikunnan jälkeen. Noh, jatkossa pesen ilmeisesti muutamia pikkuhousuja kerrallaan :D

Vierailija
245/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:02"]

Elänkö oikeasti näin vainoharhaisten ja luontoa turhaan kuormittavien bakteerikammoisten keskuudessa!? 0_0

[/quote]

Mitä luontoa kuormittavaa tässä ketjussa on? Mulla ainakin on niin paljon sukkia ja pikkareita, että niistä tulee vähintäänkin puoli koneellista. Jos tarkoitat pesua 60 asteessa, niin sori, mutta ei sekään kovin ekologista ole, että vaatteet alkaa haista ja ne joutuu heittämään roskiin. Minä haluan pyykkini olevan puhdasta, se on vaatteiden kunnon kannaltakin parempi.
[/quote]

Vaihdan sukat päivittäin, viikossa siis 7 paria sukkia. Tästä ei vielä tule puolta koneellista. Ehkä jos vaatteita pesee useammin, haju ei ehdi pinttyä niihin? Kokeile.

Vierailija
246/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:02"]

Elänkö oikeasti näin vainoharhaisten ja luontoa turhaan kuormittavien bakteerikammoisten keskuudessa!? 0_0

[/quote]

Mitä luontoa kuormittavaa tässä ketjussa on? Mulla ainakin on niin paljon sukkia ja pikkareita, että niistä tulee vähintäänkin puoli koneellista. Jos tarkoitat pesua 60 asteessa, niin sori, mutta ei sekään kovin ekologista ole, että vaatteet alkaa haista ja ne joutuu heittämään roskiin. Minä haluan pyykkini olevan puhdasta, se on vaatteiden kunnon kannaltakin parempi.
[/quote]

Vaihdan sukat päivittäin, viikossa siis 7 paria sukkia. Tästä ei vielä tule puolta koneellista. Ehkä jos vaatteita pesee useammin, haju ei ehdi pinttyä niihin? Kokeile.
[/quote]

Jatkan vielä. S-koon stringit vievät niin vähän tilaa pesukoneessa, että niitä on tuohon turha mukaan laskea. Missä se puoli koneellista tulikaan?

Vierailija
247/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 19:57"]Suurinta osaa mun alushousuista ei voi edes pestä kuudessakympissä. Tiedän kyllä, että ne pitäis pestä siinä asteessa, mutta aika vähän mulla on mitään perus puuvillapöksyjä...
[/quote]

Joo sama mulla.. Pilalle menis kalliit VS pikkarit jos kuuteenkymppiin laittais. 40 riittää, vaihdan kuitenkin päivittäin..

Vierailija
248/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:02"] Elänkö oikeasti näin vainoharhaisten ja luontoa turhaan kuormittavien bakteerikammoisten keskuudessa!? 0_0 [/quote] Mitä luontoa kuormittavaa tässä ketjussa on? Mulla ainakin on niin paljon sukkia ja pikkareita, että niistä tulee vähintäänkin puoli koneellista. Jos tarkoitat pesua 60 asteessa, niin sori, mutta ei sekään kovin ekologista ole, että vaatteet alkaa haista ja ne joutuu heittämään roskiin. Minä haluan pyykkini olevan puhdasta, se on vaatteiden kunnon kannaltakin parempi. [/quote] Vaihdan sukat päivittäin, viikossa siis 7 paria sukkia. Tästä ei vielä tule puolta koneellista. Ehkä jos vaatteita pesee useammin, haju ei ehdi pinttyä niihin? Kokeile. [/quote] Jatkan vielä. S-koon stringit vievät niin vähän tilaa pesukoneessa, että niitä on tuohon turha mukaan laskea. Missä se puoli koneellista tulikaan?

[/quote]

No en ala rampata pesutuvalla kerran viikossa, kun vaatteita riittää pidemmäksikin aikaa ihan hyvin. Ei minulla täysiä koneellisia tulisi kerran viikossa, vaikka pesisin kaiken sekaisin. No ehkä, jos pesisin kaikki väritkin sekaisin. Stringit ne vasta on täynnä bakteereita, kun hinkkaavat persreikää vasten. Yök.

Vierailija
249/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 19:57"]Suurinta osaa mun alushousuista ei voi edes pestä kuudessakympissä. Tiedän kyllä, että ne pitäis pestä siinä asteessa, mutta aika vähän mulla on mitään perus puuvillapöksyjä...
[/quote]

Joo sama mulla.. Pilalle menis kalliit VS pikkarit jos kuuteenkymppiin laittais. 40 riittää, vaihdan kuitenkin päivittäin..
[/quote]
Itse en käytä stringejä, mutta lähes aina sellasia saumattomia alkkareita. Mukavat, voi käyttää treenivaatteidenkin alla. Öisin en käytä ollenkaan. Jotenkin tuntuisi hassulta alkaa pesemään vaikka kerran viikossa seitsämät alkkarit kuudessakympissä, jos ei saa muiden vaatteiden kanssa pestä.... Ja muutenkin.

Vierailija
250/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:11"]Oli pakko palata tähän ketjuun, trollasin täällä eilen nimimerkillä "12" ja näköjään jotkut uskoivat älyttömiin viesteihini ja menivät täysin tolaltaan :) henkilökohtainen suosikkini oli kommentti jossa minut haukuttiin "neuroottiseksi palstavelaksi" :D

Lisättäköön, että pesen alusvaatteeni ja sukkani muun pyykin seassa. Kiitos viihdyttävästä ketjusta ja anteeksi. 
[/quote]

Ei sullekaan kyllä kauhalla ole annettu.

Vierailija
251/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina pessyt vaatteet 40 ja lakanat ja pyyhkeet 60 (sillointällöin 90, jotta konekkin puhdistuu paremmin).
Ainoa poikkeus on vatsatauti, jolloin kaikki likaantuneet lakanat, pyyhkeet, vaatteet jne. menee 90 asteen pesuun.
Ja jotkin oikein likaiset vaatteet sitten omana koneellisenaan (miehen työvaatteet jne).

Mutta se, että niissä pikkareissa on bakteereja..
Toki varmasti onkin, ihanniinkuin kaikkialla on. Mutta onko ne minulle sitten haitallisia, tähän asti en ainakaan ole huomannut mitään terveysongelmia vaatteiden sekapyykkäyksestä huolimatta.
Ja ne pöpöt sitten, esim. juuri nuo vatsatautipöpöt, jotka oikeasti voisikin levitä pikkareiden mukana muihin vaatteisiin. Ne ei kuole sitten siinä 60 asteessakaan, joten turhaa senkään takia.

Joten en ota asiasta stressiä. Hyvin on vaatteet puhtaaksi tulleet, mikään ei haise (yleensä muuten haisun lähde on likainen pesukone..) ja ennenkaikkea olemme koko perhe ihan terveitä, vaikka näin on alunalkain ollut.

Ihmisille pitäisi selkeästi enemmän terottaa sitä, että kaikenmaailman bakteereja ja viruksia ja pöpöjä on aivan kaikkialla, jokapuolella mihin koskemme käytännössä. Emme me niitä tuhotuksi saa.
Tiesittehän, että noita ulosteperäisiä pöpöjä on myös meidän hammasharjoissamme, vaikka niitä pidettäisiinkin kaapissa tai poissa vessasta?.
Eli jos iltaisin pesette hampaani harjalla jossa on pöpöjä, niin luulisi, että se ei vaatteissakaan ne samat pöpöt niin pahaa tekisi.

Vierailija
252/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:02"] Elänkö oikeasti näin vainoharhaisten ja luontoa turhaan kuormittavien bakteerikammoisten keskuudessa!? 0_0 [/quote] Mitä luontoa kuormittavaa tässä ketjussa on? Mulla ainakin on niin paljon sukkia ja pikkareita, että niistä tulee vähintäänkin puoli koneellista. Jos tarkoitat pesua 60 asteessa, niin sori, mutta ei sekään kovin ekologista ole, että vaatteet alkaa haista ja ne joutuu heittämään roskiin. Minä haluan pyykkini olevan puhdasta, se on vaatteiden kunnon kannaltakin parempi. [/quote] Vaihdan sukat päivittäin, viikossa siis 7 paria sukkia. Tästä ei vielä tule puolta koneellista. Ehkä jos vaatteita pesee useammin, haju ei ehdi pinttyä niihin? Kokeile. [/quote] Jatkan vielä. S-koon stringit vievät niin vähän tilaa pesukoneessa, että niitä on tuohon turha mukaan laskea. Missä se puoli koneellista tulikaan?

[/quote]

No en ala rampata pesutuvalla kerran viikossa, kun vaatteita riittää pidemmäksikin aikaa ihan hyvin. Ei minulla täysiä koneellisia tulisi kerran viikossa, vaikka pesisin kaiken sekaisin. No ehkä, jos pesisin kaikki väritkin sekaisin. Stringit ne vasta on täynnä bakteereita, kun hinkkaavat persreikää vasten. Yök.
[/quote]

Eli vaatteesi haisevat SIKSI koska annat niiden olla viikko-kuukausitolkulla pyykkikorissa. Eli vika ei siis välttämättä ollutkaan meidän muiden tavassa pestä kaikki pyykit usein ja samassa koneellisessa, vaan sinun..

Vierailija
253/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne stringit pitäisi tunkea persvaon uumeniin? Eikö niitä voi pitää jalassa ihan normaalisti kuten alushousuja yleensä? Vai onko peppuni sen verran pieni etten ymmärrä...

Vierailija
254/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:58"]

Pesetkö esim. Poikien koulusukkia ja pikkareita samassa koneellisessa ja missä asteessa.

[/quote]

Olen mies ja en pese. Naiset, jotka pesette omat sukkanne ja pikkarinne samassa lastissa, ilmoitan tässä julkisesti, että en suostu nuolemaan teitä! En edes kondomi kielessä.

Vierailija
255/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 19:51"]

Tämän kirjoittaja taitaa olla sellaisen No Touch -saippuapumpun käyttäjä. "Ihan sama että pesen käteni vedellä ja saippualla, kun ENNEN sitä kosketan saastaista saippuapumppua." En vain voi käsittää tätä logiikkaa.

[/quote]

"Tutkimuksissa on todettu, että käsien pesu saippualla ja vedellä 15 sekunnin ajan vähentää bakteerien määrää noin 90 %:lla. 15 sekuntia on suurin piirtein aika, joka kuluu "Paljon onnea vaan" -laulun yhden säkeistön laulamiseen. Kun lisätään toiset 15 sekuntia, bakteerien määrä vähenee lähes 99,9 %:lla. Bakteerien määrän väheneminen lasketaan logaritmisella asteikolla. Kovin moni meistä ei pese käsiään noin kauan. Viisi sekuntia on lähempänä totuutta. "

http://www.terve.fi/terveyden-abc/kasienpesua-terveyden-edistamiseksi

Kauanko sinä peset? Kuinka mammat lotraavat persettään saippualla ja hankaamalla, kun ei sinnekään jää mitään vessakäynnin jälkeen?

Minä en voi oikein käsittää tuota logiikkaa, että mammat ovat mukamas desinfioineet itsensä jopa vaarallisen bakteerittomiksi virauttaessaan sormenpäät hanan alla, kuten useimmat taitavat tehdä.

Ja esim. lapsihan voi tuhria itseensä jotain kunnolla muhineita sikanauta-bakteereita saippuapumpusta, ja pesun kanssa on sitten niin ja näin.

Vierailija
256/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:42"]

Siis ettekö te kestositeilijät vuoda kuin muutaman tipan, vai miten ne siteet niin tehokkaasti puhdistuu pelkässä 60 asteen pesussa? Jos minulla tulee ohivuotoja vaaleisiin alkkareihin, niin ei niistä ne veritahrat kokonaan lähde pesukoneessa, jos en ole tuoreeltaan liottanut niitä. Pitäisi laittaa jotain tahranpoistajaa vähintään, että kokonaan puhdistuisi. Minun vuotomäärälläni ne kestositeet olisi täynnä verta ja sellaisen kun lykkäisi pesukoneeseen, niin vesi olisi ihan punaista. Liotatteko te niitä jossain sangossa käytön jälkeen ja puristelette käsin mahdollisimman puhtaaksi, vai miten tämä homma oikein toimii?

[/quote]

Itse ainakin vuodan todella runsaasti ja siteet on ihan täynnä verta. Kyllä ne kuitenkin on puhdistunut hyvin kuuden kympin pesussa. Laitan joukkoon alkkareita, pyyhkeitä ja paitoja eikä ole veri siirtynyt niihin. Pesuaine kuitenkin estää niiden likojen kiinnittymisen toisiin pyykkeihin. En liota kestositeitä tuoreeltaan vaan laitan pöksyistä suoraan pyykkikoppaan. Ennen pyykkämistä saatan huuhdella joskus liottaa pari minuuttia.

[/quote]

Miksi miinuksia? Mitä se teitä haittaa että pesen noi sekaisin? Vaikuttaa teidän elämään miten?

Vierailija
257/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:42"]

Siis ettekö te kestositeilijät vuoda kuin muutaman tipan, vai miten ne siteet niin tehokkaasti puhdistuu pelkässä 60 asteen pesussa? Jos minulla tulee ohivuotoja vaaleisiin alkkareihin, niin ei niistä ne veritahrat kokonaan lähde pesukoneessa, jos en ole tuoreeltaan liottanut niitä. Pitäisi laittaa jotain tahranpoistajaa vähintään, että kokonaan puhdistuisi. Minun vuotomäärälläni ne kestositeet olisi täynnä verta ja sellaisen kun lykkäisi pesukoneeseen, niin vesi olisi ihan punaista. Liotatteko te niitä jossain sangossa käytön jälkeen ja puristelette käsin mahdollisimman puhtaaksi, vai miten tämä homma oikein toimii?

[/quote]

Itse ainakin vuodan todella runsaasti ja siteet on ihan täynnä verta. Kyllä ne kuitenkin on puhdistunut hyvin kuuden kympin pesussa. Laitan joukkoon alkkareita, pyyhkeitä ja paitoja eikä ole veri siirtynyt niihin. Pesuaine kuitenkin estää niiden likojen kiinnittymisen toisiin pyykkeihin. En liota kestositeitä tuoreeltaan vaan laitan pöksyistä suoraan pyykkikoppaan. Ennen pyykkämistä saatan huuhdella joskus liottaa pari minuuttia.

[/quote]

Miksi miinuksia? Mitä se teitä haittaa että pesen noi sekaisin? Vaikuttaa teidän elämään miten?
[/quote]

Kuulostat tosi friikiltä.

Vierailija
258/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 20:27"] [quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:42"] Siis ettekö te kestositeilijät vuoda kuin muutaman tipan, vai miten ne siteet niin tehokkaasti puhdistuu pelkässä 60 asteen pesussa? Jos minulla tulee ohivuotoja vaaleisiin alkkareihin, niin ei niistä ne veritahrat kokonaan lähde pesukoneessa, jos en ole tuoreeltaan liottanut niitä. Pitäisi laittaa jotain tahranpoistajaa vähintään, että kokonaan puhdistuisi. Minun vuotomäärälläni ne kestositeet olisi täynnä verta ja sellaisen kun lykkäisi pesukoneeseen, niin vesi olisi ihan punaista. Liotatteko te niitä jossain sangossa käytön jälkeen ja puristelette käsin mahdollisimman puhtaaksi, vai miten tämä homma oikein toimii? [/quote]   Itse ainakin vuodan todella runsaasti ja siteet on ihan täynnä verta. Kyllä ne kuitenkin on puhdistunut hyvin kuuden kympin pesussa. Laitan joukkoon alkkareita, pyyhkeitä ja paitoja eikä ole veri siirtynyt niihin. Pesuaine kuitenkin estää niiden likojen kiinnittymisen toisiin pyykkeihin. En liota kestositeitä tuoreeltaan vaan laitan pöksyistä suoraan pyykkikoppaan. Ennen pyykkämistä saatan huuhdella joskus liottaa pari minuuttia. [/quote] Miksi miinuksia? Mitä se teitä haittaa että pesen noi sekaisin? Vaikuttaa teidän elämään miten? [/quote] Kuulostat tosi friikiltä.

[/quote]

mitä ihmeen friikkiä siinä on pestä vaatteensa, kestositeensä ja pyyhkensä asianmukaisesti? Mitä friikkiä siinä on, ettei tuhlaile vettä vaan pesee kaikki samassa ja puhdasta tulee? En ole ystävieni mielestä friikki, ainoastaan teidän hysteeristen av-mammojen.

Vierailija
259/291 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. No meillä menee kaikkien tämän perhee pyykit samaan pesuun siellä puhdistiu 2tytöb,1pojan sekä meidän vanhempien vaatteet. 40asteessa pesen

Vierailija
260/291 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen pyykit pestään sekaisin, lajitellaan tietty värin mukaan ja melkein kaikki pyykki pestään 60 asteessa. Joitakin poikkeuksia on.